Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 44

Thread: Classes og hvor de står.

Guest

Default Classes og hvor de står.

Umiddelbart er denne diskussion "top notch" på US board'sne lige nu, og jeg har da lige tænkt mig at hive dem her ind :wink:

Dette handler både om pve og pvp, hvordan de klarer sig med dps og "levetid" i en gruppe eller solo. Så det er et bredt område. Efter hvad jeg har læst er folk forholdsvis enige i "rang ordenen" som de forskellige classes er stablet i, i øjeblikket. Jeg har sat dem lidt sammen, og pluset deres mening med min egen, og det her er hvad jeg får...

Warriors
    Druid
    Hunter
    Warlock
    Priest
    Mages
    Rogue
    Shaman
    Paladin
    -----------

Warriors - De har fået en ordenlig røvtur med badtet i de sidste patches. Nogle folk har prøvet op til 5 forskellige classes, og kommet frem til at Warrior er den svageste class, som også er den hårdeste class at få leveled op. En warriors dps er ikke høj nok, til at kunne konkurrerer med andre classes dps, heal's eller CC's (roots, stun, fear osv.) Warriors HP er det samme som en andens class (stortset) Rage er en joke osv. Konklusionen er at denne class, kan smadre intet der er på equal level eller skill.

Druids - en typisk "overall" class med spells, heals, og melee combat. Ikke vildt god men, classen ville siges at 80% af tiden vil den smadre en Warrior og 40% en Hunter. selvfølgelig afhænging af skill.

Hunter - Nogle mener at dette er den bedste class til PvE, i de laveste levels, siden den meget fleksibelt kan give fin skade fra range, og tilmed have et pet til at tanke modstanderen.

Warlock - Samme som Hunter, bare med mere effektive pets og spells samt curses.

Priest - De fleste folk mener at denne class = crap solo, Men yderst herlig i grupper, og kan blive den vindene faktor i en pvp battle. Har fear, buffs, utroligt effektive heals og herlige små damage spells. En class der altid er eftertraktet i grupper.

Mage - "the king of ranged" Har enestående varieret spil, da talent'sne som denne class får, er fuldstænding forskellige. High damage, snaare spells så det batter. Kan sammensættes til mere grouped spil som består af Fire talents vilket er høj damage, eller frost som kan snare eller roote en spiller, hvilket er det modsatte. God mulighed for at kite enhver melee spiller.

Rogue - Meget eftertraktet class, der er mange mange rogues i øjeblikket, og det er også en sjov og helvedes god class. Den er mere effektiv i pvp end pve. Stealth giver roguen en herlig advantage i enhver situation, tilmed har roguen snare's, poison's og en dps der er lige så god som en warriors, hvis ikke bedre. Tæsker til hver en tid classes der er er lavere i systemet, undtagen frost mages kunne godt være et mindre problem. Rogues siges at kunne hamle op med en paladin.

Shaman - Mystisk og herlig class, kan transforme. Smider yderst effektive totems som kan bruges lige fra at retreate, til at gøre det umligt for andre spillere at flygte. snare's, mystiske sjove ting. En god tanker, og en umiddelbart tilfredsstillende dps. Den berømte earthbind totem kan bruges til at komme væk, fra næsten enhver situation. Ikke nok med det, nu kan de også selv rezze sig selv hvert 30min.

Paladin - Mest spillede class på alliance siden, og man kan heller ikke "blame" folkne der spiller den. Det er den ultimative class fra både pve til pvp. Ingen snare spells men derimod stun, som kan komme helt op efterlade dig harmløs i 5 - 8 sec. Et hav af effektive seals, aura's med mere. Meget effektive heal's blandandet. Paladinen og shaman er nogenlunde på samme niveu, men paladinen får lige det ekstra med deres invul spells der simpelthen gør, at du ikke kan lige den mindste finger på dem i 30sec. Folk kender den kendte med at gøre sig selv invul, og så heale sin health bar til max, og så slås igen. Samme eller højere dps end warriors, kan opnås med det rette seal og den rette aura. Perfekt tanker, siden de kan have præcis den samme armor som warriors, og tilmed kan de heale sig selv med instant cast spells. Den måde de er højest i systemet på er at, de kan ikke slå alt og alle ihjel (folk kan vælge at løbe), men intet kan slå dem ihjel. Tilmed kan de også rezze. Og gud fri mig vel er der stadig folk der whiner over at de er underpowered :-D

Jeg ser dog at warriors er bedre end druids... ellers er jeg meget enig i hvordan det er stillet op.

Hvad er jeres syn på "ranglisten"?

Guest

Hvis ikke kl var 1 om natten og jeg er røvtræt, så ville jeg argumentere for det.

