Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 40

Thread: WoW vs. EQ2 grafik

Ye, også det feel der gør at jeg faktisk hælder en smule til WoW pt, for man går bare hele tiden rundt og synes man er i den fedeste verden, selv om EQ2 da er meget bedre teknisk, hvis man kan trække det :)

og nej, det var heller ik til grafikken men mere til feelet i spilene =)

wow er langt fra lige så teknisk flot som eq2 men blizzard har sgu kælet for detaljerne og lavet et gennemført grafisk indtryg der giver ordet stil ny mening. Stemningen i wow er ikke noget jeg har set lignene i noget nyere mmorpg, og det er jo bare fedt. Jeg er glad for at wows engine ikke kræver nær så meget af mit system som eq2s gør uden det går udover stil og stemning.

Jeg tror det er de færreste der vælger mmorpg ud fra grafik though og det er jo bare fedt der er gameplay på vej til alle spiller typer . EQ2 er noget af det flotteste jeg har set, når man ellers kører max details, og det gør jeg så med 1 fps på mit rimlig gode system hvor jeg tilsvarende kører wow helt fint i max details . Hvis ikke man sidder på det nyeste nye synes jeg ikke everquest 2 er noget at skrive hjem om.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Tror nu nok at Sony skal finde ud af at lave noget PvP, de har jo efterhånden lidt erfaring i rygsækken.

Men ja, grafikken i WoW virker nærmest som kunst! Da jeg var ude og udforske lidt med min Human mage i stress testen, så kom jeg forbi Night Elf's kirke i deres hovedby, og så loggede jeg ud og lavede en Nighe Elf Priest, det så nok FEDT ud :)

Guest

True anduz.
    Men alligevel, de fleste spiller jo MMORPG i hvert fald en times tid om dagen, det er i hvert fald den slags spil man kigger på ofte.

Hvis grafikken er helt ude at skide, så er der få der gider kigge på det specielt længe ad gangen.

EQ2 er efter min mening ret grimt med low details, irreterende grimt.

der er stadig mange spillere i eq1 og ac1 og de spil er jo ikke just flotte, når det drejer sig om holdbarheden i mmorpgs er det gameplayet der tæller ikke grafikken.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Guest

Jaja. Men der er jo forskel på at et spil er direkte forstyrrende grimt, og at det bare er grimt i forhold til nutidensstandard.

SD Medlem Forum Acolyte Purezombie's Avatar
    Spil
    WoW

Jeg tror også WoW skære ned i grafikken for at få så mange med i spillet uden at skulle til at købe en ny pc eller grafikkort.

Jeg ved at med mit geforce vil jeg slet ikke kunne spille everquest 2 i laveste men max detail i WoW.

Og det spil er for fedt. Grafikken er ikke grim. Med den grafik der er i spillet har de virkelig udnyttet at gøre terrain pænt.

Gameplay er altid noget Blizzard er kendt for, så man skulle ikke undre sig at det her er endnu et mesterværk i gameplay.
    Wow:
    Purezombie - Death Knight

Warcraftpets collector: 610 unikke pets so far!!

Guest

Grafikken jo på ingen måde grim i WoW. Den er flot, og stilen og stemningen er meter tyk. Men rent teknisk er det jo ikke dårligt heller.

Guest

Quote Originally Posted by Purezombie
    Jeg tror også WoW skære ned i grafikken for at få så mange med i spillet uden at skulle til at købe en ny pc eller grafikkort.

Jeg ved at med mit geforce vil jeg slet ikke kunne spille everquest 2 i laveste men max detail i WoW.

Og det spil er for fedt. Grafikken er ikke grim. Med den grafik der er i spillet har de virkelig udnyttet at gøre terrain pænt.

Gameplay er altid noget Blizzard er kendt for, så man skulle ikke undre sig at det her er endnu et mesterværk i gameplay.
    Det er det da ikke?

Jeg husker at spil som Diablo 2 og flere af warcraft spillene haltede i grafikafdelingen. De har da altid haft en standard(Specielt for CG) Men ikke noget overordnet IMO!

