Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 58

Thread: Tyren@Blizzard om dishonour systemet

Guest

Default Tyren@Blizzard om dishonour systemet

Fundet her på US forummet.
    http://forums.worldofwarcraft.com/th...tmp=1#blizzard.

Quote Originally Posted by Tyren
    The dishonorable system is already in the game for civilian NPCs. You cannot get a dishonorable kill for killing a fellow player.

1. Due to the Alliance, Horde and Contested areas, you can only really be PKed once you are in your 20s. Thus you have a good amount of time to learn the ropes of your class and if the need should arise, be able to escape certain situations.
    2. The death penalty is neglible, thus the worst thing that can happen is to lose some time.

In reality a penalty system gives rise to griefing and baiting. A penalty system would discourage PvP rather than make it more fair across the board.

Instead of penalizing "bad" behavior, we want to encourage good behavior through a reward system.

Som jeg ser det, så kunne dette tyde på, at der ikke bliver nogen negative elementer ved at PvP. Tilgengæld regner jeg med, at man heller ingen "rewards" kan få ved blot at nakke folk med lavere level og jeg synes derfor personligt, det er en god idé.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

hmm, et af argumenterne for at mange af os blev overtalt til pvp serverne, var netop dette system.

Folk som mig der kommer langt bagefter i levelracet vil sgu få det svært.

Der vil altid være massere af umodne børn der syntes der er skægt at ganke løs bare fordi de kan. Og hvis de kan ske fra lvl 20+ bliver jeg sgu aldrig lvl 60....

Soo sad..
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

SD Medlem Forum Convert
    Spil
    WoW

Kirneh,

Det sker jo ikke med den guild du er i!!! Der vil jo straks fare en flok highlvls fra SD til din undsætning! :-D

Guest

Yup, det har Brix ret i 8)

Quote Originally Posted by Hades
    Yup, det har Brix ret i 8)
    hehe ja det tænkte jeg også på. Jeg skal sku have mit eget SD vagtværn. Gad vide hvad sådan nogle tager i ingame betaling. Jeg er villig til at udføre visse ydelser :-)

Forum Convert

lige meget hva så vil der altid være griefers og JEG skal nok møde dem sån er mit held nemlig men så er det jo go'stil at post-it er opfundet til at notere navne på ^^ og screenies så man kan huske navnene ......

HA HA teh pwn /pet attack griefer 1 runs to me 3 rouges UNstaelth = griefer 1 is 0wn3d Griefer-2 trys to call for back up but b4 he makes it 5 more rouges UNstealth and he's pwned too ... HAHA its gunna be so fun to be bait :twisted: .....

DAMN blev sgu til fremmed dansk undervesj den her post :roll:

Forum Adept

Forkert, det er altid muligt at nakke en anden player så længe der ikke er et penalty system.

Nogen på B.net dyrker ligefrem en sådan sport, de joiner et spil, venter til det starter, også er der en 5 sec countdown hvori de så leaver, de mister ganske vidst 2 minnuter af deres tid men de ødelægger det os for de andre. Sådan vil der os være en stor chance for at det bliver nu i WoW, det er ligepræsist en kæmpe fejl at det eneste man mister er tid. Hvis der var en seriøs penalty ville ingen turde gøre det fordi de risikere at der bagefter kommer 10 og smadder dem også mister de noget som gør de bliver endnu dårligere...

Meget ærgeligt især fordi blizzard vel må vide at de bliver det MMO med det yngste og mest agreasive publikum.
    "It wasn't broken, so it needed fixing" - SOE filosofi.
    --
    Dies - SWG - RIP.
    Newt - WoW - 60 Shaman
    Spirite - WoW - 10 Mage
    Opportunity - WoW - 6 priest

wow europe har et site hvor man kan læse alt om PvP...

http://en.wow-europe.com/pvp/pvp-article.shtml

Alt : Quolin lvl 60 (Warrior) - Mining / Armorsmith
    Alt : Quokal lvl 10 (Hunter) - Bank / AH
    Alt : Quokul lvl 30 (Warrior) - Bank

Guest

Jeg er måske bare naiv, men er det netop ikke sjovt at alle har mulighed for at gøre det de helst vil? Derved sagt at der ikke er nogen grænser? Da jeg spillede us open beta blev jeg pansat et par gange af nogle raiders... Jeg skred derefter et andet sted hen for at lave xp og komme videre, men der var masser af nødråb over local defense chatten. Mit indtryk er at sker det, at der kommer nogen for at lame den i et newb område kommer dem som er af lidt højere level i nærheden hurtigt hen for at hjælpe, der er trods alt stortset ALTID nogle highlevels i nærheden af hovedstæderne.

Guest

Kirneh, et "vagtværn" tager da ingenting. Netop fordi de folk, som har muligheden for at følge med til tops fra starten, vil synes det sjove jo lige præcis er at hjælpe de andre fra guilden med den slags problemer.