Men min kommentar til "ranglisten" er at den er forkert

Guest

Smutter også i seng nu heh, skulle bare lige have det topic op. 8)

Jeg har ikke prøvet andet en en class til højere lvl, så det er kun hunter jeg rigtig kan udtale mig om.

Som skrevet er en hunter virkelig god til pve, men jeg syndes også jeg gjorde en ret god figur i PvP. Har man en pet med nogle gode skills og et godt ranged weapon, samt nogle hurtige weapons kan en hunter godt klare sig i PvP.

Jeg gjorde det at jeg satte en firetrap lige inden kampen begyndte, og fik så min pet til at angribe modstanderen mens jeg smid en Concussive Shot efter ham, hvis han var ranged bliv det bare til en skud duel, men var det en melee, gik jeg baglens mens min pet bed ham og han oftes gik ind i den firetrap, alt mens jeg skyd igen og igen. Når han så kom hen til en fik han et par raptor strikes til han var død.

Ens pet kan nemt tage mere dmg end modstanderne regner med.

Jeg slog en del shamans på samme lvl og et par stykker som var højere. Vil tror jeg vandt ca. 80% af alle battles med ham.

Min profil for den chunter jeg brugte er her.
    http://www.thottbot.com/beta.cgi?p=Liax

Default Re: Classes og hvor de står.

Warriors - De har fået en ordenlig røvtur med badtet i de sidste patches. Nogle folk har prøvet op til 5 forskellige classes, og kommet frem til at Warrior er den svageste class, som også er den hårdeste class at få leveled op. En warriors dps er ikke høj nok, til at kunne konkurrerer med andre classes dps, heal's eller CC's (roots, stun, fear osv.) Warriors HP er det samme som en andens class (stortset) Rage er en joke osv. Konklusionen er at denne class, kan smadre intet der er på equal level eller skill.
    2handed Warrior har udemærket damage men de kan ikke komme af med den pga CC. Jeg er helt enig i det du siger om healt, det er meget muligt warrior har 5000 hitpoints og en shaman kun har 2000 men med heals så er det jo realt 5000 mod 12000. Warrior er ikke den svageste class lige nu men det er den eneste class næsten alle classes kan tage helt ud med CC.

Druids - en typisk "overall" class med spells, heals, og melee combat. Ikke vildt god men, classen ville siges at 80% af tiden vil den smadre en Warrior og 40% en Hunter. selvfølgelig afhænging af skill.
    Druid afhænger enormt meget af spilleren en god druid der læser situationen vinder som regel en duel, mens flertallet af druids bare fungere som en dårligere version af den class de lader som om de er. Druid er ok i group pvp men hvis jeg ikke er sikker på det er en god druid vil jeg hellere have en class der er fokuseret på hvad de laver.

Hunter - Nogle mener at dette er den bedste class til PvE, i de laveste levels, siden den meget fleksibelt kan give fin skade fra range, og tilmed have et pet til at tanke modstanderen.
    Jeg er enig, og hvis hunters ellers fattede at bruge deres pet i pvp ville de klarer sig bedre. Trenden er at sende sit pet efter zergen fordi man ikke mister det store når det dør, det får man intet ud af men hvis man sender det på en manaløs caster som er blevet lidt væk fra sin gruppe er det guld værd.

Warlock - Samme som Hunter, bare med mere effektive pets og spells samt curses.
    AOE FEAR og nuker pets, warlock er den fedeste class i solo pve og en helt igennem udemærket class i pvp AOE FEAR. Warlock har en tidsbegrensing på sin tid i pvp da langt de fleste fede abilities kræver soul shards som man ikke kan lave i pvp. Walock har enorm god damage men det er over tid og folk dør lidt for hurtigt i group pvp til at warlock rigtigt får udbytte af det, men det er stadig en herre fed class.

Priest - De fleste folk mener at denne class = crap solo, Men yderst herlig i grupper, og kan blive den vindene faktor i en pvp battle. Har fear, buffs, utroligt effektive heals og herlige små damage spells. En class der altid er eftertraktet i grupper.
    Hvis de fleste folk mener at priest er crap solo har de åbenlyst ikke spillet en shadowpriest efter level 30. Priest har god damage men det er langsomt at caste og det lider de lidt under, samtidig er de den eneste main healer class der kan klarer et instance men druid og shaman kan ofte klarer deres job i pvp.

