Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 58

Thread: Tyren@Blizzard om dishonour systemet

Quote Originally Posted by Hades
    ikke blå skrift .. var fra en af blizzards samarbejds partnerer / forhandlerer i frankrig.
    ah ok...troede sgu lige 8)

Guest

Quote Originally Posted by Hades
    En anden ting:
    citat fra den franske side:
    "LE PERSONNAGE CRÉE LORS DU BETA TEST FINAL POURRA ÊTRE CONSERVÉ LORS DU LANCEMENT DU JEU"
    Frit oversat: Ens personer som man laver i final beta bliver bevaret ved lanceringen. ( efter mine fransk evner )

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Guest

djkick, jeg er ked af at sige det, men den side du refererer til er desværre baseret på ikke nuværende informationer (altså ikke US retail). Jeg har på fornemmelsen, at den er en "overvintring" fra US CB tidenog at den eupæiske hjemmeside simpelthen bare ikke er blevet opdateret mht. PvP siden.

Jeg kunne forestille mig at Blizzard arbejder på en metode til at hindre "lowbie slaying" på nuværende tidspunkt. Personligt ville jeg mene (uden at kende til restriktioner i koden), at der er en simpel løsning som benytter det gamle dishonour system.
    Eksempel.
    Spiller-A er Highlevel og Spiller-B er lowlevel i forhold til hinanden (ikke nogen farve symbolik, det er kun for overskueligheden :wink: ).

• Hvis Spiller-A angriber Spiller-B først, får Spiller-A øjeblikkeligt Dishonour selv, hvis han ikke dræber Spiller-B.

Hvis Spiller-B i stedet for angriber Spiller-A først, får Spiller-A Honour ved at forsvare sig og vinde, mens Spiller-B kun ville få Honour i det omfang, at han faktisk får dræbt Spiller-A.

Tilføg derefter at man kun ville kunne få dishonour i contested/fjendeland, mens man kan få honour overalt og jeg vil mene, der skulle være rig mulighed for, at PvP med alle dem man har lyst til uden brud på indlevelsen.

Edit: Tilføgelsen tilsidst.

Guest

Nej det var det de ville lave, men de "strøg" det da det simpelthen ville blive for dumt.

I swg havde de det system og jeg kan sige dig, at det var dog noget så plat, at det halve kunne være nok. Du ved ikke hvor mange gange, du vil blive "slået i ryggen" med det system. Tro det eller ej, folk vil også finde ud af en måde at griefe dig på med det.

Guest

Demetric, Jeg er ganske interesseret i, hvilke mangler du mener mit eksempel indeholder/lægger op til og vil derfor bede dig om eventuelt at nævne dem for mig. Tak.

Desuden tror jeg ikke, vi behøver at snakke for meget om PvP i SWG, med mindre det derigennem fremstår som led i en større argumentation. :wink:

Edit: Grammatik og nærmere specifikation. :P

Qworg: jeg håber da også lidt at det er gammelt og at det er blevet lavet om inden FB..

Vil give jer alle ret i at hvis der løber en forbi som intet har at gøre der, og han er low lvl så skal han bare dø afligevel...

Men hvis der er nogen som finder noget nyt ang. PvP så skal de være mere end velkommen til at paste da (som man kan se) er lidt uenigheder om hvordan PvP er strikket samme 8)

Alt : Quolin lvl 60 (Warrior) - Mining / Armorsmith
    Alt : Quokal lvl 10 (Hunter) - Bank / AH
    Alt : Quokul lvl 30 (Warrior) - Bank

Guest

Quote Originally Posted by Qworg
    Demetric, Jeg er ganske interesseret i, hvilke mangler du mener mit eksempel indeholder/lægger op til og vil derfor bede dig om eventuelt at nævne dem for mig. Tak.

Desuden tror jeg ikke, vi behøver at snakke for meget om PvP i SWG, med mindre det derigennem fremstår som led i en større argumentation. :wink:

Edit: Grammatik og nærmere specifikation. :P
    Hvis du tager alle de mangler der var med det system i SWG og smider dem i denne post ville det allerede fylde sider :P
    Min post højere oppe forklarer det også.

