Results 1 to 23 of 23

Thread: Ingen tjeneste p Iphone 3GS ! ! ! !

Forum Convert Rockz's Avatar

Default Ingen tjeneste p Iphone 3GS ! ! ! !

Hej SD.

Er der nogen iPhone kyndige p linjen?

Jeg har kbt en iPhone 3GS 32gb brugt. Den er lst op og har tidligere vret knyttet til 3.

Jeg bruger Oister mobil, som ogs krer p 3's net.

Desvrre kan den ikke mere end in iPod, idet den bliver ved med at miste signalet til mobilnettet. Det er rigtig rigtig trls.

Jeg har selvflgelig googlet det - og kan se, at jeg bestemt ikke er den eneste som har problemet. Hurra for Apple.

Jeg har gjort alt hvad jeg har kunnet finde af rd og tips p nettet. Tnd og slukke fly-funktion. Slette netvrksindstillingerne. Genstarte telefonen. Hard-resette telefonen. Stte tape p simkortet. Genetablere telefonen. No matter what - ingenting hjlper

Jeg har haft den til reperatr, som har konstateret at stik 7 sidder som det skal og at antennen ikke fejler noget. Der er ingen hardware fejl siger han.

Derfor tnkte jeg, at jeg som ny SD ansger ville stte mine forhntlig kommende guildies p test... S kre gutter go gutinder hvad gr jeg for at f den til at virke?

Jeg har overvejet at genslge den - og vende tilbage til min gamle Nokia - den virkede... Men v alts.
    /Rockz
    "The more you sweat in training, the less you bleed in battle"

SD Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

prv at inverstere i et af de der gummi-casings? - noget med at det skulle afhjlpe antenne-problemet, fatter ikke at den reparatr ikke har fundet noget, nr nu den s tydeligt har et problem.
    Quinn - One name. One legend

Jeg vil da prve at f sdan en gummi casing til den, men har umiddelbart svrt ved at se hvordan det skulle kunne hjlpe. Men et forsg vrd at prve.

Og mht reperatren kan jeg kun give dig 110% ret. Han sagde endda at han havde skiftet antennen men at det ing

Ingen forskel gjorde. Mske skal jeg prve en anden reparatr. Han virkede nu ellers til at vide hvad han gjorde.

Jeg har ogs mailer til 3 og oister. So far uden at blive klogere.

Forum Acolyte Arissa's Avatar

Nu ved jeg godt du har skrevet den har vret til rep. Har en gammel kollega som arbejder hos noget der hedder irep.dk. De laver ikke andet end iphones s vidt jeg ved. Kan jo prve at tjekke med dem, om de har et bud

When its dark enough, you can see the stars......

@ jolei - det ville vre fantastisk hvis du gider det. Tak.

SD's Pretty in Pink Princess Forum Recruit Nenvai's Avatar

Quote Originally Posted by Rockz View Post
    @ jolei - det ville vre fantastisk hvis du gider det. Tak.
    Iphone 3gs burde ikke have et problem med antennen. Det er iphone 4 der har det.

Du siger at du bliver ved med at miste signalet, dvs at simkortet virker? Du fr signal engang imellem?
    Hvilket net kre oister p?

Har du prvet at smide et andet simkort i telefonen fra en anden udbyder for at se om signalet er drligere?
    I sfald s vil det vre p grund af udbyderen. Oister er nok heller ikke en jeg ville have valgt til iphone :-)

Prv med at skifte sim-kort og se hvad der sker.. Hvis det er undret, s m det vre pga telefonen eller dens instillinger.

Instillinger->Operatr .. Den skal vre p automatisk.
    World of Warcraft:
    Nenvai - 85 Arcane Mage
    Xoow - 85 Feral & Resto Druid
    Toss - 85 Frost DW DK
    Kaileh - 85 Holy Pvp Paladin

Rdsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

Quote Originally Posted by Nenvai View Post
    Iphone 3gs burde ikke have et problem med antennen. Det er iphone 4 der har det.

Du siger at du bliver ved med at miste signalet, dvs at simkortet virker? Du fr signal engang imellem?
    Hvilket net kre oister p?

Har du prvet at smide et andet simkort i telefonen fra en anden udbyder for at se om signalet er drligere?
    I sfald s vil det vre p grund af udbyderen. Oister er nok heller ikke en jeg ville have valgt til iphone :-)

Prv med at skifte sim-kort og se hvad der sker.. Hvis det er undret, s m det vre pga telefonen eller dens instillinger.

