Results 1 to 8 of 8

Thread: Evt problemer ved 150+ med i WOW..

Forum Adept

Default Evt problemer ved 150+ med i WOW..

(/Edit by wOOOOt - klippet fra join forummet. Newt starter kort on topic med hvor mange der har joinet SD på det sidste, men fiser så total offtopic med ingame antal teorier og snak om ingame chat.. :roll: Så han får sin egen tråd her :P)

For lige at sætte i perspektiv, hvis man laver en søgning på post i WoW forumet inden for det sidste halve år, med * i author som eneste søge kriterie, så kan jeg tælle mig frem til at 98 har søgt ind inden for det sidste halve år, der er så et par stykker som er blevet afvist, men det er ihvertfald <10 . Så er der selfølgelig en del som er sat på pause, fra D 27 november hvor wOOOt poster det her har ca 40 personer ansøgt.

Antager vi at 2/3 af dem er sat på pause ( 27) , og at 2/3 af folkene kommer ind ( 18 ) , så er vi 169 i WoW.

Siger vi at 25% af folkene vil spille i peak time, ( i SWG var det ved release opmod 50% ) , så kan de fleste der har spillet MMO før godt regne ud at guild chat det bliver domineret af dem der er hurtige til at skrive på tastaturet, og dem som er "chat" orienteret, også forsvinder ideen med en hygge guild altså lidt, når en stor del af guilden simpelthen ikke kan deltage i hyggen fordi det bliver for stressende. Eller os skal der regler til så der ikke bliver plads til hygge :shock:

Ser man lidt på konsekvensen for andre guilds så er den jo faktisk os omfattende, med 150 members, på en server bestående af 5k spillere, som er delt over 2 realms, altså 2,5k i horde landet. Så vil hver 16 spiller du møder være fra SD. Når man møder en anden fra SD er det svært ikke at snakke dansk, men det vil også gælde for alle andre, hver gang de er i et område med 32 personer vil der være 2 danskere som kan stå og snakke dansk, som de ikke forstår et klap af. Vil en dansk tallende SD gruppe lade en som ikke taler dansk spille med? næppe. Essensen er at jo stører SD er, jo mere melder vi os ud af serverens fælles community og skaber vores eget.

Ikke fordi jeg har noget reelt at sige om det her spørgsmål, bare sårn for lige at nævne et argument for hvorfor optagelsen skal holdes så stramt.
    "It wasn't broken, so it needed fixing" - SOE filosofi.
    --
    Dies - SWG - RIP.
    Newt - WoW - 60 Shaman
    Spirite - WoW - 10 Mage
    Opportunity - WoW - 6 priest

Forum Acolyte

Kan godt se din pointe. Det med hygge går af guilden når der er så mange med. Hvis man er mere til ren hygge, så burde man nok være max 30 stk der snakker sammen.

Guildchatten skal vel kun bruges i specielle tilfælde som når der arrangeres raid og andre ting. Den skal vel ikke bruge til tilfældig chat.

Alle kan vel finde ud af at skrive på engelsk, derfor vil man automatisk skrive på engelsk når de fleste i ens party ikke er danske. Jeg synes det vil være for flabet ikke at skrive engelsk med folk som kun forstår engelsk.

Hvis man snakker i generel offentlig chat, så er der vist nogle regler der siger man skal snakke serverens sprog. Dette er gjort for at forhindre folk i at snakke underlige sprog mens 30 andre ikke forstår.
    Wuncher
    Muncher
    Pvm
    Pm

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Quote Originally Posted by Munch
    Kan godt se din pointe. Det med hygge går af guilden når der er så mange med. Hvis man er mere til ren hygge, så burde man nok være max 30 stk der snakker sammen.

Guildchatten skal vel kun bruges i specielle tilfælde som når der arrangeres raid og andre ting. Den skal vel ikke bruge til tilfældig chat.

Alle kan vel finde ud af at skrive på engelsk, derfor vil man automatisk skrive på engelsk når de fleste i ens party ikke er danske. Jeg synes det vil være for flabet ikke at skrive engelsk med folk som kun forstår engelsk.