For bedre at forklare min standpunkt så bør det nok siges, at jeg er gammel Asheron's Call spiller fra Darktide serveren siden retail og ca. 2 år frem (og en smule af og til når man keder sig).

Darktide miljøet var og har altid stået for at være et af de mest fjendtlige indenfor MMORPG'er især hvad angår nye spillere og det var ikke unormalt at folk, som lige "ville prøve hvordan det var" blev PK'et indenfor deres første 30min (mens de stadig var level 1) af nogen på langt højere level.

Som alle andre der spillede DT, mens AC var på sit højeste, ved, så har denne slags PvP altid en mani med automatisk at etablere en form for selv-kontrollerende instans. For hver spiller, som forsøger at gøre sin spilleoplevelse mere interessant/sjov ved at griefe/ganke andre, er der en anden spiller som vælger at gøre modstand, fordi netop dét passer mere ind i deres egen spillestil.

Personligt er jeg én af de sidst nævnte. Jeg ender ofte med at bruge mange resourcer og største parten af min tid på aktivt at jage de "negative PvP elementer".

Men, alt dette være sagt, så stiller dette nok SD lidt i den situation at vi måske bør reviddere valget af server-type igen, eller i det mindste gendebatere emnet. Jeg har personligt intet imod at spille PvP, men som jeg ser det, så er SD meget delt mellem at være både en stor gruppe hardcore PvP spillere, også samtidigt en familie guild med casual spillere og det er ikke mindst for de sidst nævnte, at dette har størst betydning.

Socialt Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

JEg tror ikke vi får et problem med det.... Nok var DT mega nederen at lave en ny char på, hvis man ikke kendte nogle high lvls til at hjælpe sig, men det var også et af de første MMORPG's.
    I L2 beta var der allerede fra starten mange flere "good guys", der stod sammen mod griefers end der var griefers, og sådan tror jeg også at det bliver i WoW.
    Desuden tror jeg at det europæiske mmorpg miljø har en lidt ældre gennemsnitsalder end det amerikanske, hvor alle har massere af penge til at sidde på nettet konstant, og derfor også flere 12-årig møgunger.
    Men jeg kunne jo tage fejl.

Jeg er klart for en pvp-server, men ejg må indrømme at jeg ikke kan huske reglerne for pvp på en pvp-server, så er der ikke en, der lige kan ridse det op for mig?
    Quinn - One name. One legend

Quote Originally Posted by Quinn
    JEg tror ikke vi får et problem med det.... Nok var DT mega nederen at lave en ny char på, hvis man ikke kendte nogle high lvls til at hjælpe sig, men det var også et af de første MMORPG's.
    I L2 beta var der allerede fra starten mange flere "good guys", der stod sammen mod griefers end der var griefers, og sådan tror jeg også at det bliver i WoW.
    Desuden tror jeg at det europæiske mmorpg miljø har en lidt ældre gennemsnitsalder end det amerikanske, hvor alle har massere af penge til at sidde på nettet konstant, og derfor også flere 12-årig møgunger.
    Men jeg kunne jo tage fejl.

Jeg er klart for en pvp-server, men ejg må indrømme at jeg ikke kan huske reglerne for pvp på en pvp-server, så er der ikke en, der lige kan ridse det op for mig?
    Du burde kunne få de fleste oplysninger via det link jeg smed i en tidligere post..

Socialt Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

takker! DUH!! :smack head:
    Quinn - One name. One legend

Guest

Artiklen du linker til højere oppe skriver ellers:

Honor is a concept that is central to our PvP ranking system. There are honorable kills and there are dishonorable kills. You earn honor for killing opponents at or near your level, and more honor still if you kill a higher level player character, as opposed to an NPC. There are also dishonorable kills, and these would include killing lower level PCs and NPCs, and especially non-aggressive NPCs like gryphon masters and quest givers. If you repeatedly make dishonorable kills, you'll eventually go into the negative ranks, and lose experience and become attackable on sight by both factions. Our intention is to punish dishonorable behavior and reward honorable PvP play.

Guest

Quinn, jeg tror heller ikke personligt, at griefing/ganking bliver et voldsomt problem for de fleste, men den sidste del af min tidligere post var nu også mest ment med henblik på de folk, som jeg måske nu kunne forestille mig, ville sidde og føle sig tvunget til, at spille på en server-type de ikke længere er interesseret i, eller måske har været imod hele tiden.

Om ikke andet bør det give grund til reviddering af det grundlag, hvorpå vi som guild træffer/har truffet vor endelige beslutning. Jeg tror ikke, der er nogen i SD, som har lyst til pludseligt at erfare/opdage i retail, at der er en gruppe spillere, som ikke har det sjovt ingame, fordi de ikke længere kan li' idéen om åben PvP.

Det er rigtigt at der sikkert vil være masser af high lvls i SD til at passe på os der tager den med ro, men uanset hvad vil man jo altså tit være nødt til at rende rundt alene - men det går vel.

