Results 1 to 9 of 9

Thread: Ærlig diskution om wow[End game]

Guest

Default Ærlig diskution om wow[End game]

Her på det sidste er det begyndt at komme.

De sædvanlige WoW posts på det official forum. Jeg må dog indrømme at jeg lagde mærke til en intressant og "confusing" post. Kan ikke lige finde link.

Men i alt sin ærlighed var det en lvl 45 Paladin der sagde at han ville quitte(how original). Ikke destro mindre fik han mig til at tænke.

Jeg har spillet WoW i US open beta og er vild med spillet, men jeg må så også tilstå at jeg er rigtig hyped, og ikke helt har en ide om hvad realistiske forventninger og WoW har med hinanden at gøre. Bare så jeg ikke går i burnout og skuffelse halvvejs inde i spillet kunne jeg godt tænke mig at vide nogen ting.

Ifølge spilleren der brokkede sig, var problemet at WoW åbenbart var meget linært, og static(ved ikke hvad det betyder)!

Han klagede over at PvP i WoW ikke har nogen effekt. Der er intet der åbenbart køre dynamisk. Der er ingen byer, outposts eller den slags der kan overtages.

Naturligvis svarede folk til ham at han skulle slappe af og vente på battlegrounds.

Dog mente han at instanced bare var endnu et åbenbart ligegyldigt lag, inde i selve WoW.

Jeg tror han var en af de spillere som godt kunne lide risikabel død, høje rewards.

Han talte om at lave sieges og overtage byer og at det var standarden for MMO PvP - Ærlig talt fattede jeg ikke et hak af hvad han snakkede om.

Men han blev ved.

Han gik til angreb på craftingen. Ifølge ham var det for simpelt og ligegyldigt(syntes ikke det var simpelt... Kunne ikke finde ud af det personligt).

Han mente at Quests var kedelige efter lvl 30-40 og han var træt af at gå ind i dungeons.

han sagde noget om at der var intet end game til at holde folk inde i spillet når først de havde blevet level 60 og set det hele.

Jeg må sige at det kom bag på mig. Nu var han kun lvl 45 og der var nogen der sagde at spillet første begyndte ved lvl 60, så det kan være at han ikke var særlig informeret, eller måske havde for høje forventninger.

Og jeg ved at whining skal tages med et grant salt

Så jeg ville spørge jer; Holder i jeres forventninger tilbage? Eller er i bare ekstremt hyped konstant? Frygter i at i måske skulle blive skuffede hvis i forventer for meget

-Ecco

SD Medlem Forum Acolyte Purezombie's Avatar
    Spil
    WoW

Lige nu i spillet er der faktisk ikke meget som lvl 60 at lave uden det bliver hurtigt kedeligt.

Du bliver 60 finder andre at raid med for at få item eller pvp folk.
    Men i længden indser folk at der faktisk ikke er andet at lave lige nu.

Jeg vil tro fyren her har spillet us closed lige fra begyndelsen og har derfor haft store forventninger at der skulle ske noget nyt til retail.
    Men der er ikke rigtig endnu sket en eneste ændring af nyskabelser,
    fra closed til retail.

Man kan selvfølgelig party/raid for at finde item der kan gøre sin lvl 60 stærkere.
    Men i længden bliver pvp trættende da du ingen ting får ud af det endnu.

Jeg er lidt i tvil om alle de mest sjældne item er kommet med i spillet, eller de også mangler putte dem i.

Jeg tror helt klart på at når pvp reward kommer ind i spillet og hero class+hvad de ellers finder på skal det virkelig nok blive sjovt at spille sin lvl 60 char.
    Wow:
    Purezombie - Death Knight

Warcraftpets collector: 610 unikke pets so far!!

Det er jo 100% en smags sag, og det er altid let at fokusere på de negative ting i et mmorpg.

Jeg synes pvp delen i sig selv er rigeligt reward, og jeg har ikke noget imod folk er hurtigt klar igen men jeg vil godt være enig med ham i at der ikke er den store pointe i wow pvp. I andre spil som shadowbane hvor du f.eks. kan indtage og smadre andre spilleres byer eller ac/uo hvor du skulle slås for de gode level steder. Selv i daocs cookie cutter pvp skal du ud og slås om landområder, og der er bestemte steder hvor det altid sner. Der er ingen rewards i wow pvp, rewards som f.eks. realm points eller loot.

