Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 48

Thread: det er derfor man elsker blizzard

Default det er derfor man elsker blizzard

I'll be perfectly honest. Class balancing is a very delicate issue and player feedback is not as strongly weighed for class balance issues, simple because players are so sensitive about class balance issues. Yes we are aware of what players say, but at the same time, the developers' experience in this regard is much more important and relied upon.

Thus, please do not call for "nerf this class" or "change my class" because it is really difficult to get an objective opinion on the matter through the forums.
    link
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Og hvor har de dog ret!! Folk har en tendens til at vræle være end kællinger hvis deres class ikke er uber733+endallFOTMpkr0xx0r

Forum Disciple Duncanous's Avatar

Man kan da kun være enig, det er nok begrænset hvor neutral folk forholder sig i forumet! Desuden har jeg også fuld tillid til at Blizzard nok skal balancere de forskellige classes, de er trods alt heller ikke interesserede i at have "skod" classes i spillet!

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Quote Originally Posted by Salek
    Og hvor har de dog ret!! Folk har en tendens til at vræle være end kællinger hvis deres class ikke er uber733+endallFOTMpkr0xx0r
    tja må indrømme at for mig lyder det til at klasserne er ganske fint balanceret. Så mon ikke de Master Whiners skulle prøve og finde en andne måde at spille deres class på?

Guest

Det er meget glædeligt at de forholder sig sagligt til class balancing. Vi må bare håbe at deres devs så kan overskue problemerne og løse dem på en god måde.

Forum Convert

Quote Originally Posted by Kebra
    tja må indrømme at for mig lyder det til at klasserne er ganske fint balanceret. Så mon ikke de Master Whiners skulle prøve og finde en andne måde at spille deres class på?
    Som jeg vist har skrevet i en tråd et sted, så er der altså NOGET galt når en Paladin er bedre til at tanke Onyxia end en Warrior. Men jo, langt de fleste classes er godt balancerede.

Enig Kebra!

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Quote Originally Posted by ZponX
    Som jeg vist har skrevet i en tråd et sted, så er der altså NOGET galt når en Paladin er bedre til at tanke Onyxia end en Warrior. Men jo, langt de fleste classes er godt balancerede.
    det komemr vel and på om warrior er balanced til at give tæv eller tage tæv, samme med Palladin.
    Hvis Palladin ikke har Taunt eller lign så giver jeg dig ret. Så lang tid de har hver sin rolle er de jo balanced

en der giver tæv vil i en one on one (auto combat) holde lige så lang tid som en der tager tæv godt. Idet deres to "forcer" udligner hindanden

Quote Originally Posted by ZponX
    hmm for mig at se, så er det da typisk en paladin som er den mest defensive spiller i sådanne spil. Det er ham der har det bedste rusning og det største skjold, samt healing og protection spells. En warriror derimod er en attack tank, som bare skal smadre monstre hurtigere end de kan smadre ham.

Her sankker jeg ikke wow, men paladin vs. warriror sådan generalt i rollespil.

Forum Convert

http://en.wow-europe.com/info/classes/

Warrior
    Type: Primary Tank
    Comments: Excellent for those who like to take damage.

Derfor er det forkert som det er nu. En af hovedgrundene til, at Warriors ikke kan tanke Onyxia er, at hun er immun overfor Taunt og at Warrior ikke kan give nok skade til at holde aggro udelukkende ved hans abilities, når han samtidigt skal være i defensive stance.

Det er da ret klart at en deffenciv warrior ikke skal være så god til at holde aggro som en paladin når de ikke kan bruge taunt, ellers ville der jo netop ikke være balance. Paladin ligger et sted mellem offencive og deffencive warriors og du burde da være glad for at du har valget mellem fleres specs. Bortset fra CC er warrior en balanced class de har fin damage og de kan fint være med i pvp, men de er afhængige af healers og det er paladins ikke.

Taunt blev jo netop ændret fordi warriros var vrede over at offencive specs ikke var viable i pve og CC classes gerne ville have mere utility i kampen. Det er rigtigt at paladin er bedre til at tage damage når du spiller i en dårlig gruppe men hvis du har gode healere passer warriors class description helt perfekt.

Blizzard har en god warrior admin og warrior er i dag en langt mere balanced class end den var for 4 måneder siden hvor det var spillets bedste class. Det er stadig en class jeg overvejer at spille, og det er i mine øjne stadig spillets bedste melee. Det er rigtigt rouge og paladin er bedre i enkelte situationer men overall er warrior en langt mere givende class.

Forum Recruit

min påstand er at mange af dem der brokker sig over at deres warrior ikke kan holde taunt er at de har lavet et forkert talents build. De vælger tit weapon spec's fremfor taunt abilities.

