Results 1 to 20 of 20

Thread: undead/mage - talents

Default undead/mage - talents

Hvad siger i til denne template?

Arcane Talents (21 points)

Arcane Focus - 5/5 points
    Reduces the chance that the opponent can resist your arcane spells by 10%.

Improved Arcane Missiles - 5/5 points
    Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.

Arcane Concentration - 5/5 points
    Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

Evocation - 1/1 point
    While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

Improved Mana Shield - 2/2 points
    Increases the damage absorbed by your Mana Shield by 75%.

Improved Counterspell - 2/2 points
    Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.

Presence of Mind - 1/1 point
    When activated, your next Mage spell with a casting time less than 10 seconds becomes an instant cast spell.

Frost Talents (0 points)

None

Fire Talents (30 points)

Impact - 5/5 points
    Gives your fire spells a 10% chance to stun the taget for 2 seconds.

Improved Fireball - 5/5 points
    Reduces the casting time of your Fireball by 0.5 seconds.

Flame Throwing - 2/2 points
    Increases the range of your fire spells by 6 yards.

Improved Fire Blast - 5/5 points
    Reduces the cooldown of your Fire Blast spell by 1.5 seconds.

Ignite - 5/5 points
    Your critical strikes from fire damage spells cause the target to burn for an additional 40% of your spell's damage over 4 seconds.

Burning Soul - 2/3 points
    Gives your fire spells a 50% chance to not lose casting time when you take damage.

Improved Flamestrike - 3/3 points
    Increases the critical strike chance of your Flamestrike spell by 15%.

Critical Mass - 3/3 points
    Increases the critical strike chance of your fire spells by 6%.

Har lavet den pvp minded og ikke pve.
    Victory needs no explanation - Defeat allows none.

WOW Mage lvl 60
    Tailoring300/Skinning300/FirstAid300

DAOC
    Lancelot lvl 60 Mage/Necromancer
    Merlin lvl 43 Eldrich

Forum Adept

tjaa du siger bye bye til at solo mange ting, fordi du ikke har frost snow, tilgengæld er du et hit i alle grupper som har en tank fordi du kan levere noget seriøst dmg.

Kommer jo meget an på dig, er du den taktiske spiller med frost spells som kan klare sig godt mod melee og udholdenhed, eller er du den onde dmg char som smadrer ranged inden de får smidt første attack
    "It wasn't broken, so it needed fixing" - SOE filosofi.
    --
    Dies - SWG - RIP.
    Newt - WoW - 60 Shaman
    Spirite - WoW - 10 Mage
    Opportunity - WoW - 6 priest

så vidt jeg har forstået starter vi på en pvp server, så vi skal vel nakke igennem fra starten af?

WOW Mage lvl 60

DAOC
    Merlin lvl 43 Eldrich

Forum Recruit

Du møder ikke rigtigt nogen før lvl 20 fra alliance alligevel.

Men vil sige ok fire build. Men jeg vil til enhver tid have lidt i ice da du hurtigt er dead meat uden at kunne slow melee.
    JEG ER SWTOR ANSØGNING I SD - POST I MIN ANSØGNINGS TRÅD HER:
    http://www.semperdanica.dk/showthrea...W-TOR&p=546191

www.swtor.com: Efniax

Socialt Medlem Forum Warden Skiz's Avatar

hhmmm mAske skulle du overveje at tage nogle cold skills mens du leveler og sA retraine dine talents pA lvl 60?
    bare en ide
    The diffrence between insanity and genius is measured only by succes
    My mind has left, my body follows

Socialt Medlem Forum Warden Skiz's Avatar

udover det syntes jeg lidt det ser ud somom at du har smidt points i alle de firespells du kunne uden helt at vide hvor goe de nu er
    The diffrence between insanity and genius is measured only by succes
    My mind has left, my body follows

Som skizs nævner har jeg også tænkt mig at lvl og queste med cold/arcane indtil lvl60 og så lave det hele om til en 20/31 arc/fire mage.

Har læst at det er næsten umulig at queste solo, i de højere lvls uden cold, så det er grunden til at jeg har valgt den måde på det.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Quote Originally Posted by DaVinci
    Som skizs nævner har jeg også tænkt mig at lvl og queste med cold/arcane indtil lvl60 og så lave det hele om til en 20/31 arc/fire mage.