Du har da helt klart ret. Med Low Poly models undgår de syge framerate drops som SWG har i Coronet!

Men selvom verdenen er detaljeret og smukt lavet, så synes jeg at racerne ser forfærdelig grimme og unappealing ud. Specielt Horde!

Figurene er ekstremt kantede! Male humans ligner virkeligt mongoler med deforme ansigter, som jeg har svært ved at se som stilet!

Jeg er ingen Lineage monkey, og WoW har da flere character creation options end FFXI, selvom det ikke siger meget, men karakterne ser bare way off.

Bedre end EQ2 efter min mening, som ligner et uhyggeligt generic fantasy MMO med plastikfigure!

Flere firmaer skulle låne art designers og kunstnere til at lave deres art, ligesom SWG gjorde! CoH er altså også vildt når det kommer til options i character creation!

Man kan måske krydse fingre for at det for en update! DAOCs nye models ser da rigtig fede ud(?)..

Faktisk tror jeg at grafikken er det som de fleste har imod WoW! "Kiddie grapichs, to kiddie b.net gamers", som de sagde på mmorpg.coms forum!

Dog er spillet spækket med detaljer i selve verdenen, og jeg har hørt at der er nogen imponerende animationer rundt omkring!

Også vil det sikkert også sælge at det kan køre på en lang række flere maskiner end de nyere MMOs!

Jeg har læst at WoW's character creation ikke var færdigjort endnu, så der kommer nok lidt flere muligheder vil jeg tro.

Men der er godt nok imponerende mange muligheder i EQ2, men hvis man ikke har en computer der kan køre det hele i top grafik ser man det bare ikke, og mig der skal køre det i næsten laveste for ikke at få alt for voldsomme fps drops i byerne (får skam stadig store drops) så ser man ingenting af det.

Men ye, jeg synes bestemt at når man går rundt i WoW er det som at blive suget ind i det vildeste fantasy maleri man har set, og WoW ser lidt mere klassisk pap D&D grafik ud agtigt ting ;)

PS: Der er nok de VILDESTE steder i WoW rent grafisk, og ved min første griffon tur fik jeg da også lidt gåsehud :)

Forum Learner

Quote Originally Posted by Ecco
    Quote Originally Posted by Purezombie

Det er det da ikke?

Jeg husker at spil som Diablo 2 og flere af warcraft spillene haltede i grafikafdelingen. De har da altid haft en standard(Specielt for CG) Men ikke noget overordnet IMO!

Du har da helt klart ret. Med Low Poly models undgår de syge framerate drops som SWG har i Coronet!

Men selvom verdenen er detaljeret og smukt lavet, så synes jeg at racerne ser forfærdelig grimme og unappealing ud. Specielt Horde!

Figurene er ekstremt kantede! Male humans ligner virkeligt mongoler med deforme ansigter, som jeg har svært ved at se som stilet!

Jeg er ingen Lineage monkey, og WoW har da flere character creation options end FFXI, selvom det ikke siger meget, men karakterne ser bare way off.

Bedre end EQ2 efter min mening, som ligner et uhyggeligt generic fantasy MMO med plastikfigure!

Flere firmaer skulle låne art designers og kunstnere til at lave deres art, ligesom SWG gjorde! CoH er altså også vildt når det kommer til options i character creation!

Man kan måske krydse fingre for at det for en update! DAOCs nye models ser da rigtig fede ud(?)..

Faktisk tror jeg at grafikken er det som de fleste har imod WoW! "Kiddie grapichs, to kiddie b.net gamers", som de sagde på mmorpg.coms forum!

Dog er spillet spækket med detaljer i selve verdenen, og jeg har hørt at der er nogen imponerende animationer rundt omkring!