Mage - "the king of ranged" Har enestående varieret spil, da talent'sne som denne class får, er fuldstænding forskellige. High damage, snaare spells så det batter. Kan sammensættes til mere grouped spil som består af Fire talents vilket er høj damage, eller frost som kan snare eller roote en spiller, hvilket er det modsatte. God mulighed for at kite enhver melee spiller.
    ROFL.... Mage har ikke specil god damage og jeg ved ikke om jeg ville kalde "nuke nuke nuke nuke sit drink/eat" vs "nuke nuke snare nuke sit/drink" varieret spil. Frost mage kan ikke tabe til en melee solo, mens fire klarer sig bedre mod casters. Jeg skal selv spille frost mage i retail og jeg mener klart det er en sjov class men de er intet af hvad de har været.

Rogue - Meget eftertraktet class, der er mange mange rogues i øjeblikket, og det er også en sjov og helvedes god class. Den er mere effektiv i pvp end pve. Stealth giver roguen en herlig advantage i enhver situation, tilmed har roguen snare's, poison's og en dps der er lige så god som en warriors, hvis ikke bedre. Tæsker til hver en tid classes der er er lavere i systemet, undtagen frost mages kunne godt være et mindre problem. Rogues siges at kunne hamle op med en paladin.
    De har spillets bedste dps 2.5x mage damage og så er de ikke afhængige af gode crits og de løber ikke tør for mana. I solo pvp bestemmer de jo oftest selv om de vi ind i kampen, og man skal jo være godt dum for at gå ind i en kamp man taber. I raid pvp er stealth useless fordi alle targets du er foran kan se dig alligevel så her fungere de som en typisk light tank med god damage men ringe armor/liv.

Shaman - Mystisk og herlig class, kan transforme. Smider yderst effektive totems som kan bruges lige fra at retreate, til at gøre det umligt for andre spillere at flygte. snare's, mystiske sjove ting. En god tanker, og en umiddelbart tilfredsstillende dps. Den berømte earthbind totem kan bruges til at komme væk, fra næsten enhver situation. Ikke nok med det, nu kan de også selv rezze sig selv hvert 30min.
    Hybrid og spillets stærkeste class.

Paladin - Mest spillede class på alliance siden, og man kan heller ikke "blame" folkne der spiller den. Det er den ultimative class fra både pve til pvp. Ingen snare spells men derimod stun, som kan komme helt op efterlade dig harmløs i 5 - 8 sec. Et hav af effektive seals, aura's med mere. Meget effektive heal's blandandet. Paladinen og shaman er nogenlunde på samme niveu, men paladinen får lige det ekstra med deres invul spells der simpelthen gør, at du ikke kan lige den mindste finger på dem i 30sec. Folk kender den kendte med at gøre sig selv invul, og så heale sin health bar til max, og så slås igen. Samme eller højere dps end warriors, kan opnås med det rette seal og den rette aura. Perfekt tanker, siden de kan have præcis den samme armor som warriors, og tilmed kan de heale sig selv med instant cast spells. Den måde de er højest i systemet på er at, de kan ikke slå alt og alle ihjel (folk kan vælge at løbe), men intet kan slå dem ihjel. Tilmed kan de også rezze. Og gud fri mig vel er der stadig folk der whiner over at de er underpowered :-D
    Hybrid og spillets eneste ordentlige tank i pvp, de er udemærkede i group pvp hvor de ikke er nær så afhængige af en vågen healer som warrior. I solo pvp er de ikke sikre på et win men de er sikre på de ikke dør.

Jeg vil ikke lave en direkte liste da det helt afhænger af situationen men her er mit bud. Listen er bygget på rent pvp dog både solo og group:
    1: Shaman
    2: Paladin, Rogue, Frost Mage, Priest, god Druid
    3: Warlock, ranged Hunter, Fire Mage, Warrior
    4: dårlig Druid, melee Hunter
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

SD Medlem Forum Acolyte Purezombie's Avatar
    Spil
    WoW

Ja efter patch er hunter blevet en stærk pvp modstander.
    Især mod shaman at de fleste pro hunter faktisk vinder for det meste.

Og tror alså ikke på at warrior er blevet den mest dårlig class nu. Jeg er nu sikker på selvom de er blevet nerfed, er de stadig virkelig stærke. De kan owne mange personer hvis de spilles rigtig.
    Sådan har det ihvertfald været i beta hvor de er blevet nerfed så meget at de ligger omkring på samme niveu som mange af de andre class.
    Wow:
    Purezombie - Death Knight

Warcraftpets collector: 610 unikke pets so far!!

Forum Adept

Nåede at game meget lidt, kun en lvl 18 warlock og en lvl 14 paladin.

