Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 41

Thread: EU servere?

GM Wow Marquis of the Board HolgerDK's Avatar

Kommer der ikke EU-servere?
    Og hvis ja, hvorfor spiller SD så ikke på dem ?

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

plejer at være sådan at EU serverne er forsinket sammen med EU release så alle dem der vil spille fra launch må spille på US servere

Desuden er der heller ikke så mange irriterende tyskere og franskmænd som ike kan snakke engelsk på dem

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

I en afstemning havde SD besluttet at spille på EU server SÅFREMT de releasede samtidig med US release..
    Siden har Blizzard ret klart skrevet at US + Korea + Canada kommer først, og at EU release kommer kort tid efter (læs nogle måneder).

Så vores beslutning peger på at vi vælger US server, for at være med i WOW fra starten.

Hvilken type server er stadig lidt uvist. ren PVP er udelukket, så det bliver enten "normal" server, men vi kigger lige om der kommer en FvF server med Faction War.. Det kunne være interessant at se om de kommer, og hvordan reglerne bliver.. (forventer lidt alá SWG).

wOOOOt 8)
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

OK - jeg forstår ikke helt hvorfor de vælger at forsinke EU-serverne potentielt er EU jo et større marked - vi er over 300 millioner, mens US "kun" er ~280 millioner, og vi er endda lige blevet større her i EU

Har de tænkt sig at lave EU-serverne med forskellige sprog da ? - i så fald giver det mere mening.

Quote Originally Posted by HolgerDK
    OK - jeg forstår ikke helt hvorfor de vælger at forsinke EU-serverne potentielt er EU jo et større marked - vi er over 300 millioner, mens US "kun" er ~280 millioner, og vi er endda lige blevet større her i EU

Har de tænkt sig at lave EU-serverne med forskellige sprog da ? - i så fald giver det mere mening.
    Jep, det er den officielle forklaring - forskellige sprog versioner. Og så det faktum at der skal etableres servce m.m. i forskellige lande, og EU har nogle skod told og skatte regler, som ikke lige ordnes på en enkelt dag.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Som wooot siger så er det højst sandsyneligt fordi de nu allerede har det hele klar i USA mht servere, staff og er klar mht myndighederne osv mens de sikkert intet rigtigt har gjort i EU (hvor der garanteret er flere reglerne og ting der skal godkendes)

Som jeg kan forstå var det sådan på de fleste MMOs (SWG, UO, DAOC? osv osv))

Det virker lidt... tosset at risikere at pisse potentielle kunder af i EU pga. told og skatte regler...

Det virker lidt... tosset at risikere at pisse potentielle kunder af i EU pga. told og skatte regler...
    Jep..

Det som er endnu mere tosset, info som jeg har fra bla EB og Betafon, det er at flere MMO spiludviklere baserer deres release strategi på andre spils historie..
    Det sjove er jo bare at andre spil melder ud at de ikke har haft stor succes med salg i EU, i hvert fald ikke i forhold til US/Østen/Canada.
    Det som de bare glemmer er at når de alle releaser US først, så vil over 50% af EU spillerne hoppe på US releasen, og booste deres salg/statestik, og dermed er der væsentlig færre EU købere, fordi vi allerede spiller US.

Så hvis der potentielt er 100% mmo spillere til et nyt spil, hvor måske US/EU fordelingen reelt er 50/50, og de så releaser US først, så bliver salgsfordelingen måske 75/25, og så konkluderer de at EU er et dårligt marked i forhold til US, og derfor fortsætter de med at lave US releases først..

:roll: ;nut:

Quote Originally Posted by wOOOOt
    Så hvis der potentielt er 100% mmo spillere til et nyt spil, hvor måske US/EU fordelingen reelt er 50/50, og de så releaser US først, så bliver salgsfordelingen måske 75/25, og så konkluderer de at EU er et dårligt marked i forhold til US, og derfor fortsætter de med at lave US releases først..