Instillinger->Operatr .. Den skal vre p automatisk.
    Oister bruger ihvertfald 3's netvrk, faktisk er firmaet startet af 3 selv i sin tid
    ​[uhb-see-kwee-uhs] adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

@ Nenvai - Oister er faktisk helt kanon. Har ogs en smartphone fra Nokia, som jeg krte med Oister. De benytter 3's netvrk og er fuldt ud lige s hurtige - blot noget billigere.

Og desvrre ja - der er intet signal uanset hvilket selskabs simkort jeg putter i. Har lige haft switchet min arbejdsmobil (Telia) kort som har fuldt signal p den anden mobil over i iPhonen - hvor der intet signal er, og omvendt smidt Oister kortet i arbejdsmobilen og fet fuldt signal p dette!!! Det er til at blive godt gal i skralden over.

Srligt nr ham reperatren sagde der ikke var hardwarefejl - det m der jo vre ??

Jeg har sat operatren p automatisk, det har den stet p hele tiden desvrre.

Jeg fr engang i mellem signal - men ikke fuldt - men kan en sjlden gang opleve at den har forbindelse til 3's net med 1 pind eller til TDC's net med 1 pind. Har set fuldt signal fra 3 et par gange som forsvinder i lbet af et spltsekund.

Det er meget frustrerende - bliver vist nd til at vende tilbage til Nokiaen

@ ceddec - nej tak :P Jeg kan godt selv finde reklamer for andre telefoner, hvis det var det jeg ville.

Tak for svarene so far - Keep it coming guys
    /Rockz

Rdsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

@ Nenvai - Oister er faktisk helt kanon. Har ogs en smartphone fra Nokia, som jeg krte med Oister. De benytter 3's netvrk og er fuldt ud lige s hurtige - blot noget billigere.

Og desvrre ja - der er intet signal uanset hvilket selskabs simkort jeg putter i. Har lige haft switchet min arbejdsmobil (Telia) kort som har fuldt signal p den anden mobil over i iPhonen - hvor der intet signal er, og omvendt smidt Oister kortet i arbejdsmobilen og fet fuldt signal p dette!!! Det er til at blive godt gal i skralden over.

Srligt nr ham reperatren sagde der ikke var hardwarefejl - det m der jo vre ??

Jeg har sat operatren p automatisk, det har den stet p hele tiden desvrre.

Jeg fr engang i mellem signal - men ikke fuldt - men kan en sjlden gang opleve at den har forbindelse til 3's net med 1 pind eller til TDC's net med 1 pind. Har set fuldt signal fra 3 et par gange som forsvinder i lbet af et spltsekund.

Det er meget frustrerende - bliver vist nd til at vende tilbage til Nokiaen

@ ceddec - nej tak :P Jeg kan godt selv finde reklamer for andre telefoner, hvis det var det jeg ville.

Tak for svarene so far - Keep it coming guys
    Det lyder umiddelbart som om antennen er faldet af inde i telefonen .. iPhone har godtnok notorisk drlig signalstyrke, men s ekstremt skulle det trodsalt ikke vre.

Jeg ville overveje at sende den til rep igen med den seneste fejlbeskrivelse du er kommet med her, den virker umiddelbart ret god
    ​[uhb-see-kwee-uhs] adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

@ Obsequious (besvrligt navn :P ) Ja jeg har lige siddet og kikket p irep.dk - som Jolei nvner. De har en butik lige inde ved Nrreport - s mske tager jeg derind og fr dem til at kikke p den. Hber de er bedre end den anden reperatr.
    /Rockz

Forum Acolyte Electricardo's Avatar

Er simlsen blevet fjernet fra telefonen?
    "Med tid kommer rod"

Er problemet det samme lige meget hvor du befinder dig?
    God is an ever-receding pocket of scientific ignorance
    - Neil Degrasse Tyson

@ Electricardo - ja den er lst op. Det har jeg kontrolleret p 3's hjemmeside ved at indtaste imei nummeret.

@ Malk - Ja stort set. Men det er desvrre allervst p min bopl. Men stter jeg simkort i en anden telefon p boplen har jeg fuldt signal.

Update: Nu har jeg indleveret den hos irep.dk i Kbenhavn. S nu hber jeg de kan fixe det som den anden reperatr ikke kunne. For noget er der galt desvrre.
    /Rockz

@ Electricardo - ja den er lst op. Det har jeg kontrolleret p 3's hjemmeside ved at indtaste imei nummeret.

@ Malk - Ja stort set. Men det er desvrre allervst p min bopl. Men stter jeg simkort i en anden telefon p boplen har jeg fuldt signal.

