Results 1 to 9 of 9

Thread: Noget jeg ikke helt forstår

Guest

Default Noget jeg ikke helt forstår

Er at (undskyld mit sprog)

Hvorfor fanden skal vi i EU vente på at det bliver released 3 - 5 måneder efter det er blevet released i USA og KOREA!

Jeg er træt af de ventetider der er på spil i EU. Skal sku altid vente et par måneder mere.

Og Korea ?? hvad er nu det? Jo det skal jeg satme sige, det er et lille land på den anden siden af jordkloden, hvor der er de mest psykopatiske spillere, som gamer HVER dag. Men der kan da umuligt være et størrere marked i korea end der er i EU.

Har altid gerne ville vide hvorfor at ting bliver released i Korea først, frem for Europa

Håber der er nogle kloge hoveder der ved det..

Guest

Det er fordi Tyskland og Frankrig skal have deres version oversat, derfor vi ikke får det samtidigt som US.

Forum Trainee

jeg kan heller ikke se meningen i det.. Det skal jo også oversættes til koreansk, og det kan da ikke tage kortere tid at gøre end til f.eks. tysk.. Men sådan er det jo desværre nu engang, og det kan vi ikke gøre så forfærdeligt meget ved...
    Kunne være lækkert, hvis de lavede en EU-relaese på engelsk samtidig med US! Det må da også være ekstremt frustrerende for englænderne at skulle vente på de lede tyskere og franskmænd..

Tror også, at Blizzard ville have gjort meget mere for at det skulle komme samtidig i EU, hvis de havde vidst noget før, hvor stort deres marked ville blive herovre.. De siger jo, at der er ca. 10x så mange fra EU der vil spille WoW, som de havde regnet med..
    Så jeg tror ikke, at vi skal vente 3-5 måneder..

greets
    60- shammy ravencrest

60 drood ravencrest

60 warrior Ahn Qiraj http://ctprofiles.net/3465021

Guest

NØØØ fuck dem ! :-D

Tak for svaret

Guest

Angående det med Korea, så er Blizzard jo nærmest en religion der ovre. Så kan godt være de gør en del for at få WoW ud til dem så hurtigt som muligt.

Forum Trainee

Quote Originally Posted by polt
    Angående det med Korea, så er Blizzard jo nærmest en religion der ovre. Så kan godt være de gør en del for at få WoW ud til dem så hurtigt som muligt.
    Det er da også en fed religion :P .. Endelig noget fornuftigt fra de koreanere..
    tror faktisk os, at jeg vil begynde at tro på Blizzard.. Nogen der vil joine mig? det kunne da være feeed at tro på noget man faktisk VED 100% findes :wink:
    60- shammy ravencrest

60 drood ravencrest

60 warrior Ahn Qiraj http://ctprofiles.net/3465021

Guest

Skal tyskerene og de lede franskmænd absolut have det oversat ? kan de ikke klare det med engelsk lige som os andre ?

Der bor 48 millioner mennesker i korea og blizzard regner højst sandsynligt med at sælge ca dobbelt så mange kopier af spillet i korea som her i europa.

Spillet bliver ikke udskudt i europa fordi de skal have en tysk og en fransk version klar da spillet ved release udkommer som engelsk version, de oversatte versioner udkommer højst sandsynligt først nogle måneder siden. Grunden til at spillet kommer senere i europa er at blizzard ikke har haft en stab der kunne klarer det det vil sige at kører et mmorpg og yde support, blizzard har haft nogle centrale support og sales centre i europa og ikke andet.

De er jo åbentlyst kommet rigtigt sent igang i europa men det er jo sikkert fordi de er for nærige og ikke gad betale lønninger og net adgang til et "lille" spil markede før de var nogen lunde cikre på at release var nær. Hvis vi husker tilbage var der jo slet ikke planer om at der skulle være en europæisk beta, det var først noget der kom senere fordi communitiet brokkede sig helt vildt.

Blizzard elsker deres community og de arbejder for deres fans, men der har aldrig været et særligt godt community eller særlig mange fanatiske fans fans her i europa, det er noget vi betaler for nu og det er ting der har betydet at vi i de tidlige warcraft/starcraft dage var nød til at spille med grov lag på amerikanske servere fordi det simpelthen ikke var værd at spille med andre europæere. Det er blevet bedre nu men der er stadig en tendens til at spillene betyder mere for amerikanere og alt for meget for koreanere, det er jo også derfor at de ting du kan sælge på ebay stiger med op til 90% i værdi hvis det er de markeder du henvender dig til istedet for det europæiske.

