Results 1 to 17 of 17

Thread: LvL time, Maxing Char + Hero abilities.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Default LvL time, Maxing Char + Hero abilities.

Bare lidt tanker om tingene..

Sidste nyt jeg så var lidt leak omkring Hero skills..

Når man når til lvl 60. så skal der sikkert (jeg gætter) noget quest til at aktivere Hero abilities.. Men fra Blizz's promo tour bla. til KBH, fik de at vide at når den aktiveres, så kommer Hero ability siden som en ekstra 4. side, sammen med de 3 du allerede har...

Så hvad skal der til for virkelig at MAXXE i WOW ??

Alm. LVL 60... Jeg ved ikke hvor lang tid det tager i beta. Mit indtryk er at det er lidt langsommere end i Daoc.. + der er 10 lvl ekstra. Og de skulle gøre det lidt sværere end det er i beta.. Så allerede der er der nok min 10-20 dage /played (1 dag = 24 timers spil)..

Så ved lvl 60, får man adgang til Hero Class... Ingen anelse om hvor lang tid det tager.. Men tror ikke det bliver lige så let som til lvl 60. ???...

Og hvad så - Jo der er special skills og items at hente i PVP!!.. De laver jo et ranking system, hvor man yderligere kan Maxxe sin char op...

Og er man ikke til PVP så er der jo et godt crafting system man kan træne videre i...

Jeg tror at i WOW der kan en casual spiller godt nå til lvl 60 på en nogelunde rimelig tid.. Og ved LvL 60 er du i stand til at deltage effektivt i PVP.. Men for at få de sidste godter, Hero, Ranks så er der lang vej for alle.

Jeg er ikke bange for at der ikke er nok udfordringer til lang tid :wink:

wOOOOt 8)
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Problemet med at lave et max lvl og så speciel abilities der fra er at så er max level jo ikke max level mere.

Et eksempel er DAOC. Da jeg spillede skulle man se at komme til lvl 50 så man kunne være sej i rvr.
    Så kom der artifacts som man kunne lvl som noget ekstra. Resultatet var at en lvl 50 ikke var god nok i rvr mere (specielt hvis du er tank). Så pludselig er lvl 50 ikke max. For nye spillere er der derfor meget langt op.

Jeg kan godt lide ideen med at have et max lvl og så alligevel have nogle pve ting man kan gøre der fra. Men hvis det er fighting abilities man kan få der, er max lvl jo egentlig ikke lvl 60 mere.
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Guest

Det er jo bare lidt det samme som daoc..

Når man er 50 skal man have Artis + Master Levels for at blive nice til PvP...

Men det lyder lidt som om at det kommer til at tage en krig i WoW at gøre sin toon vild, så et godt råd er nok at sætte sig ned og tænke sig grundigt om før man laver en random toon til lvl 60 :P

Men uden tvivl Woooot; det lyder fedt

Guest

Meget sjovt Kirneh Vi skrev samtidig og alligevel sammenligner vi begge med DAoC

Quote Originally Posted by Kirneh
    Problemet med at lave et max lvl og så speciel abilities der fra er at så er max level jo ikke max level mere.

Et eksempel er DAOC. Da jeg spillede skulle man se at komme til lvl 50 så man kunne være sej i rvr.
    Så kom der artifacts som man kunne lvl som noget ekstra. Resultatet var at en lvl 50 ikke var god nok i rvr mere (specielt hvis du er tank). Så pludselig er lvl 50 ikke max. For nye spillere er der derfor meget langt op.

Jeg kan godt lide ideen med at have et max lvl og så alligevel have nogle pve ting man kan gøre der fra. Men hvis det er fighting abilities man kan få der, er max lvl jo egentlig ikke lvl 60 mere.
    Enig, dog to ting...

