Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 58 of 58

Thread: Tyren@Blizzard om dishonour systemet

Guest

Kanon post igen der Demetric.

Okay, jeg kan godt se, hvad du mener med at være flere mod én nu. Det var helt klart en kritisk fejl og sandt at sige, så var det også et af de elementer, jeg opdagede henover aftensmaden igår, jeg fik det bare ikke lige rettet før nu. ops:
    Det kan sagtens være derfor, jeg heller ikke lige forstod dit tidligere eksempel. I mit lille hoved kan jeg have analyseret det ud fra, at jeg allerede havde lavet min ændring - min fejl.

Den burde selvfølgelig se sådan ud:
    Quote Originally Posted by Qworg
    Hvis Spiller-B i stedet for angriber Spiller-A først, får Spiller-A Honour ved at forsvare sig og vinde, mens Spiller-B kun ville få Honour i det omfang, at han faktisk får dræbt Spiller-A.
    Det burde rette op på en del af de umiddelbare mangler. Min hensigt med den situation har hele tiden været, at hvis man som spiller angriber en anden af betydeligt højere level, så er man selv være ude om det og kan man ikke klare det, så har man faktisk lige givet den anden en "bonus".
    Jeg håber det forklarer en del.

NB.
    Hmm, lille opdatering her.
    Jeg husker nu, hvorfor jeg ikke indledende havde sat en high-level, der forsvarer sig og vinder til at få Honour points; det ville være den samme situation med goading/taunting, der blev nævnt tidligere, men dog med den vitale forskel at den anden spiller ikke kan gøre noget aktivt ved det og det er først der, det vil blive et problem.

Jeg ser personligt ikke dét at få Dishonour som en straff i sig selv. I stedet for vil jeg mene, det er en klar konsekvens af, at man som spiller har fortaget en "mindre fin" handling. Skulle der være nogen decideret straff ville det komme i form af, hvilke effekter dét at have Dishonour kunne medbringe.

På den anden side kan jeg godt se, hvad du mener med, at lige meget hvordan man end ser på sagen, så er og bliver det en restriktion af PvP for alle parter. Det er en kedelig situation som altid, når en minoritet formår at forstyrre glæden ved spilleoplevelsen for andre og som designer er det nok ikke utvivlsomt, at jeg er en smule forudindtaget mht., at den slags burde kunne afhjælpes gennem bedre idéer. Efter min mening SKAL der være en instans til at håndtere uønsket spilleradfærd, om det så i sidste ende er gennem GM-opholdt orden ifølge en CoC, eller det er via selvpatruljering fra spillernes egen side.

Idéen med et Honour/Dishonour system, eller blot en dynamisk in-game regulering af spilleradfærd, har dog været mit tankebarn i noget tid nu. Ikke så meget med henblik på WoW som sådan, mere som en undersøgelse af hvilke elementer, der kunne virke. Jeg er selv en stor fan af både fri-, åben- og til tider random PvP, men jeg mener også, at der burde være en måde, hvorpå man kan indarbejde en feature, som hvis ikke fjerner, så sænker de negative elementer uden, at det samtidigt skader PvP miljøet.

Det er langt fra sikkert at Honour/Dishonour systemet overhovedet ville have en sådan effekt, så meget er klart fra det feedback, det har fået, men i så fald mener jeg ikke, at man blot bør helt forkaste idéen bag, der skal bare arbejdes mere med den.

Nu skal alt dette selvfølgelig ikke fortolkes sådan, at jeg bliver gjort til den store fortaler for Honour systemet. Er systemet så belastet med fejl, som nogen mener, så bør det jo helt klart fjernes. Jeg vil selv sagtens kunne spille uden og jeg ser fatisk, på en lidt morbid måde, frem til, at der bliver brug for hjælp, da jeg godt kan lide at jage spillere med uønsket adfærd... :twisted:

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Quote Originally Posted by anduz
    Man kan ikke stjæle monstre i wow, den spiller/gruppe/raid gruppe der skader et monster først får xp og loot lige meget hvem der så dræber resten af monsteret.
    Ja det er et rigtig lækkert system :-)
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Guest

wOOOOt, det er altid godt at høre, SD har så bestemt en vilje og sammenhold. Den forige debat om server-type var endten før min tid, eller mens jeg ikke læste WoW siderne, så hvad der har fundet sted, skal jeg ikke kunne sige.

Jeg startede dette oplæg på den baggrund, at det faktisk personligt kom lidt bag på mig, at Blizzard ikke umiddelbart har planer om at genindføre deres system og med det formål indformere og muligvis generere lidt diskussion om emnet.

Det har aldrig været min intention at betvivle den beslutning SD er kommet frem til tidligere. Jeg er selv en meget fleksibel person og kan derfor leve med lidt af hvert - det er sammenholdet som guild der tæller. :-D

Qworg: man må da sige at der kom en diskution om emnet

Men man kan da ikke andet end sige at tingene bliver snakket godt igennem.. det er nogle gode forslag der kommer, men desværre er der ikke nogen som er kommet med noget konkret fra blizzards side.

Ville være lækkert og høre hvordan de har tænkt sig det skal være !

:cry: afventer stadig FB...... :x

Alt : Quolin lvl 60 (Warrior) - Mining / Armorsmith
    Alt : Quokal lvl 10 (Hunter) - Bank / AH
    Alt : Quokul lvl 30 (Warrior) - Bank

w00000000000t>
    Kanon godt skrevet.. 8)
    Jeg er sikker på at vi nok skal klare os godt, på pvp serveren..

Som en klog mand engang sagde:
    "Can't stand the heat, get out of the kitchen.."

Den passer self ikk specielt godt på SD, men syns bare den var go..
    Code:
    Just because you are a character doesn't mean you have character.

Guest

For mig ændrer det ikke meget.

If it's red, it's dead. :wave:

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Quote Originally Posted by Qworg
    wOOOOt, det er altid godt at høre, SD har så bestemt en vilje og sammenhold. Den forige debat om server-type var endten før min tid, eller mens jeg ikke læste WoW siderne, så hvad der har fundet sted, skal jeg ikke kunne sige.

Jeg startede dette oplæg på den baggrund, at det faktisk personligt kom lidt bag på mig, at Blizzard ikke umiddelbart har planer om at genindføre deres system og med det formål indformere og muligvis generere lidt diskussion om emnet.

Det har aldrig været min intention at betvivle den beslutning SD er kommet frem til tidligere. Jeg er selv en meget fleksibel person og kan derfor leve med lidt af hvert - det er sammenholdet som guild der tæller. :-D
    NejNej - og sry, hvis der kom en parallel debat ud af det som var lidt OT.. Ikke for at highjacke tråden, men de to emner hører jo sammen... Kan være Kirneh gider skille dem ad?

Men go tråd, og go debat!..

Jeg mener også at Honor systemet som det var, kunne exploites, så et nyt er nødvendigt. Det er en svær ting at kontrollere i et PVP univers.. "Du må godt slå ihjel, men du skal gøre det efter regler??" hehe.. mystisk noget.
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Guest

wOOOOt, heh, det er nok snarere min post om, hvordan systemet kunne ændres og den debat det lagde op til, som gik en smule off-topic som start. Jeg har bare så mange skøre idéer til den slags, men jeg burde måske nok have lavet en ny tråd. ops:

Min indledende idé med denne tråd var jo at diskutere om, hvorvidt Tyrens udtalelse ændrede noget for SD, men det synes jeg, vi nu har fået rimeligt godt styr på igen. :-D