:roll: ;nut:
    Jeg må sige at jeg er forbløffet over at de bruger den slags "logik" - det er vel (forholdsvis) uddannede folk de har siddende til at markedsføre det. Men på den anden side er det jo amerikanere der laver det så det kan vel ikke være så mærkeligt igen :-D

Man skulle tro at de kunne finde ud af at tænke sig lidt mere om

Forum Convert

så svært er det jo heller ikke med told/skat Etc.. de har jo vidst i Laaaaaaang tid at de skulle udgive et spil...
    Så det er imo bare endnu en måde at prøve at "rede" den på...altså ikke ment at de bruger præcis det som undskyldning :wink:

Jeg tror nu heller ikke ligefrem den er den logik du bruger som grundlag for at træffe deres beslutninger.....man må da formode at de godt er klar over at der er et kæmpemarked i EU, som de ville kunne tjene fedt på.....men ja ok....så på den anden side

Men helt konkret, så ved jeg da fra mine erfaringer i SWG(som er det eneste MMO jeg har abonneret på), at jeg overhovedet ikke har oplevet nogen problemer med at spille på US servere, så jeg er skam ganske fortrøstningsfuld 8)

Forum Convert

Nu skal man jo tænke på EU er ikke et land, som US er, det er nemmere med US da de stort set har samme lovgivning, taler samme sprog. I EU er der mange lande, mange der taler forskellige sproge, ikke alle i EU har lige så nemt med engelsk som de fleste danskere har, da stort set alt der bliver vist sendt er oversat til deres eget sprog. Plus at EU har jo været så venlig at sætte ekstra afgift på ting der skal ind i EU fra andre lande, da man jo så ikke bruge sine penge på en foretning i EU. Og så er det vel meget naturligt at det fleste MMO altid starter i US, da det er som sagt et land og ikke et forbund af en masse lande med en masse love.
    Warhammer Online:

Skugnat level 17 Squig Herder Renown Rank 15
    Gilexan level 29 Disciple of Khaine Renown Rank 23

Forum Convert

Tja, I kan takke stædige tyskere og franskmænd for, at EU bliver nedprioriteret. Det er på grund af deres lokaliserede versioner og lokaliserede servere at de altid er så langt tid om det, eller i hvert fald en af grundene.

En anden er, at de skal lave alle EULA's og sådan på hvert lands sprog (et mindre problem)

Det altoverskyggende problem er dog, at MMOG udviklerne skal finde så forbandet mange forskellige firmaer der skal stå for serverne og sådan og desuden er EU landenes lovgivning på mange områder så forskellige, at firmaerne skal finde ud af hvilke regler der gælder i hvilke lande.

Kort sagt : Bureaukratiet mindsker EU's tiltrækning på spilfirmaer der laver MMOG's, fordi der er SÅ meget arbejde ud over "bare" at lave spillet.

Det altoverskyggende problem er dog, at MMOG udviklerne skal finde så forbandet mange forskellige firmaer der skal stå for serverne og sådan og desuden er EU landenes lovgivning på mange områder så forskellige, at firmaerne skal finde ud af hvilke regler der gælder i hvilke lande.
    Blizzard kan sgu da bare købe den der lille flakfortsø der ligger i den engelske kanal hvor ejeren allerede har lavet noget hosting og erklæret sig som uafhængig af England :-D

Forum Convert

Blizzard kan sgu da bare købe den der lille flakfortsø der ligger i den engelske kanal hvor ejeren allerede har lavet noget hosting og erklæret sig som uafhængig af England :-D
    Det hjælper jo stadig ikke, da det de tilbyder skal sælges ind i EU så de vil bare stå med det samme problem igen.
    Warhammer Online:

Skugnat level 17 Squig Herder Renown Rank 15
    Gilexan level 29 Disciple of Khaine Renown Rank 23

Guest

Quote Originally Posted by Cso
    Det hjælper jo stadig ikke, da det de tilbyder skal sælges ind i EU så de vil bare stå med det samme problem igen.
    Tror nu stadig Blizzard vil sælge WoW på samme tid over hele verden. Skal stadig huske på at det er fransk ejet.

Men mht. beta, så må jeg give dem ret i at det er alt for kompliceret at teste i EU. Derfor vil de vente til en 100% åben test.