Når du når max level i Daoc, og jeg tror også i WOW.. Så er du ikke top tunet, men du er stadig god nok til at være med og deltage... I Daoc kan en lvl 40 ikke deltage i PVP, du skal op på max.. Så mangler du items og Ml's men stadig så er god nok til at være med i grupper mm..
    Men ja i længden handler det om at få bedre og bedre ting og RA's m.m.

Og så den anden forskel.. Er du ny i Daoc, så er der MEGET langt op for nogen.. For en casual spiller kan der gå måneder før du kan deltage i RVR.. Men i WOW vil vi alle starte samlet, så alle er nye - der er ingen der er foran dig... Der vil så være et race til max for mange hardcore players.. Men det vil ikke føles så ubalanceret som hvis du er ny i et gammelt spil.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)

Nogen der har et link til noget info om de Hero skills?
    Kunne godt tænke mig at læse lidt om dem.

Lige en helt random og urelateret tanke, men der skulle også være nogle quests man kun kan få mens man er ghost, bliver sjovt at se hvad det er for noget :)

Guest

Nu har jeg desværre ikk haft muligheden til at teste WoW..

Men syns nu også det lyder somom der er mange timers spil i wow også efter du når lvl 60.. og hvis det som du siger tager en 400-500 timer såå skal jeg nok have det sjovt længe

Guest

Quote Originally Posted by wOOOOt
    Og så den anden forskel.. Er du ny i Daoc, så er der MEGET langt op for nogen.. For en casual spiller kan der gå måneder før du kan deltage i RVR.. Men i WOW vil vi alle starte samlet, så alle er nye - der er ingen der er foran dig... Der vil så være et race til max for mange hardcore players.. Men det vil ikke føles så ubalanceret som hvis du er ny i et gammelt spil.
    Du har ret i at der ka være langt, men i DAoC ka du blive PL'd osv.. og folk ved præcis hvor alle de gode exp steder er, så det er vel ik så svært at blive 50 mere.. ? .. og hvis du er i et ordentligt guild er det heller ik noget problem at få artis, da de fleste kender samtlige encounters nu

Nåå nok om DAoC i denne tråd vil jeg tro :P

Guest

Mmm, er enig med wOOOOOt

+ at Blizzard altid sørger for at føre op på deres spil, tilføje nyt content hele tiden. Bare se på Diablo2.
    Der er godt nok længe imellem updatesne, men nu er WoW jo et MMORPG, så der kommer nok andre og bedre boller på suppen

Guest

Diablo er heller ik betalingsspil, som du selv siger...

Jeg kan fortælle dig at da Diablo skiftede fra 1.09d til 1.10 Sad der 2 mand og arbejde på det i den sidste face fordi blizz ville satse på Warcraft III ... Derfor er det spil (desværre :cry: ) aldrig blevet til andet end hack, dupe og lort ..

Forum Learner

Quote Originally Posted by Cia
    Diablo er heller ik betalingsspil, som du selv siger...

Jeg kan fortælle dig at da Diablo skiftede fra 1.09d til 1.10 Sad der 2 mand og arbejde på det i den sidste face fordi blizz ville satse på Warcraft III ... Derfor er det spil (desværre :cry: ) aldrig blevet til andet end hack, dupe og lort ..
    Helt enig, så er det jo godt at der (næsten) aldrig bliver hacket etc. i MMORPG's... nam nam, man bliver helt lækkersulten af at høre wOOOOt's resumé af alle de fede ting ved level 60 :-D . (Jeg synes ihvertfald de er fede )
    Level 85 Priest
    Level 85 Mage

Socialt Medlem Forum Warden Skiz's Avatar

kom nu vildere klovn

Jeg er sq lettere imponeret over alt det her

efter hvad jeg sA i wow beta aften hos DQ, var det ret lineart hvad man kunne foretage sig, men det imponere mig sq peant det der
    The diffrence between insanity and genius is measured only by succes
    My mind has left, my body follows

Til os Daoc junkies da er der meget i WOW og Daoc der kan sammenlignes..

