Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 26

Thread: Forskel p Cook og Alchemist

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Default Forskel p Cook og Alchemist

Jeg har alchemist i betaen, og var ret glad for det. Men minder det ikke lidt om at vre cook som alle jo kan vre gratis ?
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Jeg havde en opfattelse af, at Cooking laver mad og drikke til at heale men, men Alchemy ogs giver potions der buffer.

Alts Cooking = Heal og Alchemy = Healing og buff

Tjek evt. beskrivelserne her: http://www.worldofwarcraft.com/info/...s/alchemy.html

http://www.worldofwarcraft.com/info/...s/cooking.html

Guest

med cooking skal du sidde ned for at kunne indtage maden.
    det skal man ikke med alc.

Det var ogs min tanke at det var forskellen. Ville lige hre om jeg havde overset noget.

Guest

Quote Originally Posted by David Ishj
    med cooking skal du sidde ned for at kunne indtage maden.
    det skal man ikke med alc.
    lige mine ord

//Boom!

Guest

Prvede begge dele i US.

Cooking:
    Du laver mad af forskellige ingredienser, som du for det meste udvinder fra dyr og andet. Maden vil i de fleste tilflde heale din health bar og give dig et buff.

Eksempel:
    Regenerates 511 health over 15 seconds, Buffs your spirit and stamina with 6 for 15minutes. You have to remain seated for 10sec while consuming to gain the attribute buffs.

Alchemy:
    Er for det meste sammensat med Herbalising. Potions er lavet af "urter" og lign. fundet rundt omkring i omrdet. Har et meget bredt omrde af buffs og enhances.

Eksempel:
    Health potion, Mana potion, Rejuvenation Potion. Det er noget lign. generates 390 - 800 Health instantly. S er der et hav af andre potions fra defence til underwater breathing og vise versa.

Alc. er klart mere effektivt at have, har enda selv overvejet det

Der er to klarer forskelle.

Alchy laver potions der kan bruges i kamp, men de har 2 minuters cooldown.

cooking laver mad ^_^ der ikke har nogen cooldown, men de kan ikke bruges i kamp.

Som cook har du stadig brug for potions og som alchy har du stadig brug for food. Mage er nok den eneste alchy der ikke er afhngig af food, mens hunter er ekstra afhnig isr af kd. Du bliver ivrigt ogs buffet af at spise forskelligt mad, s det er ikke helt s stor forskel. Jeg vil mene cooking klart er den bedste skill af de to i pve hvor du mere eller mindre selv bestemmer om kampen gr s galt du er nd til at drikke en potion, mens alchy er rigtigt lkkert i pvp hvor du ofte er p ddensrang eller lbet tr for mana.

Jeg skal ikke kunne sige hvad det er lettest at tjene penge p et par mneder inde i retail, men mit bud ville vre alchy.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Tror ikke man skal tage cooking for at tjene penge da det er noget alle kan gre uden at bruge professions p det.

Herb og alcy = buff potions, og det er virkelig det som tller i en PvP situration, og healing potions er jo altid in demand.

Som 2ndary skills, vlger jeg nok kun at bruge first aid.

selvom fishing og cooking gr sammen, s syndes jeg simplehen fishing er for kedelig og cooking ikke nr s brugbar som firstaid.

Guest

Hvis man er alcy er det rimeligt vigtigt ogs at vre fisker, da man skal bruge nogle specielle fisk. Jeg ved ikk med retail, men de vr pnt svre at f fat p i US Beta. Men kan mske lade sig gre ?? Det tagr alligevel ikke s lang tid at f sin fishing skill op p et rimeligt niveau.

Fishing passer vel ogs utroligt godt til cooking?

Jeg synes det er svrt at finde ud af hvilke proffesioner man vil ha, fr man har prvet det..

Jeg har slet ikk prvet wow endnu.. Men glder mig gevaldigt! : )

Forum Convert

Quote Originally Posted by DaVinci
    selvom fishing og cooking gr sammen, s syndes jeg simplehen fishing er for kedelig og cooking ikke nr s brugbar som firstaid.
    Det er jo ligemeget hvor brugbart cooking er, du kan have alle 3 samtidigt, de tller ikke mod din totale limit af professions, da de kun er secondary skills. Det er skide nemt at lvl op i fishing, og hvis der bare er en eller 2 der er cooks, kan de lave god food ud af meget af det vi fisker op. Og food reducerer downtime en del, s for alle andre end mages er der interesse i at have noget godt food med sig.

Guest

Kan cooks ogs lave det der vand/mlk, som healer mana nr man sidder og drikker det? Fandt aldrig ud af det i US stress

GM Wow Marquis of the Board HolgerDK's Avatar

Quote Originally Posted by SkumB
    Kan cooks ogs lave det der vand/mlk, som healer mana nr man sidder og drikker det? Fandt aldrig ud af det i US stress
    Jeg mener at have set noget food der gav healede hitpoints og mana nr man indtog det, men s vidt jeg husker er der ikke noget food der kun healer mana.
    "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.

yep du kan godt lave mana drinks som cook.

f.eks kan du lave:

goldthorn tea
    restores 1344 mana over 27 sec

og alt det krver er en goldthorn og refreshing spring water

Da de mad en cook laver kun virker nr man sider ned (s vidt jeg har forstet) s virker det da som lang tid. At den skal bruge 1/2 min p at restore ens mana ?

Ville vre cool hvis det var i battle.

Quote Originally Posted by Kirneh
    Da de mad en cook laver kun virker nr man sider ned (s vidt jeg har forstet) s virker det da som lang tid. At den skal bruge 1/2 min p at restore ens mana ?

Ville vre cool hvis det var i battle.
    Nu er det jo ogs en hot, s det er jo ikke sikkert man behver at vente alle 27 sekunder...medmindre selvflgelig man er helt nede.

Men jw...et halvt minut er da lang tid bare at sidde og glo

man kan ogs lave instand drinks, som thisle tea der restore 100 energy til en rouge instanly, regner med man ogs kan gre det med mana.

Man kan ogs lave en chilli som giver nogle med at man kan bvse flammer mod ens fjener i 10 min.

det syndes jeg var ret funny.

Quote Originally Posted by DaVinci
    man kan ogs lave instand drinks, som thisle tea der restore 100 energy til en rouge instanly, regner med man ogs kan gre det med mana.

Man kan ogs lave en chilli som giver nogle med at man kan bvse flammer mod ens fjener i 10 min.

det syndes jeg var ret funny.
    Er det serist med de Chili der? Hvis det er, s er det ret griner og hvis jeg bare er naiv, s undskyld.....men der er alts nogen ret fucked ting i det spil her :-D

S en Gnome med et item der hed "Carrot on a stick" - increases mount speed with 3

Og folk der render rundt med monokler og hvad ved jeg....love it 8)

Fandt en beskrivelses af den chilli

Code:
    Dragonbreath Chilli 
    Requires Level 35 
    Use: Occasionally belch flame at enemies struck in melee for the next 10 min. 

1x Mystery Meat
    1x Small Flame Sac
    1x Hot Spices

Guest

Jeg har hrt rygter om at cooking + fishing ikke tager skill slots op, s man kan have dem og stadig have sine mining/engineering skills fx.

Nogen der kan bekrfte/afkrfte dette?

Guest

Jeg har hrt rygter om at cooking + fishing ikke tager skill slots op, s man kan have dem og stadig have sine mining/engineering skills fx.

man kan have fishing, cooking og first aid gratis. og s 2 main skills ved siden af.

Guest

man kan have fishing, cooking og first aid gratis. og s 2 main skills ved siden af.