Results 1 to 14 of 14

Thread: Et par sprgsml til WoW

  1. #1

    Default Et par sprgsml til WoW

    Nu synes jeg selv jeg flger ok med i udviklingen af WoW (selvom jeg dog ik spiller beta og ik lser alle sites), men alligevel har jeg lige et par sprgsml.

    Jeg synes jeg flere steder lser, at nr man bliver high lvl nok, s begynder tingene at blive meget ensformige - hvordan er jeres opfattelse af det?

    Flere folk har udtalt p irc (ik kun i SD chan), at pvp bliver kedeligt pga du ikke opnr noget videre med det - er det korrekt? Kommer der noget nyt system eller vil tingene forblive som de er?

    WoW verdenen virker dejlig stor efter hvad jeg har set hos venner og questsystemet lader da ogs en udforske det hele en del, men har blizzard planer om at tilfje nye omrder - nogen med viden om dette?

    Hvad er der af generelle planer for udvidelse af WoW - hvilken slags og i hvilken retning?

    Hber nogen ved mere end mig selv omkring det her
    Victory needs no explanation - Defeat allows none.

    WOW Mage lvl 60
    Tailoring300/Skinning300/FirstAid300

    DAOC
    Lancelot lvl 60 Mage/Necromancer
    Merlin lvl 43 Eldrich

  2. #2
    Guest

    Default pvp

    Ja Blizzard er igang med at lave battlegrounds lige nu og vil derefter g igang med at udvikle deres honer/dishoner system samt forbedre pvp-delen.

    De fleste oplysninger ang. dit svar kan findes p www.worldofwarcraft.com :wink:

  3. #3
    SD Medlem Paladin of the Board Daikoi's Avatar
    Join Date
    06-11-2003
    Location
    Randers C
    Age
    41
    Posts
    12,391

    Default

    Jeg syntes at det der holder mig igang, er helt klart de lvl inddelte omrder og de quests der er i disse omrde.

    Modsat SWG hvor man til at begynde med kunne rejse overalt og set alt(hvis man havde pengene self.), er der indirekte lvl krav p omrderne, du kan sagtens tage ind i andre omrde, men det er meget farligt da de mobs er noget hjere lvl end du er.
    "Video games are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world."
    -Largo, Megatokyo

  4. #4

    Default Re: Et par sprgsml til WoW

    Quote Originally Posted by Pfreak
    Jeg synes jeg flere steder lser, at nr man bliver high lvl nok, s begynder tingene at blive meget ensformige - hvordan er jeres opfattelse af det?
    Jeg har kun haft 2 lvl 30 chars, s rigtig highlvl har jeg aldrig vret, men questing til lvl 30 p bde horde og alliance har vret rigtig sjovt. Syndes der er rigtig god balance mellen de typer quests man skal tage og der er ogs en del humor imellem. F.eks. er der en quest hvor man skal hente en item til en ftter, som han rigtig rigtig gerne har ville eje i lang tid. Nr man s aflevere den gr han i gollum mode med my precious og it's finally mine, hvorefter han benytter itemet og det str ham ihjel, hvilket jeg grinede en del af.

    Quote Originally Posted by Pfreak
    Flere folk har udtalt p irc (ik kun i SD chan), at pvp bliver kedeligt pga du ikke opnr noget videre med det - er det korrekt? Kommer der noget nyt system eller vil tingene forblive som de er?
    Spiller er stadig nyt, vil tror at man frst skal kigge rigtig p kedsomheden af PvP om ca. et r. Lige nu er det sjovt at PvP, bde en sm og store grupper, men i nogle contested omrder forgr der s meget ganking at det nsten er umuligt at queste. Dog er det noget nemmemre i en 5 mands SD gruppe. Nr honor og battlegrounds er sat rigtigs op, og der er officelle rankings og rewards s tror jeg PvP bliver meget det som gr WoW mest langtidsholdbart

    Quote Originally Posted by Pfreak
    WoW verdenen virker dejlig stor efter hvad jeg har set hos venner og questsystemet lader da ogs en udforske det hele en del, men har blizzard planer om at tilfje nye omrder - nogen med viden om dette?
    Der kommer ikke ude omrder uden en expansion pack, det tror jeg ikke. Men der er mange dungeouns/instances som ikke er klar endnu, hvem som man kan se en entrance til i spillet lige nu. De bliver bnet med tiden.

