Results 1 to 17 of 17

Thread: Rogue writeup + 3 talent specs.

Default Rogue writeup + 3 talent specs.

Forklaringer:
    Bagved target = du skal være i 180graders halvcirklen bag en spiller, du behøver altås ikke være lige præcis bagved.
    DOT = Damage Over Time

Rogue
    Ikke uventet har jeg brugt de sidste måneder på at tulle rundt mellem forskellige classes, man er vel reroll konge Igår besluttede jeg mig så endeligt for at spille Orc, og da Orc ikke kan være Mage eller Priest betød det jeg kun havde to classes at bekymre mig om, Rogue og Warlock. Begge classes der kræver at spilleren bag dem rent faktisk kan tænke og kender sit spec godt for at klarer sig nogenlunde. Jeg valgte rogue fordi daoc dagene som Nightshade har overbevist mig om at det er den af de to jeg får det sjovest med i battleground pvp.

Rogue er imodsætning til hvad mange forventer når de starter classen langt fra en cookie cutter class hvor du får serveret det ene kill efter det andet. Jeg ved ikke om det er de utallige rogue videoer hvor latterlige spillere med små pikke dræber den ene newbie/low level efter den anden, men i virkeligheden er det faktisk rigtigt svært at få et kill som rogue.

Mages kan blinke væk og sheepe dig hvorefter de pulvorisere dig med 2 spells. Priests kan fyrer fear af på dig, heale dem selv og nuke dig hårdere end mages. Warlocks har et usynligt mezz pet og fear hvilket gør dem til nogle rigtigt lede fjender i en fair duel. Warrior har retaliate og overpower som blæser dig væk selvom de kun har 15% liv i kampens start. Paladins griner af dig emoter og går fordi du ikke er besværdet værd. Hunters kiter dig og druids stikker af hvis de har lyst. Det er bestemt ikke let at være rogue, men det ville jeg også synes var alt for kedeligt

Races
    Som horde har vi faktisk nogle ret dårlige rogue start stats. Jeg er 100% for at man vælger ud fra udseende, jeg har selv valgt orc fordi de ser langt federe ud og som standard får lov at ride på ulve

Orc
    Orc rogues ser ekstremt fede ud når de først kommer op i level, og det er en af de få races hvor jeg faktisk kan lide male over female. Der er ikke ret mange Orc rogues så hvis du gerne vil spille noget der er lidt unikt er det ikke en dum ide at vælge Orc. Orc har langt den fedeste dans af de 3 races der kan spille rogue.

Rent statmæssigt er Orc ikke det bedste valg i horde, som Orc får du den højeste starting stamina så du har flere hitpoints end de andre men samtidig har du den laveste starting agility. De har højt str men det er ret ligemeget når du skal være rogue. Starting stats betyder relativt lidt sidst i spillet når du har fået godt gear, så det kan faktisk være en fordel at have flere hitpoints fra starten.
    Starting stats:
    str: 24 agi: 20 sta: 23 int: 17 spi: 23 health: 75

Orc Racial Abilites:
    Som rogue er Orc det valg hvor du får færrest racial abilities du kan bruge, jeg tager selv enginering så jeg kan faktisk bruge 3 af Orcs abilities. Selvom jeg tager enginering giver Command en minimal forskel, og rogue får ikke rigtig nogen bonus ud af Blood Fury. Axe Specialization er totalt ubrugeligt for en rogue kan slet ikke bruge axes. Hardiness er tilgængæld en en af de bedste racial abilities du kan få som rogue, og den vil virkeligt gøre en forskel når du er oppe imod andre rogues.
    Blood Fury - active
    Activate to increase Strength by 25% but take 5% health loss every 3 seconds - lasts 20 sec - 2 min cooldown
    Hardiness - passive
    25% resistance to stun and knockout effects.
    Command - passive
    Pet melee damage increased by 5%.
    Axe Specialization - passive
    Orcs get +5 to Axe skill.

Undead
    Undead ser faktisk fede ud i alting, UNDTAGEN leather. Hvis du får fingre i en White Bandit Mask er det muligt at du kan lave en Undead rogue der ser godt ud, men det er ikke et ret godt head piece så det er ikke noget du vil bruge normalt. Jeg tror der kommer nye Undead rogue skins, for der er næsten ikke forskel i udseenet mellem en level 2 og en level 60 Undead rogue. Der er latterligt mange Undeads så hvis du vil være bare en smule unik skal du vælge en anden race.

Undead stats er ikke meget bedre end orcs, de har en ekstra agility men også en lavere stamina. Det positve for undead er vel at de har det højeste health regen med deres høje spirit så de har ikke så meget downtime i starten.
    Starting stats:
    str: 20 agi: 21 sta: 22 int: 18 spi: 25 health: 65

Undead Racial Abilites:
    Imodsætning til orc får Undead rogues bonus fra alle deres racial abilities, men ligesom ved orc er det kun den ene der er virkelig god. Cannibalize er da udemærket men det er helt ubrugeligt i pvp, mens Underwater Breathing engang imellem kan være en fordel. Will of the Forsaken er sammen med Gnomes Escape Artis de bedste racial abilities der er i spillet, og det giver dig en enorm fordel mod warlocks og priests, Shadow Resistance forøger denne fordel endnu mere fordi det er warlock og priest der fyrer shadow spells efter dig.
    Will of the Forsaken - active
    Activate to become immune to fear, sleep, and charm effects - lasts 20 sec - 3 min cooldown
    Cannibalize - active
    Increase health regeneration by 200% while consuming a corpse - lasts 15 sec - 3 min cooldown
    Underwater Breathing - passive
    Underwater breath increased by 4x
    Shadow Resistance - passive
    All Undead get +10 Shadow Resistance

Troll
    Troll er males er ufatteligt grimme, men Troll female er udemærkede så det kan vel lade sig gøre. Normalt kan du faktisk udstyrer din Troll så den ser nogenlinde ud, men det er som om leather armor fremhæver det grimme hos Troll hehe. Jeg gidder ikke diskutere det though, det er selvfølgelig en smags sag, og jeg var da også glad for min female Troll priest. Rogue, hunter og shaman er de tre eneste classes hvor du ikke føler du er palle alene i verden som Troll så det med at være unik taber Troll rogues også til Orcs rogues.