Hvad angår Onyx, så kan jeg godt se problemstillingen i at hun ikke er modtagelig overfor taunt. Men når 24 Blizzard folk kan smække hende, hvorfor kan 48 Horde så ikke?
    JEG ER SWTOR ANSØGNING I SD - POST I MIN ANSØGNINGS TRÅD HER:
    http://www.semperdanica.dk/showthrea...W-TOR&p=546191

www.swtor.com: Efniax

Fordi folk ikke har et ordentligt kenskab til deres class, arbejder dårligt sammen, arbejder ud fra egoistiske behov osv osv ^_^

Det er jo også derfor mmorpg admins ikke skal lytte til deres spillere når de skal lave balance hehe.

Forum Recruit

Nemlig ja, folk er sgu for bange for ikke at få deres del af lootet. Derfor er det sjovere i en guild - da need tit kommer før greed.

Kan huske i sidste uge hvor jeg var med 4 andre i Wailing Cave. Det eneste de lavede var at skændes om hvem der skulle have hvad loot. Og de rollede på ALT. Til sidst blev det for meget, og så soulstonede jeg ud efter at have bedt dem om at spille fremfor at skændes.
    JEG ER SWTOR ANSØGNING I SD - POST I MIN ANSØGNINGS TRÅD HER:
    http://www.semperdanica.dk/showthrea...W-TOR&p=546191

www.swtor.com: Efniax

Forum Disciple wh00's Avatar

Nice udmelding der Blizz.... :Thumpsup:

Guest

I skal altså ikke komme og sige at warrior er balanced. "If you want to take damage" mig i røven.

En offensiv paladin kan tage 7x mere damage end en warrior kan, pågrund af hans heals. De har næsten lige så meget health som warriors, for ikke at sige præcis lige så meget. De kan få plate dvs. samme armour class. Hvis de er level 25 og har 1000 health, så har de jo 7000 health pågrund pågrund af deres heals. 1 heal laver den samme threat som 2 demoralizing shouts gør, hvilket oven i købet vil koste en enorm sum af 40 rage hvilket man ikke har. 40 rage får man aldrig fordi en warrior ikke kan ramme noget, hvis man kæmper imod et mob der er 2 levels over en selv. Det gir cirka 25% miss, 5% parry og 10% dodge = 40% miss rate. "Jamen hvis de dodger kan du bare bruge overpower" ja sjovt nok koster overpower også rage, så NEJ! Alle gode abilities er taget væk fra warrioren. Warrioren er ikke den bedste til noget som helst nu, og det er enda ikke en hybrid class. Warrior var gude classen engang, den skulle nerfes. Selv andre warriors bad om at blive nerfed. Så fik de ellers også bare tæsk hele vejen igennem 5 patches og slam, vi har en ubrugelig class.

Blizzard gør et fint arbejde med ikke at lytte for meget til forumet med sådan noget, men helt ærlig 95% af alle "whine" posts er om at warrior er crap. Led på forumet og der er ikke en der siger at paladin er underpowered. Led så på forumet om hvor mange der siger warrior er underpowered, selv andre classes siger det "Warrior needs som love"

Det er jo klart at warrior boardet ligner noget hvor himmelen er faldet ned. Hvordan havde priest bordet set ud hvis at paladinen havde bedre healing abilities? Hvordan havde mage boardet set ud hvis at paladinen kunne smide mere direkte skadende spells end dem? De havde set ud ligesom warrior boardet gør nu.

Taget fra Blizzards hjemmeside:

Strengths:
    Able to equip all armor and almost all weapons - Ret ligemeget hvis man bare vil bruge et sværd

Takes the most damage before becoming incapacitated - Hvor fanden har de det fra ?

Great close range melee skills - Bedre end paladinens.. fordi han har ingen

Lots of equipment options - Stod det ikke lige i den øverste ?

Slaughter monsters - Hva?

"These characters are tough as nails and masters of weaponry and tactics"
    Tag et kig på miss raten og tanking muligheden og sig det igen.

"The Warrior is the ultimate toe-to-toe fighter"
    Haha

Bah fix warrior....

Så er spillet jo bare en større udfording...

Ville ikke selv spille en warriror, men det er mere fordi jeg ikke kan lide melee særligt meget, men hvis jeg kunne ville jeg spille en warrior bare fordi der er så mange, der ikke gør det.

Always swim upstream, er min filosofi når det kommer til classer der er lidt sværrere a spille.