Blizzard havde faktisk lige præcis det system i noget tid i beta'en, men de valgte at wipe det. Det må der da være en god grund til :-D

Og jeg fatter heller ikke hvorfor at folk ligefrem vil have en "beskyttelses cirkel" rundt om sig. Er det fordi at alt skal være "fair" eller hvad? er det fordi at man er bange, for at blive ganket af en højere level? Hvis det er det, så anbefaler jeg de servere hvor der står PvE, fordi så kan det ikke ske og man kan helt selv vælge hvornår man vil i pvp. Og den "feeling" af at der er åhh så blodig krig imellem de 2 factioner, man kan praktisk talt høre spydstikkende og skrigende overalt hvor man går. Haddet mellem de 2 factioner er blevet til en umæteligt blodtørst efter fjendes blod, man lærer børn fra de er 4 år om hvordan man slår orcere ihjel. Ingen fjender skal stå ivejen for ens mægtige sværd og styrke der vil føre Alliancen til sejr! Det forsvinder bare "lidt" når der står en tauren som griner op spytter på mig, fordi jeg kan ikke dræbe ham uden at få dishonour points. :x

Systemet kan heller ikke vide, om det var 5 orcere på level 30 der dræbte dig som var lvl 40. Systemet vil blive åhh så udnyttet. Ligepræcis som TEF blev udnyttet på det groveste i swg. :evil:

Det er det samme som at sige "hov du må ikke gøre mig noget ondt, jeg har ikke noget våben!" og lige så snart manden finder et våben skyder han dig i ryggen. :?

Jeg blev dræbt utallige gange af folk hvor deres level var ??. No hard feelings. Jeg har selv valgt en server hvor det kunne ske. 8)

Det var ikke for at skyde dit system i sænk eller noget, jeg er bare uenig. Andre folk er nok enige, med "beskyttelses cirklen i krig" :P

EDIT: manglede smilies :-D

Guest

Demetric, God post og tak for at du gad udtale dig mere specifikt. Altid godt med noget ærlig debat.

Inden jeg går tilbage til min tidligere post og tilføjer nogle små tillæg, jeg kom i tanke om henover aftensmaden, så føler jeg da også, du fortjener noget feedback på din post her.

Jeg tror en stor del af der, hvor vores uenighed opstår ligger ved konceptet for, hvad "Honour systemet" er. Personligt har jeg intet imod åben PvP og jeg går selv stærkt ind for ordsporget "Don't get angry, get even!" Men jeg ser heller ikke problemet med ganking/griefing som decideret PvP relateret. Det er efter min mening blot fordi, PvP er hvad man kan kalde "critical mass", det kritiske samlingspunkt for interaktionen mellem spillere, at det er her vi vil støde på eventuelle problemer først.

Personligt anser jeg ikke honour systemet for at være en direkte "beskyttelses cirkel", men snarere en feature med henblik på at gøre uønskede spil-elementer mindre attraktive. Jeg kan gå med til, at man er flere mod én, jeg kan sågar gå med til at man lige bliver i området lidt tid, hvis man ved denne, spiller har gjort det samme mod nogen man kender. Problemet er jo bare, at det sjældent stopper dér. Det er desværre efterhånden en ret ubehagelig erfaring indenfor MMO, at hvis man som developer, gennem en CoC, ikke ligefrem helgarderer sig for, at yderligere ganske specifikke overgreb fra spillernes side IKKE må finde sted, så vil det ofte ende med at blive taget som en opfordring i stedet.

Men nok om filosofien og videre til nogle af de punkter du nævner.

Står en lavere level Gnome og tror den bare kan spytte på en højere level Tauren og så vide sig sikker for yderere konsekvenser, fordi den gale tyr er bange for dishonour points, så kommer der jo nok en slem oplevelse efterfølgende. Man bør huske på at systemet ville være dynamisk og at enhver jo kan få nok så meget dishonour, som man nu engang har lyst til at arbejde af igen senere.
    En anden synsvinkel ville jo være, at man som highlevel bare kan taunt den lille tilbage og så se, hvornår den begår assisteret selvmord. :wink:

Mht. scenariet med de 5 mod 1, må jeg godt nok indrømme, at jeg ikke helt tror, jeg forstår, hvad du mener, men det her er ihf. min umiddelbare fortolkning:
    Vinder de 5 og er de i gruppe sammen, så deler de honour, ellers vil den, som først flagger det encounter få det hele ligesom i PvE.
    Men på den anden side; hvis man som spiller giver sig i kast med 5 modstandere, man ikke på forhånd ved, om man kan klare, så er man selv ude om det.