Rent stat mæssigt er troll det bedste valg for horde rogues, da de har langt det højeste starting agility. Troll har den laveste starting spirit, men de har jo en racial ability der giver dem bedre health regen så det kommer nok ud på et.
    Starting stats:
    str: 22 agi: 25 sta: 22 int: 16 spi: 21 health: 65

Troll Racial Abilities:
    Ligesom Undead får Troll en bonus fra alle 4 racial abilities, men desværre for Troll er racial abilites rimlig lade. Berserking er faktisk en udemærket ability, men du har allerede en skill der giver det samme (Slice and Dice) som ikke kræver du er på 25% hit point før du kan aktivere den. Når du endeligt kan bruge Berserking dør du som regel før de 20 sekunder er brugt, men når du nu har den kan du jo ligeså godt bruge den. Regeneration lyder ikke af ret meget, men det er en enorm fed ability for melees der ikke kan heale. Hvis du kommer op mod en rogue i præcis samme gear som dig på præcis samme level, ville du vinde med Regeneration... hvis det ikke var fordi de andre rogues havde racial abilities der var bedre. :P Beast Slaying er udemærket når man grinder solo, men ubrugeligt i pvp. Throwing Weapon Specialization HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAH, for håbenligt bliver den skiftet med noget +5 til fishing ville være bedre.
    Berserking - active
    Activate when "Wounded" to increase melee and spellcasting speed by 25% - lasts 20 sec - 2 min cooldown
    Regeneration - passive
    10% health regen bonus, 10% active in combat
    Beast Slaying - passive
    5% damage bonus to Beasts
    Throwing Weapon Specialization - passive
    +5 to Throwing Weapon skill

Abilities
    Nu har du valgt en race og så er det tid til at komme igang med den basale forståelse af skills.

Opening moves
    Sap (level 10)
    Sap tager et humanoid target ud af kampen i 15 sekunder, og eftersom alle andre spillere er humanoid virker det også i pvp. Det er godt i pve når der skal nakkes bosses hvor der er adds osv og selvfølgelig er 15 sekunder godt i pvp. Du skal være i stealth for at bruge Sap.

Garrote (level 10)
    Garrote er en bleed DOT der kan bruges på alle targets. Det er godt til at forhindre andre rogues eller druids i at stealthe, og samtidig ignorere Garrote dit targets armor så det er et godt move mod mobs/players med meget armor. Ofte er Ambush eller Cheap Shot bedre i pvp, men det kommer meget an på situationen og dit target. Du skal være i stealth og bagved dit target for at bruge Garrote.

Ambush (level 18 )
    I et "normalt" spil havde Ambush hedet Backsab, det giver monster damage men kræver at du har en dagger equiped i main hand. Du kan let lave en macro der skifter fra dagger til sword/mace, men mange sword/mace templates bygger efter at få stunnet modstannere en eller/og hurtigt at samle 5 combo points til Evicerate og derfor er Ambush nok ikke det bedste opening move for dem. Du skal være stealthed og bagved dit target for at bruge Ambush

Cheap Shot (level 26)
    Cheap Shot stunner dit target i 4 sekunder og giver dig 2 combo points. De 4 sekunders stun betyder at du har recharget masser af energi inden fjenden kommer tilbage i kampen og da du samtidig får 2 combo points er du hurtigt klar til et finish move. Så vidt jeg ved bruger Sword/mace folket næsten udelukkende Cheap Shot som opener, men det er muligt jeg tager fejl. Du skal være i stealth for at kunne bruge Cheap Shot.

Normal moves
    Sinister Strike (level 1)
    Sinister Strike er et insta angreb der udover dit normale angreb giver noget ekstra damage og opbygger et combo point. Det er en grunlængende skill i ethvert sword/mace build og jo langsommere dit våben er jo mere damage får du ud af Sinister Strike. De fleste rogues spammer Sinister Strike mange gange i hver kamp, men hvis du er dagger rogue kan du faktisk få mere damage per energy ud af at bruge Hemmorage til at opbygge combo points. Du kan bruge Sinister Strike hvornår du vil i kampen.

Backstab (level 4)
    Backstab giver mere skade end Sinister Strike og bygger samtidig et combo point op. Ulempen er vel at du skal have en dagger i din main hand og være bagved dit target for at bruge backstab. Det virker godt sammen med Gouge, men det fungere ikke ret godt hvis du er sword/mace specced. Som low level kommer du sjælendt op mod targets der har så højt armor at du har ret meget ud af at bruge Garrote, og derfor er Backstab det bedste opening move du har indtil level 18 hvor du får Ambush.

Gouge (level 6) - 10 sekunders cooldown
    Giver ingen skade men dazer (daze = stun der bryder hvis du skader dem) dit target i 4 sekunder. Som jeg husker det kan duration raises fra 4 til 5 sekunder med talents. Når dit target er dazed regenner du energy og det er muligt at heale dig selv med bandages så det har nogle åbenlyse muligheder i kamp. Gouge fungere godt med backstab da de 4 sekunders daze giver dig mulighed for at komme om bag et target du er i kamp med. Et lille tip der har dræbt mig 2 gange, :P hvis du har en DOT kørende på dit target bryder den daze effekten fra Gouge når den ticker. Du skal være foran dit target for at bruge Gouge og den har en 10 sekunders cooldown.

