Results 1 to 23 of 23

Thread: Kiting?

Default Kiting?

Jeg har spillet Anarchy Online i et halvt års tid, og har hørt og læst lidt om "kiting", og ordet bliver også brugt i WOW, men hvad er kiting helt præcist?
    Purring since 1999!

Kith - Undead Mage lvl 60 - Main <click it!>
    Khit - Troll Hunter lvl 60 - Alt

Guest

kiting er når du dræber noget med ranged attack mens du løber fra det så det ikke kan slå igen.

Guest

Du løber væk fra din modstander mens du skyder på ham som en lille kujon, nærmere betegnet. :P

ahh, okay. har læst noget om, at man skal løbe i cirkler?
    Purring since 1999!

Guest

Nej nej.

Bare du løber fra din modstander, men stadig angriber ham med et ranged attack. Sku lige meget om du løber rundt, hen eller op og ned :P

hehe, great. thnx godt at nogle kan hjælpe en newb som jeg
    Purring since 1999!

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Bedre kan det vist ikke formuleres..

/OT
    Kan dog tilføje, at hvis du hører udtrykket i det virkelige liv, så er kiting en sport ved stranden, hvor du fræser rundt med et board og en drage :wink:

www.kitesurfing.com

OT\

w 8)
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Guest

Det med cirklerne er nok når det er shaman klassen der tales om. De har et totem der nedsætter runspeed, men det virker kun så længe fjenden er i nærheden af totemet.

Så en shaman kan kite en warrior ved at løbe rundt om sit totem, mens han fyrer spells af.

Kiting er når du snarer din modstander med et ranged attack så du kan blive ved med at løbe væk fra ham og gøre skade mod ham uden han kan komme tæt på dig.

Snare er når du fyrer en ability af der gør at modstanderne løber langsommere, det er umuligt at kite uden snare.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

a kite = drage - i know men skulle lige have ordet helt på plads.. thnx anyway
    Purring since 1999!

snare? ooohh, thnx now i got it
    Purring since 1999!

Quote Originally Posted by anduz
    Kiting er når du snarer din modstander med et ranged attack så du kan blive ved med at løbe væk fra ham og gøre skade mod ham uden han kan komme tæt på dig.

Snare er når du fyrer en ability af der gør at modstanderne løber langsommere, det er umuligt at kite uden snare.
    Er ikke helt enig, med run buffs kan snare undværes, eller ved Fear kiting.

Snare Kite:
    Som beskrevet ovenfor.

Fear kite:
    Eksempelvis Everquest Necro, du kaster en spell på et mob der tvinger det til at løbe væk fra dig og sender pet, kaster dots ("damage over time") spells når fear fader kaster du den igen, hvis dots løber ud recaster man dem.
    Indimellem udnyttes dårlig pathing (exploit), mob feares et sted hvor man ved det så vil løbe ind i en væg og ikke kan undslippe.
    Virker muligvis for Warlock i WoW.
    Er ofte en meget risikabel taktik, hvis man ikke 100% ved i hvilken retning mobs vil løbe.
    (Sikkert ikke 100% præcist, har aldrig selv gjort det)

AE kite:
    Kræver normalt snare (hvis du selv har en tilpas høj runbuff, kan det lade sig gøre uden = Bards!). Du får så mange mobs på dig som du overhovedet har mana til at slå ihjel, kaster AE - løber til du er langt nok væk, AE igen osv.

Endelig Aggro kiting.
    KAN lade sig gøre uden snare, hvis du stadig kan gøre skade uden at stoppe eller hvis du har run buffs.
    Bruges ofte som CC. En class der kan trække meget aggro sørger for at holde et mob beskæftiget ved at kite det rundt - løber med mobbet efter sig, uden for rækkevidde og uden at det går efter resten af gruppen. I mellemtiden nakker resten af gruppen så de andre mobs - og bagefter kan de så forhåbentlig taunte det kitede mob af kiteren.

At kite:
    At holde et mob beskæftiget med at løbe, om det er efter sig eller væk fra sig selv - UDEN at mobbet mister interessen og går hjem.

Det var så mit forsøg på at forklare det :P
    Flay
    Torrick

Blev en anelse af forbirret, men jeg tror jeg fangede den. Det er bedst at kite når man er høj lvl?
    Purring since 1999!

