Results 1 to 21 of 21

Thread: Nyt grafik kort eller bedre i-net?

Forum Disciple

Default Nyt grafik kort eller bedre i-net?

Som overskriften antyder har jeg lidt problemer med WoW, som er RET træls.

Mit problem består i følgende:

Både i OB og FB har jeg haft grafikfejl. Har nu prøvet at kører på LAVESTE grafikindstillinger (dog stadig i 1024x???), som fjernede fejlene jeg oplevede overalt. Men stadig får jeg fejl hvergang jeg træder ind i en af de større byer (Både Thunderbluff og Orggrim), hvilket gør at jeg ganske enkelt ikk kan se hvor jeg går og hvor jeg er på vej hen!

Mit grafikkort er et halvdårligt Geforce 3. Har 512 MB DRR RAM, 2533 Intel 4, random motherboard/andet.

Mit internet er 512/256 fra TDC.

Har selv overvejet at skifte mit grafikkort ud, men ved dog ikk hvilke der er gode og hvad der kan betale sig at købe. Hvis nogen skulle ha nogen forslag så kom endelig med dem (Max pris 4k). Jeg er ret sikker på at fejlen ligger i min comp og ikke mit internet da jeg aldrig oplever ping på over 200, selv når jeg er i byerne...!
    Det der online gaming! Jeg giver det et halvt år! TOPS!
    --------------------------------------
    You can't write Slaughter without Laughter.

Guest

Min lillebror har den sammen fejl, og det er også med et GeForce 3 kort.

Har selv lige købt et Nvidia 6800 kort med 128 MB ram. Gav ca 2400 for det, og jeg kører WoW i max grafik i 1600x1200 uden nogen form for lag. Kan kun anbefale det. Tror det koster omkring 2000-2200 nu.

Guest

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88604

Det er det her kort jeg snakker om, hvis du er interesseret...

First things first - du skulle nok ha posted i Teknik fora'et?
    Men ok, virker som en fint kort der bliver anbefalet der. Og hvis din limit er 4k, kan du virkelig nå langt.. :-D
    Så kunne du jo både købe nyt gfx, og forbedre din forbindelse..
    Code:
    Just because you are a character doesn't mean you have character.

Guest

Det er ikke forbindelsen der gør det.
    Jeg har spillet WoW på 256/128 uden problemer.

Nå, men det er nok dit grafikkort du skal opgradere. (Har du prøvet at hente de nyeste drivere fra www.nvidia.com ?)

Jeg kører på et GeForce 5900XT som kostede 1500 kr for et ½ år siden, og det spiller perfekt...

/Kryon

Guest

Jeg tror at du skulle overveje at dle den nyeste driver så hjælper det måske!!

Men hvis du vil ha et rigtigt godt graffikkort så er der jo den G-Force Fx 5900 Ultra 256 ddr 8x Agp 450 Hz core...det køre rigtigt godt
    og så booster den jo din fps hehe

Jeg har selv sådan et graffikkort, og den køre bare perfekt, og det gode ved den er, at dens støjnevau er pænt lav

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Syntes ikke det er så nemt at råde dig til et specifikt grafikkort som andre åbenbart syntes det er :-)

Hvad nu hvis manden har en ældre PC uden AGP port ?

Vi skal vide lidt more om resten af PC'en.
    Også dumt at bruge 4k på et gfx kort hvis du f.eks kun har 512 mb ram. Så ville du få meget mere ud af at købe et lidt lidt billigere kort, og så købe 512 k extra ram.
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Forum Trainee

Ja det har jeg også oplevet. Altså at RAM faktisk spiller en stor rolle i dette spil. Har ingen problemer på min egen comp, men der er også 1024 RAM og X800XT PE i. Min kærestes computer er en helt anden sag however. Det er en AMD XP 2600+ med 512 RAM PC 3200 og et Radeon 9800PRO. Alt andet lige skulle man mene at denne konfiguration skulle være nok, men da min ven i weekenden spillede på denne, var han helt nede på omkring 2fps i XRoads, og der rammer jeg trods alt 20fps eller noget i den stil på min. Hendes comp kører heller ikke andet end 1024x768, og det er ikke engang med alle detaljer på max.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Ram er utrolig vigtig i Morpgs. WoW er ikke særlig grafiktungt. Men som andre morpgs er det glad for massere af ram
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Guest