Update: Nu har jeg indleveret den hos irep.dk i Kbenhavn. S nu hber jeg de kan fixe det som den anden reperatr ikke kunne. For noget er der galt desvrre.
    Ja det lyder sdan, kan ikke se hvad andet der skulle kunne gi de symptomer.
    Krydser fingre for at du fr fikset det.
    God is an ever-receding pocket of scientific ignorance
    - Neil Degrasse Tyson

SD Medlem Forum Elder Cookiebo's Avatar

En af mine grunde til jeg solgte min Iphine var pga, jeg boede for tt p en tlf/tv mast.. jeg blev altid smidt af mobilnettet, nr jeg var hjemme, eller omkring hvor jeg boede..
    WOW CLASSIC

- PvP Rogue lvl 41
    - PvP Dualbox: lvl 14 & 19

SD Medlem Paladin of the Board Shade's Avatar

@Rockz - Hvis det er meningen at du vil lave en mention, til de pgldende personer, s m du ikke have mellemrum mellem @ og navnet
    Currently playing: Fallout 76, CS:GO
    Waiting for: Next big MMORPG
    Maintaining SD Guild in EQ2

@CookieBo - det virker da helt tosset, at blive smidt af fordi man er tt p en mast??? Men det er nppe det som er tilfldet for mig - for jeg fr stort set intet signal uanset hvor jeg befinder mig.

@Shade - s lrte jeg ogs lige det :P
    /Rockz

SD Medlem Forum Elder Cookiebo's Avatar

@CookieBo - det virker da helt tosset, at blive smidt af fordi man er tt p en mast??? Men det er nppe det som er tilfldet for mig - for jeg fr stort set intet signal uanset hvor jeg befinder mig.

@Shade - s lrte jeg ogs lige det :P
    ja mske.. men blev s trt af det, jeg var ellers ret glad for den.
    Jeg har lige anskaffet mig en samsung G. II S , tror jeg nok den hedder... den har fet rigtig go anmeldelse. - selvom jeg allerest ville ha mig en iphone.
    Last edited by Cookiebo; 28-07-2011 at 18:18.
    WOW CLASSIC

- PvP Rogue lvl 41
    - PvP Dualbox: lvl 14 & 19

RV!

Nu har jeg haft telefonen til endnu en reperatr www.irep.dk - der er ingen fejl p telefonen siger de.

Det ser alts ud til, at jeg m konstateret at min iPhone kun virker som en iPod p min bopl. Flot Apple.

Stter jeg mit simkort over i en anden telefon p boplen fr jeg fuldt 3G signal med det samme. Jeg har ogs et Telenor kort med fuld styrke p boplen i en anden telefon - stter jeg det i iPhonen guess what.... Intet signal LORT LORT LORT ! ! !

Hvor er det trist - syntes den er genial i design og funktionalitet i forhold til s mange andre telefoner - men v v - m vende tilbage til min gamle telefon ser det ud til.
    /Rockz

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

RV!

Nu har jeg haft telefonen til endnu en reperatr www.irep.dk - der er ingen fejl p telefonen siger de.

Det ser alts ud til, at jeg m konstateret at min iPhone kun virker som en iPod p min bopl. Flot Apple.

Stter jeg mit simkort over i en anden telefon p boplen fr jeg fuldt 3G signal med det samme. Jeg har ogs et Telenor kort med fuld styrke p boplen i en anden telefon - stter jeg det i iPhonen guess what.... Intet signal LORT LORT LORT ! ! !

Hvor er det trist - syntes den er genial i design og funktionalitet i forhold til s mange andre telefoner - men v v - m vende tilbage til min gamle telefon ser det ud til.
    Der m da tydeligvis vre noget galt med telefonen...jeg har en 3GS og har da ikke problemer med modtagelsen i forhold til andre telefoner... Men det er da nitten.
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

@Talnox - Lige mine ord. Der m vre noget galt med telefonen. Problemet er blot, at den nu har vret hos to forskellige reparatrer, som ikke har vret i stand til at finde fejlen

Aner ikke hvad jeg skal stille op - strkt frustrerende!
    /Rockz

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

@Talnox - Lige mine ord. Der m vre noget galt med telefonen. Problemet er blot, at den nu har vret hos to forskellige reparatrer, som ikke har vret i stand til at finde fejlen

Aner ikke hvad jeg skal stille op - strkt frustrerende!
    Ja problemet er jo at de bare tester med den service de har p deres vrksted og hvis de ikke kan finde fejl der, siger de jo bare der ikke er noget galt.. S den er nok ikke s nem at gre noget ved...
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.