Guest

Det kommer lidt an på hvilken class man har, men jo det er normalt bedst at være high lvl når man kite'er..

Click me!

Se under: Kiting

Quote Originally Posted by WoW dev's
    Kiting - A style of combat in which a player continually stays out of combat range of an enemy usually by running from it, while simultaneously causing damage to it.
    Så kan det vidst ikke blive klarere? :P

-Snoopi 8)

Undskyld hvis jeg skriver lidt usammenhængende, har dog kun fået en enkelt fredagsbajer.

Nogle classes kan kite, i WoW er det hunteren der er specielt god til det. Og kan sådan set gøre det meget tidligt fordi de får Concussion Shot, der sænker modstanderens fart (snare).

Warlocks får fear, og hvis jeg ikke tager meget fejl så kan man hvis man har styr på det holde fjender feared det meste af tiden mens dots og pet nakker dem. Det lykkedes en level 8 warlock at nakke min level 6 (eller 7?) paladin uden jeg kom i nærheden af ham på den måde.

Shamans kan som nævnt tidligere smide earthbind totem og snare fjender med det, men på grund af den ret korte rækkevidde har jeg ikke fundet det særligt effektivt.

Kiting er ofte afhængige af helt bestemte spells eller skills.

Hvorfor det specielt skulle være noget man gør som høj level ved jeg ikke.

Edit: Var lidt langsom der, tjae i EQ er det mere populært senere i spillet - mener dog de classes der kan kite får de spells der skal bruges til det ret tidligt i WoW.
    Flay
    Torrick

men, hvor high er high lvl i wow? i ao er hihj lvl 190>>
    Purring since 1999!

det er okay - det ER trods alt fredag
    hmm, jeg har fået forståelse for hvad kiting er nu men lvl 8 er ikke voldsomt højt - men det er jo nemmere at kite jo højere lvl man er. i gotta try that.. once FB works
    Purring since 1999!

folk mishandler mmorpg ord i stor stil og jeg er ved at blive gammel :shock:

Engang var en griefer en debuffer... i dag er det en newbie ganker ^_^

Engang var kiting = snareing i dag er det når man smadre folk der ikke kan ramme en ^_^

Jeg bøjer mig i støvet, men jeg vil dog sige at hvis du gerne vil kite så kan det godt være farligt at satse på fear da der højst sandsynligt kommer et nerf så det breaker ved damage i nærmeste fremtid. Frost mage er spillets bedste kiter og hvis du spiller frost mage skal du have talent for at tabe til en melee

Quote Originally Posted by anduz
    hvis du gerne vil kite så kan det godt være farligt at satse på fear da der højst sandsynligt kommer et nerf så det breaker ved damage i nærmeste fremtid.
    frost mage, altså. great. i wanna bu a hunter. hm. well.. jeg har lidt svært ved at følge med, når du fyrer sådan en sætning af, men jeg lærer det nok..
    Purring since 1999!

Guest

IHHHH så går forummet lige i crashmode når jeg lige har posted :shock:

Okay, skriver det da bare igen så..

High lvl i WoW er vel omkring 30-40, men det kommer jo an på hvordan du allokerer dine talents

Med "nerf" mener Anduz at skill'en bliver sat ned i "styrke" i forhold til hvad den var på før, men det er bare gætværk, fordi vi kan ikke vide hvad Dev's vil nerf'e..

Prøv dog at kite lidt, det værste der kan ske er jo at du dør, og det er ikke såååh slemt igen i WoW.. Kun lige en 10% decay i items, og så er du tilbage i god stand og klar til mere :P

Hunters burde da vel nok kunne klare sig hvis du gerne vil være det, eftersom de nok bliver pænt stærke i ranged attack No worries dér

-Snoopi 8)

Thnxxxx Jeg sætter virkelig pris på at du gider tage dig tid til at forklare mig udtrykkene. Jeg er ikke så vild en nørd som jeg troede Thnx a lot
    Purring since 1999!

Quote Originally Posted by Snoopi
    Med "nerf" mener Anduz at skill'en bliver sat ned i "styrke" i forhold til hvad den var på før, men det er bare gætværk, fordi vi kan ikke vide hvad Dev's vil nerf'e..
    Helt korrekt

Guest

Np Happy to help

Hehe anduz