Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 45

Thread: PvE eller PvP server?

Forum Acolyte Breeze's Avatar

Default PvE eller PvP server?

hvad vælger i, en af dem eller en kombi?

Guest

Det er ikke noget vi har snakket om endnu, men jeg vil tro det bliver en PVE server

Forum Acolyte Royce's Avatar

Imo skal vi helt klart mindst på en combo server. Det der gør spil sjove i længden er PvP.
    Hvorfor tror i at DAoC er blevet sådan en succes? Det er fordi tingene aldrig sker på samme måde i PvP. Men i PvE lærer man hvordan man skal tackle de forskellige mobs, og på et tidspunkt bliver det altså kedeligt.

PvE bliver man bare træt af på et tidspunkt!

Så med mindre vi vil have at SD'ere skal droppe fra ligesom i SWG skal vi på en server med PvP.
    SW:TOR Republic - Nejee (Jedi Shadow)

Forum Learner

Thal vi har en intern tråd omkring det, så vidt jeg husker. Og jeg mener der er cirka 50-50 så det skal sikkert debateres igen.
    Kwalak 55 Commando, 450 Cybertech.
    Kwylyk 47 Sentinel, 450 Armstech.
    Kwilik 11 Shadow, Synthweaving.

Guest

Quote Originally Posted by Kwalak
    Thal vi har en intern tråd omkring det, så vidt jeg husker. Og jeg mener der er cirka 50-50 så det skal sikkert debateres igen.
    Hov, det har vi skam også, den havde jeg glemt ops:

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Vi har kørt en intern stemnings poll, bare for at se om folk ville lave en alt på en PVP server. Det var ikke en afstemning om valg, da vi indtil videre har sagt at SD kører almindelig server fra starten..

Dog må vi jo se hvordan udvikling af PVP sker i beta på hhv almindelige servere og hvad de combo/ren pvp servere byder på..

SD vil dog ikke gå ren PvP, da vi har mange der mest er til PvE og crafting.. Men kommer der combo server, så kan det jo være de opfylder alles ønsker.

wOOOOt 8)
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Vores poll tegner til at vi laver en combo.

Jeg regner med at starter på PvE som main, og PvP som sekundær - og så ser vi lige hvad der er sjovest... Vi har jo ikke rigtigt fået nogle regler for hvordan det kommer til at køre endnu.

Guest

well hvis i forventer at spiller wow EQ clone mode, så bliver det uden mig ... gider ikke rende og tæske mobs uden noget formål ... jeg havde faktisk troet dette:

i WoW på standart servere, er der masser af PvE, dog stadig styret af de 2 factions ... dvs en Human og undead KAN IKKE gruppe ... de kan kun slå hinanden ihjeld, som en hib og en alb ... og sådan har jeg hørt det bliver, kan da godt være jeg tager fejl ... men alt andet ville være lamt ... kunne være så fedt hvis man kunne brænde hinandens byer ect og bekrige hinanden for vildere mellem de 2 factions

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Jep, der er ingen regler omkring servere endnu, og jeg tror lige vi i SD afventer og ser hvad Blizz spiller ud med! :wink:
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Guest

Quote Originally Posted by katricia

Kudane,

With the exception of specific PvP servers, World of Warcraft will be a consensual PvP game. There will be specific zones and battlefields where players can fight each other and conversely, zones (newbie zones for sure) where you can not.

We hope to start testing a PvP server sometime in the future and will work these issues out at that time.

~Kat
    kunne godt tyde lidt på at der ikke kommer nogen "rene" PvP eller PvE servere, ihvertfald ikke lige i første omgang- hvilket osse passer mig fint...

der bliver INGEN anden PvP end "concencius PvP" på de normale servere.. Det vil sige at man udfordre andre til duel, og de acceptere... Der findes dog disse "battlefields" hvor at guilds/grupper/players kan mødes og kæmpe, og det er muligt for andre at se på i denne hersens arena og man skulle endag kunne spille på hvem der vinder.

Forum Acolyte

Quote Originally Posted by Royceman
    Imo skal vi helt klart mindst på en combo server. Det der gør spil sjove i længden er PvP.
    Hvorfor tror i at DAoC er blevet sådan en succes? Det er fordi tingene aldrig sker på samme måde i PvP. Men i PvE lærer man hvordan man skal tackle de forskellige mobs, og på et tidspunkt bliver det altså kedeligt.

PvE bliver man bare træt af på et tidspunkt!

Så med mindre vi vil have at SD'ere skal droppe fra ligesom i SWG skal vi på en server med PvP.
    everquest er en succes, det er udelukkende PvE.

SWG er der da oxo PvP, og det er jo ikke ligefrem det der holder spillet k0rende maa man sige.

hvis tingene bliver lavet ordentlig saa folk ikke f0ler de mangler noget saa fungerer spillet.

Kampslock 70 lock Mazrigos
    Kamp Bear Shaman 80
    Kamp 10+ swordmaster

I think AoC is going to be slightly Harder than WoW. I for one, hope its alot harder than WoW. I taught my dog to shake hands.. So Now he sits in front of the Keyboard trying to shake Hands... His hunter is almost 70.

Guest

Quote Originally Posted by Chrome
    kan du sige det engang til uden at grine ?

damn, jeg kan ikke forstå hvad folk ser i EQ, havde en ven der spillede en bard i en dansker guild, og han tågede rundt på 12 timers lange raids hvor de skulle tømme en hel zone før de kunne angribe ham der de egentligt var efter, det ser jeg seriøst ikke det fede i ...

synes VIRKELIG det spil var kedligt, det eneste det handler om er jo at finde mob rytmen og gøre det samme igen og igen og igen .. og så nakke nogle flere mobs of få nogle AA points YAY ! så køre bussen ...