Men af det jeg oplevede er jeg enig i det de skriver. Eneste som skal bemærkes er at Warlock har fear som er ganske effektiv i panik situationer. Problemet er bare at mobbet altid vender tilbage så det er ikke en særlig langtidsholdbar løsning

Ellers var warlock elendig i forhold til paladin, paladins evne til at heale sig selv gjorde ham super sej og når jeg døde skyldes det udelukkende at jeg blev for overmodig. Paladin er dog på vej mod nogle nerfs tror jeg, først og fremmest tror jeg hans rez spell ryger, så et nerf til hans udødeligheds spell, også remove af alle hans instant spells så han nu skal bruge en del tid, med chance for interupt, på at kaste heals hvor Priest så fx. kan få dem instant..

Og Warlock får forhåbentlig nogle flere instant spells eller os så skal der skrues gevaldigt op for warlocks spell styrker. Det er fedt nok at det kræver taktik og timing at kaste spells med warlock, hvorimod mages bare kaster meget instant, men når man så endelig får kastet de spells skal de altså os gøre noget seriøst dmg!
    "It wasn't broken, so it needed fixing" - SOE filosofi.
    --
    Dies - SWG - RIP.
    Newt - WoW - 60 Shaman
    Spirite - WoW - 10 Mage
    Opportunity - WoW - 6 priest

Forum Disciple wh00's Avatar

I bund og grund handler det jo om hvor god du er til at spille en given figur. Der kan være så mange gode mages/warlocks som er ret så ringe til at spille en warrior, mig inkluderet! Og omvendt selvfølgelig... Så mon ikke man skal tage det med et gran salt mht. det de mener?

Forum Disciple wh00's Avatar

Quote Originally Posted by Newton

Men af det jeg oplevede er jeg enig i det de skriver. Eneste som skal bemærkes er at Warlock har fear som er ganske effektiv i panik situationer. Problemet er bare at mobbet altid vender tilbage så det er ikke en særlig langtidsholdbar løsning

Ellers var warlock elendig i forhold til paladin, paladins evne til at heale sig selv gjorde ham super sej og når jeg døde skyldes det udelukkende at jeg blev for overmodig. Paladin er dog på vej mod nogle nerfs tror jeg, først og fremmest tror jeg hans rez spell ryger, så et nerf til hans udødeligheds spell, også remove af alle hans instant spells så han nu skal bruge en del tid, med chance for interupt, på at kaste heals hvor Priest så fx. kan få dem instant..

Og Warlock får forhåbentlig nogle flere instant spells eller os så skal der skrues gevaldigt op for warlocks spell styrker. Det er fedt nok at det kræver taktik og timing at kaste spells med warlock, hvorimod mages bare kaster meget instant, men når man så endelig får kastet de spells skal de altså os gøre noget seriøst dmg!
    Well som du selv skriver så nåede du ikke lang med din warlock, tro mig de er ganske effektive i pvp samt pve, hvis du forstår at udnytte de egenskaber han har, i de rigtige situationer. Jeg nåede at komme til lvl 28 og syntes ikke at der er brug for nogle tweaks mht. de spells han/hun kan.

Socialt Medlem Forum Disciple Jay's Avatar

Tjah jeg nåede kun at lave en Druid og Paladin.

Synes meget godt om min Druid, men må hellere overveje om den skal være min main char nu :wink:

Ku godt mærke at pala'n var pænt kewl indtil patch kom, men er stadig ret sej.

Så hvis vi går Alliance bliver mit valg Paladin eller Priest.

Og går vi Horde bliver mit valg Shaman.

Forum Trainee

Jeg syntes det er for underligt at I diskutere hvordan de forskellige classes er i PvP, da vi endnu ikke har set hvordan endgame PvP kommer til at forholde sig, og det er enda 3 dage efter US release.

Jeg syntes det er skræmmende at se en så "ikke færdig" release fra blizzard's side.

Mit personlige bud er at al den PvP vi har set indtil nu ikke vil betyde en skid når/hvis der kommer den lovede "battleground".

Hvis Blizzard beslutter sig for at lave en Horizons så vil jeg hurtigts muligt lave en /Quit og derefter en Format C: /q /autotest :roll:

Også måske hoppe i søen
    #semper-danica on Quakenet
    WoW || Repo, Rogue, 60,*Retired*
    WoW || Skodmunk, Hunter, 70, *Crazy*
    WoW || Skodmuh, Warrior, 70 *MS-PWN*

Guest

Shaman er sku da ikke højere i "hierakiet" end en paladin :P

Hvis de 2 classes møder hinanden er der 2 udfald...

Shaman smider en earthbind, og laver sig om til en.. panther eller what ever.

Shaman bliver og prøver ihærdigt på at dræbe paladinen, men må desværre fortsætte i de evige jagtmarker, da paladinen er uovervindelig med dens heals og invul spells. Folk kan altid vælge at løbe fra paladinen siden den ingen snare's har, men paladinen dør aldrig punktum, slut.

