Results 1 to 24 of 24

Thread: Hvad var Warriors i stand til før i tiden ?

Guest

Default Hvad var Warriors i stand til før i tiden ?

Indalamars Pwnage Video

Der har vi et fint eksempel på hvad en warrior kunne i build 4 - 5

Når man har set den er der nok nogle der tænker "overpowered?" Ja for helvede!

Warrioren skulle nerfes, men hvor hårdt?
    Jeg tror at efter Eno så den video, gik han helt amok med nerf badtet og tæskede løs på warriors. Det har han/de gjordt siden build 4 - 5 og helt indtil retail, og de gør det stadig (fint eksempel på sidste patch)

Prøv lige at overvej de crits. Impale og Bloodthirst sammen :shock:

Bloodthirst i build 5: 100% for crit, 150% damage oven i!
    Bloodthirst i Release: 100% damage oven i.
    For helvede et nerf 8)

Jeg finder mig yderst impusant over hvordan Eno kan begå noget, som folk finder sådan en eklatant fejl så det halve kunne være nok, og alligevel ignorere communitiet.

Sjovt at Eno sagtens kunne lytte til Indalamar da han bevidste at warrioren skulle nerfes, men ikke når at han beviser at warrioren skal have noget "love" Begge hans meninger burde da være ækvivalente?

I mine øjne er Eno en monoton dilletant der måske føler sig lidt for "pietetsfuld".

Nå men alt i alt er det en sprød video!

HoHoHo hvis jeg kunne lave de crits idag :-D

Lille tip, kend dit publikum - hold lidt igen med fremmedordene.

Jeg tvivler stærkt på at de har lyttet alt for meget til en testers meninger, men det kan vi jo kun gisne om :P
    Flay
    Torrick

Forum Convert

Du behøver ikke gylpe fremmedordbogen op for at prøve at lyde smart. Overdreven brug af fremmedord får tvært imod hele din post til at virke ret... Latterlig.

Ikke desto mindre, så er der jo også væsentlig forskel på, at en person med en video viser noget der er overpowered og så til at en person på tekst skriver hvilke ting der er forkerte.

Derudover er det nemt nok at vise noget overpowered på en video, og få folk til at tro på en, for det er jo ikke noget du kan bluffe dig til. Derimod kan en video ikke bruges til at vise hvor svag en class er (desværre) da en given class jo aldrig er bedre end den person der bruger den.

Jeg synes selv at Warrior har brug for noget "love", men med mindre Blizzard selv indser det (fat chance) så er warriors bare på røven indtil videre.

Guest

Erhm, wtf? Taler du også sådan til dine venner? :shock:
    Bare brug "normale" ikke for eksotiske ord... Det er lidt "jeg-er-stræber-og-vil-gerne-have-høje-karakterer-i-dansk"-agtigt... Ikke engang journalisterne på Politiken eller Weekendavisen skriver sådan! :wink:

Guest

Jeg ved godt det er latterligt, hvor meget tror du jeg grinte da jeg læste den bag efter? :-D

Vores lærer i dansk har sagt at vi skal øve os i at bruge "uni" ord. Så vi remsede en del op fra nogle af de hæfter vi har fået. (Ja vi kedder os engang imellem)

Hvis en kom hen til mig og sagde det "volapyk" skulle jeg da lige bruge 5min i ordbogen før jeg forstod noget som helst.

Men som du åbenbart hentyder til, er det ikke noget man skal bruge her inde?

Man bliver kaldt smart.

Vær mere "smart" og spørg hvorfor, jeg hælder til overdreven brug af fremmed ord i min post. (måske med en lille smiley bag efter så den ikke kan misforstås, hellere en for meget end en for lidt)

"Din overdrevne brug af underlige ord, får mig til at tænke på hvorfor du gør det? "

Svært?

Typisk er folk ikke særligt manifeste over for den slags ting :-D
    (Jeg blev nød til det)

Guest

Bane:

Det her er hvad Eno skrev da han fik filmen at se

"Thanks for the video, there is definately some stacking of abilities going on that we did not intened. Good job bringing it to our attention."