Jeg føler, denne situation dog kræver lidt mere forklaring. Nu er systemet jo ikke ligefrem lavet på baggrund af eller med henblik på, at grupper af lavere level spillere raider de områder, hvor de højere levels forsøger at solo. Sjovt som det kunne være, så er det nok mere sandsynligt, at en gruppe har fundet sammen for at jage raiders i de områder, hvor de selv soloer. Som sådan kan jeg ikke helt se, hvad problemet er da den højere level burde have en idé om, hvad det kan forventes.

Måske du kan yderligere argumentere dit standpunkt for mig så jeg bedre kan forstå det?

Edit: Grammatik og lidt rettelser.

Forum Apprentice

Har siddet og læst jeres agumentation igennem og vil sige at det er en god debat i har gang i. Jeg er klar fortaler for PvP server, faction mod faction er et genialt element, ellers ville jeg spille EQ2 istedet.

Jeg er selv DAoC spiller, og i det spil er RvR den centrale del, den eneste grund til at lvl er for at nakke andre players. Nå men med hensyn til at man bliver overfaldet når man feks er ude og xp, vil jeg sige at jeg har et fint eksempel fra DAoC på hvad der ofte sker der.

I frontier (PvP "zonen") er der nogle mobs som giver meget god xp, insta spawner og man får rigtig gode bonuser derude, så man bruger dem ofte til at lvl fra 45-50 og arties bagefter. Det ved modstanderne jo godt, så de kommer jævnligt forbi for at se om de kan nappe et par stytkker af os i svinget, men ofte er man jo ikke alene i en zone hvor man ved at der kan komme fjender ret pludselig. Så lige så ofte ender det med at det er en selv som scorer lidt rps oveni de xp man alligevel bare grinder.

K, tænker i så hvad ville han egentlig med det.. Min mening var bare at hvis jeg vidste der var mange modsat faction folk i området, men xp var rigtig godt, ville jeg ikke komme derud alene, nej jeg ville lige lave en guild grp eller lignende, så udover socialt sjov, kan man selv forsvare sig hvis der skulle komme besøg.

Derudover er jeg tilhænger af at der skal være en bonus for at deltage i RvR som feks i DAoC hvor man kan "købe" skills for de point man optjener, en high lvl mod high lvl skal give rimelig point, mens hvis man "ganker" (hader lidt det ord, for man kunne formentlig godt finde et mere sikkert sted at xp) ville optjene intet.

Jeg forventer ikke at det bliver all out PvP konstant selvom vi spiller på PvP serveren, der er nok plads til at man kan være i fred også. Syntes bare det er vigtigt at vi ikke spiller på en carebear server så der ikke er noget endgame content, ikke noget formål med at grinde xp og finde uber items, hvis man ikke kan bruge dem mod en noob som spiller smart vel..

Nå nok fra mig i denne omgang..
    Retired from mmorpgs, not coming back anytime soon

Living the wild life as an reallfe engineer.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Demetric: Du har nogle argumenter du nok finder gode. Men hvordan kan du finde på at sige at folk bare kan spille på PvE servere, hvis de ikke syntes det er fedt der ikke er noget Æressystem mere og vi skal spille PvP ?

Vi skal da vel følges ad som guild. Jeg spiller da på PvP server, men kun fordi SD gør det.

Jeg er ikke bange for at blive ganket. Men når man som mig måske kan spille 1 time om dagen, så er det lidt surt når man ikke kommer videre fordi man måske bliver forfulgt.
    Sådan bliver det sikkert ikke, men det er jo ikke så underligt man har forskellige holdninger efter om man kan spille 1 eller 5 timer om dagen..
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Guest

Da jeg spillede US ST oplevede jeg at der var en alliance gut på lvl 30+ som stod og campede en horde quest, så når folk kom og skulle tage questen kom han frem fra sit skjul og nakkede folk, med hjælp fra quest mobsne. Dette endte ud i at vi måtte droppe questen helt og tage den en anden dag, da man ikke både kunne nakke mobbet og alliance spilleren
    Men bliver nok anderledes når man kan bede om hjælp fra folk i SD.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Vores valg af PVP som servertype blev foretaget med en lang informativ debat.

Alle ved at de kan spille 100% safe til lvl 20.
    Alle ved at de efter lvl 20 vil komme ud i nogen områder hvor de kan løbe ind i fjendtlige spillere.