Guest

Håber der kommer en hardcore server...
    ellers venter jeg nok til dragon empires
    før jeg skrotter daoc

Forum Trainee

Quote Originally Posted by Reversed

damn, jeg kan ikke forstå hvad folk ser i EQ, havde en ven der spillede en bard i en dansker guild, og han tågede rundt på 12 timers lange raids hvor de skulle tømme en hel zone før de kunne angribe ham der de egentligt var efter, det ser jeg seriøst ikke det fede i ...

synes VIRKELIG det spil var kedligt, det eneste det handler om er jo at finde mob rytmen og gøre det samme igen og igen og igen .. og så nakke nogle flere mobs of få nogle AA points YAY ! så køre bussen ...
    Kan godt være du synes at EQ er pissehamrende kedeligt - Omend, så Kan du ikke benægte at det er et MMORPG med enorm succes.
    icide.
    Gammel SWG nørd....

Guest

Quote Originally Posted by Icide
    Quote Originally Posted by Reversed

Kan godt være du synes at EQ er pissehamrende kedeligt - Omend, så Kan du ikke benægte at det er et MMORPG med enorm succes.
    øhh Hmpf... det jeg prøver at skrive er, at jeg ikke forstår hvorfor den success som du omtaler nogen sinde kom... men oki ...

må ærligt enrømme at hvis WoW går ud på at nakke mobs hele tiden og måske gå ind i en arena og slås lidt, så gider jeg det ikke ... hvis de derimod laver zones hvor de 2 factions kan slås med hinanden, så kommer der pludselig lidt RvR over det, og så ser jeg anderledes på det, men såen som wow bliver fremlangt for mig nu, tror jeg, jeg venter med at investere i spillet indtil jeg har fået lidt feedback

jeg er slet ikke tændt på en pve server men jeg foretrækker klart en faction vs faction server over en ren pvp server. Jeg har spillet en del på rene pvp servere gennemtiden og det kan være rigtigt sjovt, men det afhænger helt af hvordan spillet er bygget op. I daoc er det f.eks. ikke specielt sjovt at spille på mordred mens det klart var sjovest at spille darktide i asherons call, forskellen på de to spil er at level og flertal ikke har afgørende betydning for udfaldet af en kamp i ac mens det næsten er det eneste der betyder noget i daoc.

Så jeg håber da klart vi rygger ind på en af faction serverne.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Guest

FvF server klart.. men vi kigger på det nå vi kommer tættere på og man kan se mere om reglerne og serverne

Forum Acolyte Royce's Avatar

hvis de laver FvF servere er det helt klart sådan en jeg stemmer for. På FvF har man stadigt mulighed for at "gemme" sig for PvP delen. Thumps up for FvF
    SW:TOR Republic - Nejee (Jedi Shadow)

Så vidt jeg ved bliver det FvF, men der er jo også mulighed for at lave GvG og måske andre måder?

Sådan som det ser ud nu, ser det ud til at vi vil koncentrerer os omkring PvP serveren... 70% PvP - 30% PvE... det er lidt nemmere at finde ud af når først vi kommer igang

Forum Learner

Hvor kunne det være fedt hvis de lavede en FvF og/eller en GvG server :!: :!: :!:
    Level 85 Priest
    Level 85 Mage

Forum Learner

Ja jeg ved slet ikke hvad jeg skal være tilhænger af.

Jeg elsker PvP. Der var ikke noget bedre i DAoC end at bygge sin char op til PvP. Det ville være fedt at kunne det samme i WoW

PvE er et must. Klare quests, dræbe mobs med dine commrates er noget der giver sammenhold og hygge. Man kan så tage over på en 100% PvP server senere.

RvR tror jeg ikke ville passe vildt godt ind i WoW eftersom der er Horde og Alliance. Historien bag Warcraft trækker mere den vej at det skal være Alliance vs Horde, hvilket jeg er 100% enig i.

FvF passer perfekt til WoW. Horde vs Alliance. Det er næsten et must.

GvG kunne være fedt nok, specielt for SD

Jeg stemmer selv for en kombineret PvE, FvF, GvG server. Det er måske en smule urealistisk, men det ville være heaven for mig
    Main: JMP - Level 60 Undead Priest - 32/19 shadow/disc - No trade.

Forum Convert

Quote Originally Posted by _JMP_
    RvR tror jeg ikke ville passe vildt godt ind i WoW eftersom der er Horde og Alliance. Historien bag Warcraft trækker mere den vej at det skal være Alliance vs Horde, hvilket jeg er 100% enig i.

I bund og grund er det jo det samme, i DAoC hedder de bare realms, og i WoW factions. Men det er stadig den samme ting.
    Warhammer Online:

Skugnat level 17 Squig Herder Renown Rank 15
    Gilexan level 29 Disciple of Khaine Renown Rank 23

Forum Learner

Quote Originally Posted by Cso
    Quote Originally Posted by _JMP_

I bund og grund er det jo det samme, i DAoC hedder de bare realms, og i WoW factions. Men det er stadig den samme ting.
    Ja okay. Nu tænkte jeg på et realms som værende noget hvor der både er Horde og Alliance i. Dvs hvis man har 2 realms, så ville der være både Horde og Alliance i dem begge. Men du har ret, det er faktisk det samme, bare med forskellige navne.
    Main: JMP - Level 60 Undead Priest - 32/19 shadow/disc - No trade.

Guest

godt så .. rvr eller fvf server. .eller hvad i nu vil kalde det er den slags server der ville bringe mest glæde

Page 1 of 2 12 LastLast