Surt for os men det er jo bare forretning.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Guest

Quote Originally Posted by Demetric
    Skal tyskerene og de lede franskmænd absolut have det oversat ? kan de ikke klare det med engelsk lige som os andre ?
    nope! franskmændene er for arrogante, og tyskerne er for mange

Men det med korea.... Ja blizz er populære derovre, men der er mange faktaer i ikke tager stilling til.

RTS markedet har ikke ligefrem været særlig konkurencepræget af noget godt ellers..

De er endnu mere fanatiske med Counter-strike, hvor de går ekstremt meget op i spillerne bag skærmen, som var de store filmstjener!

Når det kommer til MMOs er der ikke noget der overgår Korea.

Over 4 millioner i Lineage(på et vis tidspunkt), og mange mange mange flere i Ragnarok Online... 4 Mennesker er døde i RO, og faktisk blev der sat en lov op i Korea som forbød regler for MMOs! Der findes kliniker i Korea der behandler denne form for gambling addiction.

Og der er flere mennesker der er døde af MMOs... Jeg har kun hørt om en gut I USA der skød sig selv da han mistede en toon i AO eller sådan noget, men i Korea kan jeg huske ihvert fald en der sad og spillede i 72 timer i træk, uden at gå på toilettet, som døde af ren udmattelse. intet vand. intet drikke.. eller søvn, eller toilet besøg.. Og det var der at der på et tidspunkt kom love og forbud mod computercafeer! En ting som vist blev ophørt på et senere tidspunkt!

Også for at tale om Koreas(nord) små forbud mod amerikanske vare.. jeg har hørt fra en amerikansk soldat der var udstationeret i nord korea, at kim-jong-il havde gjort Nord til en af de mest isolerede lande i verdenen og hans psykopatiske forstand havde sat ham op i en dejlig bog sammen med mao, stalin og hitler.. Hans våbenprogram, med atom våben, og bush konflikt etc er en anden diskution, men det er utroligt at amerikanske spil er blevet så populære.

Det er bare et stort spørsmål om WoW kan presse sig ind, med et MMO på koreansk marked..

Resten af Asien har jo været et levende eksempel på at de to kontinenter ikke mixer godt sammen.

Tag f.eks. Microsofts Xboxs fejlstrategi i japan! I dvs polls fra Famitsu(en f de mest critical acclaimed spilmagaziner i verdenen) Så vil 80% af japanerne have spil lavet af japanere, til japanere.. på japansk.. med japansk kultur! FPS, rts etc mikser ikke godt hos dem!

Men ellers sidder japan lige nu i en enorm opstand af broadband users overalt.. Specielt i kyoto området som bogstavelig talt skulle have eksploderet! Specielt Square Enixs final fantasy XI er totalt populært derovre nu... Og FF er stort set den eneste japanske serie der med success er kommet over til japan, bortset fra den tidligere nintendo, og få spil til PS2...

Med Square enix som skal publishe og styre EQ2 i japan er der også lagt op til konkurence.. Jeg tror WoW vil have et svært spillerum her! Dog skal Night elfs nok appealere stærkt til deres anime stile mangaer!

hvad er der ellers? Kina består bare af totalt kopiering, hackers og andre problemer som aldrig går godt..

Vietnam og indien og dvs andre har bare ikke noget ordentlig salgsmarked...

Det bliver meget intressant at følge WoW i asien.. glæder mig til release bare for at se salgstal! Og om Koreanerne vil bide det i dem, eller om det er alt for cookie cutter let til deres hardcore facon!
    -----

Men Blizzard har da sagt at de var så imponeret over antallet af sign ups til EU beta at de overvejede world wide release...

sega og moon valgte at gøre det med matrix online til matrix online til febuar, hvilket er stort bevis af respekt og tillid til sin brugerbase!

Argumentet om at det skal oversættes til fransk og tysk ændre ikke omkring at der også er et markedet i EU der taler engelsk fint... Specielt i nordic landene og UK, og Blizzard burde da helt klart lade os komme med på en US server eller en engelsk en og bare udgive spillet visse steder, også må tyskerne og franskmændene surmule, indtil det er deres tur. På den måde kunne Australien også komme med..

Alle ser ud til at glemme, at der jo ikke er samme forskel som med PAL vs NTSC, som med konsolspil releases, og at det hele virker fint over hele linjen.

wow burde ikke glemme de europæere der stadig sidder herude, som ikke har prøvet beta eller stress test og bare har ventet som tålmodige fans siden ETSC 2001.. Det er faktisk en lang ventetid, og jeg kan da godt huske da det blev announced!

Needless to say, er jeg totalt biased fordi jeg bare gerne ville prøve det og valgte ikke at gå ind i US stress test(troede at det ville blive for laggy til at være sjovt)