Men der er altså en del ting man skal tage med i sin betragtning inden man frygter at det bliver for svært på en PvP server..

SD er en stor guild, hold dig sammen med guilden for beskyttelse.
    Find XP områder som ikke er de populære gank mål for fjenden.
    Lær af dine erfaringer, og gå ikke tilbage til en fuser..
    Bliver du dræbt i et xp område, så er straffen for at release sit lig, ubetydeligt lille!! Og 5 min. efter kan du finde et andet roligere område.
    Og camper fjenden en quest du skal have, så finder du nemt bodyguards i guilden der vil elske at sparke fjenderne hjem!
    Der er area chats, hvor der rapporteres om der er fjender... Du bliver altså advaret!.. Så spil smart, så er det nemt at minimere risikoen for at blive overfaldet... Og igen, skulle det ske ind imellem - Du mister INTET, andet end måske 5 min. løbetur.

Jep der vil altid være folk ude for at PK folk der er lavere level som skal ha XP... Men Som der også blev sagt - det udbalanceres af folk der kører "vagtværn" som leder efter fjenden..

Og ja SD har en del hyggespillere, som ikke er meget for PVP.. Men de får støtte fra en stor guild med mange PVP erfarne hardcore spillere. Og spiller de klogt, så er faren altså ikke så stor...

Og jeg tror de fleste Casual PVE'ere alligevel også vil finde ud af at det er en ekstra oplevelse.. Det er nogen gange lidt som at se en gyserfilm - det er lidt farligt, du man mærke gyset når fjenden er i nærheden - spillet er mere levende, end bare at stå og slå på mobs, du kan klare med lukkede øjne..

Flertallet valgte PVP, og selv en stor del af dem som stemte PVE, skrev alligevel at de godt kunne acceptere PVP! Jeg mener ikke vi har udelukket nogen, jeg håber ikke nogen er skræmt væk - i hvert fald ikke uden at give det en chance...

wOOOOt 8)
    To serve & protect! :wink:
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Quote Originally Posted by SkumB
    Da jeg spillede US ST oplevede jeg at der var en alliance gut på lvl 30+ som stod og campede en horde quest, så når folk kom og skulle tage questen kom han frem fra sit skjul og nakkede folk, med hjælp fra quest mobsne. Dette endte ud i at vi måtte droppe questen helt og tage den en anden dag, da man ikke både kunne nakke mobbet og alliance spilleren
    Men bliver nok anderledes når man kan bede om hjælp fra folk i SD.
    Jep, det er bare at sige i guildchat - Der står en XX og camper quest YY, er der nogen der lige gider komme og spise ham, så jeg kan få min quest og komme videre! :wink:
    _________

Og så lige tilføje til min forrige post..

Kan du ikke lide risikoen ved PVP, så lad være med at XP solo... Med 130 wow spillere er der nok nogen der vil i gruppe med dig...

En fjendtlig stealth gruppe er sjældent på mere end 3-4, og hvis i er 8-10 i en gruppe til xp, så vælger de et nemmere target.. Og bliver man nappet af stealthers, så hiv et par guild stealthers med jer ud næste gang til en surprice!

Men det sker jo ikke - De kan jo se i har SD Tabbard på :wink: Så de emoter jer et /kys og flygter!! :twisted:
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)

Forum Adept

Ingen tvivl om at vi kan sparke alle de der 5 personer grupper hjem, det er bare provo at få smadder af 5 ubetydelige chars også skulle bruge 10min på at samle en gruppe fordi første angreb de laver også ved man bare at om 10 min så dør de fordi de har ikke en chance, så hvorfor overhovedet bruge de 10 min, det er jo ikke engang sjovt.

Der vil jeg nok sige at en penalty som altså rammer dem 5x så hårdt som det rammer mig fordi jeg kun var mig selv vil være fedt :twisted:

Men hva fanden , overlever nok, hellere det her, end en server uden PvP.