Også vil det sikkert også sælge at det kan køre på en lang række flere maskiner end de nyere MMOs!
    Nu synes jeg at du overdriver, Male humans ligner da ik mongoler bare fordi de har halv-langt hår og ikke er i superfed grafik....??
    og mht. til EQ2 kan jeg da slet ik forstå dig. Men vi er jo så heldige at folk er forskellige ikke....? :roll:
    Level 85 Priest
    Level 85 Mage

Guest

Quote Originally Posted by Zat00
    Nu synes jeg at du overdriver, Male humans ligner da ik mongoler bare fordi de har halv-langt hår og ikke er i superfed grafik....??
    og mht. til EQ2 kan jeg da slet ik forstå dig. Men vi er jo så heldige at folk er forskellige ikke....? :roll:
    Kig på deres ansigter! De low poly models for det til at ligne noget der er løgn!

Mht til EQ2?

Så er jeg jo heldig fordi jeg kan kende forskel på en barbie plastik dukke og EQ2s races in game :roll:

Det er jo bare min mening... Ikke en grund til at være sarkastisk :x :P

Forum Learner

Kig på deres ansigter! De low poly models for det til at ligne noget der er løgn!

Mht til EQ2?

Så er jeg jo heldig fordi jeg kan kende forskel på en barbie plastik dukke og EQ2s races in game :roll:

Jeg har intet imod det. Det er deres stil, og den kan jeg godt lide. Ja, det er lowpoly, og hvad så? Hvis gameplayet er godt, så er det jo ligemeget, efter min mening.
    Main: JMP - Level 60 Undead Priest - 32/19 shadow/disc - No trade.

Guest

Quote Originally Posted by _JMP_

Mht til EQ2?

Jeg har intet imod det. Det er deres stil, og den kan jeg godt lide. Ja, det er lowpoly, og hvad så? Hvis gameplayet er godt, så er det jo ligemeget, efter min mening.
    Jeg er ikke typen der mener at grafik er ligegyldig. Eller audio, eller interface eller alt andet er ligegyldig så længe at gameplayet er godt.

Hvis hele spilindustrien tænkte sådan, så ville vi stadig spille spil, på teknisk niveau som Pong og Space Invaders!

Jeg kritisere ikke gameplayet, eller har sagt noget om det.

Jeg kan bare ikke se hvordan low poly models har noget at gøre med stil at gøre?

Jeg synes at den kun kan køres til en vis grad. Kantede objekter har intet med stil at gøre. Det er jo ikke cel shading hvor alle edges på character models bliver unshaded, for at give det et rigtigt cartoon feel.

Det er egentlig mere en hybrid af stærke farver og chunky models.

Det er bare min mening at verdenen er meget bedre detaljeret end racerne.

Ikke at kunne ændre height eller weight er da en underlig ting at fraholde folk fra?

For nogen er dette fuldkommen ligemeget fordi de vil bære armor der dækker hele kroppen 100% af tiden, men de folk der ligesom gerne vil spille det som et RPG og går op i deres persons visual apperance, kan det godt give problemer for nogen IMO!

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Så børn, ikke slås om hvad der smager bedst, æbler eller banan!...

Som sagt før, så mener jeg ikke man bør putte EQ2 og WOW til sammenligning i samme tråd.. De to spil er uhyre forskellige..

Derimod kan man da godt generelt diskutere hvad der får folk til at vælge det ene spil fremfor det andet...

Grafikken har utroligt meget at sige. Du går jo heller ikke hen til den grimme pige i baren og viser frimærker, hvis der står en babe i den anden ende... Det første vi ser fra et MMO er screenshots - og jeg vil vædde en halv bajer og en brugt kiks på at 90% af alle allerede ved screenshots siger "NAM NAM JA TAK" eller "DET HOLDER SQ IKKE"..

Det er så der vi danner den store joker der spiller ind: "FORVENTNINGER".. Og jeg lover jer at jeres forventninger farver jeres syn på alt der kommer om spillet.. Hvis i sagde JA TAK til billederne, og så derefter læser 2 anmeldelser, hvor den ene er negativ og den anden er positiv, så hælder i mod den positive...