XP:
    Daoc til lvl 50
    WOW til lvl 60

PvE efter Max:
    Daoc: ML's + Artihunts
    WOW: Hero abilities + High lvl zones (raids for uber loot)

PVP belønninger:
    Daoc: Realmpoints = Realmabilities
    WOW: Honor system = Honor Ranks (der giver adgang til specielle købmænd/områder og alle mulige mystiske fordele (rabatter, skills, items)

Large Scale PvP/RvR:
    Daoc: RVR Frontiers og Battlegrounds
    WOW: Areanas, Battlefields (Og Faction War områder på FvF server)
    + WOW har kommende siege til Battlefields, så det kan ikke være helt små zoner..

I like..
    w 8)

Guest

Glæder mig for sygt til Battlefield.
    De burde lave noget Mount combat på Mounts, det plus castle storming og siege weapons. MMM, bliver for sejt.

http://en.wow-europe.com/pvp/pvp-article.shtml <-- Glæder mig til at opleve det ingame

Guest

Default Re: LvL time, Maxing Char + Hero abilities.

Quote Originally Posted by wOOOOt
    Bare lidt tanker om tingene..

Sidste nyt jeg så var lidt leak omkring Hero skills..

Når man når til lvl 60. så skal der sikkert (jeg gætter) noget quest til at aktivere Hero abilities.. Men fra Blizz's promo tour bla. til KBH, fik de at vide at når den aktiveres, så kommer Hero ability siden som en ekstra 4. side, sammen med de 3 du allerede har...

Så hvad skal der til for virkelig at MAXXE i WOW ??

Alm. LVL 60... Jeg ved ikke hvor lang tid det tager i beta. Mit indtryk er at det er lidt langsommere end i Daoc.. + der er 10 lvl ekstra. Og de skulle gøre det lidt sværere end det er i beta.. Så allerede der er der nok min 10-20 dage /played (1 dag = 24 timers spil)..

Så ved lvl 60, får man adgang til Hero Class... Ingen anelse om hvor lang tid det tager.. Men tror ikke det bliver lige så let som til lvl 60. ???...

Og hvad så - Jo der er special skills og items at hente i PVP!!.. De laver jo et ranking system, hvor man yderligere kan Maxxe sin char op...

Og er man ikke til PVP så er der jo et godt crafting system man kan træne videre i...

Jeg tror at i WOW der kan en casual spiller godt nå til lvl 60 på en nogelunde rimelig tid.. Og ved LvL 60 er du i stand til at deltage effektivt i PVP.. Men for at få de sidste godter, Hero, Ranks så er der lang vej for alle.

Jeg er ikke bange for at der ikke er nok udfordringer til lang tid :wink:

wOOOOt 8)
    Måske, men det virker alligevel bekymrende.

Hvor dybt og komplekst er crafting egentlig I WoW? Sammenlignet med SWG?

Jeg tænker mere på at en crafter vil måske have svært ved at køre en business hvis han bare skal proppe sine ting på en vendor/bazaar/auction house istedet for at kunne sælge dem i egen butik!

Men også selve materials/resources.. Har de custom stats? Vil der være frihed til at være kreativ i sin crafting?

Og måske det største spørsmål; Vil crafted items være gimped i forhold til loot.

Hvis dungeon items sutter så vil ingen gider at gøre de lange 2-3 timers dungeons mere end et par gange, for loot der simpelthen ikke er det værd, og hvem gider crafte hvis de er dårligere end de lootede items i spillet?

Det virker som et svært dilemma at balancere! Er Blackrocks iron forge items halløjsa, ikke det eneste sted hvor man kan crafte seriøst gode items ligenu?

Og ang. Talents/Hero class, er det ikke også svært at implantere! Jeg mener... Specielt med talents!

Hvis der er så meget bøvl med Warriors der tager andet end protection og ikke vil stinke i PvP fordi de har en lam DMG, fordi de ikke har mortal strike eller sådan noget, bliver kicked i groups fordi de ikke har nice hit points og taunt abillities!?