Glæder mig også til at spille PvP med alle Daoc typerne, se om de virkelig er så hardcore som de godt kan lide at fremstå som :shock: , men kommer nok til at savne mine skill mods og dot pikes/rifler ..
    "It wasn't broken, so it needed fixing" - SOE filosofi.
    --
    Dies - SWG - RIP.
    Newt - WoW - 60 Shaman
    Spirite - WoW - 10 Mage
    Opportunity - WoW - 6 priest

Forum Convert

Jeg har også fulgt debatten her. Men der er en ting som har forvirret mig lidt. Der bliver talt flere steder om, at man kan komme helt ind i startområderne hos fjenden.
    Er det rigtig at man kan komme helt derind på en PvP server :?:
    For så kunne jeg da godt tænke mig at vide hvor de "sikre" områder er på en PvP server - Hvor man kan sidde i fred uden fare og f.eks crafte.

Du kan principielt bevæge dig hvorhen du har lyst.

Hvis en alliance spiller nærmer sig en horde by vil vagterne angribe - hvor meget de vagter så egentlig er værd varierer meget.

Der er tre typer områder: Alliance Controlled, Contested og Horde Controlled (hedder vidst noget lidt andet).

Som horde er du sikker i Horde territorier - SÅ LÆNGE at du IKKE selv angriber Alliance eller på nogen måde hjælper PvP flaggede horde spillere - det ses tydeligt at nogen er PvP flagged ved at deres navn bliver grønt i stedet for det normale blå (Alliance er gule).

I contested kan alle anribe alle.

I Alliance territorier kan du kun angribe NPC'er og PvP flaggede Alliance members.

Dvs. når du har været i PvP bliver du PvP flagged, og det flag har du indtil du har holdt dig neutralt i 5 min (eller mindre? har ikke taget tid på det).

Altså, du kan i ro og mag sidde og crafte eller fiske eller lede efter pæne blomster eller hvad du nu får lyst til så længe du holder dig inden for områder din faction kontroller og ikke blander dig i PvP.

En lille tilføjelse: der er også neutrale vagter, de angriber ikke så længe du holder dig i skindet, men hvis du starter en kamp mod en modstander i nærheden af neutrale vagter vil de hjælpe ham, og angribe dig - det gælder specielt i det horde kontrollerede område Barrens (ca. level 10-20 område) hvor byen Ratchet er neutral
    Flay
    Torrick

Guest

Hehe der er ikke meget mere at uddybe, tak for de fine ord btw. :-D

Måske har du ret med at det ikke er en decideret "beskyttelses cirkel", men stadig er det en slags grænse der irriterer mig. Når der er en grænse inden for pvp så er det ikke "all out war" mere, så er det bare pvp der er lavet for at have noget end game content. Krigsfølelsen forsvinder ligesom så meget, at jeg lige så godt kunne tage mig til at slå på mine egne. Om du slår på en fra Alliance eller Horde er det samme uden "krigsfølelsen" om at man sku virkelig er i krig her. Følelsen der får dig til at tænke "En mindre alliance i verden" når du slår en ihjel.

Der findes ikke noget "perfekt" system inden for pvp, som stopper grieferene og samtidig giver fuldt spil. Men med det Dishonour system er der ligefrem "skrevet" regler, restrictioner som skulle få dig til at holde dig fra små levels.

Som en helt alm. pvp'er ville det ikke ændre meget, i forhold til om jeg slog på low levels eller ej. For jeg leder ikke decideret efter low levels people, det gør de fleste folk ikke. Hvis jeg dog møder en som er cirka 10 levels under mig kommer det an på mit humør, om jeg lader ham overleve. 60% af gangene lad jeg dem blive ved med deres pligter, og bare give et venligt /wave. Med Dishoner systemet, ville jeg nok lade dem smutte 95% af gangene. Men en dedikeret griefer, er da voldsomt ligeglad med det dishonour system. De dræber alle dem de kan komme i nærheden af, om så de får et par dishonour points her og der, er ikke det store.

At kunne blive angrebet af sin egen faction?.
    Der tror jeg simpelthen du skulle have ganket lvl 1 folk i 6 måneder, før at det sker. Måske er det enda fedt inde for griefer communitiet, at se hvem der kan få mest dishonour, hvem ved?.

Fordi nogle få folk render rundt og dræber deres fjender er der intet galt it. Det er whinerene der bliver dræbt, som gør noget stort ud af det. De kan simpelthen ikke forstå, hvorfor de ikke bliver ladet være i fred indtil de selv synes de er klar til at slås. Nul putte sådan er det ikke, hvis du ser en fjende er du entet klar til at slås eller klar til at løbe.