Hvis man snakker i generel offentlig chat, så er der vist nogle regler der siger man skal snakke serverens sprog. Dette er gjort for at forhindre folk i at snakke underlige sprog mens 30 andre ikke forstår.
    Der er ingen tvivl om at er man i gruppe med SD og andre der ikke taler Dansk, så foregår al snak på Engelsk. Andet vil simpelt hent være flabet som du selv siger.

Der er ikke regler om at vores chat ikke må bruges som almindelig chat. Vi skal stadig have det sjovt sammen. Vi ser hvordan det går, og bliver der for megen ligegyldig chat som gør at man overser vigtig info, må vi sætte nogle regler op.

Men som det er nu forventer vi at folk er voksne nok til ikke blot at spamme igennem. Men der skal samtidig være plads til at hygge sig.

Jeg ser det at vi er så mange som et kæmpe plus.
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Guest

Default hmmm..?

Jeg kan også godt forstå din pointe Newton.

Men nu har jeg lige spillet i en scandinavisk guild her i closed beta hvor vi var omkring 150 i guilden. Der er ca. 25%-30% online på samme tid, og man kan sagtens hyggesnakke.

Men det skal jeg jo sige når jeg er en af ansøgerne :wink:

Forum Adept

Quote Originally Posted by Munch

Guildchatten skal (imo) bruges til at hygge på, chatte, raids arrangeres via forumet, også self at finde SD grupper.

Tingen er vi ikke har som krav at folk skal kunne snakke - eller gide snakke, flydende engelsk for at være med. Så det jeg mener er at SD vil forme grupper som er rent danske uden engelske deltagere.

LIdt copy paste fra CoC :
    #

# SD members come first before everything else. You have joined a player group and it is your responsibility to stay true to other members. If you should find yourself in a situation where you must choose between helping a guild member, and helping someone else, remember you have chosen to join SD, and it's up to YOU to stay true to each other. Think about if you should be in dire need of some help one of these days, wouldn't you like it if the other members stuck up for you? Remember to disregard rank and ?level? if anyone needs help. If you have an elite character you are much better to set a good example and help out the lowbies.
    Og nr 2 i vores regler for medlemskab :
    Du er moden, fornuftig, og har noget mellem ørerne. Forstået på den måde at /vi gider ikke umodne folk der synes det hele er fis og ballade. Vi spiller for sjov, og joker selvfølgelig med hinanden, men man tager Semper Danica og vores aktiviteter seriøst, og man respekterer alle!.

Dax er 100% enig, ville bare lige ligge lidt statistik ind for at lave lidt argumentation for hvorfor vi ikke skal være mange flere, altså jeg siger ikke vi er for mange nu, men jeg synes bare vi er på grænsen.

Igen vil jeg lige pointere jeg er bare et lille bitte medlem som sidder og udfylder tiden indtil WoW ( og lærer diferential regning :/ )
    "It wasn't broken, so it needed fixing" - SOE filosofi.
    --
    Dies - SWG - RIP.
    Newt - WoW - 60 Shaman
    Spirite - WoW - 10 Mage
    Opportunity - WoW - 6 priest

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Udemærket post ellers Newt, men du highjackede lige min Recruit info tråd :evil: ...

Et par kommentarer...

Chat kaos?
    Det skulle vi ikke få, og der bliver masser af plads til både seriøs raid snak og hyggesnak.. Som jeg forstår det så kan man oprette seperate chat rum (bekræftes?) Så hvis vi en dag har 70+ online, så vil dem på hunt ha sin egen chat, dem der crafter og trader har deres, og så en generel SD chat til hygge... Vi kan skille snakken ad efter behov, så hvis der skal være en seriøs WOW hjælpe chat, så laver vi det og en til offtopic hvor man kan snakke om biler og bleer hvis det er der behovet ligger..
    Viser det sig at vi kun har 1 guild chat, og vi ikke kan dele den op, så indfører vi den nødvendige Chat etik og regler om at alt personligt foregår i tells, og raids i gruppe chats. Det virker i Daoc, så det kommer også til at virke i WOW.

SPROG ETIK..
    SD diskuterede også dette da vi var mange i SWG. Generelt er vores regler at:

1. Guild chatten er naturligvis dansk.

2. Gruppe chat er dansk hvis den er med danskere only, ellers er den engelsk, hvis vi har gæster med. Alt andet er uhøfligt.

3. Open chat, Område chat etc. ER primært engelsk hvis man befinder sig i områder med mange andre. Det er pisse uhøfligt at spamme dansk hvis 10+ andre nationaliteter er tvunget til at høre på det...
    Men alt med måde, står man ved siden af et par SD'ere, og der er få andre, er det jo ok lige at give en besked eller noget i open chat.

4. Er du i tvivl så tænk dig om!! SD er en høflig guild der tager hensyn til andre, så vis respekt. Vil det irritere andre at du taler dansk, så lad være! Er det ikke til gene for nogen, så pyt, bare det er rimelig kort.

5. Hvad ville du selv synes om at være i et område hvor folk pladrer på russisk hele tiden?? Der er sikkert andre der er arrogante og ikke tager hensyn.. Men det betyder ikke at du også behøver være uhøflig..

Vores størrelse.. 150+ vil ofte give os mellem 50-100 online.
    Der er fordele og ulemper ved alt.

Fordele:
    - Vi er aldrig alene, der er altid nogle i SD du kan snakke med, og spille sammen med.
    - Vi vil have classes og races til alle typer grupper.
    - Vi vil have crafters i guilden der kan sørge for det meste.
    - Vi vil have spillere på alle niveauer, så du kan finde sammen med nogen der har samme interesse som dig, og hvor du passer ind i gruppen.
    - Guilden er ikke sårbar hvis et par gode spillere holder ferie eller stopper. Har man kun få medlemmer kan en guild dø ved at 2-3 nøglespillere smutter.

Ulemper:

- Alle kan ikke lære alle at kende, så det kan være nogen føler sig anonyme i en stor guild.

- Med spillere på alle niveauer kan der være enkelte som føler sig forladt hvis de spiller meget lidt eller kun spiller alts.

- Med mange medlemmer er det ikke alle som er 100% med i guildens overordnede valg. Vi har nogle medlemmer som ikke får deres ønsker opfyldt. SD spiller PVP HORDE, hvor mindretallet stemte PVE Alliance. Vi er jo bare så heldige at de er cool, og giver SD en chance og ser om det ikke bliver sjovt nok alligevel.. Mange der har spillet begge sider siger at de begge er fede og man hurtigt omvender sig.

- Selvom vi folk accepterer vores regler og COC, og skriver de er moden og seriøse, så er der altid et par uheldige typer imellem alligevel, da vores rekruttering nødvendigvis er baseret meget på tillid til at folk er ærlige. Men de afslører altid sig selv, når deres korte lunte futter af, og de glemmer at bruge hovedet selvom de har ret til at være sure.

- På en PVP server vil alle de hardcore PK guilds se en stor ukendt guild som en clueless noob zerg. De hader os på forhånd, så det er op til os at vise dem det modsatte og vinde deres respekt. Vi har mange erfarne hardcore PVP spillere, så jeg er ret sikker på der kommer nogle SD PVP teams, som nok skal være med i toppen.

Endnu en kort men rimelig gennemtænkt post af SD's masterspammer og glade GM..

wOOOOt 8)
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Man kan jo altid lave externe chat kanaler, som f.eks SD-Hygge osv.

Man vil så auto joine den kanal hver gang man starter spillet.

Syndes helt sikkert at wow giver en masser muligheder for at holde en chat ordenligt.

Som jeg forstår på det hele. Kører vi jo bare med de samme regler eller retningslinier om i vil det, som i SW: Galaxies.
    Der var som sådan ingen problemer i chat mæssigt i SWG. Blandt de folk fra SWG som skal spille WoW er jeg ret sikker på at det slet ikke bliver noget problem.
    Og når vi kan lave flere chatrooms, er der ingen der kan brokke sig over hygge snak i guildchat. Hyggesnak mener jeg er noget af det vigtigste i en guild :-D

Har du oplevet problemer i chatten i swg newton?