Results 1 to 14 of 14

Thread: Casual gaming!

Guest

Default Casual gaming!

Hmmm... Tror i at når man har nået lvl 60 og fået sin hero class, at man bare kan spille 1-2 timer på hverdage, og mere på weekender og stadig få det optimale ud af WoW?

Altsåå.. Alt fra pvp, battlegrounds, raids etc...

Det ville være lidt nedtur, hvis man bare vil sutte max fordi man ikke kunne hunte i 14 timer efter nogen uber items der vil owne alt i PvP!

Hvis man da bare har en chance for at være decent, med lidt spilletid i hverdagen, så er det da en god tid.

Jeg spørger fordi, jeg talte med en WoW beta tester der sagde at man på ingen måde ville kunne få noget optimalt ud af WoW med så lidt spilletid på hverdage

Jeg kan godt se at svære instances er umulige med så lidt tid, men bare at hurtigt kunne få lidt PvP sjov eller joine en raid group og være anstændig ville da være fint.

Det er ikke fordi at jeg stræber efter at owne alle, som nogen hardcore gamers vil, og gør, hvilket er fair...

Tror bare det har noget at gøre med, at have en chance på hele konkurence aspektet i WoW!

-ecco

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Du kan godt få en chance som casual gamer. Det syntes jeg man kan i de fleste spil. Jeg taler her af erfaring. Jeg er meget casual gamer
    Jeg kan spille et par timer hver anden dag.
    Det kommer bare meget an på hvad du vil have ud af spillet, og hvordan du så klare den.

Jeg syntes jeg fik lige så meget ud af Daoc som de fleste hardcore spillere (læs wOOOOt ). Det jeg gør er at planlægge ud fra hvordan spillet er og hvordan jeg kan klare mig uden at være Uber.

I daoc, som er MEGET gruppeorienteret under leveling, valgte jeg en char som næsten altid kunne få en gruppe på 5 min. Jeg spillere Manachanter og Bard til lvl 50. Samtidig er det også chars som du kan spille RVR med uden at være Uber. Imo er der visse klasser som er meget mere krævende. F.eks skal tanks som jo altid vil komme i nærkamp kunne klare nogle SLAG OSV.

Min plan i WoW som jo er meget mere questorienteret er at lave en char som kan soloe en del, og som også kan få en gruppe. Jeg kender ikke klasserne godt nok til at kunne vælge endnu, men har altid været glad for petclases (var også planen i SWG).

Min konklussion er derfor at man sagtens kan få meget ud af morpgs som casual spiller. Du skal bare vide hvad du vil, og være realistisk i sine forventninger ved opstart. Selvfølgelig vil man aldrig blive lige så uber som hardcore spillere, men det gør mig intet.
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Forum Disciple

Jeg er også rimelig casual player. Gamer 10 timer om ugen ca... I DAoC hvor jeg nu er lvl 50, bruger jeg stort set alt min tid på Realm Vs Realm, eller hjælpe folk med at få artifacts (Så kan det være man også selv får nogen). Jeg håber lidt på det samme system i WoW, altså at man lige kan logge ind i en time eller 2 og lege lidt. Men jeg får det ud af daoc som jeg kom efter, nemlig at ha det sjovt. Og der er ikk nogen bedre følelse end når man lige har været ude i RvR og lege lidt også kunne logge af, velviden at man ikk er uber hardcore player, men har hvertfald haft det sjovt...
    Det der online gaming! Jeg giver det et halvt år! TOPS!
    --------------------------------------
    You can't write Slaughter without Laughter.

Guest

Well, tror i at man kan være anstændig i PvP/Crafting?

altså f.eks. i PvP, hvis man kender spillet, ikke er noob og har gode strategier etc, tror i så at man vil en fair chance for at finde? altså bare 50% eller er det bare at blive owned 90% af tiden af hardcore spillere? :shock:

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Quote Originally Posted by Kirneh
    Jeg syntes jeg fik lige så meget ud af Daoc som de fleste hardcore spillere (læs wOOOOt ). Det jeg gør er at planlægge ud fra hvordan spillet er og hvordan jeg kan klare mig uden at være Uber.
    Hehe, jeg er faktisk ikke særlig hardcore gamer, jo i weekenden..
    Jeg spiller typisk 3-5 timer ad gangen, men det er ikke hver dag jeg er på.. Måske 20 timer om ugen.. Det svinger meget..

I Daoc er jeg bare den som er mest aktiv i RvR.. og selvom jeg er caster så spiller jeg ret aggresivt, hvilket gør at jeg tit spotter fjender andre overser.. Typisk situation med mig i en grp der roamer i frontier, de andre styrer ligeud, men jeg drejer af og går lige i flæsket på en fjende de andre overså. Det får mig tit dræbt, men giver også ofte bonus i flere kills..
    Men hardcore powergamer vil jeg ikke mene jeg er.. Mere medium, der satser på at være effektiv. Når WOW kommer bliver det nok til nogle flere timer om ugen dog hehe :twisted: man må jo vise flaget i fronten af guilden :wink:

Men for at holde emnet, så vil jeg også mene at casual spillere sagtens kan være med på alle fronter. Og at være casual i en guild med mange hardcore, gør også at du selv bliver mere effektiv + har bedre support fra dem der spiller hårdt. Dem der ligger i front i guilden kan jo rådgive alle andre så de kan optimere deres spil, give råd med quests, pve spots osv..

wOOOOt 8)
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Guest

Det kommer meget an på hvad du vil egentlig.