Nu er det ikke kun rammerne der teller i en mmorpg, ved ikke om i har lagt mærke til det, men cpu brugen er næsten altid oppe og runde de 100%

men jeg giver dig ret i at mmorpgs er utrolig glade for ram ussage ehe

fed udtryk forresten:P

Quote Originally Posted by Minfetter
    Ja det har jeg også oplevet. Altså at RAM faktisk spiller en stor rolle i dette spil. Har ingen problemer på min egen comp, men der er også 1024 RAM og X800XT PE i. Min kærestes computer er en helt anden sag however. Det er en AMD XP 2600+ med 512 RAM PC 3200 og et Radeon 9800PRO. Alt andet lige skulle man mene at denne konfiguration skulle være nok, men da min ven i weekenden spillede på denne, var han helt nede på omkring 2fps i XRoads, og der rammer jeg trods alt 20fps eller noget i den stil på min. Hendes comp kører heller ikke andet end 1024x768, og det er ikke engang med alle detaljer på max.
    Jeg kører 30fps i xroads på et gffx go 5200(forholdsvist dårligt kort hvis nogen skulle være i tvivtl ) på en maskine med 512mb ram.

For at opsumere så spiller ram faktisk ikke en ret stor rolle i wow, jeg kan sige at jeg i skrivende stun bruger omkring 230 mb ram på wow, og det er imodsætning til jer windows kogere en præcis opregning. Processor kraft betyder heller ikke det storer i wow, og jeg kan faktisk spille det uden de store problemer på min gamle 700mhz.

Vram betyder derimod meget i wow. Jeg kører f.eks. med et radeon 9200 i min ibook her, og selvom det ikke er specielt meget langsommere end mit 5200 har jeg en fps forskel på omkring 20. Det har jeg fordi der sidder 128mb vram på mig 5200 og kun 32 på mit 9200.

Du kan sagtens klarer dig med et ældre grafikkort hvis du bare har en god slat vram på det og ikke forventer at prygle wow i 1600x1200

Mit råd? find dig et par generationer gammelt 2hands (kort der ikke lige klarer første test) grafikkort og køb det, så skulle du snildt kunne side med et radeon 9600-9800 med 128mb vram + for under 1000kr
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Forum Disciple

Quote Originally Posted by Kirneh
    Syntes ikke det er så nemt at råde dig til et specifikt grafikkort som andre åbenbart syntes det er :-)

Hvad nu hvis manden har en ældre PC uden AGP port ?

Vi skal vide lidt more om resten af PC'en.
    Også dumt at bruge 4k på et gfx kort hvis du f.eks kun har 512 mb ram. Så ville du få meget mere ud af at købe et lidt lidt billigere kort, og så købe 512 k extra ram.
    First off : Jo tak! Gerne, kom med dem, jo flere jo bedre. Jeg ved virkelig meget lidt om hvad der er godt og hvad der kan betale sig!!!

Comp'en blev købt hos Fønix computers i århus, andre dele er standart low budget items. Jeg ved ikke hvad den indeholder og hvad den kan, den skal bare virke. Den er ca 1-2 år gammel...

Ville self blive glad hvis jeg kunne købe et "godt" kort og få 512 extra ram oven i...! 4k er nok mine generalle pris for en opdatering af min comp, ikke bare KUN til kortet

PS: Kan godt li du kalder mig "mand" ikke noget jeg er vandt til...hehe

Forum Disciple

Okay update :

Har lige startet wow op efter at ha installeret de nyeste drivers! Og det virkede PERFEKT!... Kan rende frit rundt med halvhøje settings uden problemer! Hvilket jeg må sige er MEGET rart

Forum Recruit

Hvor meget er "halvhøje" settings? Og hvor mange ram har sådan et GF3 kort? Mit har nemlig kun 64mb og jeg er lidt bange for at jeg bliver nød til at opgradere ;(

Forum Disciple

Quote Originally Posted by Garfi
    Hvor meget er "halvhøje" settings? Og hvor mange ram har sådan et GF3 kort? Mit har nemlig kun 64mb og jeg er lidt bange for at jeg bliver nød til at opgradere ;(
    Halvhøje = Lidt over middel i bars'ne (hvor det er muligt)

Hvis der er mere end 64mb bliver jeg overrasket!!!!