Han lød da lidt mere glad i stedet for bare den copy/paste Thank you bla bla. 8)

Forum Convert

Tja, som regel når man propper alt for mange fremmedord ind i en tekst, er det fordi man vil have fokus væk fra indholdet, måske fordi det er mangelfuldt eller bare underligt.

Og det kan godt være din dansklærer har sagt at I skal øve jer i at bruge uni ord, men det hjælper ikke en fis hvis ikke de er brugt i den rigtige sammenhæng.

Eks: "Monoton dilletant"

Kan groft oversættes til en ensformig person der ikke aner hvad han laver. Ok, hvis han nogle gange lytter til spillere og andre gange ikke gør, så kan man næppe kalde ham monoton.
    Og at sige han ikke aner hvad han laver er jo løgn. Hvis ikke de anede hvad de lavede hos Blizzard ville de ikke have den status de har idag og WoW ville ikke være et spil med så få fejl. Hvis de lyttede til alt det spillerne foreslår, så ville WoW helt sikkert være langt værre stillet end det er idag.

Og nej, begge Indalamar's meninger (videoen / hans 6-7 siders post) har ikke lige stor betydning, da han i videoen beviser at den kombination af talents er overpowered (objektivt), mens han i sin post giver sin mening om warrior classens status og hvad warrior bør være i stand til (subjektivt).

Altså, hvis dine fremmedord havde passet ind i sammenhængen alle stederne havde jeg nok ikke skrevet som jeg ville, men i det her tilfælde står jeg fast ved min første post. Det er altså i dine stile til din dansklærer du skal øve dig i at bruge fremmedordene (så man rigtigt kan give ham / hende grå hår i hovedet. Gjorde jeg også selv i Gym. :wink: :P )

Og min subjektive mening er nu også, at warrior kunne bruge et boost.

Jeg har ikke tænkt mig at spørge hvorfor folk skriver på en måde der forhindrer forståelsen. Jeg tilbød et lille råd, det er nok de færreste her, der forstår alt det der - og langt de fleste vil bare skippe det, og så kunne du lige så godt bare have skippet hele din post.
    Jeg ved ikke om din lærer ville se positivt på en tekst der er strøet med overflødige fremmedord; men jeg ved fra min egen tid i systemet at du skal have dit publikum for øje - ellers mister de interessen for hvad du har at sige og så har du faktisk skadet dit budskab, karakter etc.

Jeg ved faktisk ikke hvem Eno er, klasse ansvarlig for warriors? Udvikler? Ellers kan man ikke bruge sådanne udtalelser til meget.
    Men faktum er nu stadig at de ( Blizzard ) har set et bevis på at warrior var bugged ( "stacking of abilities ... that we did not intend" ), som så åbenbart kom fra en spiller/tester og derudfra har de foretaget ændringer ( bug fixes ) - og ja der er formentlig også kommet nerfs ind.
    I sidste ende er det ikke "Indalamar"'s meninger der er baggrund for nerfs, men vurderinger udfra blandt andet det "bevis" videoen udgør.
    Flay
    Torrick

Blizzard har altid været det bedste firma når du taler balance og det ville de absolut ikke være hvis de lyttede ret meget til deres spillere hvor populærer de end er. Indalamar er måske en god spiller men han er langt fra den bedste warrior på archimonde, og det er iøvrigt begrænset hvor utilfreds han kan være med warrior når han stadig spiller en.

Der er utroligt meget grundløst brok over flere classes fra folk der ikke engang har spillet classen til 60 endnu, og de fleste low level warriors har jammerligt gear hvilket giver dem et endnu dårlgiere udgangspunkt når der skal dømmes class. Jeg ved bare at jeg endnu ikke har set en spiller, der viste hvad han talte om, vælge en anden class over warrior baseret på balance så noget må Eno jo have gjort rigtigt.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Guest

Jeg må indrømme at vi også kiggede lidt på den "monoton dilletant" men hvad helvede, vi ville have monoton ind :P

Jeg og så mange andre, mener at Eno er en amatør. Hvordan kan man nerfe en class så meget, når ens community ligefrem ligger på knæ for at få dig til at stoppe.