Du vil godt kunne klare dig på en PvP server tror jeg, men der vil muligvis være nogle svære tider hvis du løber rundt alene.

På en PvE server skulle der ikke være nogen problemer overhovedet :P

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Quote Originally Posted by Ecco
    Well, tror i at man kan være anstændig i PvP/Crafting?

altså f.eks. i PvP, hvis man kender spillet, ikke er noob og har gode strategier etc, tror i så at man vil en fair chance for at finde? altså bare 50% eller er det bare at blive owned 90% af tiden af hardcore spillere? :shock:
    Du vil sagtens kunne værer anstændig, bare du beholder bukserne på

Jeg tror der bliver mange casual players i WoW. Nok flere end i nogle andre morpgs. Alle kender WoW og vil prøve det.
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Jeg tror også sagtens man kommer til at kunne være med på PvP fronten - du kommer jo ikke til at være den eneste casual gamer.....langtfra tror jeg...så der vil være masser der er på samme niveau.

Mht. crafting har jeg ikke rigtig nogen fornemmelse af hvordan det er i WOW, men i SWG gad jeg slet ikke gå igang fordi jeg havde det indtryk at man skulle smide ret mange timer i det for at kunne tjene bare lidt penge.

Forum Learner

Jeg tror sagtens man kan være meget casual gamer og få en masse ud af WoW, det er et spil der bygger meget på at man kan solo og kun skal gruppe til de vildeste quest, det er ihvertfald det indtryk jeg har læst mig til.

Med hensyn til crafting tror jeg det er det samme, man er ihvertfald ikke tvunget til at skal ud og finde det bedste af det hele lige når det er der, ganske simpelt fordi der ikke er forskel på det man finder, jo man kan vist finde det i 5 forskellige lag som det ser ud nu, men de forskellige lag er ens og de ændre sig ikke, som i foreksempel SWG.
    Kwalak 55 Commando, 450 Cybertech.
    Kwylyk 47 Sentinel, 450 Armstech.
    Kwilik 11 Shadow, Synthweaving.

Guest

wow... mange gode beroligende svar

Jeg har altid brugt den filosofi i multiplayerspil at der altid er nogen der er bedre end en selv, så at stræbe efter at vinde konstant, og blive sur over at tabe, er åndssvag:P

Jeg sad også lige og læste Blizzards gamle FAQ.... Har ikke kigget på den i flere år nu, tror jeg:P

"World of Warcraft will differ from other MMORPGs in many ways. One of our main goals is to ensure that players can enjoy World of Warcraft without having to invest huge amounts of playtime. Players will be able to complete quests and experience the world at their own pace-whether it be a few hours here and there, or week-long adventuring marathons. Additionally, our quest system will provide an enormous variety of captivating quests with story elements, dynamic events, and flexible reward systems. World of Warcraft will also feature a faster style of play, with less downtime and an emphasis on combat and tactics against multiple opponents. We also plan to incorporate several unique features, which we'll disclose throughout the course of development. "

Meget neat:-)

Tror i egentlig at de propper hård penalties, på død i PvP og PvE?

Jeg tror engang at Eno sagde noget med at der også ville komme penalties sammen med rewards?

Tror i det bliver lidt ekstra downtime, eller rent faktisk xp loss og LvL loss?

Forum Convert

Lige nu er der intet death loss i PvE, hvis du vel at mærke gider lave et corpse run med din spirit... hvis du er død langt inde i fjendeland kan det nok være en god ide at bruge en spirit healer, betale en smule xp og derved revive et sikkert sted.

PvP ved jeg ikke lige om der er noget loss der.

*edit*
    Ang. crafting, så er det nok det nemmeste jeg nogensinde har prøvet. Det eneste problem er at skaffe materialer, selve crafting processen er latterligt nem og kan slet ikke fejle. Der kommer til at være mange selvforsynende craftere i WoW, det er sikkert.

Guest

Ok, men hvis man er lvl 60, og mister xp ved at bruge en spirit healer, kan man så også miste levels, eller vil man kun miste xp, men ikke ryge ned i LvLs?

Forum Convert

Jeg har kun brugt spirit healer 1 gang, og der var der nok xp at give af, men jeg tvivler stærkt på du vil kunne miste lvs... opgraderinger af dine skills kræver lvls, og hvad skulle der så ske hvis man ryger en lvl ned så man ikke længere er kvalificeret til at bruge den opgraderede version?

Hmm.. kan være jeg tester det med en ny char senere. Muligvis får man bare negativ xp, men falder ikke I lvl, det kunne være en mulighed

Guest

Jeg mener faktisk at man får negativ xp til sidst, da jeg lånte en stress konto af Purezombie var der en char med -10000xp i lvl eller lign, men kan ik huske om det stammede fra pvp eller pve deaths. Læste en post hvor der stod at man kunne få negativ xp i max lvl hviket man skulle passe på med pga. mulige ændringer i lvl cap trist at have mega meget -xp op til en ny expansion hehe