Jeg er helt enig med ham i at de første 60 levels i wow er noget af det kedeligste og mest liniære nogensinde. Jeg er ikke en stor pve fan og jeg havde ikke forventet andet. Der er mange der vil mene at de quests der er i wow gør det sjovere, men når du har rendt quests i en uges tid bliver du irreterret over at bruge 90% af den tid du spiller på at løbe frem og tilbage. Det positive er så at det ikke tager ret langtid at blive level 60 i wow, og selvom det måske er kedligere end så mange andre spil er det stadig bedre overall fordi du ikke sidder så længe i det. At questing hurtigt bliver kedeligt er heller ikke det store problem fordi du bare kan grinde(slå monstre ihjel) istedet. Det er ikke særlig sjovt, men i det mindste kan du se tv imens

For at vende tilbage til ham gutten så synes jeg ærligtalt han er et fjols. Han er et fjols fordi han dømmer spillet inden han er blevet maks level, endgame pve begynder først ved level 60 (måske 55 hvis du er i en god guild) og før han har været der ved han ikke hvad han taler om. Der er ikke ret mange low level instances der er særligt udfordrende og når du har været på et har du været på dem alle. Det er selvfølgelig smag og behag og nogle vil sikkert synes de bliver ved med at være underholdende. Ved level 60 kommer de rigtige instances hvor du skal have en stor raid gruppe for at klarer dig igennem, og det er vel det der tæller.

Jeg er enig med ham i at pvp delen ikke er ret god lige nu, men det bliver den jo for fanden når battlegrounds bliver inkluderet. Han er igen et fjols hvis han har dømdt pvp delen før han har prøvet battlegrounds, der kommer jo netop mange af de ting han er sur over mangler.

Der vil altid være whinere, og der er især mange af dem på boards fordi dem der virkeligt kan lide spillet sidder i spillet istedet for at spilde deres tid på de mange 12årige der dagligt brokker sig
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Sådan er det med de fleste spil i starten. Endgame bliver udbygget løbende. Det går ud over dem der powerleveler til endgame på 2-4 uger.

Bare se et spil i dag der har et rigtig fedt endgame DAOC.

Endgame ved lvl 50 var PvP. Men for hvad. Der var ingen grund til at PvP'e. Der var ikke opfundet Realpoints. Du fik ikke noget ud af at nakke en, ud over æren.
    Du kunne tage et andet realms keeps og relics, men det blev man også hurtig træt af. Og hvad fik man ud af at tage keeps. Ikke det store.

Stille og roligt blev det hele udbygget til det fede endgame Daoc har i dag (imo).

Sådan tror jeg også det vil gå med WoW. Mit råd er at nyde spillet. Prøve at komme ind i handlingen/questene i stedet for bare at se dem som den hurtigste vej til lvl 60.
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Guest

Valid points mates

Men faktisk var der noget der undrede mig, som i måske kunne svare på.

Ved "The coming soon: page"http://www.worldofwarcraft.com/info/underdevelopment.html;jsessionid=60775DA630EA58F6C 091EAF22B580C72.app04

... står der blandt andet: "Player vs Player Graveyard, Guard Tower, and Mine Control: Factions can capture and control graveyards, guard towers, and mines in contested areas. "

Er dette, det der vil komme med i battlegrounds eller vil man kunne overtage graveyards etc ude i selve wow verdenen? Måske er de ved at finde ud af noget som forhindre Graveyard camping?

Også - Vil disse features findes på PvE serveren. "contested areas" = ???.

Jeg troede at man skulle flagge sig til PvP eller gå ind i fjendens main capital, eller angribe en af modsatte faction NPC?

*shrugs*

-ecco

Forum Disciple wh00's Avatar

Yes det er det som vil være med i battlegrounds, fordelen ved at kontrollere disse stratetiske områder er bla. at man kan få bedre udstyr + at de npc guards som render rundt derinde og forsvarer bliver stærkere .. m.m.

Forum Acolyte

Og hvis du evt overtager en graveyard ved fjendens hovedbase, så bliver der klart nemmere at overtage den da ens egne troppe ikke skal løbe så langt når de respawner.
    Wuncher
    Muncher
    Pvm
    Pm

Forum Disciple Duncanous's Avatar

... står der blandt andet: "Player vs Player Graveyard, Guard Tower, and Mine Control: Factions can capture and control graveyards, guard towers, and mines in contested areas. "

Er dette, det der vil komme med i battlegrounds eller vil man kunne overtage graveyards etc ude i selve wow verdenen? Måske er de ved at finde ud af noget som forhindre Graveyard camping?
    Er rimelig sikker på de mener det kommer ude i kontinenterne der står contested areas Hvilket er de steder der ikke er ejet af enten Horde eller Alliance!

Socialt Medlem Forum Disciple Jay's Avatar

Quote Originally Posted by Duncanous

Er rimelig sikker på de mener det kommer ude i kontinenterne der står contested areas Hvilket er de steder der ikke er ejet af enten Horde eller Alliance!
    Tror faktisk kun det er ment til at være i Battlegrounds, men er ikke 100% sikker.

Ville da være nice, hvis det er uden for Battlegrounds også :-D
    Spilkoordinator i GW2, Jay.5604