Jeg tror det har noget med en æresag at gøre. Eno lovede os Awesome changes som han havde lavet det meste af. De awesome changes kaldte folk så for "awesome" i stedet, og helt ærligt. Der bliver lavet en ny tråd om dagen om at "warriors sucks", selv andre classes poster i tråden og giver de nerfede warriors ret. Eno kan måske godt se at hans så "awesome" changes ikke er helt så gode, men hvordan vil han se ud hvis hans ide om warrioren ryger i vasken, næsten lige efter han har smidt dem ud? Han ville ligne en idiot og det tror jeg ikke han vil, hehe. Jeg kan da godt prøve at smide nogle faq's på bordet.

Charge: Lavede en 5sec stun - Nu laver den 1sec
    Charge: Kunne bruges i combat - Det kan den ikke mere
    Bloodthirst: 100%crit chance 150%damage - Nu er det kun 100%damage
    Slam: 2 talent points for at reducere casting time med 1sec - Nu koster det 5 points bare at reducere med 0.5sec
    Inner Rage: Genererede 50rage 5min colddown - Findes ikke mere
    Mortal Strike: Gjorde 220% weapon damage - Nu gør den +160
    Pummel: Fjernede Eno - Har vi heldigvis fået tilbage i Zerk stance
    Miss rate: Et nerf til alle classes, ramte hårdest warrioren da en warrior skal ramme for at få rage. Warrior uden rage = død Warrior
    Threat Generation: Man kunne holde aggro - Det er alt andet bedre til nu

Der er mere!

Har bare ikke lyst til at skrive en hel roman nu hehe...

Forum Convert

Charge: Virker sq som et meget fornuftigt nerf for mig, gu fanden skal en warrior da ikke kunne storme op i røven på en flygtende fjende så let (hvis de da overhovedet har brug for at flygte. :P) 5 sec stun er da også latterligt meget. Ved ikke lige hvad den gamle cooldown var, men synes nu charge har et meget godt formål: at få warrior igang med en kamp.

Bloodthirst: Hvis ikke du kan se, at de ability trængte til et nerf, så ved jeg slet ikke hvad jeg skal sige. De kunne måske have nerfet den til +100% dmg, 25% crit chance. Men den gamle udgave der var da sygt overpowered.

Slam: Jeg har altid synes den ability var lort, men de burde nok ændre det til at kræve 5 point for at reducere cast time med 1,0 sec.

Inner Rage: Savner den egentlig ikke, jeg genererer masser rage.

Mortal Strike: Er i realiteten et boost for mange våben. Kun de aller tungeste og langsommeste er det et nerf for, hvilket gør at en warrior med skjold rent faktisk kan give god dmg med mortal strike nu. Bonus!

Pummel: Gjorde Shield Bash næsten ubrugelig, meget fornuftigt at have den i en stance hvor de færreste vil bruge shield. Jeg må indrømme jeg savner den lidt, men ikke vildt meget. At rogue kan beholde deres kick er måske lidt fejt, men de kan jo ikke bruge skjold.

Miss Rate: Er kun slem med dw, med 2h er den slet ikke så slem endda. Og selv om jeg med dw misser 24% af tiden, så generer jeg stadig MEGET rage.

Threat Generation: Hvad de gjorde var at ændre det, så en warriors opgave ikke bare var at spamme taunt på monstrene i nærheden, og så fyre en enkelt ekstra ability ind engang imellem. Nu skal warrior gøre en del mere for at holde aggro, hvilket jo egentlig er godt. Men jeg indrømmer gerne, at de nok gik liiidt for vidt med at nerfe Taunt. En lidt lavere cooldown på warriors taunt abilities ville være dejligt.

Du er velkommen til at skrive romanen senere, så skal jeg nok kommentere den. :wink:

Warrior kan stadig outdamage en mage outlaste en rouge og smadre alle classes i group pvp uden de store problemer hvis de har en god healer i ryggen, og hvis ikke det er menignen med en tank så ved jeg ikke hvad er.