    Quote Originally Posted by Pfreak
    Hvad er der af generelle planer for udvidelse af WoW - hvilken slags og i hvilken retning?
    som men alt der har success i medie verdenen kommer den er efterflgere, eller i mmopg verdenen expansions. Jeg vil tro blizz har noget klart til starten af 2006, men det er dog bare et gt.

  5. #5
    Guest

    Default

    Jo ikke lige de mest avancerede quests der er i wow, typerne p quests er de samme hele vejen igennem. I bund og grund er de fleste quests en undskyldning for at f spilleren til at grinde, tit man bare skal nakke et antal monstre eller samle nogle dele fra et bestemt creep. Har man prvet en escort quest har man som regel ogs prvet dem alle.. Der findes andre quests der falder uden for genren, men rent experience mssigt kan jeg bedst lide quests hvor man bare skal nakke uanede mngder af monstre p omtrent samme level da det bde er god grind og har en quest som motivation til at blive ved

    Instances er der som regel gjort mere ud af rent historie mssigt, og det er rart at have med engang imellem...

    Blizzard siger selv at de har gjort quests enkle at g til fordi de ikke ville have folk til at tonse rundt og bruge flere timer bare p at finde det creep de skal nakke eller den npc man skal snakke med. Dog kan jeg sagtens se at med de utallige quests en lategame char har vret igennem kan det begynde at virke alt for ensformigt.

  6. #6

    Default Re: Et par sprgsml til WoW

    Quote Originally Posted by Pfreak
    Jeg synes jeg flere steder lser, at nr man bliver high lvl nok, s begynder tingene at blive meget ensformige - hvordan er jeres opfattelse af det?
    De fleste, inklusiv mig selv synes nok at quests er en udemrket mde at levele p, men det er kun i et stykke tid s bliver de enormt ensformige. Det vrste er nsten at hvis du ikke lige gidder tage nogle instances i en periode er du totalt bjrked hvis du vil spille med folk der har taget dem, fordi de fr en lang rkke quests du ikke gr. Leveling til 60 er ikke det store problem, men det er faktisk ogs frst der det syge pve begynder for s skal der skaffes items. Det er totalt ulideligt at tge rundt i det samme instance 900 gange i trk fordi man er uheldigt p rolls og med de gode drops der er, men tilgngld er high level instances rimlig fede. Wow er ensformigt, men bortset fra uo og ac synes jeg ikke pve delen er drligere eller kedeligere end noget andet mmorpg.


    Quote Originally Posted by Pfreak
    Flere folk har udtalt p irc (ik kun i SD chan), at pvp bliver kedeligt pga du ikke opnr noget videre med det - er det korrekt? Kommer der noget nyt system eller vil tingene forblive som de er?
    Jeg er nok en af dem der har brokket mig lidt over pvp delen, og det er fordi der intet er at slsse om. Nu roser folk battlegrounds, men jeg kan intet fedt se i dem som du ogs kan lse i trden om battlegrounds. Det er bevist at folk ikke gidder guards og keep takes i pvp i S mange spil (daoc, sb, til dels uo) men alligevel laver de det?

    Nogle vil mene at det og sl hinanden ihjel er reward nok, men det er nok helt afhngig af personen. Jeg synes selv pvp stadig er sjovt, men selvflgelig s jeg gerne nogle forbedringer. F.eks. ville jeg gerne have loot og at folk jeg drber kan whine til mig direkte istedet for p boards s jeg kan f nogle gode screenshots :twisted:

    Den strste ulempe er nr folk render rundt p instance serveren og roder efter items, og battlegrounds nr de kommer. For s er de ikke i en del af verdenen som du p nogen mde kan komme til. Det er bl.a. derfor folk er s gale over pvp lige nu, for de f level 60 der er som har items har INGEN fjender fordi deres potientielle fjender sidder p instance serverne og koger pve. Hvad laver de s de her f der er klar? Ja de fleste ganker jo hvilket skaber endnu mere brok.