Kick (level 12) - 10 sekunders cooldown
    Kick giver ikke ret meget skade og den opbygger ikke et combo point, men det interrupter den spell dit target er ved at caste og forhindre dem i at kaste andre spells fra samme skilltree de næste 5 sekunder. Kick har en 10 sekunders cooldown så det er MEGET vigtigt at du bruger den på de rigtige tidspunkter i pvp, og en kamp vil ofte blive afgjordt på om du bruger kick rigtigt eller ej. I pve er det noget lettere og den er egentligt ikke så god igen når man ikke er oppe mod store bosser eller elite mobs, normalt bruger man mest Kick til at forhindre healer mobs i at heale dem selv så de dør hurtigere :P. Du kan bruge Kick hvornår du vil i kampen men den har en 10 sekunders cooldown.

Feint (level 16)
    Feint gør ingen damage men fjerner en del af den aggro du har opbygget. Du bruger ikke Feint ret tit for det er ikke en ret god ability, og hvis du først får aggro så er du rimlig fucked selvom du Feinter. Aggro management handler mere om at kende sin class og sine abilities, og om at have en god tank :P. Fient kan redde dig en gang imellem, men det er ikke noget man kan regne med. Du kan bruge Feint hvornår du vil i kampen.

Finish moves
    Slice and Dice (level 10)
    Slice and Dice gør at du slår op til 30% hurtigere i et bestemt antal sekunder. Jo flere combo points du har opbygget når du bruger slice and dice jo længere vare det op til 21 sekunder for 5 combo points. Slice and Dice kræver du har opbygget combo points men ellers kan du bruge det når du vil i kamp.

Eviscerate (level 1)
    Eviscerate giver en mængde damage for hvert combo point du har opbygget. Det er et af de bedste finish move du får og mange builds bygger efter hurtigt at få opbygget 5 combo points så du kan udfører Eviscerate. Eviscerate giver ikke sådan super god damage, men det critter heldigvis meget. Eviscerates damage lider kraftigt hvis du er oppe mod folk i tungt armor, og derfor vil ikke ramme for den samme damage som skillen ellers giver udtryg for, men det er stadig en god mode at få noget burst damage ind midt i kampen. Eviscerate kræver at du har opbygget mindst et combo point men ellers kan du bruge den når du vil i kampen.

Expose Armor (level 14)
    Expose Armor reducerer dit targets armor et bestemt antal for hvert combo point du har. I pvp har andre spillere ikke rigtigt hitpoints nok til at du får ret meget ud af Expose Armor, det kan bruges hvis i er en group der er oppe mod en meget højere level spiller men ellers er det spild af combo points. I pve er det derimod en rigtig god ability, især i instances hvor kampen mod et enkelt mob vare længe. Expose Armor kræver at du har opbygget mindst et combo point men ellers kan du bruge den når du vil i kampen.

Rupture (level 20)
    Rupture er en DOT der giver giver damage per tick alt efter hvor mange combo points du har når du aktivere Rupture, jo flere combo points jo mere damage. Rupture giver omkring 10 mere damage per energy end Eviscreate, men det er så tilgængæld lettere at heale det væk. Rupture ignorerer armor og derfor er Rupture langt bedre end Eviscreate imod targets med meget armor. Det afhænger lidt af situationen selvfølgelig, hvis fjenden har gode healers er det ikke altid en god ide at bruge Rupture. Rupture kræver at du har opbygget mindst et combo point men ellers kan du bruge den når du vil i kampen.

Kidney Shot (level 30)
    Kidney Shot stunner dit target for et sekund per combo point. Det fede ved Kidney Shots stun effekt er at den ikke er på samme timer som den der er på Cheap Shot og derfor kan du stunne folk uden at være bekymret for dårlige durations. Dette er enormt godt for de sword/mace templates der bygger på at holde deres modstander stunnet hele kampen, og det er måske også derfor mange ikke ved at Kidney Shots faktisk også kan bruges til at interrupte spells når Kick ikke er oppe. Kidney Shots kræver at du har opbygget mindst et combo point men ellers kan du bruge den når du vil i kampen.

Poisons
    Crippling Poison (level 20)
    Crippling Poison giver dig 30% chance for at snare dit target med et 50% debuff til deres movement speed i 15 sekunder. Det er jo fedt til at forhindre folk i at stikke af i pvp, men det vigtigste er nok at Crippling Poison hjælper dig med at holde folk i meleerange når først kampen kommer igang. Det er lidt ligegyldigt i pve, men mange humanoids stikker af og trækker dig gennem aggro så det er da ok.

Instant Poison (level 20)
    Instant Poison giver dig 20% chance for at få noget ekstra damage ind på dit target, og det fungere egentligt som 20% højere chance for at få et crit ind. Hvis du raiser Improved Instant Poison talenten får du 10% ekstra chance for at procce. Instant Poison kræver vel ikke så meget forklaring, det er super med ekstra damage både i pvp og pve.

Mind Numbing Poison (level 24)
    Mind Numbing Poison har 20% chance for at debuffe dit targets cast time med op til 60%. Selvom man skulle tro det var vigtigst mod mages er det faktisk langt vigtigere mod paladins og andre healere fordi det gør det sværre for dem at outlaste dig. Jeg bruger det altid når jeg skal op imod casters solo, men jeg tror ikke det bliver den ability man bruger mest i battlegrounds.