Og jo flere info man får, desto mere stiger eller falder forventningerne til et spil.. Selvfølgelig spiller alt ind og folk er fornuftige nok til at vurdere alle aspekter som gameplay, indhold, tema, crafting, pvp, pve osv osv.. Men det er stadig førstehånds indtrykket som vejer mest, lige indtil man så prøver det færdige produkt.. Og BAM, enten lever det op til dine forventninger eller også gjorde det ikke... Tag SWG... Need I say more? Jeg var FANBOI under beta, men skred efter 2 mdr i release.. Tag Virtuella som mange følger i EQ2 for tiden, fordi hans enthusiasme er kæmpe stor.. Kan i huske da han hypede Horizons??? Til at starte med lød han som i EQ2, meeen piben fik sq en anden lyd efter beta og release...

Jeg tror også at EQ2 bliver et hit, og vores beta testere er begejstrede!
    WOW bliver også et hit, det har jeg selv prøvet, og fanskaren er stor...
    Men WOW er mit primære valg, ikke fordi grafikken har et højt polygontal, men fordi jeg er vild med designet, og Blizzard har ikke skuffet mig endnu..

Grunden til at jeg skal prøve EQ2 er kun fordi jeg blev små-kåd da jeg så grafikken... Det skal jeg opleve på min maskine.. Ellers har jeg sgu ikke fulgt med i EQ2, og gider heller ikke... Jeg hader der ikke er PVP, men jeg skal da se den grafik... Det er nok for mig...

Men spørger du mig hvad der er pænest, så siger jeg WOW.. For Designet slår alt IMO - Det er en ægte nostalgisk AD&D verden, and i love it.

Så jeg prøver begge to, men EQ2 er kun for lir... Og når jeg ingen forventninger har kan det nemt blive en meget positiv oplevelse.. Hvor WOW virkelig skal levere varen, for jeg har fulgt med og ved hvad jeg vil ha'...

Moralen, hvis jeg har en, er at det er dumt at vælge det ene fra pga. af man synes det andet er flottere.. Måske er de lige gode på hver sin måde.. Men man skal ikke kun bedømme på det ydre...

Og jep, man skal bare være stiv nok, så er hende den knap så smukke lige pludselig køn nok, og man kan være heldig at der er god content og godt gameplay, hvor superbaben kan være dum som et toiletbrædt og indholdsløs... (so don't drink and go bang the prom queen :twisted: )

2 cents..
    wOOOOt
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt

Tag Virtuella som mange følger i EQ2 for tiden, fordi hans enthusiasme er kæmpe stor.. Kan i huske da han hypede Horizons??? Til at starte med lød han som i EQ2, meeen piben fik sq en anden lyd efter beta og release...

wOOOOt
    hehe ja jeg er sku glad for jeg ikke fik lokket nogle over i Horizons.
    Så var jeg blevet smidt ud af SD for good.

Ang Grafikken i EQ II vs WoW.
    Polt jeg ved nu ikke rigtigt om du har spillet EQ II på en 486 siden du har dårlig grafik for selv når jeg spiller på laveste opløsning ser spillet pænt ud.
    Det kommer ikke i nærheden af de screenshots jeg har postet,hvis du er under lukket EQ II beta players.(husk at se dem i fuld størrelse) men er dog stadig pænere end hvad jeg har set i WoW trailers.
    Men det er jo 2 vild forskellige stilarter.
    WoW hælder nok lige mere henad DAOC grafikken mens EQ II laver en gang Morrowind III online grafik.
    Sådan cirka hehe.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Quote Originally Posted by Virtuella
    Quote Originally Posted by wOOOOt

Tag Virtuella som mange følger i EQ2 for tiden, fordi hans enthusiasme er kæmpe stor.. Kan i huske da han hypede Horizons??? Til at starte med lød han som i EQ2, meeen piben fik sq en anden lyd efter beta og release...

wOOOOt
    hehe ja jeg er sku glad for jeg ikke fik lokket nogle over i Horizons.
    Så var jeg blevet smidt ud af SD for good.