    Quote Originally Posted by Pfreak
    WoW verdenen virker dejlig stor efter hvad jeg har set hos venner og questsystemet lader da ogs en udforske det hele en del, men har blizzard planer om at tilfje nye omrder - nogen med viden om dette?
    Wow er ikke ret stort, det er ogs en af grundene til at der er et forholdsvist lavt spiller antal per server sammenlignet med normen. Tilgngld har de jo deres instance servere som i teorien tilbyder uendeligt spil (og battlegrounds), om du s kan lide at du kun kan spille med en brkdel af serveren som samtidig ikke er i pvp eller ej er op til dig. Jeg synes som sdan det er en udemrket ide, og det er jo ikke s meget anderledes end normale quests groups. Det rigtigt fede var hvis de kunne blande pve og pvp, s man f.eks. kunne assaulte folk der var ude p et eller andet giga quest. Det ville ihvertfald fyrer noget taktik ind i pvp delen.

    Quote Originally Posted by Pfreak
    Hvad er der af generelle planer for udvidelse af WoW - hvilken slags og i hvilken retning?
    Der kommer en expansion, blizzard planlgger generelt hvad der skal vre i expansion inden retail og der allerede givet nogle hints Jeg kan ikke lide den retning wow tager, men p den anden side er det det eneste mmorpg ude jeg gidder at spille s man m jo bare flge med og f det bedste ud af det.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

  7. #7
    Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar
    Join Date
    02-12-2002
    Location
    Copenhagen, Denmark.
    Age
    48
    Posts
    45,204

    Default

    Jeg er lige nu ved at brkke mig over s vild jeg er blevet med WOW.. Jo mere jeg prver desto mere vil jeg videre med.. Men det er jo fordi spillet er nyt, og jeg ikke er trt af gentagelserne..

    Som jeg objektivt ser det nu, som lvl 32..

    Quests er de samme typer, kill, delivery, protect, gathering - som gr igen hele tiden.. Men nr det er sagt s er de konstant pakket forskelligt ind, s de ikke virker ens.. En protect mission kan derfor vre alt fra at eskortere en isbjrn ud af en hule, eller beskytte en Tauren imod et mordforsg til at beskytte en lille by mod en invaderende hr (20+ mobs).

    Jeg finder endnu ikke quests ensformige, men tvrtimod som en fed afvekslende mde at f XP p i stedet for at grinde hele tiden.. De to ting er genialt kombineret, s man er underholdt uden at det tager alt for lang tid...

    Og s er hele designet og verden for genialt.. Der er masser at opleve.. Og noget som er endnu bedre er de mange Instance dungeons.. Her har du din personlige dungeon som du rydder med en gruppe fra SD.. De er kanon flot designet, og s har man lige 4-5 quests dernede.. S en tur igennem med rewards og det hele giver som regel en lvl up..

    Jeg fandt selv p eventyrene i AD&D, i WOW har Blizz designet det lige efter mit hovede.

    Men ja, uanset hvor flot eller fedt det er, s vil det p et eller andet tidspunkt blive hverdags kedelig questing og grinding, og s er det at PVP skal overtage, og sammenholdet i guilden er en stor del af det som gr et MMO sjovere.

    wOOOOt
    Grundlgger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men flger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 str den p Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR sprgsml, s post eller pm.

  8. #8

    Default

    woot har faktisk den vigtigste pointe som mange inklusiv mig selv ofte glemmer. Hvis du spiller med de rigtige mennesker ville det vre sjovt at spille pacman online i flere uger i trk
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

  9. #9
    Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar
    Join Date
    02-12-2002
    Location
    Copenhagen, Denmark.
    Age
    48
    Posts
    45,204

    Default

    Quote Originally Posted by anduz
    woot har faktisk den vigtigste pointe som mange inklusiv mig selv ofte glemmer. Hvis du spiller med de rigtige mennesker ville det vre sjovt at spille pacman online i flere uger i trk
    Har du et link?
    Grundlgger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men flger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 str den p Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR sprgsml, s post eller pm.