Ok, dishonour systemet kunne "exploites"

Vi siger: Du som level 40 løber rundt i harmoni og laver små herlige quests for dig selv. Så kommer der 2 lvl 30 (fjender). Du ved at hvis du angriber dem først, så får du dishonor. Tværtimod hvis du lad dem angribe først er du sikker på at dø, og så selvom der sker et mirakel og du tæsker dem, så får du ingen honour points, fordi systemet registrerer at du slår to level 30 mennesker ihjel, som de selv var udenom. Den registrerer sku ikke at du var 20 health fra at dø. Fordi to lvl 30 mod en lvl 40. Der burde alle vide udfaldet.

Jeg hadder det der med, at du bliver nød til at lade din fjende angribe først bare fordi han er lavere level. Forstil jer en priest der udemærket har set den rogue, som er efter ham. Pristen kan dog ikke gøre noget før roguen allerede har backstabbed ham, stuned osv. Det vil nok resultere i at priesten dør.

Det er lidt ligesom SWG tef systemet.

Anchorhead

2 mænd i en gruppe, du er alene. De er begge unbuffed, det er du dog ikke. Kun den ene er overt i 2 mands gruppen. Han er cm så han smider en poison på dig, og du dræber ham. Så sætter man sig ned for at, enten meditere lortet væk eller noget. Ham den anden ven står dog ved siden af og venter til at dit mind rammer 0 og så slår han til, og dræber dig da du ikke har en chance. Det var en fed exploit af det i SWG, mon ikke nok de også finder en lige så led en her?

Alt i alt er det dishonor system så stupidt, fordi det sætter grænser for hvad du må og ikke må. Selvfølgelig kan du gå over grænsen, men du bliver straffet. Og det du blive straffet for er at slå på din fjende. Underligt at blive straffet for sådan noget, det ville da ikke ske i den virkelige verden. Derfor mister WoW ligesom lidt sin "fantasi" verden, og man realiserer at det egentlig kun er et spil du spiller, hvor intet går "frem og tilbage" for din faction ligemeget hvor mange quests eller fjender du dræber. At leve sig ind i et spil er godt, men når den regel er der, så hvergang du møder en "lowbiee" bliver du lige mindet om at det faktisk kun er et spil, og det er seriøst ufedt.

Håber du forstår det bedre nu Qworg :-D

Jeg fokuserer ikke så meget på de infantile b.net spillere der ganker. Det er mere fantasi verdenen jeg sætter pris på.

Sku en god debat det her :wink:
    Bliv endlig ved med dine lange herlige, velformulerede posts :-D

Tag jer ikke af stavefejl og underlig grammatik, det er sent 8)

Guest

Og som wOOOOt siger, så er "tabet" i at blive ganket ikke så højt igen at man direkte bliver nød til at "straffe" de 90% som ikke er lowlife gankere.

Som han også siger kan man bare tænke sig lidt om, og simpelt nok kalde efter noget hjælp.

Forum Trainee

SD skal bare gøre som Ascending Dawn gjorde det i EQ. Man skriver navne ned, og så bliver første straf at betale f.eks. 10000 pp (var 50000 pp i EQ), anden straf 20000 pp (you get the picture) og tredje gang var personen på permanent hatelist, så ALLE steder han kom frem blev han nakket uden at blive advaret hehe. Det var en god måde at støtte sine fellow players på, og tro mig. Det var effektivt.

Quote Originally Posted by Minfetter
    SD skal bare gøre som Ascending Dawn gjorde det i EQ. Man skriver navne ned, og så bliver første straf at betale f.eks. 10000 pp (var 50000 pp i EQ), anden straf 20000 pp (you get the picture) og tredje gang var personen på permanent hatelist, så ALLE steder han kom frem blev han nakket uden at blive advaret hehe. Det var en god måde at støtte sine fellow players på, og tro mig. Det var effektivt.
    Bliver ret svært at håndhæve eftersom du ikke kan tale, og formentlig heller ikke trade med modstanderne :P.
    Flay
    Torrick

PVP server i WOW er = Faction VS. Faction... Man kan ikke angribe sin egen faction!

Og du kan vist ikke snakke med fjenden, og endnu mindre idømme dem bøder..

Crafters kan være 100% sikre sålænge de holder sig i Horde Kontrollerede områder..

No worries!!
    Kun for mig som vil være PVP flagged :twisted:

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt
    PVP server i WOW er = Faction VS. Faction... Man kan ikke angribe sin egen faction!

