Results 1 to 17 of 17

Thread: 1.hand weap+shield eller 2.hand

Forum Recruit

Default 1.hand weap+shield eller 2.hand

Nogen der har erfaringer med forskellen ved 1.hånds våben + shield og så brugen af 2.håndsvåben.

Sidder nemlig og leger med at få lavet en ordentlig warrior. Overvejer at bruge dualwield med 2 .maces pga. stun effekt. Men som warrior er det måske smartere at få en høj AC?
    JEG ER SWTOR ANSØGNING I SD - POST I MIN ANSØGNINGS TRÅD HER:
    http://www.semperdanica.dk/showthrea...W-TOR&p=546191

www.swtor.com: Efniax

2 hands våben for en warrior ville jeg mene.

Guest

Kommer jo an på hvad du vil...

Lige i øjeblikket vil jeg dog sige at 1-hand og skjold er bedre i tyverne... men det ændrer sig vel.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Quote Originally Posted by DaVinci
    Det syntes jeg ikke man kan sige generelt. Det kommer helt an på hvad du vil med din char.
    Det er ufatteligt vigtigt at have nogle gode meatshields i grupper (specielt i instances). For mig at se er en warrior ikke en der giver overdrevent i skade, men mere en der kan tage skade dagen lang uden at dø. Hvis du bruge shield får du ekstra chance for block. Du får en pæn slat ekstra armor og du får de ekstra stats der nu er ved at bruge 2 items i stedet for 1.

Men det kommer helt an på om du vil dele skade eller leve længe (håber nogle SD'er har lyst til den sidste).
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Guest

Jeg ser mere en warrior i WoW som en der har et valg imellem Defence eller Attack... 2hands for attack det andet for defence.... selvom det ikke er helt balanced atm

EDIT: Skal dog lige tilføjes at jeg selv bruger 2-handed for det meste

Forum Convert

Quote Originally Posted by Kirneh
    Quote Originally Posted by DaVinci
    Det syntes jeg ikke man kan sige generelt. Det kommer helt an på hvad du vil med din char.
    Det er ufatteligt vigtigt at have nogle gode meatshields i grupper (specielt i instances). For mig at se er en warrior ikke en der giver overdrevent i skade, men mere en der kan tage skade dagen lang uden at dø. Hvis du bruge shield får du ekstra chance for block. Du får en pæn slat ekstra armor og du får de ekstra stats der nu er ved at bruge 2 items i stedet for 1.

Men det kommer helt an på om du vil dele skade eller leve længe (håber nogle SD'er har lyst til den sidste).
    Det er også min mening Kirneh, men det hjælper desværre ikke noget at kunne tage meget skade hvis man ikke kan holde aggro. Jeg har ikke prøvet min warrior efter de ændrede taunt til det bedre, men jeg er ikke sikker på at jeg ville være tilfreds endnu.

*Edit* Glemte lige at sige, at Warriors stinker med dual wield. Dit off-hand våben skader slet ikke nok, og du rammer elendigt med det. Det eneste warrior spec der er noget værd i øjeblikket er Mortal Strike, og det udnytter du ikke ordentligt ved at bruge dual wield.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Ved ikke hvor godt warrioren kan holde agro i WoW.
    Men i Daoc kunne en shield Hero sagtens holde agro med Taunt (hvis ikke folk var nogle nøder)
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Guest

Pieohpah og undertegnet forventer begge at prøve en Tauren Warrior i open beta. Den ene af os går 2h og den anden 1h og shield.

Normalt er det vel sådan at 2h altid er bedre til damage mens du men 1h og shield selvfølgelig har del fordel at du kan have lidt forskelligt udstyr som du kan kombinere og derved tilpasse din figur til forskellige situationer.

Kigger du lidt på de forskellige våber som er registreret på http://wow.stratics.com/ så syntes jeg personligt at de high lvl våben under mace og polearm ser rigtig "onde" ud. På siden kan du også se hvad du kan få af stats på de seje "rare" våben og her ser det ud til at et 2h våben har mindst lige så gode stats som et 1h + shield kan have.

Hvis jeg skal give dig et tip (uden selv at være 100% sikker) så tror jeg du først skal finde ud af om din warrior skal kunne tanke eller bare dele dmg ud, da du som tank jo nok helle vil leve længere og derfor måske skulle kigge på 1h/shield combo'en da jeg tror den giver dig bedste muligheder rent defense.

Nok snak nu skal betaen bare komme så er vi meget klogere inden det for alvor går løs på live serveren 8)

Guest

Hvis man tjekker på ThottBot Så kan man se at det hidtil "stærkeste" våben med den højeste dps er Mit Sværd

Sværd = Det fedeste efter min mening så det er jo ret så fint.

Der var kun EN der havde det i beta'en

Quote Originally Posted by Grebnouts
    Kigger du lidt på de forskellige våber som er registreret på http://wow.stratics.com/ så syntes jeg personligt at de high lvl våben under mace og polearm ser rigtig "onde" ud.)
    Jeg har aldrig set eller hørt om nogle der havde set en polearm. Troede faktisk at de ikke var med i spillet endnu.

Hvem kan bruge dem ?

Guest

Tror de eneste der kan bruge dem er Warriors.

Tror de eneste der kan bruge dem er Warriors.
    Hvis man ellers kunne stole på http://en.wow-europe.com/info/classes/ så er det Druids, Hunters og Warriors
    Flay
    Torrick

Guest

Hvis man kigger lidt på thottbot og kommer frem til disse shields såå vil jeg nok mene at shield er udentvivl det bedste.

http://www.thottbot.com/?i=Sacred%20Protector

eller

http://www.thottbot.com/?i=10451

Så tror jeg lige at de 15.20 DPS er lige meget hvis det drejer sig om 2000+ armor og statsne vel og mærke... jeg spiller i guild her i beta med to af dem der har det første shield..

Guest

polearm kan også bruges af pala selvfølgelig betyder det ik det vilde for horde folk men de kan

Quote Originally Posted by Pehrson
    polearm kan også bruges af pala selvfølgelig betyder det ik det vilde for horde folk men de kan
    Det har jeg så sjovt nok ikke kigget efter da jeg hele tiden har fokuseret mest på horde
    Flay
    Torrick

Guest

Jeg må indrømme at både sværdet og de 2 shields som der refereres til på thottbot ser rigtig fede ud men bør den combo så ikke stadig kun vælges hvis man bruger sine talents i Arms og Protection ?

Guest

Quote Originally Posted by Demetric
    Jeg ser mere en warrior i WoW som en der har et valg imellem Defence eller Attack... 2hands for attack det andet for defence.... selvom det ikke er helt balanced atm

EDIT: Skal dog lige tilføjes at jeg selv bruger 2-handed for det meste
    Præcis, selv skal jeg bruge 2 handed swords :-D