Results 1 to 17 of 17

Thread: WoW ting på Ebay

Default WoW ting på Ebay

Her er Blizzards udmelding om WoW ting der bliver solgt på Ebay og andre lignende sites :

It has come to our attention that certain individuals are selling Blizzard's in-game property for cash on auction sites such as eBay and on personal websites. The World of Warcraft Terms of Use clearly state that all of the content in World of Warcraft is the property of Blizzard, and Blizzard does not allow "in game" items to be sold for real money. Accordingly, Blizzard Entertainment will take any and all actions necessary to stop this behavior. Not only do we believe that it is illegal, but it also has the potential to damage the game economy and overall experience for the many thousands of others who play World of Warcraft for fun. In order to promote a fun and fair environment for all our customers, we are actively investigating those individuals who engage in this inappropriate activity and reserve the right to take legal action against these individuals to protect World of Warcraft for all those who "play by the rules." If you are found to be selling in-game property (such as coins, items, or characters), for real money, you will lose your characters and accounts, and Blizzard Entertainment reserves its right to pursue legal action against you as well.
    We also want to remind potential buyers in the game to please refrain from buying in-game property with real money. We understand the temptation to purchase better items, but Blizzard, and not the seller, does own all in-game property. In addition, we feel that characters can find ample equipment and money within the game through their own adventuring and questing. Please understand that if you do purchase in-game property from sellers on eBay and personal sites, we may temporarily suspend your account, and at the very least, delete the offending items.

Thank you for understanding our position. Blizzard Entertainment is committed to maintaining the atmosphere of fair play and fun in World of Warcraft.

Satme godt at hører at de går hårdt til værks!!

Forum Apprentice bekay's Avatar

Og det bedste er, at de allerede har vist, at de mener det alvorligt :-D

Lækkert at se, da det ellers var en af de ting fra D2, der havde gjort min indstilling til WoW noget tilbageholdende!

Det har været en del af code of conduct i alle mmorpgs i historien og det har aldrig nogensinde virket. Taget i betragtning at SOE rent faktisk gjorde det umuligt at sælge beta keys til eq2 over ebay mens blizzard intet gjorde tyder jo ikke specielt lovende. Det kan godt være de fanger nogle stakler engang imellem, men de får det aldrig stoppet så længe der er en stor mængde købere med et behov.

Jeg kan ikke se problemet i at folk der ikke har mere end et par timers spil om ugen også får mulighed for at få nogle af de gode items. Personligt forstår jeg ikke hvorfor folk vil købe ting så de bliver fri for at spille et spil?, men ok det burde da være deres gode ret.

Spillets økonomi er allerede ødelagt inden det starter fordi der er power gamere i wow. Jo mere spillerne har jo mere tager de for items, og det betyder jo bare at der er endnu flere casual gamere der er villige til at betale for items de ellers aldrig får.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Forum Disciple Duncanous's Avatar

Syg artikel om netop dette emne

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=335908

det er da sygt at folk bruger flere tusinde kroner på charactere og udstyr!!!

Quote Originally Posted by anduz
    Det har været en del af code of conduct i alle mmorpgs i historien og det har aldrig nogensinde virket. Taget i betragtning at SOE rent faktisk gjorde det umuligt at sælge beta keys til eq2 over ebay mens blizzard intet gjorde tyder jo ikke specielt lovende. Det kan godt være de fanger nogle stakler engang imellem, men de får det aldrig stoppet så længe der er en stor mængde købere med et behov.

Jeg kan ikke se problemet i at folk der ikke har mere end et par timers spil om ugen også får mulighed for at få nogle af de gode items. Personligt forstår jeg ikke hvorfor folk vil købe ting så de bliver fri for at spille et spil?, men ok det burde da være deres gode ret.

Spillets økonomi er allerede ødelagt inden det starter fordi der er power gamere i wow. Jo mere spillerne har jo mere tager de for items, og det betyder jo bare at der er endnu flere casual gamere der er villige til at betale for items de ellers aldrig får.
    Jeg forstår det på sin vis godt.
    Hvis man sidder i et job, hvor man tjener gode penge, men har (f.eks.) masser af overarbejde (eller bare selvstændig...), kan man let være i den situation, at det er lettere bare at bruge lidt RL penge på noget man ikke selv har tid til, for at kunne opleve flere/andre aspekter af spillet i den tid man har.

At det så langt fra er den eneste grund til at folk køber sig til ting i spillet, er så en anden side af sagen. :wink:

Vi må vist bare se tiden og Blizzard an...

Socialt Medlem Forum Disciple Jay's Avatar

Syg artikel om netop dette emne

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=335908

det er da sygt at folk bruger flere tusinde kroner på charactere og udstyr!!!
    Det er set mange gange før, også i DAoC.

Jeg selv overvejer at sælge min DAoC konto hvis WoW er mit sted at være
    Spilkoordinator i GW2, Jay.5604

Forum Apprentice

Syntes det er helt fint at sælge sin account og tage penge for den tid det har taget at få så god en char. Kunne ikke finde på at sælge min account, ville være nederen at se en anden gok rende rundt med mit navn.. Desuden er min main i DAoC en warden, og han er rimelig værdiløs..

Vil sige med hensyn til salg af ingame items, solgte jeg Large Rebel faction bases i SWG inden jeg joinede SD, de kostede ca 60.000 faction points, og jeg tror jeg solgte 5 til den beskedne pris af 50$ stykket..
    Retired from mmorpgs, not coming back anytime soon

Living the wild life as an reallfe engineer.

Nogen der har en juridisk baggrund og kan sige om det egentlig ik er lovligt at handle med varer i et spil, som du yder en månedlig betaling for? For jeg jeg mener ikke at det er ulovligt.