Og du kan vist ikke snakke med fjenden, og endnu mindre idømme dem bøder..

Crafters kan være 100% sikre sålænge de holder sig i Horde Kontrollerede områder..

No worries!!
    Kun for mig som vil være PVP flagged :twisted:
    Men nu er crafters i WoW jo noget helt andet end f.eks i Daoc. Det der tager tid i WoW er at insamle ressourcer. Og det sker "out there".

Jeg er ikke i tvivl om at vi nok skal blive glade for at have valgt en PvP server. Jeg ville dog gerne have set et Honor system.
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Dishonour systemet har aldrig forhindret newbie ganking, i virkeligheden ville systemet have gjordt newbie ganking mere attraktivt for de 14årige der synes newbie ganking er underholdende, fordi der ville have fulgt en fæl griefer titel med.

Kirneh hvis du har planer om at blive level 60 på din crafter, hvilket de fleste crafters har , ville dishonour systemet jo ikke beskytte dig alligevel.

Jeg tvivler på at det bliver et stort problem, selvfølgelig skal der nok være nogle 14årige rogues der sidder i level 30 områderne hvor folk kommer ud af safe zones. Heldigvis bliver deres position spammet til ALLE alliance/horde spillere hvergang de angriber nogen, og så får de næppe lov at leve ret længe.

Det er kun et spil og hvis døden betyder meget for folk bør de nok ikke spille pvp serveren. Der findes ikke sukker pvp hvor det er fair, og hvis der gjorde ville der sgu ikke være ret mange der gad spille det, for vi er allesammen onde på et eller andet plan.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

MHT crafters der skal samle ressourser... Det er jeg 100% sikker på i kan finde rolige områder at gør i!..

Der er 3 typer fjender som søger ind i vores territorier:

1 - Raids med 10+ spillere..
    De kommer for at slås med grupper, for at score points.. De søger mod populære områder, populære quests, og er de nok, så vil de raide en by, indtil modstanden får banket dem.
    De vil kun sjældent søge de afsides liggende områder, da der ikke er nok at komme efter.

2 - Grupper - elite hunter grupperne..
    Søger også populær områderne hvor de kan farme fjenderne.. De vil dog undgå byer, og roame i områderne omkring..

3 - Stealthers
    Fra solo stealthers til små grupper på 2-6 der er ude efter nemme kills. Det er dem der kan være 14 år og ligeglade med Honor straffe. De vil campe dungeon indgange, quest områder og populære XP områder. De er farlige for solo spillere, eller små grupper, men de vil betænke sig imod en større gruppe, da de ikke har healers eller rezzers med. Fordelen ved stealth er at du kan selv vælge dine fights, og folk vælger dem de ved de kan vinde..

Craftere eller andre der vil undgå PVP:
    For det første - er man i et Horde kontrolleret område, så er der ingen fare! I skal selv vælge om i er flagged for PVP. Det værste der kan ske er at en fjende bliver omkring dig og er irriterende. Stjæler de dine mobs, er det en game violation, så tilkald hjælp og de bliver smidt ud.

For det andet, så er det jo en stor verden vi spiller i.. Skal i ind i contested eller fjendtlige områder, så hold jer til områder hvor fjenden ikke leder efter ofre. Man lærer hurtigt hvor der er hot og hvor der er safe..

Jeg kan ikke se problemet, medmindre man er meget meget - undskyld udtrykket "Skrøbelig".. Hvis man ikke kan tåle lidt udfordring eller modstand, ja så skal man holde sig fra PVP serveren.
    Men så skal man også søge sig en anden guild, for SD har altid haft en politik der søger konkurrence, søger at være blandt de bedste, og søge udfordringer.

SD har skam plads til alle spille typer, og nye spillere, men vi har ikke plads til tudekiks og tøsedrenge!
    Jeg mener det ikke så hårdt som det måske lyder, for jeg tror at selv den mest freds-elskende PVE haj, stadig ville kunne trives med os på PVP serveren.. Men stadigvæk er man medlem i SD, så skal man kunne tåle lidt modstand, uden at man skal kalde på sin moar...

wOOOOt 8)

Man kan ikke stjæle monstre i wow, den spiller/gruppe/raid gruppe der skader et monster først får xp og loot lige meget hvem der så dræber resten af monsteret.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.