Guest

Dujo, godt at høre at det virker.
    Det anede mig at driverne kunne gøre en forskel. Sådan er det ofte.

Mht. til RAM på dig grafikkort, så er det normalt det allerførste der står på din skærm lige når computeren startes. Det står der kun et sekund eller 1½ så man skal være hurtigt for at se det.

mvh

Forum Trainee

Jeg kører 30fps i xroads på et gffx go 5200(forholdsvist dårligt kort hvis nogen skulle være i tvivtl ) på en maskine med 512mb ram.

For at opsumere så spiller ram faktisk ikke en ret stor rolle i wow, jeg kan sige at jeg i skrivende stun bruger omkring 230 mb ram på wow, og det er imodsætning til jer windows kogere en præcis opregning. Processor kraft betyder heller ikke det storer i wow, og jeg kan faktisk spille det uden de store problemer på min gamle 700mhz.

Vram betyder derimod meget i wow. Jeg kører f.eks. med et radeon 9200 i min ibook her, og selvom det ikke er specielt meget langsommere end mit 5200 har jeg en fps forskel på omkring 20. Det har jeg fordi der sidder 128mb vram på mig 5200 og kun 32 på mit 9200.
    tegner ikke så godt for mig, for det kunne godt se ud som om at jeg skal til den store ominstallering så.

Har en 2.4Ghz P4 med 1024 PC2700RAM og et Radeon X800XT kort med 256VRAM på, så kan ikke lige se flaskehalsen hehe. Kører heller ikke længere op end 1152x864, men det forventer jeg dog også kan køre i max opløsning på en sådan config. Oh well. Back to the ole reinstall. We all know it, and we ALLLLL hate it

Hvis det bare er til at spille WoW, og du vil poste lidt penge i din computer, så køb en stick ram, ddr2700 bør være fint (den er halv gammel og fra føtex, så det er nok ikke super ram, ingen grund til at bruge en formue på ddr4000 eller sådan noget): http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350324

og så køb et halv godt grafikkort, der er ikke nogen grund til at smide 3k eller mere efter det hvis du kun vil kunne køre WoW godt i rimligt pæne settings, http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88604 er ihvertfald RIGELIGT hurtigt til det. Du kan nok ikke køre half-life 2 i max settings med ALT på max (som mig =) ), men med det gfx og lidt ekstra ram er det ikke langt fra, og WoW er ikke så pokkers krævende.

ohh ye, og som du har opdaget, så betyder det enormt meget at have de nyeste drivere, et godt sted at hente dem, både til nVidia og til ATI er fra http://downloads.guru3d.com/ (de er nyere end dem i kan hente fra den officielle side, de er teknisk set beta, men de kører fint for 99.99%), nyeste til gforce lige nu (som alle kan bruge) er ForceWare 71.40 Win2000/XP: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=954
    og nyeste til ati er ATi Catalsyt 4.12 WHQL: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=932

Quote Originally Posted by Minfetter
    tegner ikke så godt for mig, for det kunne godt se ud som om at jeg skal til den store ominstallering så.

Har en 2.4Ghz P4 med 1024 PC2700RAM og et Radeon X800XT kort med 256VRAM på, så kan ikke lige se flaskehalsen hehe. Kører heller ikke længere op end 1152x864, men det forventer jeg dog også kan køre i max opløsning på en sådan config. Oh well. Back to the ole reinstall. We all know it, and we ALLLLL hate it
    hvor mange ram har du?

Jeg har et problem med lag på min windows maskine hvis jeg har sidet i queuen, og er tabbet ud mens jeg ventede. Det må være et memory leak eller noget, men prøv at tjeck om du kommer op over din ram usage for så går den over og bruge pagefile og så kan du bande på det lagger
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Guest

Øh bare lige et noob spørgsmål. Hvordan ser man FPS i WoW?

Forum Initiate

CTRL+R :-D