Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 45 of 45

Thread: PvE eller PvP server?

Jeg synes det kunne være sjovt, men et combineret Guild vs. Guild og et Horde vs. Alliance..
    På grund af jeg jeg regner med det giver den følelse af man skal være på vagt hele tiden og ikke bare "slappe" af som hvis det var en ren carebear server..
    G vs. G skulle selvfølgelig være deaktiveret I en zone hvis der var angreb i denne zone af modsatte faction. Men i de andre zoner skulle det stadig være aktivt hvis man ikke har så meget lyst til Faction vs. Faction.
    S A C R E D
    lvl 30 Mage
    Skinning / First Aid / Herbalism

Guest

Hvis der skulle foregå guild vs guild syntes jeg nu at ville være federe hvis det var sådan at de forskellige guilds aklerede krig mod hinanden, dog går jeg også ind for horde vs. alliance.

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Jeg syntes helt klart at Blizzard og Sony skulle arbejde sammen.
    Derefter skal de åbne en Server hvor EQ II spillere kan slås mod WoW spillere med deres respektive EQ II og WoW karakterer.

Det ville 1 meeeeeeeeelion % blive en salgssucces.

Jeg ville ihvertfald gerne nakke en WoW spiller eller 2 og det er sikkert osse tilfældet den anden vej.
    :P :P :P :P :P :P :P

Quote Originally Posted by Virtuella
    Derefter skal de åbne en Server hvor EQ II spillere kan slås mod WoW spillere med deres respektive EQ II og WoW karakterer.

Jeg ville ihvertfald gerne nakke en WoW spiller eller 2 og det er sikkert osse tilfældet den anden vej.
    Det skulle ikke undre mig, hvis man fik udviklet et system der balancere og gør det fedt for begge parter, at det ville blive en succes.
    S A C R E D
    lvl 30 Mage
    Skinning / First Aid / Herbalism

Forum Learner

Quote Originally Posted by Virtuella

Var det ikke EQ2 der ikke havde nogen PvP del? 8)
    Main: JMP - Level 60 Undead Priest - 32/19 shadow/disc - No trade.

Socialt Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

Til alle jer (carebears) der mener at man bliver mejet ned på pvp server kan jeg bare isge at i tager fejl- hvis i havde prøvet L2 betaen ville i vide at langt hovedparten hader noob killers og folk der nakker dig i ryggen mens du står og shopper- den slags grief players er jaget vildt på pvp servers i alle spil. Det kan dog ikke undgås, men det sker så sjældn't at det ikke frarøver fordelen ved at knne give en spasser hvad han fortjener.
    Quinn - One name. One legend

Jeg synes vi skal tage en combineret server, dvs. med både PVE og PVP, så har vi ligesom dækket alle SD members ind.

Og tror godt at alliance kan angribe en horde city, så det er ikke kun duel og aftalt pvp.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Jeg vil lige påpege at denne tråd ikke er en officiel SD beslutningstråd, men bare debat om emnet.

SD har endnu ikke besluttet hvilken server type vi joiner. Når der kommer mere info om Alm/PVP/FVF servere, så tager vi debatten internt for medlemmerne, og så er det flertallet der bestemmer.

Da SD har 80+ der har signet op til WOW, så betyder det at vi har spillere af alle typer. Vi vil arbejde hen imod at alle kan være med, og derfor er det mest sandsynlig at vi kommer til at spille enten PvE eller FvF server. PvP server kommer kun på tale hvis vores crafter/PvE carebears også kan have det sjovt der. I server valg, ligesom i vores Faction valg, der kommer nogen medlemmer til at gå på kompromis.

Det var det..

Så kunne jeg da godt lige tænke mig om folk har forstået forskellen på serverne ligesom jeg.. Jeg når ikke at læse med i alt, så jeg snupper lidt her og der...

WOW verdenen er jo delt op så de to factions har hver sit område. Og det er her at den største forskel er på serverne:

PvE server:
    De to factions kan ikke komme ind i hinandens områder.
    PVP foregår enten i Arenaer som dueller, både solo og grupper. Eller i specielle PvP krigszoner, hvor hver faction bliver fløjet ind til en main base, hvor man så kæmper om baser og områder, lidt ala BF1942.
    Kommer der anden PVP på PvE serverne?

Min personlige holdning er at hvis Blizzard laver de PvP zoner sjove nok, og det tror jeg de gør, så svarer det til Daoc's battlegrounds, hvilket er noget af den fedeste PVP. Men det er der ingen der ved endnu.

PvP server:
    De to factions kan komme ind i hinandens områder og så er det fri angreb on sight.
    Der vil være få safe zoner tror jeg, men det gælder om at ha øjne i nakken.

Min mening er at disse servere er sjove for spillere der vi ha den ægte udfordring. Det er kamp mod alle odds at level op, men det er alt andet lige, en del sjovere når der virkelig er udfordring.. Det er her casual spillere lærer at blive hardcore for at overleve. Well, i hverfalt på ægte PVP servere hvor ALLE er mod ALLE.. I WOW PvP tror jeg stadig man er fredet hos sin egen faction, så det bare er en udvidet FvF, eller hvad???
    Jeg har kun en lvl 12 på PvP beta serveren, men har ikke set en fjende endnu.

FvF server:
    Det lyder for mig som om de laver en soft PvP server, hvor man kan trænge ind i visse dele af fjendens områder, men der stadig er mange safe zones? Samtidig kan man ikke angribe fjenden inde i deres område, så når man ankommer bliver der kun PvP hvis de slår først.. Så som carebear spiller er man sikker, sålænge man ikke selv angriber først.

Dette lyder optimalt IMO. Her kan både casual crafters være i fred, mens de mere blodtørstige kan tage på togter, og bruge decoys for at få fjenden til at angribe først.

Har jeg misset noget?

wOOOOt 8)
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

hvis pvp serveren ikke er en ægte pvp server men er faction vs faction (i alle områder) så er der jo ikke den store fare for at blive ganket hvis man som crafter står midt i en af de større byer omgivet af 100 andre spillere, selvfølgelig bliver man dræbt en sjællend gang men det er næppe noget der kommer til at foregå ret tit. Det er jo ikke sådan at der hver dag sidder en kæmpe gruppe fjender midt i dit land omgivet af dine spillere og dine vagter. Og når de så tager noget er det jo bare en udfordring at få dem slået tilbage.

Hvis det er hvad de har tænkt sig at gøre med pvp serverne så mener jeg de gør det som daoc mangler, og det ville klart være sjovt at spille. Jeg har ikke noget imod at blive dræbt mens jeg leveler eller quester, det er jo kun et spil og du kan jo altid tage hævn.

Battlegrounds er mini RvR/FvF hvor kampene foregår i mindre områder så man ikke skal lede så længe efter fjender, men de har en stor ulempe da det kræver at der er nogen derude. Ideen er god men hvis du ser daoc merlin er det realt kun 2 battle grounds der er folk i og det er kun den ene der er værd at spille fordi alb er over 4 gange så mange som os i den anden. Jeg synes ikke battlegrounds er sjove i længen, det er cookie cutter pvp hvor man får serveret alt på et fad, og det bliver altså små trist i længden.

Det sjoveste pvp er klart når du slås omkring dine egne og fjendes byer og level områder da man så har noget at miste eller vinde, det kan godt være det engang imellem er trist men i længden er det langt sjovere end at side og tulle rundt i meningsløst pvp hvor det eneste man vinder er håne ret på vnboards (hvis du ellers kan komme afsted med det uden at blive kaldt carebear :-D).
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Guest

ofcorse ville os PvP-tossede krigs narkomaner fortrække at spille på en ren PvP server for at mærke suset i maven, og faren for at blive angribet over alt.

men som jeg, vil jeg gætte på at de fleste af os kunne gå med at en FvF (eller Soft-PvP server) hvis det var det vi skulle for at holde SD som en helhed.