Ang Grafikken i EQ II vs WoW.
    Polt jeg ved nu ikke rigtigt om du har spillet EQ II på en 486 siden du har dårlig grafik for selv når jeg spiller på laveste opløsning ser spillet pænt ud.
    Det kommer ikke i nærheden af de screenshots jeg har postet,hvis du er under lukket EQ II beta players.(husk at se dem i fuld størrelse) men er dog stadig pænere end hvad jeg har set i WoW trailers.
    Men det er jo 2 vild forskellige stilarter.
    WoW hælder nok lige mere henad DAOC grafikken mens EQ II laver en gang Morrowind III online grafik.
    Sådan cirka hehe.
    Vi var da nogle stykker, men det var heldigt nok at de kørte Open Beta
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Jeg må nok indrømme at jeg synes grafikken i EQ2 er r*vgrim når den er banket ned i laveste, og det bliver jeg sq nødt til (p4 3.1ghz, 512mb, gf4 ti-4400), og det lagger alligevel :(

Mens WoW kører som en drøm =)

Men yep, som wOOOt siger, forventninger er alt for om man køber eller ikke, og Blizzard er det firma som aldrig har skuffet på nogen måde, og jeg var med i stresstesten, og spillet var altså f*cking nice, tror man leveler lidt for hurtigt, men pyt, så må jeg bare maxe en masse forskellige chars :)
    Og nu har de jo lige skærpet appetiten, damm jeg kunne godt have tænkt mig at prøve de kampzoner som er på vej ind hehe, det ville satme have været cool!

Guest

Blizzard er kendt for denne "tegneserie" agtige grafik.. Men det ændrer ik på firmaets ufattelig store salg af spil... F.eks. har alle koreanere i gennemsnit 1 version af Starcraft+broodwar, og man kan jo ik sige at Starcraft har den fedeste grafik ..

PS. Har set en video på nettet hvor der er en Starcraft finale i Korea med 60k rl tilskuere 8) :P

Diablo: Grafikken stinker, men alligevel er der så mange ting i det spil der gør det til det fedeste spil ever IMO... ( fortid dog )

Så det er mit bud på at WoW ser ud som det gør; de holder simpelthen bare "blizz stilen" ..

Med hensyn til EQ..
    Jeg tror de har gjort meget ud af grafikken pga megen kritik af EQ1's grafik... Men på trods af grafikken er det dog det mest spillede online game lige efter CS :P .. Det virker dog lidt plat at Beta Testerne siger at det kræver så meget, for det kommer ik til at holde i længden... Jeg gider i hvert fald ik købe ny comp for at spille et spil heh..

Guest

Jeg synes nu helt klart WoW vinder denne her krig. Jaja da, EQ2 er teknisk mere avanceret, men WoW oser af stil og originalitet.

Det er meget behaligere at spille, og små detaljer som fodspor i sneen og isånde er også alt for cool, selvom det ikke gør en skid for gameplay

Guest

Helt klart at det er sådan noget der er med til at gøre et spil fedt også

Forum Apprentice

DELETED duo to NDA.. open forum..
    Retired from mmorpgs, not coming back anytime soon

Living the wild life as an reallfe engineer.

GM Wow Marquis of the Board HolgerDK's Avatar

Nu har jeg ikke set nogen EQ2 screenshots (Virtuella kan du så vise os nogen :wink, men WoW havde super meget stemning i de dungeons / områder jeg var i. Og selvom det ikke er den mest avancerede grafik synes jeg på ingen måde det var grimt (kørte så også i 1280*1024 med alt på maks :-D )
    "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.

Guest

Blizzard med gas på detaljerne osv. er også helt vildt flot og stemningsfyldt. Specielt i nogle af de film jeg har set, verdenen virker så levende.

Kunne godt lide i en af de store onde byer, hvor man så hele kompagnier af soldater marcherer rundt i byen, var alt for fedt.

Forum Apprentice

Quote Originally Posted by polt
    Blizzard med gas på detaljerne osv. er også helt vildt flot og stemningsfyldt. Specielt i nogle af de film jeg har set, verdenen virker så levende.

Kunne godt lide i en af de store onde byer, hvor man så hele kompagnier af soldater marcherer rundt i byen, var alt for fedt.
    I freeport (onde by i EQ2) vader der kompagnier rundt med en som råber kommandoer efter dem.. det er fed stemning imo..
    Retired from mmorpgs, not coming back anytime soon

Living the wild life as an reallfe engineer.