Charge er langt mere balanced nu end det var før, insta move til dit target og 5 sekunders stun var latterligt.

Bloodthirst er en useless ability, alle har dem, men mon ikke lige denne bliver boostet i fremtiden.

Rage generation er stadig et problem hvis du er 2hander, hvor det er et langt mindre problem for deffensive builds og dwere, især dual maces.

Mortal strike er blevet nerfed. det er rigtigt du får bedre damage ud af den hvis du bruger andre våben end lige 2handed, men de fleste 1h og dw specs trainer slet ikke ms og så betyder det ikke så meget at de har fået bedre damage på den.

Guest

Jeg siger ikke at de nogle af dem ikke havde brug for et nerf. Bloodthirst skulle nerfes, men hvad med at give den 100% crit chance istedet?

Charge 5sec stun er jo for hjernedødt, skulle nerfes. Charge i combat er jeg dog i tvivl om.

MS skulle der ikke være rørt ved. et våben med over 160 i damage er nerfed i forhold til MS. 2hand med 150 - 220 er jo blevet nerfed for vildt.
    Med det gamle MS ville den være 300 - 440, med den nye er det 310 - 380.

2hand laver ikke nok rage efter min mening. Inner rage var gud.

Slam brugte jeg aldrig men alligevel er det et nerf. Et nerf er et nerf, om du så ikke savner eller har brug for den ability, så er der stadig andre der savner eller bruger den.

Recklesness, er den der stadig?

Og anduz, som du siger warrior kan være god i group pvp hvis de har en ordenlig healer i ryggen. Uden den er de intet, hvad med bare at lave dem til lidt mere end intet uden en healer.

Warriors misser for meget, eller også laver de for lidt rage.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

For mig at se virker warrior klassen som den også gør i de fleste andre spil. Er problemet ikke at i WoW kan de fleste andre klasser så mange ting der gør at de kan klare sig selv, at Warriors selvfølgelig syntes det er surt at netop de ikke kan ?
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Forum Apprentice

Nu har jeg først set den her post efter noget tid, men vil alligevel gerne svare mht. første post. Jeg synes den var morsom... de 3-4 næste posts angriber nærmest demetric for at bruge alle de fine ord.

Slap af! Hvis vi er venner såen her, så må det være rigtig surt at være vores fjender. :-D
    Klik på billedet for at se items!

[img]http://www.pvpede.be.nyud.net:8080/armory/sig.php/70825kKxve.png
    [/img]

- Life is simple.

Guest

Lige en ting:
    Hvis brugen af fremmedord gør teskten ulæselig; så har word (og de fleste andre tekstbehandlingsprogrammer) en indbygget synonymordbog, der gør det ret let at se, hvad de forskellige ord betyder.

Guest

Quote Originally Posted by Kirneh
    For mig at se virker warrior klassen som den også gør i de fleste andre spil. Er problemet ikke at i WoW kan de fleste andre klasser så mange ting der gør at de kan klare sig selv, at Warriors selvfølgelig syntes det er surt at netop de ikke kan ?
    Alle klasser skulle være i stand til at solo de fleste non-elite quests. Men da warriors ikke er i stand til at heale sig selv må deres styrke ligge et andet sted, som fx magerens skade og fastfrysning spells frem for præstens evne til at beskytte og heale sig selv. Problemet med warriors er så at de burde have et højt damge output og have en høj armor rate for at kunne overleve alene, men deres dmg output bliver nerfed mere og mere. Dog har jeg en tro på at udviklingsholdet nok skal balancere Warrioren bedre de kommende patches.

- Jarod

Forum Convert

Quote Originally Posted by Demetric
    Slam brugte jeg aldrig men alligevel er det et nerf. Et nerf er et nerf, om du så ikke savner eller har brug for den ability, så er der stadig andre der savner eller bruger den.
    Ja, og et nerf kan være nødvændigt, uanset hvor meget du har lyst til at tude over det. Slam gjorde folk med store 2h våben i stand til at springe våbnets normale "cooldown" over med en ability med ½ sekunds cast time. Det største problem dengang var så, at Slam også genererede rage, hvilket de heldigvis har fjernet. 1s cast time er vist meget rimeligt, omend det ikke burde kræve mere end 2 talent points.