En lidt lign sag var der vist i korea/kina hvor en spiller fik sin konto hacked og fik sine ting nakket, han bedte firmaet give ham hans ting tilbage, men de sagde at det ville de ikke - han sagsøgte dem derpå og vandt sagen og fik dermed alt sit udstyr igen. Begrundelsen var vist at han jo betalte dem for at spille og at de dermed skulle stå til ansvar for fx hacking.
    Victory needs no explanation - Defeat allows none.

WOW Mage lvl 60
    Tailoring300/Skinning300/FirstAid300

DAOC
    Lancelot lvl 60 Mage/Necromancer
    Merlin lvl 43 Eldrich

Forum Initiate

Synes det er fair nok blizzard ikke vil have handler på den måde,
    det ødelægger lidt ingame strukturen og det er plat!
    WoW-troll Mage lvl60 enchanter/tailor(300)

Quote Originally Posted by Pfreak
    Nogen der har en juridisk baggrund og kan sige om det egentlig ik er lovligt at handle med varer i et spil, som du yder en månedlig betaling for? For jeg jeg mener ikke at det er ulovligt.

En lidt lign sag var der vist i korea/kina hvor en spiller fik sin konto hacked og fik sine ting nakket, han bedte firmaet give ham hans ting tilbage, men de sagde at det ville de ikke - han sagsøgte dem derpå og vandt sagen og fik dermed alt sit udstyr igen. Begrundelsen var vist at han jo betalte dem for at spille og at de dermed skulle stå til ansvar for fx hacking.
    Det eksempel der har jo bare ikke rigtig noget at gøre med de folk der sælger items over Ebay :?

Men prøv at læse EULA'en....der må det da stå et sted......vil jeg tro

skrev også en lidt lign

men var mest pga jeg mener at kunne huske noget om begrundelsen for afgørelsen i den sag kan have betydning for om de kan tillade sig den eller ej.

du betaler jo for noget, hverigennem du erhverver dig nogle objekter, noget som du har ofret tid og penge på at skaffe - det må vel i juridiske øjne vel være dit. Er jo ikke kulturhistoriske objekter.

WOW Mage lvl 60

DAOC
    Merlin lvl 43 Eldrich

Quote Originally Posted by Pfreak
    skrev også en lidt lign

men var mest pga jeg mener at kunne huske noget om begrundelsen for afgørelsen i den sag kan have betydning for om de kan tillade sig den eller ej.

du betaler jo for noget, hverigennem du erhverver dig nogle objekter, noget som du har ofret tid og penge på at skaffe - det må vel i juridiske øjne vel være dit. Er jo ikke kulturhistoriske objekter.
    Jup, du betaler leje af deres servere - vedligholdelse af HW, strøm osv. - samt betaling af bemanding af CS/GMs.

Det er i hvert fald sådan jeg ser sagen.

Var mere ude efter at finde ud af hvordan det virkeligt forholdte sig end hvad folk har af meninger
    Vi kan jo alle gætte - men hvad holder irl.

WOW Mage lvl 60

DAOC
    Merlin lvl 43 Eldrich

Guest

Quote Originally Posted by WoW Dev: Block
    It has come to our attention that certain individuals are selling Blizzard's in-game property for cash on auction sites such as eBay and on personal websites. The World of Warcraft Terms of Use clearly state that all of the content in World of Warcraft is the property of Blizzard, and Blizzard does not allow "in game" items to be sold for real money.
    Det står altså tydeligt i deres Terms of Use © at man ikke må sælge "in-game" materiale for penge irl.

Derfor: Ulovligt..

-Snoopi 8)

Guest

Jeg er glad for Blizzard er meget vågne på dette område , men endnu mere over for hacks og exploites. At de allrede nu har banned 600 accounts for speedhack og Bots er vejen frem for at stoppe programmer som Odins Eye ( DAOC ), JSPBot ( Diablo 2 ) osv osv.

Min mening om salg af items er lidt delt. For det første holder det spillet i gang at folk kan sælge deres chr til andre på ebay når de ikke mener de gider spille mere. Spil som f.eks. UO lever stærkt på at folk trader på ebay.

På den anden side hvis det ødelægger økonomien i spillet og er brud på Blizzards regler skal de overholdes som alle andre af deres regler. Hvis de først ser igennem fingerne med en så det blot et spørgsmål om tid hvornår den næste bliver ligeså.

Jeg er klart for det. Set fra vores "pvp" synspunkt kan jeg heller ik se hvorfor blizzard ikke også er for det. Forestil jer de personer som også elsker pvp og som gerne vil game, men som ikke har tiden pga work eller irl, de kan så købe en highlvl char med items/penge og så spille med os andre, derved får blizzard både penge for spil + månedligt gebyr.

Om det vælter økonomien i spillet? Tjaa....er altid nogen der spiller mere end andre og som derved vil tjene og erhverve sig flere penge/items end de andre spillere, så om de bliver solgt på fx ebay eller givet ud kan jeg ik se det store problem i.

Bare fordi de fx skriver i "term of use", at det er ulovligt at videresælge items osv. er det ikke nødvendigvis hvad der er lovligt. Herhjemme kan butikker nok så fint skrive/sige ting, men vi har noget der hedder købeloven der dikterer at sådan er tingene. Derfor vil et juridisk svar på det her være mere fyldestgørende end foreslag og måsk'er.

WOW Mage lvl 60

DAOC
    Merlin lvl 43 Eldrich

Skrev allerførst et meget længere reply, men pga konstant "kan ikke vise siden" her fra de gamles inet/computer, må i nøjes med den her hurtige.

WOW Mage lvl 60

DAOC
    Merlin lvl 43 Eldrich