Og så belønner de god opførsel istedet for at straffe dum opførsel...lyder bare som en løsning for ikke at støde nogen :roll:

Men altså...tror heller ikke det bliver et problem....kunne bare godt lide det gamle hvor folk blev straffet for at nakke lavere lvls.

Guest

Kan bedre lide det nye.

Krig er krig, nuff said. Ikke fordi jeg leder efter low levels at ganke, men jeg gidder bare ikke lade alle personer der er 10 levels under mig bare løbe forbi.

Quote Originally Posted by crash
    Det er rigtigt at der sikkert vil være masser af high lvls i SD til at passe på os der tager den med ro, men uanset hvad vil man jo altså tit være nødt til at rende rundt alene - men det går vel.

Og så belønner de god opførsel istedet for at straffe dum opførsel...lyder bare som en løsning for ikke at støde nogen :roll:

Men altså...tror heller ikke det bliver et problem....kunne bare godt lide det gamle hvor folk blev straffet for at nakke lavere lvls.
    når man læser artiklen igennem så får jeg det til at de gør begge dele..

(There are also dishonorable kills, and these would include killing lower level PCs and NPCs, and especially non-aggressive NPCs like gryphon masters and quest givers. If you repeatedly make dishonorable kills, you'll eventually go into the negative ranks, and lose experience and become attackable on sight by both factions. Our intention is to punish dishonorable behavior and reward honorable PvP play. )

copy / pasted fra mit tidligere link

Quote Originally Posted by Demetric
    Kan bedre lide det nye.

Krig er krig, nuff said. Ikke fordi jeg leder efter low levels at ganke, men jeg gidder bare ikke lade alle personer der er 10 levels under mig bare løbe forbi.
    Det er jo lige præcis dette vi er nogle der syntes er et problem. Hvis det var fra lvl 45 og op, ok. Ingen problem.
    Men hvis det er fra lvl20-25, så er der sgu lang vej.

Syntes Lineage 2 har et fedt system.

Guest

Der er ikke et dishoner system jf:
    http://en.wow-europe.com/thread.aspx...&p=1#post20023

En anden ting:
    citat fra den franske side:
    "LE PERSONNAGE CRÉE LORS DU BETA TEST FINAL POURRA ÊTRE CONSERVÉ LORS DU LANCEMENT DU JEU"
    Frit oversat: Ens personer som man laver i final beta bliver bevaret ved lanceringen. ( efter mine fransk evner )

Quote Originally Posted by djkick
    Quote Originally Posted by crash

(There are also dishonorable kills, and these would include killing lower level PCs and NPCs, and especially non-aggressive NPCs like gryphon masters and quest givers. If you repeatedly make dishonorable kills, you'll eventually go into the negative ranks, and lose experience and become attackable on sight by both factions. Our intention is to punish dishonorable behavior and reward honorable PvP play. )

copy / pasted fra mit tidligere link
    Havde jeg ikke lige set.

Og mht. det franske link der: :shock:

Guest

ja jeg vil også gerne se det franske link. Mener dog stadig kun det holder hvis det er blå skrift :=

Guest

Quote Originally Posted by Kirneh
    Quote Originally Posted by Demetric
    Kan bedre lide det nye.

Det er jo lige præcis dette vi er nogle der syntes er et problem. Hvis det var fra lvl 45 og op, ok. Ingen problem.
    Men hvis det er fra lvl20-25, så er der sgu lang vej.

Syntes Lineage 2 har et fedt system.
    Synes det var fedt de tog det væk. For det første, så smider det realismen i pvp ad helvedes til hvis jeg ikke må slå på folk der er mindre level end mig selv. For det andet ville det blive alt for carebear agtigt. Hvis jeg ser en fjende SÅ SKAL HAN SKU DØ!!! for det meste kan jeg godt blive gavmild og lige gøre et /wave, men hvis jeg direkte får minus point for at dræbe en fjende er da for lamt.

Fjende = Fjende
    Om han så var 40 levels under dig. (Der ville jeg nok blive gavmild)
    Ville bare hade at se mig selv løbe på en vej i redridge, og så se en undead der var 9 levels under mig. Jeg ville tænke "han har ABSOLUT intet at gøre her, den måde han går og spreder mørke på skal stoppes!"
    Men men men, jeg bliver nød til at løbe forbi ham mens han griner af mig for ikke at få dishonour points. Det ville ødelægge pvp totalt.

Der skal ikke være en straf for at slå en mindre leveled fjende ihjel. Derimod skal der jeg heller ikke få en reward for at gøre det, så som honour points.

Guest

ikke blå skrift .. var fra en af blizzards samarbejds partnerer / forhandlerer i frankrig.

Guest

Quote Originally Posted by djkick

Gamle new's de ikke har fået ændret endnu... der fines ikke dishonourable kills anymore tror jeg.