Lige nu står jeg imellem valget af en paladin, eller warrior. Da jeg først læste om paladinen tilbage i januar, tænkte jeg "helt klart" det skal jeg være. Men det skuffede mig lidt, da paladinen var mere til heals og bla bla. Jeg ville ligesom gøre noget skade, og det skulle helst være hurtigt og meget af det. En der kunne tage "uendelige" slag osv. Det var warrior så bedst til, (det var det der stod) meeeen det var så ikke heeeelt rigtigt. Prøvede lige en warrior i US open, og satans også hvor blev jeg skuffet, da jeg duelerede min første paladin som lvl 25. Paladinen med sit one-handed sværd og grimme skjold, gjorde jo næsten ligeså meget skade som jeg gjorde med mit 21,2 dps two-handed, pågrund af det grimme seal of command. Tjekkede enda hans gear. Grimt lucine sword med 12 dps, han havde fået fra stockades. Kampen forløb således at jeg fik ham ned på cirka 30% health, og jeg var på 50% health. Derfra ved folk jo så godt, at paladinen lige healer sig selv 2 gange, med næsten instant cast spells, og bum, så er han på 100% health igen. Efter cirka 2 secs kamp, var jeg nødsaget til at sluge en potion. Ahh 60% health igen. Dog mens jeg lige slugte den, havde paladinen lige healet sig selv til 100% health igen. Det endte så med at jeg blev slået, offcourse. Så tjekker jeg lige hans mana bar, (fordi sålænge paladinen har mana, er han uovervindelig) den var cirka på 50%, og han havde ikke engang taget en mana potion. Efter utallige gange med duels, og tab til stort set enhver class. Indså jeg at warrior er nok den svageste omgang værre pis, jeg nogensinde har set i et MMORPG. Så ærgeligt, siden at warrior er lige min type.

Tanken strejfede mig selvfølgelig om at jeg nok bare var pisse dårlig, men efter at have set hvilken som helst spiller som var paladin, smadre alle ander classes kunne jeg næsten ikke tage fejl. Da jeg var lvl 22 blev jeg enda nød til, at bruge Retaliation for at smadre en rogue som var lvl 19. Som folk siger, "Warrior needs some love" Jeg har stadig tænkt mig at tage samme class i final beta, i håb efter noget "love" til warrioren.. men hvad hvis det ikke kommer? Så har det været komplet spild af tid.

Folk synes ikke engang meget om warrioren i en gruppe. I Westfall var der nogle der søgte efter en tanker lvl +20 til Vancleef. Helt klart jeg smider bare mit skjold og one handed på, så er jeg klar. Meeen de ville hellere have en lvl 19 paladin, end en lvl 22 warrior som mig, også selvom de allerede have en priest i gruppen. Så kom jeg til den konklusion, hvor at warrior hverken kunne tanke, elelr gøre noget godt overhovedet. Battleshout er da godt for en gruppe ? ja haha sjovt nok, paladinen kan smide et seal som der giver præcis ligesåmeget bonus som et battleshout gør, og tilmed holder det 5min, hvor warriorens battleshout kun holder 2min. Warriors kan ikke bruges til en SKID!!11

Forresten: Hvis folk opfatter det her som endnu en whine post, SÅ HAR I FANDME RET!!!!1!1 jeg whiner ad helvedes til !!! det kan simpelthen ikke værre rigtigt at..... 8)

Forum Adept

Quote Originally Posted by wh00
    Quote Originally Posted by Newton

Well som du selv skriver så nåede du ikke lang med din warlock, tro mig de er ganske effektive i pvp samt pve, hvis du forstår at udnytte de egenskaber han har, i de rigtige situationer. Jeg nåede at komme til lvl 28 og syntes ikke at der er brug for nogle tweaks mht. de spells han/hun kan.
    Warlock kan meget godt, men i forhold til paladin fegnede han ihvertfald på de lave levels.

Men hvordan var det så når du groupede med en mage på de levels? mine oplevelser var at mage ofte outdamaged mig med flere længder og den eneste virkelige nytte jeg havde i grupper var mit pet of health tunnel så den kunne tanke, og så snart der var en paladin/warrior i gruppen var det ligemeget - nå ja også naturligvis fear :roll:

Jeg nåede intet organisere PvP så der tænker jeg lidt over om du ikke konstant bliver interruptet når du vil kaste de spells, og om du ikke ryger grumt ned pga lav armor ?

Hva angår Paladin kan jeg kun give Demetric ret, en af mine venner havde en Warrior og det var simpelthen sørgeligt så lidt den kunne :!:

Os fun factoren i warrior er imo lav, hvor paladin og sharman er helt i top fordi de kan så mange forskelige ting.