Jeg fatter ikke warriors har ondt i røven over at paladin har lettere ved at overleve solo når man sammen ligner damage. Jeg kan godt se at folk måske mener at warrior class description er forkert fordi warrior kun er den bedste class til at tage damage hvis de er grouped med en healer, men når de er det er de også en del bedre end paladin.

Nu har jeg haft glæden af både at spille en level 45 paladin og en level 60 warrior i group pvp hvor levels ikke variedede ret meget, og jeg kan altså ikke se problemet. Warrior har problemer med rage generation til tider, men paladin løber tør for mana har langt lavere damage. Jaja paladin har heals, men hvis din pvp group mangler en healer kan jeg garentere dig for at det ikke er paladin der får det spot.

Der er utroligt mange warriors der sidder og hyler deres røv ud af bukserne uden nogensinde at have spillet deres class ordenligt og til en levle hvor de viste hvad der foregik, men hvis de så gerne vil være lige som paladins hvorfor spiller de så ikke en? Sandheden er jo nok de godt ved warrior er en udemærket class, for imodsætning til paladin der jo er en closed range caster, så er warrior jo spillets eneste tank.

Balance er der skam, bare ikke solo...og det er jo ikke ligefrem noget nyt at melees er afhængige af healers.

Guest

Quote Originally Posted by anduz
    Jeg kan godt se at folk måske mener at warrior class description er forkert fordi warrior kun er den bedste class til at tage damage hvis de er grouped med en healer, men når de er det er de også en del bedre end paladin.
    Hva ?

Hvorfor er de bedre end en paladin i en gruppe med en healer?

Pågrund af deres defencive stance?

10% mindre damage er en hel del?

Det er kun 1/10 warriors der kan finde ud af at holde aggro da det er et fandens svært arbejde, aldrig har det været sværere. Og deres taktik er ikke engang at bruge taunt næsten. Så 9/10 gange vil healeren dø i en gruppe med en warrior.

For det andet så lad da vær med at sige de 1000+ spillere imod der siger warrior needs some love. De gør det nok af en grund, det er ikke alle folk der kun vil booste sin class.

Warrior skulle være THE tank, solo, grouped, i en instanced dungeon eller what ever! Warrior har det utroligt svært og hvis warrioren er totalt erfaren så er warrioren lidt, men kun lidt bedre til at tanke i en gruppe. Solo er paladin dog bedre, meget bedre.

Paladinen kan være lidt dårligere i gruppe og meget bedre alene.

Hvad hvis en mage kun skadede lidt mere end en paladins spells, men at paladinen var en bedre mage solo? (hvis han havde nogle)

Så kunne jeg også stå her og sige at mage's havde ondt i røven over at paladinen havde bedre spells til at solo med.

Hvad hvis at du var afhængig af en anden class for at dine spells blev bedre end en paladins?

Fordi en warrior er afhængig af en anden class.

Lad os sige der er en hybrid class der hedder øhh "witch" som er en priest/mage som smider spells der giver mere damage end dig og samtidig kan heale sig selv.

Se det for din egen synsvinkel først, før du siger at vi har ondt i røven.

GM Wow Marquis of the Board HolgerDK's Avatar

Quote Originally Posted by anduz
    Der er utroligt mange warriors der sidder og hyler deres røv ud af bukserne uden nogensinde at have spillet deres class ordenligt og til en levle hvor de viste hvad der foregik, men hvis de så gerne vil være lige som paladins hvorfor spiller de så ikke en? Sandheden er jo nok de godt ved warrior er en udemærket class, for imodsætning til paladin der jo er en closed range caster, så er warrior jo spillets eneste tank.
    Jeg så en tråd i Warrior delen af WoW Europe forummet (men den er tilsyneladende væk nu...) med 18+ sider af indlæg med velformulerede kritiske indlæg til hvorfor Blizzard gik så hårdt til Warrior-klassen med "nerf-battet". Det kan man næppe kalde at "hyle røven ud af bukserne" - men kritik der giver mening.

Og hvis du læser den tråd (eller bare det første indlæg) her uden at synes det er noget galt ved jeg ikke virkelig ikke hvordan jeg så skal synliggøre problemstillingen for dig:

http://en.wow-europe.com/thread.aspx...96&p=1#post196
    "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.

Det er kun 1/10 warriors der kan finde ud af at holde aggro da det er et fandens svært arbejde, aldrig har det været sværere. Og deres taktik er ikke engang at bruge taunt næsten. Så 9/10 gange vil healeren dø i en gruppe med en warrior.
    Hæh ja det er jeg slet ikke i tvivl om, 10/10 warriors i min guild kan holde aggro når jeg går amok med mit damage. Hvis de bare skulle spamme taunt ville ingen gide at spille warrior i længden.