Efter noget tid i DAoC var det jo klart for mig at det bedste var at logge på hvornår somhelst og havde et par venner klar på et raide eller artifact-hunt. Men nu for vi at se hvad vi har at vælge imellem om et par måneder ..

well fvf er nu også fint for det er da stadig sjovt og måske knapt så stressende. Så længe de ikke laver noget tænd sluk pvp som de havde i swg så er jeg tilfreds hehe

Guest

Måske tager jeg fejl, men fungerer det ikke således, at når man laver en character på f.eks. PvE-serveren, så bliver de automatisk oprettet og opdateret på PvP-serveren også?

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Quote Originally Posted by Newoz
    Måske tager jeg fejl, men fungerer det ikke således, at når man laver en character på f.eks. PvE-serveren, så bliver de automatisk oprettet og opdateret på PvP-serveren også?
    Så skulle WoW da være det første spil hvor ens Chars bliver kopieret crossservers.
    Det mest alm i spil er at man kan få knaldet sin maintoon over på deres testserver men det er så det.
    Det ville også være lidt for nemt bare an levle en toon op på PvE server og så logge ind på PvP server med en kopi.
    Dem som har spillet på pure PvP server ala UO eller EQlive PvP servers ved hvor svært det er at levle op i forhold til en normal "kagebjørn " server.

Hov hvad faen laver jeg her i en WoW tråd.
    Yt af kahyt igen.
    :wink:

det ville ikke være så underligt hvis der var copy i beta men det er nok ikke noget som kommer i det endelige

Socialt Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

Nu skulle jeg måske have nævnt at jeg til hver en tid har været en mega carebear... men da jeg spillede L2 beta, fandt jeg ud af at true pvp slet ikke er så slemt som jeg havde regnet med- jeg blev kun grief killed en gang- og han blev dræbt af en anden SD'er der huntede med mig.... alt i alt er open pvp en del sjovere.
    Quinn - One name. One legend

hehe det er fordi du først er begyndt at spille l2 efter alle de fæle pvpere har droppet det eller også har du været ret heldig

jo yngre folk er jo sjovere synes de er at griefe :P og helt ærligt så er det jo også latterligt at dræbe folk der ikke har en chance for at slå igen. Det der er sjovt er at tonse ind i en overlegen hær og nå at dræbe et par stykker før de nakker dig

Forum Learner

Har i fundet nogen lunde ud af det nu? Og i skal spille på den server som der er flest spillere på, ikke?

-Peace :twisted:
    Level 85 Priest
    Level 85 Mage

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Pollen kører stadig, og hælder 67% mod PVP server (Faction War)

Kun 3 har stemt at de ikke vil spille PVP overhovedet.. ud af 60+ stemmer..
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Socialt Medlem Forum Warden Skiz's Avatar

Er det kun mig der kan huske at have læst at i fvf serveren er der noget sted man kan pvp og nogle steder man ikke kan men man får en xp bonus hvis man pve i pvp område

ca det samme som daoc ^^

hvordan fande bliver carebear til kagebjørne virt?
    The diffrence between insanity and genius is measured only by succes
    My mind has left, my body follows

Guest

Quote Originally Posted by anduz
    jeg er slet ikke tændt på en pve server men jeg foretrækker klart en faction vs faction server over en ren pvp server. Jeg har spillet en del på rene pvp servere gennemtiden og det kan være rigtigt sjovt, men det afhænger helt af hvordan spillet er bygget op. I daoc er det f.eks. ikke specielt sjovt at spille på mordred mens det klart var sjovest at spille darktide i asherons call, forskellen på de to spil er at level og flertal ikke har afgørende betydning for udfaldet af en kamp i ac mens det næsten er det eneste der betyder noget i daoc.

Så jeg håber da klart vi rygger ind på en af faction serverne.
    Enig!

Page 2 of 2 FirstFirst 12