Af det jeg nåede at se vil jeg ratte fun faktoren sådan her:

[Dårlig]
    Warrior

Priest - Warlock - Hunter

Druid - Mage - Rogue

Paladin - Sharman
    [super]
    --
    Dies - SWG - RIP.
    Newt - WoW - 60 Shaman
    Spirite - WoW - 10 Mage

Quote Originally Posted by Demetric
    Shaman er sku da ikke højere i "hierakiet" end en paladin :P

Hvis de 2 classes møder hinanden er der 2 udfald...

Shaman smider en earthbind, og laver sig om til en.. panther eller what ever.

Shaman bliver og prøver ihærdigt på at dræbe paladinen, men må desværre fortsætte i de evige jagtmarker, da paladinen er uovervindelig med dens heals og invul spells. Folk kan altid vælge at løbe fra paladinen siden den ingen snare's har, men paladinen dør aldrig punktum, slut.
    Har du spillet wow? Vi kørte nogle tests efter den seneste patch mellem en 60 paladin og en 59 shaman og shaman vandt 10 ud af 10 duels. I en group ville jeg klart foretrække shaman over paladin fordi de har bedre damage, bedre heals og bedre utility.

Guest

Sjovt nok har jeg set lige det modsatte... bare ikke med de høje levels.

Southeren barrens da jeg ledte efter min lvl 20 warrior quest, med en lvl 29 paladin. En lvl 30 shaman fik ret meget røv af ham.

Low level pvp betyder intet. Det er klart at classes er forskellige alt efter hvilke abilities de har til rådighed. Nu er du jo kun low level den første månede - tredie månede alt efter hvor meget du spiller og når du først er level 60, så er det jo fuldstændigt ligegyldig hvilken class der var bedst som level 30

Jeg synes personligt ikke folk skal vælge en class der er bedst for så er de nød til at skifte class ret ofte. Det er rigtigt warrior er i skidt stand nu men for et par måneder siden var de spillets stærkeste class. Spil det du synes er sjovest og bliv ved med det gennem dårlige tider, for alle classes ryger både ned og op.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Ok, spændende tråd, men også lidt for personlig biased. For ja det handler om hvordan den enkelte spiller sin char, sådan er det også i Daoc som jeg jo kender bedst...

Og derfor vil jeg gerne advare kommende WOW spillere mod at vælge class ud fra hvad i læser i en tråd som den her!!

For det første er WOW kun Liiiige released i US.. Inden det kommer til EU, vil der komme flere patches med en masse rettelser, justeringer, nerfs, og opgraderinger... Der vil blive balanceret classes fra nu af og til spillet dør..

For det andet er folks erfaringer her baseret på Beta - igen ikke færdig justeret, og dem vi får i EU release, vil sikkert være en del bedre balanceret..

For det tredie, Lad os sige at alle mener Paladin er bedre end Warrior, og de mødes i duel... Jeg vil stadig påstå at det er spilleren det kommer an på for 50% af udfaldet.. Dels dine evner som spiller men også hvordan din char er bygget op med talents, items osv..

Og at lave en liste efter hvem der er "sejest" er rimelig volapyk, for hvordan vil du måle det?? Jeg spiller en Caster i Daoc, og der er andre classes som jeg aldrig vil have en levende chance imod i en duel... Er min class så dårligere end dem? Ja i duel, men så bliver man nødt til at vurdere alle aspekterne:

Duel
    Gruppe PVP
    Raid PVP
    Solo PVE
    Gruppe PVE
    Raid PVE

Sammenlign classes udfra disse kriterier, giv hver class 1-5 stjerner, og udregn et gennemsnit.. Tag også højde for hvad læseren vægter som vigtigst - Nogen mener Grp PVP > Solo PVE og omvendt.. Så giver du point udfra kriterierne, så noter hvilken type spiller du der!!

Skulle jeg selv vurdere Rogue udfra mit begrænsede kendskab, så ville jeg starte med at sige:

Jeg prioriterer:
    PVP 75% > PVE 25%
    SOLO 25%, Raid 25%, Gruppe 50%
    DUEL 10%

Min vurdering af Rogue i WOW:

Duel: *****
    Gruppe PVP: ****
    Raid PVP: ***
    Solo PVE: **
    Gruppe PVE: ****
    Raid PVE: ***

Overall er Rogue: **** For en primært PVP Spiller. Hvis Jeg var PVE spiller ville vurderingen være lavere.

Og så har man ikke taget højde for om det er ren effektivitet man vurderer udfra, eller om man inkluderer fun factor. Det kan jo være at min effektivitet er 2**, men at jeg har 4**** fun ved det alligevel.