Deadly Poison (level 30)
    Deadly Poison giver dig 30% chance for at få en DOT ind på dit target. Du kan stacke 5 af disse DOTs på et enkelt target og de gør noget ligene med 108 damage over 12 sekunder. Det er lettere at heale en DOT væk fordi den gør lidt damage af gangen, og samtidig er det lidt spildt at bruge Deadly Poison istedet for Instant Poison hvis dit target dør inden DOTen er færdig. Det er dumt at bruge Deadly Poison hvis du bruger et build der tager udgangspunkt i Gouge, men Deadly Poison er bestemt udemærket.

Wound Poison (level 32)
    Wound Poison giver dig 30% chance for at debuffe den mængde et heal healer dit target i 15 sekunder. Ligenu er det ikke specielt brugbart fordi folk enten dør for hurtigt eller også fordi der ikke er healere med i kampen, men jeg tror at det nok skal blive en relevant skill i battlegrounds.

Noncombat abilities.
    Pickpocket (level 4)
    Pickpocket giver dig mulighed for at stjæle fra et humanoid target, der dog ikke kan bruges på andre spillere. Normalt får du noget guld og et dårligt gråt item som egentligt ikke rigtigt kan bruges til en skid, men engang imellem får man et rare item eller en lockbox med loot i. Du skal være i stealth for at bruge pickpocket og det virker iøvrigt ikke på quest mobs. Jeg synes egentligt lige så godt man kan slå monstrene ihjel, men ok du kan da få nogle hurtige penge ud af det.

Stealth (level 2) - 10 sekunders cooldown
    Stealth siger vel sig selv ikke . Du er usynlig fra alle andre spillere og mobs så længe du ikke er direkte foran dem, tilgængæld bevæger du dig langsommere. ved rank 1 stealth bevæger du dig med 50% speed men ved rank 4 stealth er oppe på 70%. Det er ikke noget præcist tal, men fra erfaring ved jeg at jo højere level du er jo mindre chance er der for at blive set. Ved low level er der en god chance, især hvis din modstander er meget højere level end dig men senere er det let at snige sig op på folk når de ikke ved du kommer. Det er meget svært at snige sig ind på target i groups fordi medlemmer af groups typisk vil kigge i forskellige retninger. Derfor er det sjælendt muligt at snige sig ind og dræbe fjendens healere osv, men det finder i jo selv ud af hvis i spiller rogue. Du kan ikke aktivere stealth hvis du er i kamp.

Evasion (level 8 ) - 5 minuters cooldown
    Evasion forøger din chance for at evade f0r 50% i 15 sekunder. Selvom det måske virker som det åbenlyse sted at bruge Evasion må du ALDRIG nogensinde bruge Evasion hvis du slås mod en warrior, for så river de dig i stykker med overpower. Det er en ok ability mod Paladins og det er altid godt i pve hvis du er kommet i en skidt sitation eller bare skal op mod et ledt mob.

Sprint (level 10) - 5 minuters cooldown
    Sprint giver dig 70% ekstra movement speed i 15 sekunder og det er en super ability til at stikke af. Når du bliver god i pvp kan du bruge sprint til at komme hen til mages efter de bruger blink, eller bare at indhente druids/hunters/rogues der stikker af. Sprint bryder ikke stealth så det er godt til hurtigt at komme væk hvis du bliver set mens du sniger dig ind på nogen.

Dual Wield (level 10)
    Dual Wield gør det muligt at bruge 2 våben på en gang. Din offhand slår hvergang men skader kun for 50% damage af weapon, så hav altid dit bedste våben i main hand.

Lockpicking (level 16)
    Lockpicking åbner låste låse. Det er en ok skill når du er på quest og instances, men det er ikke et krav for at gennemfører et quest. Lockpicking giver det dig mulighed for at score lidt ekstra penge, og der er sikkert også enkelte steder hvor Lockpicking før eller siden bliver et krav.

Thistle Tea (level 20) - 5 minuters cooldown, "laves med 60 i cooking"
    Thistle Tea er jo ikke en rogue ability da det er noget du får fra cooking men det giver dig en fuld energy bar, og derfor er det faktisk blevet en rogue ability. :P Det kræver kun level 60 cooking, og du kan jo have så mange secondary tradeskills som du vil så du mister bestemt intet ved at tage cooking. Thistle Tea kræver en reagent fra herbalism, og hvis du er alchy/herb er det direkte dumt af dig hvis du ikke også raiser cooking til 60 Jeg er selv engi/miner, men man kan købe de fleste reagenter i auction huset så det er egentligt ikke et problem. Du får opskriften fra Mission Possible questet.

Distract (level 22)
    Distract tvinger de monstre der er inærheden til at kigge i en bestemt retning i et stykke tid i pve, så kan du snige dig forbi mobs du ikke gidder slås imod osv. Jeg ved ikke om det virker i pvp men hvis det gør skal det nok give lidt god humor i battlegrounds.

Vanish (level 22) - 5 minuters cooldown
    Vanish giver dig mulighed for at aktivere stealth selvom du er i kamp, men ellers fungerer Vanish som normalt stealth og hvis du tager damage bryder det dit stealth. Selvom andre spillere mister deres target på dig kan de stadig se dig hvis du er lige foran dem så Vanish betyder ikke du slipper levende væk fra enhver kamp i pvp. Hvis du vil stikke af fra pvp bruger du blind før du bruger Vanish. I pve resætter Vanish aggro og det monster der angreb dig løber tilbage til sin plads med fuldt liv. For at kunne bruge Vanish skal du have en reagent.

Detect/Disarm Traps (level 24/30)
    Find og disarm traps, det siger vel sig selv.

Blind (level 34) - 5 minuters cooldown
    Blind er rogues form for CC og Blind er mere eller mindre en 13 sekunders fear. Du kan bruge det når du får adds både i pve og pvp, men det vigtigste du kan bruge blind til i pvp er når du skal stikke af med vanish.

Spec
    Lige nu er næsten alle rogues på templates der enten tager udgangspunkt i at holde sin modstander stunnet så længe så muligt. Jeg bruger selv et lidt utraditionelt 15/5/31 spec, men det er ikke med her.

Mace/Sword
    Det bedste template til dette er lavet af Yorack og derfor har jeg valgt at tage hans spec med her. Han er ligesom 75% af rogue populationen mace/sword specced (sword/sword duer også men maces har mere damage) og derfor dybt afhængig af Sinister Strike.
    Assassination Talents (23 points)
    Improved Eviscerate - 3/3 points
    Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.

Malice - 5/5 points
    Increases your critical strike chance by 5%.

Ruthlessness - 3/3 points
    Gives your finishing moves a 60% chance to add a combo point to your target.

Relentless Strikes - 1/1 point
    Your finishing moves have a 20% chance per combo point to restore 25 energy.

Lethality - 5/5 points
    Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ambush, Ghostly Strike, or Hemorrhage ability by 30%.

Improved Instant Poison - 5/5 points
    Increases the chance to apply Instant Poison to your target by 10%.

Cold Blood - 1/1 point
    When activated, increases the critical strike chance of your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Eviscerate by 100%.

Combat Talents (2 points)
    Improved Sinister Strike - 2/2 points
    Reduces the Energy cost of your Sinister Strike ability by 5 Energy.

Subtlety Talents (26 points)
    Master of Deception - 5/5 points
    Reduces the chance enemies have to detect you while in Stealth mode. More effective than Master of Deception (Rank 4)

Camouflage - 5/5 points
    Increases your speed while stealthed by 15%.

Elusiveness - 4/5 points
    Reduces the cooldown of your Evasion, Vanish, and Blind abilities by 1 minute.

Initiative - 5/5 points
    Gives you a 75% chance to add an additional combo point to your target when using your Ambush, Garrote, or Cheap Shot ability.

Ghostly Strike - 1/1 point
    A strike that deals 125% weapon damage and increases your chance to dodge by 15% for 7 seconds. Awards 1 combo point.

Improved Sap - 3/3 points
    Adds a 90% chance to return to stealth mode after using your Sap ability.

Improved Cheap Shot - 1/2 point
    Reduces the Energy cost of your Cheap Shot ability by 10.

Preparation - 1/1 point
    When activated, this ability immediately finishes the cooldown on your other Rogue abilities.

Hemorrhage - 1/1 point
    An instant strike that damages the opponent and causes the target to hermorrhage, increasing any Physical damage dealt to the target by up to 3. Lasts 30 charges or 15 seconds. Awards 1 combo point.
    Dagger
    Det er klart det ikke er nogen der foretrækker dagger, så de får mulighed for at bruge Backstab og Ambush. Ideen er lidt den samme som i Yoricks template, fyr din fjende i jorden før de rigtigt når at gøre noget ved dig, og det er ikke en dårlig ide for du kan ikke heale. Jeg har smidt det traditionelle 30/8/13 template her.
    Assassination Talents (30 points)
    Malice - 5/5 points

Remorseless Attacks - 5/5 points
    After killing an opponent that yields experience, gives you a 40% increased critical strike chance on your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Ghostly Strike.

Murder - 2/2 points
    Increases your chance to hit while using your Sap, Ambush, Garrote, or Cheap Shot abilities by 5%.

Lethality - 5/5 points
    Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ambush, Ghostly Strike, or Hemorrhage ability by 30%.

Cold Blood - 1/1 point
    When activated, increases the critical strike chance of your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Eviscerate by 100%.

Seal Fate - 5/5 points
    Your critical strikes from abilities that add combo points have a 100% chance to add an additional combo point.

Combat Talents (8 points)

Lightning Reflexes - 3/5 points
    Increases your Dodge chance by 3%.

Improved Backstab - 3/3 points
    Increases the critical strike chance of your Backstab ability by 30%.

Subtlety Talents (13 points)
    Camouflage - 5/5 points

Opportunity - 5/5 points
    Increases the damage dealt when striking from behind with your Backstab, Garrote, or Ambush abilities by 20%.

Improved Ambush - 3/3 points
    Increases the critical strike chance of your Ambush ability by 40%.
    Combat template
    De fleste combat rogues er skiftet til warrior men der er stadig nogle der kører stilen så. Jeg ved intet om combat rogues men jeg ved at de to vi har klarer sig godt så jeg copy paster deres talents.
    Assassination Talents (30 points)
    #Improved Eviscerate - 3/3 points

#Malice - 5/5 points

#Ruthlessness - 3/3 points

#Murder - 2/2 points
    Increases your chance to hit while using your Sap, Ambush, Garrote, or Cheap Shot abilities by 5%.

#Improved Slice and Dice - 3/3 points
    Increases the duration of your Slice and Dice ability by 45%.

#Relentless Strikes - 1/1 point

#Lethality - 5/5 points

#Cold Blood - 1/1 point

#Improved Kidney Shot - 2/3 points
    Reduces the cooldown of your Kidney Shot ability by 4 seconds.

#Seal Fate - 5/5 points
    Your critical strikes from abilities that add combo points have a 100% chance to add an additional combo point.

Combat Talents (21 points)
    #Lightning Reflexes - 3/5 points

#Improved Sinister Strike - 2/2 points

#Precision - 5/5 points
    Increases your chance to hit with melee weapons by 5%.

#Deflection - 5/5 points
    Increases your Parry chance by 5%.

#Riposte - 1/1 point
    A strike that becomes active after parrying an opponent's attack. This attack deals 150% weapon damage and disarms the target for 6 seconds.

#Dual Wield Specialization - 4/5 points
    Increases the damage done by your offhand weapon by 40%.

#Blade Flurry - 1/1 point
    Increases your attack speed by 20%. In addition, attacks strike an additional nearby opponent. Lasts 15 seconds.

Subtlety Talents (0 points)
    None
    high sub dagger spec (det jeg bruger
    Assassination Talents (15 points)
    # Improved Eviscerate - 3/3 points

# Malice - 5/5 points

# Murder - 2/2 points

# Lethality - 5/5 points

Combat Talents (5 points)
    # Lightning Reflexes - 5/5 points
    Increases your Dodge chance by 5%.

Subtlety Talents (31 points)
    # Camouflage - 5/5 points

# Opportunity - 5/5 points
    Increases the damage dealt when striking from behind with your Backstab, Garrote, or Ambush abilities by 20%.

# Initiative - 5/5 points
    Gives you a 75% chance to add an additional combo point to your target when using your Ambush, Garrote, or Cheap Shot ability.

# Ghostly Strike - 1/1 point
    A strike that deals 125% weapon damage and increases your chance to dodge by 15% for 7 seconds. Awards 1 combo point.

# Improved Ambush - 3/3 points

# Improved Rupture - 3/3 points
    Increases the damage of dealt by your Rupture ability by 30%.

# Improved Sap - 3/3 points

# Preparation - 1/1 point
    When activated, this ability immediately finishes the cooldown on your other Rogue abilities.

# Setup - 3/3 points
    Gives you a 45% chance to add a combo point to your target after dodging their attack.

# Hemorrhage - 1/1 point
    An instant strike that damages the opponent and causes the target to hermorrhage, increasing any Physical damage dealt to the target by up to 3. Lasts 30 charges or 15 seconds. Awards 1 combo point.

# Premeditation - 1/1 point
    When used, adds 2 combo points to your target. The target must become engaged in combat within 5 seconds or the combo points are lost.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

SD Medlem Forum Acolyte Purezombie's Avatar
    Spil
    WoW

Rent statmæssigt er Orc ikke det bedste valg i horde, som Orc får du den højeste starting stamina så du har flere hitpoints end de andre men samtidig har du den laveste starting agility. De har højt str men det er ret ligemeget når du skal være rogue. Starting stats betyder relativt lidt sidst i spillet når du har fået godt gear, så det kan faktisk være en fordel at have flere hitpoints fra starten.
    Starting stats:
    str: 24 agi: 20 sta: 23 int: 17 spi: 23 health: 75
    Jeg ved ikke om du ved det med at basic stats ikke gør en smule i lvl 60, men hvad jeg sidder og kigger på af den her sidde der faktisk viser hvor meget hver class+race har i sidste lvl. Der er faktisk stor forskel at man burde tænke over hvad race man vælger til sin class.

http://wowvault.ign.com/View.php?view=Stats.List

Forskellen ser meget stor ud.
    Wow:
    Purezombie - Death Knight

Warcraftpets collector: 610 unikke pets so far!!

Så vidt jeg kan se viser din side der at stats stiger ens for alle races under samme class, og så vil forskellen jo være den samme i endgame. Jeg mener også det er sådan det er, men jeg vil ikke hænges hvis der er en minimal forskel og jeg har ikke tænkt mig at spille 3 rogues til 60 for at finde ud af det.

Jeg kan se jeg ikke var helt tydelig nok i min forklaring af forskellen though. Halvdelen af rogue dps kommer fra str, men crit chancen er 100% agility og det er derfor orcs str ikke betyder så meget.

Guest

Nice og lang :P
    Vanish "breaker" også root's f.eks

Hvorfor giver mace's mere skade end swords ? :-D

Spil
    WoW

deres side bygger på base stats i den lvl de er, og så vidt jeg kan se af de oplysninger de har fået samlet sammen er der mere ind 3 stats forskel nogle steder.

Gnome Mage
    Level Strength Agility Stamina Intellect Spirit Health Mana

54 24 36 41 120 106 1333 2652

Undead Mage
    54 28 31 43 109 111 1353 2472

Base stats som lvl 1
    Strength Agility Stamina Intellect Spirit Total
    Gnome 15 23 19 24 20 101
    Undead 19 18 21 18 25 101

Som jeg kan se har intet ændret sig hele vejen op undtagen intellect som gnome mage faktisk har pænt meget mere i.
    +11 intellect der gør han har 180 mere i mana.

Det er ikke det helt vilde men det er mere ind +6 Intellect gnome var foran som lvl 1. Det mærkelige er nok hvorfor undead ikke er foran nogle steder lige så voldsom som gnome er.
    Måske er det en fejl ellers er det da nice nok vælge gnome hvis de får så meget mere mana som mage :P.
    Wow:

Guest

Feint giver ikke længere et combo point.

Quote Originally Posted by Purezombie
    deres side bygger på base stats i den lvl de er, og så vidt jeg kan se af de oplysninger de har fået samlet sammen er der mere ind 3 stats forskel nogle steder.

Gnome Mage

54 24 36 41 120 106 1333 2652

Undead Mage
    54 28 31 43 109 111 1353 2472

Base stats som lvl 1
    Strength Agility Stamina Intellect Spirit Total
    Gnome 15 23 19 24 20 101
    Undead 19 18 21 18 25 101

Som jeg kan se har intet ændret sig hele vejen op undtagen intellect som gnome mage faktisk har pænt meget mere i.
    +11 intellect der gør han har 180 mere i mana.

Det er ikke det helt vilde men det er mere ind +6 Intellect gnome var foran som lvl 1. Det mærkelige er nok hvorfor undead ikke er foran nogle steder lige så voldsom som gnome er.
    Måske er det en fejl ellers er det da nice nok vælge gnome hvis de får så meget mere mana som mage :P.
    Du glemmer at Gnomes har +5% intelligence fra deres racial ability

Spil
    WoW

ok det forklare så.

Min fejl så er der åbenbart ingen forskel mellem hver class og race.
    :roll:
    Wow:

Quote Originally Posted by Aggemam
    Meget muligt, men jeg har ikke brugt feint siden engang i november hvor jeg fik den første gang så det er begrænset hvor meget den er værd hehe

Quote Originally Posted by Demetric
    Nice og lang :P
    Vanish "breaker" også root's f.eks

Hvorfor giver mace's mere skade end swords ? :-D
    fordi de slår langsommere, men det er nok mere et spørgsmål om at blizzard langt fra er færdige med at putte items i spillet

Guest

Quote Originally Posted by anduz
    Quote Originally Posted by Aggemam
    Meget muligt, men jeg har ikke brugt feint siden engang i november hvor jeg fik den første gang så det er begrænset hvor meget den er værd hehe
    Det var heller ikke for at kritisere. Det er en fremragende rogue guide, og ville bare sørge for at holde den opdateret.

High level instances:
    This is where being a rogue gets rough. You can potentionaly do a great deal of damage but most of your utility like stun is pretty useless in these places because many mobs here and pretty much every boss has some very nasty abilities.

Our job is mainly to do damage but that can be a real bugger because unlike hunters and mages we have to get down and dirty with the mobs we fight. Usually I die because my dagger high sub build has been geared towards dealing damage in strikes, this is fixed by going with a combat spec because it evens out your damage nicely. To be honest 1v1 builds are useless in instances but we allready knew that and there aren't any left in the guild, they are bad because have nasty cooldowns they get aggro from doing too high damage over short time. High sub miss out on many of the free combo point gainers becayse alot come from setup or stealth, where as a combat rogue will just do what they do best without any downsides at all. Overall I really hate to admit it but combat rogues is probably the only viable endgame pve spec because it lets you control aggro easier and gives you more surviability and on top of that they are unaffected by how long the fight last.

Expose armor would seem like a good idea but it jacks up warrior shudder and you don't want to do this.

Fient actually work in instances aslong as the warrior is hurting the mob that got angry on you. If the warrior isnt don't be affraid to use vanish. In general you should not be affraid to walk back and get a little rest while you apply bandages. Never take the risk of dying if you are in the main group because if your group fail it will result in a major wipe.

Over the past months i have seen more and more hunters taking over our damage dealing job in instances because they get to do roughly the same damage without taking any themselves. I am glad to see hunters comming in but rogues are still a necessary part of instances in my eyes. It's true we are not the best class against the bosses but I think you still very much need rogues to get there. Scouting ahead will be very important on new instances which they will be adding with patches. We are best in smaller 15-20 people instances but we still do well in the big ones too.

Rogue is still a part of the main instance group in my eyes because frankly the utility and damage is needed all the way into the boss. I still say shaman should go over druid in the main group because of their nice stam/agi/resist totems which will make the group and espcially the rogue do better.

If you are in good stam gear and grouped with one of those shamans you can worry a lot less about dying once you get the hang of aggro control in instances.

end game group pvp
    I'd say our job is mainly that of a light tank and we do it very well run in with the group and throw down your stuff on the poor and defenceless. Priests would seem to be our obvious target but they are a very bad idea because the enemy group will allways be focused on who they fear. I usually target warlocks first becayse they are less defended than priests and can throwdown a ton of horrible damage if played well. Mages are a good target too but if they CC you and you run the wrong way you are dead.

Combat specs are really nice and all those +5% dodge/parry adders will really give you a needed edge over other rogues and paladins. They build up damage nicely with sinister strike and can usually end people pretty well without much damage if they sapish and mace mastery. The real advantage with the combat build is that you don't have to rely on stealth or your abilities to cooldown. Of course you could vanish or run back and restealth but in intence action that is often not a possibility.

High sub build which i play do very well in group pvp we throw in our damage in really high strikes with ambush and backstab. We rely on stealth to open the fight inorder to gain our 3 free combo points but it is often possible. In shorter fights we are the best spec possible, we can start by saping one enemy and usually remain stealthed to premed and ambush another, vanish and do it over again. But when the fight lasts too long we start slacking.

I have to admit that I did expect a little more sneaking up and stabing weak classes in the back sorta play like we did in daoc. But in reality this will allways get you killed in group pvp. You will very rarely get the oportunity to sneak up behind someone without being infront of one of their friends, when someone sees you they hurt you and congratulations...you are out unstealthed in a bunch of enemies.

conculsion
    High sub is still the obvious group spec for rogues who go dagger but I have to admit that rhaughs combat/mace spec is probably the most viable endgame spec for rogues. The main point is that unlike every other build you get less of the "spastic" rogue gameplay (thank you for that quote blizzard) because combat rogues are not position based button mashers. On top of that you don't suffer from relying on stealth or cooldowns which is really great in longer fights.

It certainly is not impossible to play another spec well if you really get into it but no matter how good you get you will occasionaly miss one of the important strikes because the enemy moves/turns or simply just lag.

I don't think I want to play a rogue if I don't go dagger and because of this I doubt you will see me on a rogue in retail. It's still a good class if you play it well and the hard requreing gameplay certanly keeps it interesting in the long run. The spastic game play is intended and I know many people find it really great because it gives them a lot to do, but sometimes it gets a little frustrating.

Forum Neophyte

Howdy !! :-D

flot opsætning af rogues =)
    forstår dog ikke hvorfor der er nogen som vil have 30 point i assasination uden vigor.
    syntes bare lige jeg ville sige det, også vise min template:

Assassination Talents (31 points)

Malice - 5/5 points

Murder - 2/2 points

Lethality - 5/5 points

Vile Poisons - 2/5 points
    Increases the damage dealt by your poisons by 6%.

Cold Blood - 1/1 point

Improved Kidney Shot - 3/3 points
    Reduces the cooldown of your Kidney Shot ability by 5 seconds.

