Results 1 to 7 of 7

Thread: Problemer med Ventrilo? S ls her...!

Guest

Default Problemer med Ventrilo? S ls her...!

Jeg ved godt der er et utal af posts om Ventrilo, men jeg har lagt mrke til at mange har problemer med at f det til at virke, s jeg ville lige lave en lille guide-trd, s man ikke skal rode 127 replys igennem i andre Ventrilo trde.

Nu til sagen...
    Ls venligst det hele fr du begynder at ndre noget!

Ventrilo benytter ikke signerede drivers (dvs. de ikke har vret igennem et Windows-tjek udfrt af Microsoft, og derfor er der ingen sikkerhed for at de virker), og derfor skal der ndres lidt p nogle instillinger p computeren.

Oftest drejer det sig om flgende driver: "Microsoft GSM 6.10 CODEC".
    P trods af at det er et Microsoft Codec, er det ikke signeret (dumt!).

Der er 50/50 chance for at det virker p forhnd (lidt strre chance for at det virker i Windows XP), s hvis det ikke gr, eller du bare vil vre sikker p at du bruger de rigtige og bedste drivers, br du gre flgende:

• 1. bn Kontrolpanelet
      2. G ind i "Printere og andet Hardware" (i Windows 2000 er det "Tilfj/Fjern Hardware").
      3. Vlg "Tilfj en enhed/..." og tryk "Nste"
      4. Vlg nu at installere det nye hardware fra en liste.
      5. Vlg "Enheder til lyd, video og spil".
      6. Vlg i de 2 combo bokse "(Standardssystemenhed)" og "Lyd Codecs".
      7. Vlg "Har disk..." og g ind i system32-mappen, XP: "c:\windows\system32", Win2000: "c:\winnt\system32"
      8. Vr opmrksom p at vlge driveren "mmdriver.inf", bn den s og sig den skal installeres fra disken. Hvis der her kommer et vidue der omhandler det der signatur-hallj jeg forklarede, s bare sig OK.
      9. Vlg nu "Microsoft GSM 6.10 Audio CODEC" og tryk "Nste".
      10. Du kan nu konfigurere driverenheden og her skal bde Comp og Decomp sttes til "44100" (mono om muligt). Tryk nu OK, frdiggr proceduren og genstart computeren.
    Vola

Du kan undervejs bliver spurgt efter filen "msgsm32.acm" der ligger i system32-mappen og hvis den ikke eksisterer p din computer skal du downloade den og anbringe den i din system32-mappe (vr forsigtig - du m ikke komme til at erstatte en evt. allerede eksisterende fil!).
    Du kan downloade filen "msgsm32.acm" her.

Hvis du nsker at se guides og FAQ udarbejdet af folkene bag Ventrilo selv, s klik her.

Hber du fr det til at virke...!

Mvh
    DwayneNightseer

NB! Jeg tager ikke ansvaret for noget! Du gr dette p eget ansvar, men jeg fik det til at virke p denne mde!

*EDIT*
    Jeg kan desuden anbefale at du tager et kig p flgende trde:

http://forum.semperdanica.dk/viewtop...entrilo&t=5866
    http://forum.semperdanica.dk/viewtop...entrilo&t=5853
    http://forum.semperdanica.dk/viewtop...entrilo&t=5572

Guest

Problemer med lyden i Ventrilo

Hvis du har problemer med lyder i Ventrilo kan det skyldes selvflgelig skyldes flere ting, men fr du kaster dig ud i en hel masse med drivers o. lign., br du tjekke flgende:

Tjek at tingene i Setup'en i Ventrilo er sat ordentligt!

Hvis der stadig er noge galt skal du:

G ind i "Start" > "Programmer" > "Tilbehr" > "Underholdning" og tryk s p "Lydstyrke"

Her kommer en menu frem der hedder "Volume Control".

Hvis den er gal med hjtalerne:
    • Frst tjekker du (i Volume Control), at ting som Master Volume og Wave er slet til og skruet op.
      Hvis dette er tilfldet og du stadig ikke kan hre noget/har drlig lyd, skal du tjekke dine drivers til lydkortet. Et generelt problem er det jeg har skrevet om i den frst post i denne trd, nemlig "Microsoft GSM 6.10 Audio CODEC".

Hvis den er gal med mikrofonen:
    • I Volume Control gr du op i "Indstillinger" og trykker "Egenskaber". Under "Juster lydstyrken for" vlger du "Indspilning" og trykker "OK".
      Her kan du indstille ting som Line In, Cd Volume og Mikrofonen (den hedder nu "REcording Control).
      I bunden kan man vlge hvilken kanal der skal vre aktiveret. Denne kanal skal vre "Microphone" (do'h :wink: ).
      Desuden skal der vre skruet helt op for dennes slide bar (volumen).
      Hvis mikorfonen forsat virker lav (for andre i Ventrilo) skal du g ind i "Avanceret" (i Recording Control) og vinge af i "1 Mic Boost". PAS P! Dine hjtalere/hovedtelefoner vil larme rimelig voldsomt, s pas p hrelsen!

Mikrofonen vil nu suge utroligt meget lyd til sig, s derfor kan det godt vre, at du skal sl din egen stemme fra i hjtalerne/hovedtelefonerne (s du ikke kan hre dig selv gennem dem).
      For at sl dette fra gr du ind i Volume Control og hvis der her er et felt der hedder "Microphone", skal du vinge af i "Sl fra". Nu vil folk kunne hre dig i Ventrilo, men du fr ikke kastet din egen stemme ind i hovedet igen med alt for mange Watt.
      Hvis ikke der er et felt der hedder "Microphone" skal du g op i "Indstillinger" og trykke "Egenskaber". Under "Vis flgende lydindstillinger" ruller du ned til "Microphone" dukker frem og her vinger du af udfor og trykker "OK". S gr du bare som jeg sagde fr, alts slr mikrofonen fra.

Hber du fr det til at "funge"...

Mvh
    DwayneNightseer

(Gider ikke lse stavekontrol :wink: )

Forum Disciple Duncanous's Avatar

Er serveren nede pt. har nemlig kunnet logge ind hele tiden, men i gr og i dag kan jeg pludselig ikke!

Guest

Jeg kan heller ikek komme p SkumB's server mere

/BUMP

Er der ingen der ved noget om Ventrilo serveren?

Kan som sagt ikke komme p, men har kunne for f dage siden!

Forum Learner

Quote Originally Posted by Duncanous
    /BUMP

Jeg skrev til Kadargo over MSN, og han sagde bare ja til at den var nede. Da jeg spurgte om han ville stte den op igen, fik jeg aldrig noget response, selvom han var online, og aktiv 2 timer efter :?
    Main: JMP - Level 60 Undead Priest - 32/19 shadow/disc - No trade.

Quote Originally Posted by JMP
    Quote Originally Posted by Duncanous
    /BUMP

Jeg skrev til Kadargo over MSN, og han sagde bare ja til at den var nede. Da jeg spurgte om han ville stte den op igen, fik jeg aldrig noget response, selvom han var online, og aktiv 2 timer efter :?
    hmm lider mystisk, men tak for svaret :-D , s er det ikke min pc den er galt med :-D