Point er at det er svært at vurdere og sammeligne classes på den måde, der er ret udefinerbart. Så skal de puttes i nogle kasser først, så folk kan se sammenligninge udfra nogle pre-definerede kriterier..

Men hyggelig snak da ellers :wink:
    Mit æble smager bedre end din banan!

wOOOOt 8)

PS.. Hvis folk læser her at Warriors er dårlige, og så skifter over til f.eks Rogue, så bliver de slemt snydt, når Rogue efter nogle patches bliver nerfet, og Warriors bliver opgraderet.. Så vælg udfra interesse for classen og dens muligheder.

Der var engang i Daoc hvor Paladins var joke of the year.. Så kom nogle patches, og de blev til FOTM (Flavour of the month!) Her set en film med en solo Pally der kværner 4-5 Mids. :shock: Damn!!.. Men igen, skill, gear, luck - der er ikke kun en ting der spiller ind.
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Og derfor vil jeg gerne advare kommende WOW spillere mod at vælge class ud fra hvad i læser i en tråd som den her!!
    jeg er enig spil det du synes er sjovt, så holder din char også længere.

For det andet er folks erfaringer her baseret på Beta - igen ikke færdig justeret, og dem vi får i EU release, vil sikkert være en del bedre balanceret..
    Det er jo et mmorpg holder de nogensinde op med at være beta? :P

For det tredie, Lad os sige at alle mener Paladin er bedre end Warrior, og de mødes i duel... Jeg vil stadig påstå at det er spilleren det kommer an på for 50% af udfaldet.. Dels dine evner som spiller men også hvordan din char er bygget op med talents, items osv..
    Det er desværre ikke rigtigt. Selvom du er oppe mod en dårligt spillende paladin med dårligt gear skal han have talent for at tabe en duel til en warrior. Who cares hvis folk vil have en fair balanceret duel skal de spille et spil der kun har 1 class.

PS.. Hvis folk læser her at Warriors er dårlige, og så skifter over til f.eks Rogue, så bliver de slemt snydt, når Rogue efter nogle patches bliver nerfet, og Warriors bliver opgraderet.. Så vælg udfra interesse for classen og dens muligheder.
    warrior var spillets bedste class i 3 måneder, de er blevet nerfed pga dette. Rogue nerfes er allerede igang og om et par patches er billedet helt anderledes så jeg er helt enig. Warrior er hordes eneste tank, hvis du vil spille tank er det warrior...og så dårlige er de jo heller ikke de taber bare i duels fordi CC piller dem ud af kampen lige nu. De får jo sikkert noget anti CC om et par patches og så er de fint med, rent template/damage mæssigt ville jeg ikke have noget imod at spille warrior.

Der var engang i Daoc hvor Paladins var joke of the year.. Så kom nogle patches, og de blev til FOTM (Flavour of the month!) Her set en film med en solo Pally der kværner 4-5 Mids. :shock: Damn!!.. Men igen, skill, gear, luck - der er ikke kun en ting der spiller ind.
    En spiller der spiller en gimped class men kender den class ud og ind vil typisk vinde over en FOTM spiller der skifter hvergang en ny class er den bedste.

Guest

Quote Originally Posted by anduz
    Low level pvp betyder intet. Det er klart at classes er forskellige alt efter hvilke abilities de har til rådighed. Nu er du jo kun low level den første månede - tredie månede alt efter hvor meget du spiller og når du først er level 60, så er det jo fuldstændigt ligegyldig hvilken class der var bedst som level 30

Jeg synes personligt ikke folk skal vælge en class der er bedst for så er de nød til at skifte class ret ofte. Det er rigtigt warrior er i skidt stand nu men for et par måneder siden var de spillets stærkeste class. Spil det du synes er sjovest og bliv ved med det gennem dårlige tider, for alle classes ryger både ned og op.
    Kan kun give dig ret. Sagde jo også jeg havde tænkt mig at spille warrior alligevel :wink:

Nerfs så man bare ikke meget til i SWG.

Nogle der sagde rifleman, eller for den sags skyld CM?

Jeg vil iøvrigt lige tilføje at jeg hader at spille både shaman og paladin De er ret monotome imo og der er intet værre end cooldown på abilities på den måde som shaman/paladin har det. Det kræver en bestemt type spiller at udholde den slags og det er slet ikke mig.