Og hvis man ikke kan unlearn dem i retail?O_o Kan i forstille jer hvor mange cookie cutter templates der vil være? Det koncept pisser bogstavelig talt udover WoWs class system, ellers?
    Jeg er virkelig forvirret... - Det lyder jo fedt at have en main class, rolle som bagben for ens spilstil, men så også varriation nok i talents til at spille hvad man vil være... en priest, med melee abillities(ved godt at de kun har magic talents) etc..

og at balancere dette i PvP skal nok blive en prøve. Hvis man ikke kan unlearn talents med sin character, vil mange sikkert reroll deres characters, men på den anden side, så ville blizzard have at man lavede mange flere forskellige ALT characters!

WoW er jo et casual MMO, for folk der har en 15-30 minutters spiltid vær dag... Ifølge dem selv!

WoW skal nok have mass appeal, men vi må se om det gør det bedre eller ej!

Og hero class - er det underligt at det kun bliver en 4 talent bar istedet for et helt nyt skill tree?

Bliver der race/class forskellige hero classes? så f.eks. der vil være 8 forskellige warrior hero classes, baseret på de 8 forskellige races?

dwarfs = mountain king, NE = demon hunter, undead = death knight, orc = beserker etc... Eller noget i den stil?

Guest

Personligt håber jeg de mikser det lidt.

Altså, med måske 4-5 hero classes pr. class, hvor nogle godt kunne være det samme (fx, rogue, warrior og paladin kunne dele en, eller noget lignende). Og så er der nogle der er race specifik osv. andre er ikke.

De har lavet crafting om til professions, da det vist var lidt bugged at man i pricippet kunne maxe alle trade skills ellers :)

Men du kan lære to primære trade skills (gather og crafting skills) og alle sekundære (fishing, cooking og en mere), man vil jo så typisk vælge en gather og crafting der passer sammen, feks Mining og smithing, eller skinnig og armorer...

Well, man betaler så for første nivau i Mining og smithing feks, så har du 1 skill poing i hver og kan max få 75. Så skal du så ud og finde nogle miner for at blive bedre, nu mere du så får hevet hjem af sjældne metaller nu bedre bliver du til at mine, og man skal også have et vist nivau i mining for at kunne høste de virkeligt sjældne...feks i starten kan man kun mine kobber (man finder heller ik andet alligevel), så bliver man bedre og kan så høste tin og så sølv etc...og de sjældnere metaller er også i farligere områder, så man bliver nødt til at være noget højere level...så når man har fundet noget kobber smutter man hjem og finder et sted hvor man kan smelte det om, til kobber barer...og så bruger man forskellige recepies til at lave ting af det med smithing, feks en armor eller noget sjovt. Når man miner stiger ens mining skill, og når man smelter metallet om stiger den. Når du laver noget med smithing skill stiger den. Man kan kun hæve sin skill på de nemmeste ting et vist stykke tid, så skal man bevæge videre til noget sværere. Standard recepies kan man købe ved sin træner, og eller skal man finde dem som drops eller købe dem fra andre players (de virkeligt gode kan du self. ik lære af din træner. Man kan kun lave de recepies man har.¨
    Når man så har skill points nok køber man næste level af miner, feks. så man kan få op til 150 skill points i mining, men det er vist blevet ændret lidt så man ik køber det med skill points mere.

Selve kvaliteten af crafted items svarer godt til de items man kan finde, men de er tit lige en tand bedre, og jeg har læst at nogen af de allerbedste items skulle være crafted.

Synes egentligt talents fungerer udemærket, og man skal for det meste bare basere dem på at gå i party vil jeg mene, da man alligevel ik soloer rundt så mange steder, men går i party.

Ikke rigtigt nogen anelse om hero classes, men hvis nogen havde nogle links ville jeg ikke klage =)