Har læst at det er næsten umulig at queste solo, i de højere lvls uden cold, så det er grunden til at jeg har valgt den måde på det.
    Offtopis: Hvad koster det egentlig at lave sådan en stor respec (med så mange points). Er det 1 guld for at få alle pointsne tilbage, eller køber man 1 point ad gangen ?
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

1 guld første gang man gør det, og så stiger prisen hver gang, men jeg ved ikke med hvor meget. Måsek en guld ekstra hver gang ?

Forum Convert

Quote Originally Posted by DaVinci
    1 guld første gang man gør det, og så stiger prisen hver gang, men jeg ved ikke med hvor meget. Måsek en guld ekstra hver gang ?
    Jeg mener det er 1 guld første gang, 5 guld anden gang, 10 guld tredje gang, og herefter stiger det med 5 guld hver gang og capper ved 50 eller sådan. Men jeg har IKKE tænkt mig at efterprøve det, det er bare hvad jeg har hørt.
    Og det er et fuldt talent respec skal det siges.

back on topic.

Prøv at læse lidt på følgende link, har hulpet mig til at bestemme mine talents under både PvE og PvP

http://forums.worldofwarcraft.com/th...-mage&T=23&P=1

Guest

Bare fordi du ikke smider talents i frost tror jeg sagtens du kan snare dine modstandere, bare ikke ligeså effektivt.

Hvis jeg gik mage (hvilket jeg måske gør) vil jeg nok bruge et par timer på at forbinde arcane, fire og frost til noget hvor jeg vil have en "fordel" imod melee og casters.

Det skulle ikke undre mig at det kunne lade sig gøre at få en god snare og forbinde det med fire, så kan ens frost spells snare og ens fire spells virkelige lave damage = fordel mod frost mages og stadig en rimlig fordel mod melee's.

Det er ikke et dårligt spec og du vil sagtens kunne bruge det men det kan blive meget bedre så jeg vil kun kommentere der hvor jeg mener du har lavet fejl og suplimentere med mit gamle firespec.

Arcane Focus - 5/5 points
    Reduces the chance that the opponent can resist your arcane spells by 10%.
    Det er spild at smide disse point i denne ability når du kan gøre din Arcane Explosion (aoe spell) insta cast med 5 points i:
    Improved Arcane Explosion - 5/5 points
    Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

Jeg fatter ikke lige hvorfor du tager denne ability istedet for:
    Fire Power - 5/5 points
    Increases the damage done by your fire spells by 10%.
    Jeg mener 1.5 second faster cooldown på 1 spell mod 10% ekstra damage på alle spells?
    (Fire Power er et must på alle fire specs.)

Burning Soul - 2/3 points
    Gives your fire spells a 50% chance to not lose casting time when you take damage.
    Mange vil mene dette er et dårligt valg når du går glip af følgende to talents:
    Pyroblast - 1/1 point
    Hurls an immense fiery boulder that causes 148 to 195 fire damage and an additional 56 damage over 12 seconds.

Blast Wave - 1/1 point
    A wave of flame radiates outward from the caster, damaging all enemies caught within the blast for 160 to 192 fire damage, and dazing them for 6 seconds.

Men selvom Blast Wave er en nice ability i group pvp hvor der er mange spillere bruger den helvedes meget mana og du har absolut ikke lyst til at løbe tør Det kan diskuteres hvad der er bedst hvis du kan komme af med 1000 ekstra damage mod et enkelt target og du ofte er i small group eller solo pvp skal du nok beholde Burning Soul.

/edit
    heh kiggede lige på DaVinci link og det kunne have sparet mig at rode efter mit gamle speci 5 minutter ^_^. Det er nogle gode templates jeg brugte selv fire mage templatet da jeg startede med at spille fire, jeg tror jeg ville lave det om hvis jeg stadig spillede fire men du går ikke galt i byen med det.

De "nødvendige" arcane talents han omtaler stammer lidt fra gamle fire mages der var ret snæversynede og nogle af de bedste spillere spiller faktisk uden de talents fordi de ikke passer i deres spille stil. Du får selvfølgelig ikke kræft i øjet af at vælge dem men du skal nok overveje om du måske kunne gøre det bedre.