Jeg er ret vild med mage, men det vil typisk ikke være for folk der har noget imod downtimes, for selvom mage måske får mange kills i løbet af en time bruger man halvdelen af tiden på at regenne, hvor imod warlocks der får færre kills holder sig i gang konstant.

osv osv Derfor er det stadig en gyldig debat, du skal jo helst kende alle classes styrker og svagheder hvis du vil klarer dig godt i pvp men wooooooooot har ret i at du ikke skal vælge din class ud fra det

/edit
    hov jeg kom hvist til at spamme lidt ops:

Socialt Medlem Forum Warden Skiz's Avatar

enig med anduz ^^

dog skal man bare lade veare med at lAse sig fast pA et specielt talent spec
    The diffrence between insanity and genius is measured only by succes
    My mind has left, my body follows

Guest

Det var nu heller ikke meningen ved denne post, at få folk til at ændre class, men mere for at få noget noget info frem til folk, og en fed debat ud af det.

Jeg elsker al form for debat og venlige diskutioner, og ikke nok med det, så har jeg alt for meget tid, jeg skal slå ihjel op til beta'en :-D

De diskussioner jeg har haft på SWG forumet, med uduelige og infantile "leetspeakers" er skam blevet for "inant" til mig.

En tilståelse er at mit sprog nogle gange godt kan komme.. øhh til at lyde som en wannabe gangster fra ama'r. Men i de mindre år var det sådan på den lille ø. Så selvom jeg stort set bruger "4 letter words" og på godt gammel dansk "bandeord" i hver post, så mener jeg intet ondt med det :-D

Kiggede lige mine posts igennem og der er stort set fandme, sku, satans, forhelvede, pis i hvert eneste indlæg. Bare fordi jeg kommer fra en anden del af danmark, og taler et andet sprog, betyder det ikke at jeg er en anden person. 8) Kan godt se at når jeg bliver ældre, må jeg ligge mit "bandeords sprog" forbrug bag mig. Og kun bruge det nye "royal" sprog som jeg så stille er ved at indlære Selvfølgelig skal der være plads, til et lille bandeord engang imellem.

Ved ikke lige hvorfor det kom i det her indlæg, men som jeg nu måske skal til at ansøge, kan i ligeså godt lære lidt mere om mig. :wink:

Man har vel lov til at hijacke sin egen tråd

Guest

er lidt i tvivl om hvad jeg skal lave,
    Vil gerne ha en god solo class, der samtidig kan spille i grupper, og ikke kun god i de lave lvls men hele vejen, også gerne i pvp.
    Hvis i kunne komme med et par forslag fra både horde og alliance, ville det værer lækkert..

Vil du være melee eller ranged?
    Vil du heale eller ej, og hvis du vil heale vil du så også heale andre eller kun dig selv?
    Vil du være fokuseret på et bestemt område du så er god til eller spille en bred char der kan lidt af det hele?
    Vil du have pets eller ej?

Alle classes kan solo til 60 i wow pve og de fleste classes har ret let ved at få groups. Ved retail release skal der nok blive rigeligt med grupper, og det er især let når du er i en god guild som SD. Alle classes har deres øjeblikke i pvp, men det afhænger lidt af situationen.

Forum Adept

Det som jeg argumenterede for før var egentlig blot hvilkene classes der pt er de bedste/dårligste...

Quote Originally Posted by Demetric

Kan kun give dig ret. Sagde jo også jeg havde tænkt mig at spille warrior alligevel :wink:

Nerfs så man bare ikke meget til i SWG.

Nogle der sagde rifleman, eller for den sags skyld CM?
    Forkert Defence stackers ejer pt stortset alt undtagen de små grinding mobs.

As to subject :

Synes wOOOts ellers meget kreative analyse er helt forkert

En char kan sagtens eje alt hvis den bare har et attack som kan deale meget meget dmg.
    Det vil betyde at en enkelt class vil score max i alle de kategorier der blev stillet op, og derfor så skal alle jo spille den

Imo er spillestil (og deri fun faktor ) langt mere afgørende end styrkerne i den karakter. Kan man som anduz siger godt klare de lange cooldowns som mage har , og kan man lide den meget intense dmg storm som mage kan levere, så skal man vælge den, foretrækker man den mere stabile warlock som ganske vidst Pt (imo ) er skod , ja så skal man vælge dne, os selvom den pt er skod. Samme gælder self hvis man kan lide at være nøgle karakteren i gruppen, enten i form at tank som warrior eller som priest healer.

Skal man opstille en skabelon til valg, bør man istedet se på hvor meget man er vild med :

Stealth
    Dmg
    Defence/tanking
    Range
    Melee
    Magi
    Support(healing, buffs, etc)
    Dot

Også fx. sige man max må bruge 24 stjerner og max 5 pr emne.
    Når man så har indkredset hvilkene classes der vil passe på en, og der stadig er mere end en tilbage, kan man bruge wOOOts skabelon til endeligt at bestemme sig
    --
    Dies - SWG - RIP.
    Newt - WoW - 60 Shaman
    Spirite - WoW - 10 Mage