Seal Fate - 5/5 points

Vigor - 1/1 point
    Increases your maximum Energy by 10.

Combat Talents (8 points)

Lightning Reflexes - 3/5 points

Improved Backstab - 3/3 points
    Increases the critical strike chance of your Backstab ability by 30%.

Subtlety Talents (12 points)

Reduces the chance enemies have to detect you while in Stealth mode. More effective than Master of Deception (Rank 4)

Opportunity - 5/5 points

Ghostly Strike - 1/1 point

Initiative - 1/5 point
    Gives you a 15% chance to add an additional combo point to your target when using your Ambush, Garrote, or Cheap Shot ability.

Forum Neophyte

ups!!!!!

glemte lige en lille detalje :

jeg slettede denne skill i betaen .. for at teste den
    det viste sig at jeg som lvl 49 "tilsyneladende havede samme stealth virkening" med og uden ... over for lvl 52+ mobs

det syntes moske tåbelig så at tage den igen i min template men jeg skal bruge skills efter den =) og hvem ved moske kommer den til at virke.
    umidelbart kunne jeg OVERHOVED ikke se forskæld.

10 energy er jo ikke ret meget, og du skal tænke at det forholdsvist sjælendt du kommer og have max energy når først kampe er igang og derfor får du ikke for færdligt meget ud af den talent.

Du har ret i Master of Deception er ret useless efter det blev nerfed for længe siden, det giver dog stadig en forskel og jeg vil umiddelbart tro at det er derfor det stadig er en del af yojacks stunlock build som er meget afhængigt at stealth. Jeg ville ikke selv tage master of deception though.

Her er det nye yojack build:
    Assassination Talents (21 points)
    Malice - 5/5 points

Remorseless Attacks - 1/5 points
    After killing an opponent that yields experience, gives you a 8% increased critical strike chance on your next Sinister Strike, Backstab, Ambush or Ghostly Strike.

Murder - 2/2 points

Relentless Strikes- 1/1 points

Lethality - 5/5 points

Cold Blood - 1/1 points

Combat Talents (2 points)

Subtlety Talents (28 points)
    Camouflage - 5/5 points

Reduces the chance enemies have to detect you while in Stealth mode.
    Opportunity - 5/5 points

Improved Ambush - 3/3 points

Ghostly Strike - 1/1 points

Initiative - 5/5 points
    Gives you a 15% chance to add an additional combo point to your target when using your Ambush, Garrote, or Cheap Shot ability.

Improved Sap - 3/3 points

Preparation - 1/1 points
    Anyways så ser det ud til jeg spiller druid i retail så det her er nok en af de sidste opdateringer jeg smider omkring rogues.

For lige at afslutte den her guide vil jeg smide det template jeg synes er det bedste valg for rogues i endgame groups. Det er 100% rigtigt at et lockdown build kan holde fjenden ude af kampen i 1v1 pvp men i group pvp står folks venner jo ikke bare og glor på dig mens det sker.

Dette template er også udemærket i instances fordi du kan sprede din dps udover en periode istedet for at kører den i korte strikes som du får aggro af.

Med det her template er du ikke afhængig af positions og stealth, positions kan virkeligt være en bitch når folk løber rundt om dig og det er et af de irretations momenter der har været med til at jeg ikke er så glad ved rogue. Stealth er udemærket og du kan også være i det ofte, men jo længere kampen er jo tristere er det at være afhængig af det. Template får samtidig gratis energy og combopoints fra finishing moves og kører noget af det bedste SS der er.

Her er proflilen for templatet: clicky

Assassination Talents (19 points)
    # Improved Eviscerate - 3/3 points

# Malice - 5/5 points

# Ruthlessness - 3/3 points

# Relentless Strikes - 1/1 point

# Lethality - 5/5 points

# Improved Instant Poison - 2/5 points
    Increases the chance to apply Instant Poison to your target by 4%.

Combat Talents (32 points)
    # Improved Sinister Strike - 2/2 points

# Lightning Reflexes - 3/5 points

# Deflection - 5/5 points
    Increases your Parry chance by 5%.

# Precision - 5/5 points
    Increases your chance to hit with melee weapons by 5%.

# Dual Wield Specialization - 5/5 points
    Increases the damage done by your offhand weapon by 50%.

# Improved Kick - 2/2 points
    Gives your Kick ability a 100% chance to silence the target for 2 seconds.

# Sword Specialization - 5/5 points
    Gives you a 6% chance to get an extra attack after dealing damage with your Sword.

# Blade Flurry - 1/1 point
    Increases your attack speed by 20%. In addition, attacks strike an additional nearby opponent. Lasts 15 seconds.

# Aggression - 3/3 points
    Increases the damage of your Sinister Strike and Eviscerate abilities by 6%.

# Adrenaline Rush - 1/1 point
    Increases your Energy regeneration rate by 100% for 15 seconds.

Subtlety Talents (0 points)
    # None

Forum Neophyte

heh temlig griner at se din sidste opstilling ... det var faktisk meget presis hvad jeg haved i første omgang som rogue i eu-beta ...men da jeg slettede alle skills og tog den anden ... viste det sig at skaden på eviscerate og andre final blows er enorm meget mere skade .... + de adds til point du kan tage i assasination er for vilde ... med meget få firstrike combo slag er du oppe på 5 point .... klar til at få fjenden til at flippe ud intet er mere demoraliserende end et velplaceret eviscarate eller en god DOT :twisted: .

jeg mener klart at man skal focusere på sine final blows ..alt som giver combo points er et klart + i min bog ..fjenden skal helst tro at man har brugt sine combo "før han er klar over at comboen er klar igen". Ie brugen af DOT.

Kalimero