For det andet så lad da vær med at sige de 1000+ spillere imod der siger warrior needs some love. De gør det nok af en grund, det er ikke alle folk der kun vil booste sin class.
    Ja det er der udentvivl og kun 100 der har spillet en til level 60, hvorimod blizzards warrior admin og class team har spillet warrior lige siden der var noget der hed det. Men det er da klart at spillerne der er sure over de blev nerfed fra at være spillets bedste class er objective :P

Paladinen kan være lidt dårligere i gruppe og meget bedre alene.
    Hvad er det lige du mener at paladin bringer til en pvp group? Buffs man ikke behøver og dårlige heals? Kombineret med dårlig damage, de dør aldrig og cc virker ikke ret godt mod dem. men de yder ikke ret meget. Det er helt rigtigt at paladin er langt bedre solo, men det er generelt for hybriderne.

Hvad hvis at du var afhængig af en anden class for at dine spells blev bedre end en paladins?
    Som mage er jeg dobbelt så afhængig af en god healer som warrior, jeg er højere på target listen og jeg har mindre liv.

Lad os sige der er en hybrid class der hedder øhh "witch" som er en priest/mage som smider spells der giver mere damage end dig og samtidig kan heale sig selv.
    Shaman out damager mig, og de blæser mig væk i en duel. Jeg har selv valgt at være frost mage, og jeg er helt ligeglad med at jeg ikke kan tage alle classes i 1v1.. hvis jeg ville have det spillede jeg et spil med en class. Når vi nu er ved out damage så har hunter iøvrigt også bedre ranged damage end mig.

Jeg siger ikke warrior er en uber class, men det er stadig en fed class der helt sikkert er værd at spille når man ved hvordan. Men vi bliver nok næppe enige om det, og mon ikke der kommer nogle fixes til warrior. Jeg er bare træt af folk der tudder pga class envy

Forum Convert

Selvfølgelig er warrior en sjov class, der har masser at byde på, men du har på ingen måde overbevist mig om, at de ikke har brug for lidt kærlighed.

Warriors er ikke lavet til at vinde 1v1 duels IMO og de skal ikke være spillets suverænt bedste class. De er lavet for at være god støtte for en gruppe. Og det faktum, at en Paladin er en bedre tank mod bosser som Onyxia er jo fucked up. De har en hel gruppe til at backe deres tank op, og alligevel er en Paladin et bedre valg. Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan du kan argumentere imod, at en Warrior bør være det oplagte valg som tank mod den slags boss mobs.

Hvis det havde været meningen at Paladin skulle være så god en tank, havde Blizzard nok defineret Paladiners rolle som sekundær tank.

Om det er warrior der trænger mest til at blive ændret eller om det bare er bosser som Onyxia der skal ændres en smule skal jeg ikke kunne sige. Men som det er nu mangler warrior et område hvor han virkelig brillierer.

Warrior er ikke en dårligere tank end paladin mod bosser som Onyxia, de kan bare ikke bruge taunt. Hvis du har valgt at gå 1hand eller stat whore fordi det giver dig langt bedre defence er det jo din egenskyld at samtlige 2handers holder bedre aggro når du ikke kan bruge taunt.

Forum Convert

Har du ikke set den video Dogma har optaget, hvor de kæmper mod onyxia. De sidder og snakker over Ventrillo / TS om, hvor meget bedre det går med en Paladin som tank.

Nej men jeg har engang set en mage video hvor en high level mage render rundt og ganker newbies for at få invis nerfed, og en flot video hvor en warrior får tæsk af en paladin der bruger sine fists. Du kan lave og sige lige hvad du vil, i sådan en video.

Jeg synes ikke der er noget grundlag for at dømme en class på hvad andre har fortalt en, og ofte er de der sidder og bræger jo ikke just inde i hvad der foregår selv. Når det kommer til class kritik er der meget få spillere jeg ville lytte til, og de brokker sig iøvrigt meget sjælendt. Vi har mange warriors der ved hvad de laver, og der er ingen af dem der har planer om at spille en anden class i retail. Alle der brokker sig på wow boardet er potientielle 14årige og de giver mig lyst til at trække i snoren og skylle lortet ud.

Hvis du laver en post med et 41/10 frost template på boardet vil det ikke være et problem at finde 1000 kegler der siger at det er et virkeligt dårligt spec, men sjovt nok er de 3 bedste mages på archimonde 41/10 frost. Folk er fulde af lort og jeg tror ikke der er nogen af os der kan sige os fri for at være præget af en bias, men hav da endelig de holdninger i lyster Jeg anser selv warrior som en af de fedeste classes i spillet, på trods af deres ulemper og mangler.