Og så har han iøvrigt hugget sin flotte mage analyse fra Indalamar.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Forum Initiate

Er ice barrier noget værd?
    WoW-troll Mage lvl60 enchanter/tailor(300)

kan følge dig i arcane focus og istedet smide dem til insta aoe

men kan ik følge dig her:

Jeg fatter ikke lige hvorfor du tager denne ability istedet for:
    Fire Power - 5/5 points
    Increases the damage done by your fire spells by 10%.
    Jeg mener 1.5 second faster cooldown på 1 spell mod 10% ekstra damage på alle spells?
    (Fire Power er et must på alle fire specs.)

så vidt jeg har læst mig til er fire blast en insta spell og ved at kunne kyle den flere gange vil jeg kunne give mere dmg end ved at mine spells giver 10% mere skade (lad os sige fire bolt giver 1000 dmg og 1100 så med 10%, hvor jeg så har insta fire blast der giver fx 300 dmg).

dette er stadig pvp minded template og ikke en lvl'ing en.

men skal man lave en lvl'ing char på en pvp server hvor der er forhåbentlig er masser af pvp action?

mht snare: så kan jeg vel bare sheep mine modstandere? Og da jeg er mage har jeg ikke lige tænkt at solo noget som helst, er til gruppekamp og masser af action.

WOW Mage lvl 60

DAOC
    Merlin lvl 43 Eldrich

Ja det er rigtigt at den gør 300-500 damage og det er en insta cast spell men den bruger samtidig 360 mana og den har 8 sekunders cooldown så den 1.5s kortere cooldown er bestemt intet værd i forhold til 10% damage på alle dine fire spells.

Forum Initiate

Frost Mastery
    Permafrost Rank 5
    Ice Shards Rank 5
    Winter's Chill Rank 1
    Improved Frost Nova Rank 2
    Piercing Ice Rank 3
    Arctic Reach Rank 2
    Shatter Rank 5
    Ice Block Rank 1
    Improved Cone of Cold Rank 3
    Frostbite Rank 3

Frost Total: 30

Arcane Mastery
    Improved Arcane Missiles Rank 5
    Arcane Concentration Rank 5
    Improved Arcane Explosion Rank 5
    Evocation Rank 1
    Improved Mana Shield Rank 2
    Improved Counterspell Rank 2
    Presence of Mind Rank 1

Arcane Total: 21

En jeg selv har lavet inden jeg har set på andres.
    Synes egentlig selv om den, hva siger i?

Frost får god damage gennem den måde ice shards, shatter og frostbite dem har du næsten så det er næsten ok.

Blizzard er din fedeste aoe men den bliver først rigtig fed med improved blizzard der fungere sammen med ice shards, shatter og frostbite og det har du ikke valgt?

En anden ting der gør frost værd at spille er at du får mere damage ud af dit mana, det fjerner du lidt fra dit template ved ikke at tage frost channeling eller piercing ice.

Når du bruger frost spells hver gang du nuker er permafrost ikke en ret god talent sammen lignet med at få hurtigere frost bolts (mere damage), for du snarer jo alligevel næsten hvergang du nuker, det er en smags sag nogle ville måske bruge frost bolt mens de leveler op og så skifte til permafrost, jeg bruger også frost bolt i pvp så jeg kan sgu godt lide den hurtige cast tid.

Du trainer ice block som er en mere eller mindre ubrugelig talent men du tager ikke ice barrier der er en uber talent og faktisk gør mana shield lidt unødvendig som frost mage.

Der er vel ikke noget i vejen for du skal kunne spille med det spec men du ofre god damage god blizzard og din mulighed for at have mana længere for et bedre mana shield, PoM og til dels improved cone of cold. Hvis du vil have mere i arcane er det findt men så skal du nok gå 3x arcane 2x frost for at få et rigtigt effektivt template.

Du har jo set min frost analyse så dit spec overraskede mig lidt, men hver sin smag.
    http://forum.semperdanica.dk/viewtopic.php?t=5648

Forum Initiate

Frost Mastery
    Improved Frostbolt Rank 5
    Ice Shards Rank 5
    Improved Frost Nova Rank 2
    Piercing Ice Rank 3
    Improved Blizzard Rank 3
    Shatter Rank 5
    Improved Cone of Cold Rank 3
    Frostbite Rank 4
    Frost Total: 30
    Arcane Mastery
    Improved Arcane Missiles Rank 5
    Arcane Concentration Rank 5
    Improved Arcane Explosion Rank 5
    Evocation Rank 1
    Improved Mana Shield Rank 2
    Improved Counterspell Rank 2
    Presence of Mind Rank 1
    Arcane Total: 21
    Total
    Total Points Spent: 51
    Level Required: 60

Er den her lidt bedre? Jeg har taget de samme i arcane, da jeg synes presence of mind er rigtig god, er det en fejl at smide 2-3 ranks på arcane for den?

Det er meget bedre, og så kan du jo altid vente og se om du foretrækker permafrost over improved frost bolt.