At tage fremmedord med i en tekst fordi man ville have dem med er ikke den måde man skal anvende ordene på. Det virker netop som om posten er skrevet i Word med mere dagligdags ord, og så er Words ikke altid helt korrekte synonym funktion anvendt for at få nogle ord til at virke mere fine. Ikke sagt at det er tilfældet her, men sådan lyder posten. Grunden til at nogle ord er fremmedord, er at de skal bruges i meget bestemte sammenhænge og derfor ikke egner sig i normale samtaler.

Det her er jo i realiteten bare endnu en warrior whine post. Jeg er enig i at warrior har brug for noget love, men det hjælper desværre ikke noget at pive over det, for Blizzard har tilsyneladende sin helt egen plan for, hvad en warrior skal være i stand til (og mere vigtigt hvad han IKKE skal være i stand til :roll: ), så man må jo bare vente og se hvad der sker med warrior i fremtiden.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Nu gider vi altså ikke høre mere om brugen af fremmedord eller ej. Kommenteres det en gang til i den her tråd, må jeg finde den store nøgle frem !

God jul til alle :-)
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Forum Convert

Ja, nu gider jeg heller ikke brokke mig mere. :P

God jul.

Guest

Lige en ting:

Så hudt jeg visker, fik Warriors før i tiden en egenskab i de lavere levels (før 10), der kunne afbryde spellcast hos modstanderen de næste 2 sekunder. Er den også blevet fjernet helt?

Quote Originally Posted by Kirneh
    Warrior er helt fin og de er absolut ikke ene om at være afhængige af healere, mages og rogues er dobbelt så fucked som warriors hvis de ikke har en god healer, og priests er fucked hvis de ikke har nogle damage dealere og melees. Alle class boards er fyldt med whine, og den eneste grund til warrior whine er så slemt på SD boardet er groft sagt fordi Demetric sidder her. Det er helt fint at brokke sig, men man kan altså også overdrive det.

Forum Initiate

det er hvad jeg kalder en god kill rate
    WoW-troll Mage lvl60 enchanter/tailor(300)

Guest

Charge: Har jeg det helt fint med ang. stun tid. Men problemet med at den kunne bruges i kamp var, at mange warriors ville løbet par skridt tilbage, og gentagne gange Charge deres modstandere i PvP for at få store mængder rage.
    Bloodthirst: Indgik ikke i mit gamle build, og helt klart ikke nu. :P
    Slam: Samme gælder her.
    Inner Rage: Mener det var 30 med 10 min da jeg spillede.. Men enten er min hukommelse fesen, ellers er den blevet nerfed 2 gange. But, either way, helt klart surt den blev fjernet, men det var bare et spørgsmål om tilpasning.
    Mortal Strike: Var selvfølgelig grundstenen i mit gamle build (inden dual nerf), men er gået over til et fury build nu for at se om det passer mig bedre.
    Pummel: Var faktisk ikke et stort problem da det blev fjernet. Det er bare at equip shield, shield bash, og så equip weapon.
    Miss rate: Synes den er blevet lidt værre, og jeg mærker det især hårdt, da jeg er 2h.
    Threat Generation: Har jeg ingen store problemer med. Lavede Zul'Farrak med min 2h i Defensive Stance, og Tauntede bare hvis den gik på et soft target.

Personligt tror jeg problemet ligger i, at mange (og specielt nye) mid- og high-level Warriors havde vænnet sig til den kill-rate man havde på tidspunktet inden de slog hårdt ned på MS. Tror også det kan hænge sammen med at MS, som tidligere nænvt, ikke er særligt effektivt for 2h users, og jeg tror at en del folk måske har beholdt deres MS builds. Pt. Kan jeg godt lide mit Fury build, og når jeg engang outleveler min TS Champion, kunne det godt være jeg ville kaste et blik på dual wield + MS, selv om det efterhånden er ved at blive lidt smådyrt med mine talent respecs.