  10. #10

    Default

    talte desvrre rent fiktivt og jeg havde lige spillet pacman i p peter-plys.dk/spil hehe
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

  11. #11
    Guest

    Default

    Nr man spiller PVP er det sdan noget man har nakke en player kan man s tager hans guld eller ander ting eller f man exp for det eller hvad jeg har ikke prve PVP fr s vre sde i mod mig det er derfor jeg msker spger lidt dumt

  12. #12
    Forum Convert
    Join Date
    10-12-2002
    Location
    Allerd
    Age
    39
    Posts
    785

    Default

    det svinger fra spil til spil, i nogle kan du loote den dde players corpse og i andre fr du en reward iform af guld/xp/rp(daoc)

    Personligt kan jeg bedst lide metoden fra daoc hvor man fr en reward uden den anden spiller mister andet end tid.

    Jeg har hrt nogle rygter om at man vil kunne loote andre folks ting mm. de er soulbound

  13. #13

    Default

    Jeg kan helt klart godt lide den mde som man fik noget ud af pvp p i daoc - med at man fik specielle skillz eller gjorde andre bedre alt efter hvor meget pvp xp man havde tjent sig.
    DOG!
    Kunne jeg ogs godt lide loot princippet i UO hvor man kunne nakke folks udstyr der ik var blessed og isr nakke dem som prvede at snuppe ens loot uden at have deltaget i kampen.

    En blanding af de 2 ting kunne vre ultimativt nice
    Victory needs no explanation - Defeat allows none.

    WOW Mage lvl 60
    Tailoring300/Skinning300/FirstAid300

    DAOC
    Lancelot lvl 60 Mage/Necromancer
    Merlin lvl 43 Eldrich

  14. #14
    Forum Recruit MadMuffinDK's Avatar
    Join Date
    07-11-2004
    Location
    Kbenhavn, Danmark
    Age
    43
    Posts
    186

    Default

    Jeg kom fra EQ2 til WoW og m indrmme det har taget mig med storm.. Min frste oplevelse var som undead at opleve hvor perfekt grafikken fld selv i et omrde hvor jeg kunne se ca 40 spillere.. Jeg har stort set ikke oplevet noget lag i WoW mht. antal spillere p "skrmen" samtidig, det krer bare

    Men kan diskutere om grafikken str ifht. f.eks EQ2. I starten syntes jeg det ikke men efterhnden som jeg har spillet er jeg blevet mere og mere imponeret over den. Den er lidt tegneserieagtig men p den fede mde.

    Gameplayet er ogs noget helt for sig. Jeg er godt nok ikke highlevel endnu men jeg har da med min 20 hunter questet en del. Faktisk er ca 90% af min xp kommet fra quest vil jeg mene. Og de er super fedt lavet. Meget varrieret og man kommer ud i alle kroge af zonerne. De gange jeg har gruppet har det ogs vret helt vildt fedt. Jeg har f.eks fet lidt hjlp af nogle SD'er med lidt hjere level end jeg selv, eller fundet nogle p min egen. Og det har fungeret super fedt.

    PvP delen har jeg ikke deltaget s megt i, men det jeg har vret med til er noget af de sjoveste jeg har prvet ved WoW. Om det har vret p tsk af en ?? alliance eller selv vret med til at banke et angrab vk fra xroads er ligegyldigt. Det er sjovt lige meget hvad. I dag fik jeg f.eks min frste egen PvP kill.. Spottede in 20 Warlock, sendte min ulv og en concussion pil af sted og gankede ham totalt ( ok han fik ogs aggro fra en thunder lizzard men alligevel ) Hjertet bankede, jeg skreg af grin og det var super fedt.

    Jeg har sgu glemt hvad denne post gik ud p, men serveren er nede og jeg ville bare lige fortlle hvor fedt dette splil er..
    Tidligere medlem af SD - Spiller causal p Auchindoun med Alliance og IRL venner :-)



Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •