Results 1 to 6 of 6

Thread: Mage talent analyse + mit retail spec.

Default Mage talent analyse + mit retail spec.

Jeg har spillet lidt rundt på mage og jeg ved godt at jeg tidligere har været stor fan af fire/arc speccet fordi det gav en del bedre damage. I pvp var det rimligt lækkert mod casters men melees åd en rådt, og fire damage er egentligt ikke noget specielt sammenlignet med rogue eller hunter mere. I pve var det jo langt hurtigere at dræbe monstre med fire, og selvom det så gav flere pauser gav det også flere kills over time og pauserne kunne jo klareres med conjured water så jeg tænkte ikke så meget over det. Så fik en af sun gutterne der spiller FULL frost mage (farligt spec) mig overtalt til at spille et frost spec og det er faktisk pisse sjovt. Jeg har valgt at beholde de arcane spells som de fleste mages anser for nødvendige, jeg er ikke helt sikker på at jeg beholder dem i retail men nu må vi se.

Specet er som følgene:
    Arcane Talents (15 points)

# Improved Arcane Missiles - 5/5 points
    Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.

# Arcane Concentration - 5/5 points
    Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

# Improved Arcane Explosion - 5/5 points
    Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

Frost Talents (36 points)

# Improved Frostbolt - 5/5 points
    Reduces the casting time of your Frostbolt spell by 0.5 seconds.

# Improved Frost Nova - 2/2 points
    Reduces the cooldown of your Frost Nova spell by ?.

# Ice Shards - 5/5 points
    Increases the critical strike damage bonus of your Frost spells by 100%.

# Piercing Ice - 3/3 points
    Increases the damage done by your frost spells by 6%.

# Cold Snap - 1/1 point
    When activated, this spell finishes the cooldown on all of your cold spells.

# Improved Blizzard - 3/3 points
    Adds a chill effect to your Blizzard spell. This effect lowers the target's movement speed to ? of normal. Lasts 8.50 seconds.

# Arctic Reach - 2/2 points
    Increases the range of your Frostbolt spell and the radius of your Frost Nova and Cone of Cold spells by 20%.

# Frost Channeling - 3/3 points
    Reduces the mana cost of your frost spells by 15%.

# Shatter - 5/5 points
    Increases the critical strike chance of your frost spells against frozen targets by 50%.

# Ice Block - 1/1 point
    You become encased in a block of ice, protecting you from all physical attacks and spells for 10 seconds, but during that time you cannot attack, move, or cast spells.

# Frostbite - 5/5 points
    Gives your chill effects a 15% chance to freeze the target for 5 seconds.

# Ice Barrier - 1/1 point
    Instantly shields you, absorbing 455 damage. Lasts 1 minute. While the shield holds, spells will not be interrupted.

Fire Talents (0 points)
    # None
    arcane
    Mange mages mener at der er et helt fast arcane spec som er nødvendigt for at spille. Jeg er ikke enig og derfor har jeg valgt ikke at tage følgene:
    # Evocation - 1/1 point
    While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

# Improved Counterspell - 2/2 points
    Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.
    Improved Arcane Explosion laver din arcane explision til en insta cast spell du også kan kaste mens du løber, det er rart i pve men det er sindsygt lækkert i pvp. Hvis der er en nødvendig arcane spell er det denne.

Du skal have 10 arcane talents for at få nogle af de gode og Improved Arcane Missiles Arcane Concentration er de bedste valg.

De fleste mages mener som sagt også Evocation og Improved Counterspell er nødvendige så jeg har valgt at tage dem med her. Jeg har selv valgt Piercing Ice istedet men du kan bare bytte det ud med disse hvis du vil.

Evocation er en lækker spell der giver 50-80% mana hvert 10ende minut, selvom det ikker er instant er det rigtigt rart i situationer hvor det går galt. De fleste daoc spillere kender jo mcl og det her er noget lignene. Jeg synes de 10 minuters cooldown er for længe.

Improved Counterspell giver 4 sekunders silence, det er ikke nødvendigt men det betyder at du vinder over andre casters. Jeg er enormt dårlig til at bruge den så jeg har valgt ikke at spece i den, men de 4 sekunders silence kan betyde virkelig meget i duels så jeg kan godt se hvorfor mange mener den er nødvendig. Jeg klarer mig udemærket uden, men jeg er også mest i group pvp.

frost - de nødvendige
    Ligesom i arcane skal du jo have smidt nogle points i frost for at komme i gang, valget står mellem Improved Frostbolt og Permafrost. Permafrost giver dig 3 sekunders ekstra snare på dine cold spells, men da du jo kaster cold konstant resnare du jo alligevel. Snares varer 9 sekunder så Permafrosts ekstra 3 er da ikke dårligt men jeg synes Improved Frostbolt er en bedre ability. Improved Frostbolt giver dig 2.5 cast time på den bedste frostbolt og det er jo en spell man bruger meget især i pve.

Frost Nova er ikke just spillets bedste ability men Improved Frost Nova er et krav for at man kan tage Shatter.

Cold Snap der er ikke så meget at sige, du skal have den for at få Frost Channeling at den så giver mulighed for at fjerne cooldown på alle frost spells hvert 10ende minut er vel bare en bonus.

Ice Block tja man bliver udødelig i 10 sekunder, den kan dispelles men det er der sjældent nogen der gidder for du CCer sådan set dig selv imens den er tændt. Den er ok når det brænder på med aggroen og din gruppe er inærheden til at rede dig men ellers er den useless... Den er et krav for Ice Barrier så den skal traines.

frost - de gode
    Ice Shards giver 100% damage bonus til crits, det er i forvejen 50% så med Ice Shards maxet er det 100%. Du critter ikke hvergang men det er helt sikkert de 5 talent points værd.

Shatter giver 50% chance for at crite mod frosne targets. Det arbejder godt sammen med crit damage bonus fra Ice Shards og med frost bonusen fra Frostbite. Det er især godt i solo pve hvor targets lever længere.

Frostbite giver alle damage spells med chilling(snare) effekter, inklusiv ice armor, en chance for at fryse targets. Når de så er frosne får du 50% ekstra crit damage fra Shatter og når du critter får du 100% ekstra damage fra Ice Shards. Disse 3 talents virker sammen på næsten alle dine spells så selvfølgelig skal Frostbite maxes.

Improved Blizzard tja det forbedre din bedste AOE spell, i det den giver damage tilføjer snare effekt. Med snare effekten er der desuden mulighed for at fryse targets med Frostbite. Det er en af de bedste frost talents til en af dine bedste frost spells.

Frost Channeling sænker mana forbruget på alle cold spell med 15% jeg synes det er den fedeste spell, det er måske ikke så vigtigt i pve men i pvp er du useless når du løber tør for mana så den er helt sikker nødvendig! SPEC DEN!!!!

Arctic Reach den giver ekstra 20% frostbolt/cone of cold/fronst nova range og jeg ville have taget den selvom det kun var frosbolt.

Ice Barrier jep det er en rigtigt lækker absorber. Den varer 1 minut og har en 2 minuters cooldown så det er jo ret godt. Den arbsorber 455 damage af alt type damage og mens du har den på bliver din casting ikke interrupted. Den er et must i alle frost builds.

frost - mit valg
    Piercing Ice giver 6% damage bonus til alle frost spells for 3 talent points og jeg har taget denne skill istedet for Improved Counterspell samt Evocation.

frost - de dårlige
    Jeg har valgt at sparer Winter's Chill væk, det er en increase talent og det betyder ikke at den giver +10% til snares men at den giver snare% + 10% af snare% og det er altså ikke 3 talentpoints værd.

Improved Frost Ward laver 50% af det damage din Frost Ward spell arbsorber til mana. Det drejer sig om 150 mana og den arbsorber kun cold damage så selvom det egentligt er en udemærket talent er den det slet ikke værd.

Improved Cone of Cold giver +35% damage til cone of cold og det er faktisk en ret god talent. Den er insta cast og er enormt god til at snare melees der kommer for tæt på, det er det eneste jeg bruger den til fordi den koster så meget mana. Fed talent men jeg kan bare ikke se hvor jeg skulle finde points til den.

pvp buildet
    I solo pvp kan du faktisk ikke tabe til en melee fordi du kan kite dem. Du er tilgængæld ikke ret god imod casters og selvom du godt kan vinde så er det altså ikke noget der sker hver dag

Det er i group pvp frost spec virkeligt skinner igennem du har en super aoe med snares og en insta aoe, men det er engeligt bare bonuser til frost specet. Der hvor frost virkeligt gør en forskel er i den mana man har Fire mages får måske nok vildere damage men du bliver ved længe efter de er løbet tør. Når mage ikke har mere mana i pvp er de faktisk ikke mere værd end en død spiller, og når en gruppe med 5 mister et medlem i pvp gør det rigtigt ondt.

Jo flere der er jo bedre men frost specet virker også fint i små groups, det tager lige lidt tid at komme ind i spillestilen, især kiting tager lidt tilvending men når først man er der er det fandme fedt.

pve
    Kort om pve. Frost speccet er ikke så hurtigt som fire, men det betyder også at du får mindre downtime. Generelt er det ikke noget at bekymre sig om og man kan sagtens smide noget god damage ud i instances med dette spec.

/edit
    Og her troede i lige i var blevet fri for spam :twisted:
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Guest

lyder lækkert

kunne være man skulle prøve det

Jeez....I thought that dude left! :twisted:

Rart at du stadig kan finde lidt tid til os Anduz

Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan overskue al den talents snak der....og da slet ikke når det drejer sig om en class jeg kun har spillet til lvl 5 8) Men jeg har sådan en forestilling om at det kunne være sjovt at lave en Undead Mage engang og så har jeg da ihvertfald noget at kigge lidt på til den tid :-D

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Lækkert med mere klasse info

Jeg har også svært ved at overskue hvad der er godt og had der ikke er godt.

Jeg plejer altid at spille en klasse først og så se hvad jeg bruge mest. Det er så der pointsne skal gå
    Men det er rart med noget info om hvad dr virker i PvP og hvad der ikke gør.

En Mage bliver en af mine utallige Final beta karaktere
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Forum Initiate

JEg endnu ikke set rigtig nogle mages med arcane som primary???
    Jeg tror jeg vil lave en, men kan ikke forstå andre ikke gør det?
    WoW-troll Mage lvl60 enchanter/tailor(300)

Jeg gjorde lige talents snakken overskuelig

Der er skam builds med arcane som primary og de er sådan set også ok i pve, der er mange rigtigt gode builds der tager en 25ish i arcane og resten i fire eller frost. Jeg er ikke selv en fan af arcane så jeg skal ikke kunne give dig en nær så dybde gående forklaring på de specs, for jeg har simpelthen ikke prøvet dem.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.