Forum Convert

De har udtalt at det ikke vil blive Global release, USA og Korea får spillet i slutningen af 2004, de har ikke udtalt sig om os andre...

Guest

Quote Originally Posted by ZponX
    De har udtalt at det ikke vil blive Global release, USA og Korea får spillet i slutningen af 2004, de har ikke udtalt sig om os andre...
    Oops.. Sry.. Har ikke fulgt med i den udvikling.. De sagde nemlig for 4 måneder siden at det vil være en "global" release! Det sagde GF!

SD Medlem Forum Adept
    Spil
    WoW

Nu er blizzard ret gode til ikke at holde dato'ere

Guest

Quote Originally Posted by Shoc
    Nu er blizzard ret gode til ikke at holde dato'ere
    Shit happens!

Guest

Et Blizzard spil der kommer til tiden er ikke et Blizzard spil :wink:

Forum Convert

Quote Originally Posted by Enders
    Quote Originally Posted by ZponX
    Oops.. Sry.. Har ikke fulgt med i den udvikling.. De sagde nemlig for 4 måneder siden at det vil være en "global" release! Det sagde GF!
    I know Enders :wink:

Men selvsamme GF sagde for nogle uger siden at det ikke ville være global release... Den mand.. :roll:

Forum Learner

Jeg startede ikke en ny tråd, eftersom der allerede var en om det her emne.

Semper-Danica starter på US fordi det udkommer i USA før EU. Lad os sige det vil tage 4 måneder mere før det kommer til EU. Det er noget prut ja, men er det nu så slemt? Ud over det, er der patches. I DAoC kommer patches først i US og adskillige måneder senere i EU. Jeg ved ikke om det bliver sådan i WoW også, men det kunne tyde på at det ikke gør, eftersom patches til Diablo 2 kommer samtidig både på US og på EU. Det var 2 grunde, måske kun 1, for at vælge US fremfor EU. For mit vedkommende ville jeg satens kunne vente 4 måneder for at kunne spille.

Der er også nogen dårlige sider ved US. F.eks. raids og større aktiviteter sker om natten. Lad os sige at der er planlagt et US raid klokken 11 om aftenen en lørdag. Der skal man så ligge 6 timer til og så er klokken altså 5 om morgenen i Danmark. Det er måske lige til at overleve når det er lørdag, men i hverdagene sker der måske også ting, ved 8-9 tiden, og der er klokken så 2-3 om natten, hvilket jeg tror mange af jer ikke kan være med til Med arbejde og skole og den slags. Dvs hvis man vil være med til nogen af de store aktiviteter, skal man enten være en rigtig natteravn, ellers kan du ikke være med.

Personligt ville jeg vægte det med at kunne være med til de store aktiviteter over det at kunne spille lige når det kommer. Jeg ved ikke med jer, men jeg prøver ligesom at få jeg hevet over på EU :wink:
    Main: JMP - Level 60 Undead Priest - 32/19 shadow/disc - No trade.

Forum Learner

Lige præcis det der har jeg også tænkt meget over! Men der er ting der taler for og imod

For:
    Som JMP siger, raids etc. på OK tidspunkter
    Release date...

Imod:
    Skæve tyskere, franskmænd etc. som ikke taler ligeså godt engelsk som dem fra USA gør...
    Og så release date...

Ved sgu ik rigtig :roll:
    Level 85 Priest
    Level 85 Mage

Forum Learner

Quote Originally Posted by Zat00
    Lige præcis det der har jeg også tænkt meget over! Men der er ting der taler for og imod

For:
    Som JMP siger, raids etc. på OK tidspunkter
    Release date...

Imod:
    Skæve tyskere, franskmænd etc. som ikke taler ligeså godt engelsk som dem fra USA gør...
    Og så release date...

Ved sgu ik rigtig :roll:
    Ja, det er mange tyskere og franskmænd, men overlever vi ikke alligevel? De taler kun tysk og fransk, men de spiller sgu alligevel okay. Jeg har ihvertfald god erfaring med dem fra DAoC og WoW Stress Test.
    Main: JMP - Level 60 Undead Priest - 32/19 shadow/disc - No trade.