Results 1 to 6 of 6

Thread: Er spillet klar til release? + en del sprgsml.

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Default Er spillet klar til release? + en del sprgsml.

Nu har jeg siddet og surfet rundt p en del boards og der er lige s mange meninger som der er partier at stemme p nste tirsdag.

Det blev jeg ikke videre klog p.
    S nu kaster jeg lige en zillion newbie sprgsml ind p banen.
    Hvad siger I som har spillet betaen.

Er Wow klar til en EU release den 11?
    Eller er det bedst man venter lidt med at installere sin version til de fr fikset hele PvP aspektet.?

Hvad for et spil kan downtime bedst sammenlignes med?

Er guilds kun en stor chatbox med LFG eller er der en grund til at spille som guild hvor man virkelig fler at man er med til at banke guilden opad?

Hvad med de forskellige characters.
    I en rent PvE spil er det koldt om de er balanceret,men i et spil med PvP er det ret vigtigt de forskellige klasser er nogenlunde lige.
    Er de det eller er der nogle klasser som aldrig fr grupper pga de sutter?

Crafting,Funker det eller ej?Og kan man som crafter fle man er med til at pvirke den verden man er involveret i.

Spillernes opfrsel.
    Er det D2 brnehave eller ej?
    I ved hvad jeg mener.

Restrictions.
    Er man dd og pine tvunget til at vre tt p de samme levels som i visse andre spil eller kan man godt banke en fed buff p lowlevel guildies for at hjlpe dem med at levle?
    Eller kan man st ved siden af en guildven,mens han soloer og banke en heal p ham uden han mister alt XP pga man hjlper ham uden for gruppe?

Loot?
    Kan man ninjaloote som i EQ 1?
    Eller er der et system som i DAOC/EQ II etc etc som forhindrer folk i at score de bedste ting lige s snart de ser droppe som loot.
    (ellers groupper jeg sku kun med folk jeg kender)

Hvordan fungerer Auctionhouse?
    kan man logge ind og stte ting til salg og s bagefter smutte ud og hygge sig med guilden?

Virt

Default Re: Er spillet klar til release? + en del sprgsml.

Quote Originally Posted by Virtuella
    Eller er det bedst man venter lidt med at installere sin version til de fr fikset hele PvP aspektet.?
    Tja sammenlignet med moden inden for mmorpgs siden uo/ac/eq1 hvis du taler content og bugs s har wow vret frdigt lnge. Det har lidt problemer nr der er rigtigt mange der vil spille samme sted, men det er de jo ved og lse s. PVP aspektet er meget underholdende, men der mangler en del i det, men du kommer til at bruge forholdsvist langtid p at samle godt udstyr og pve efter elvele 60 s der er ikke nogen grund til at vente i mine jne.

Hvad for et spil kan downtime bedst sammenlignes med?
    Downtime? Der er ikke ret meget downtime i wow, og der er mad/vand/firstaid/potions til at gre det endnu mindre. Mage har en del, men det er mange korte perioder.

Er guilds kun en stor chatbox med LFG eller er der en grund til at spille som guild hvor man virkelig fler at man er med til at banke guilden opad?
    Du kan lave s mange chat bokse du vil og du kan selv bestemme hvad du vil have i dem, jeg har f.eks. samlet guild og general chat fordi vi bruger ventrilo men du kan sagtens have det for sig selv. Derudover kan du lave dine egne chat channels, og det er jo smart i store guilds nr folk vil tge.

Gode guilds bliver kendte og s kan de tage p instances og raids med andre gode guilds, s der er klart mange muligheder for at lave noget sammen. Derudover skal alle jo igennem mange instances og have udstyr, og hvis du er en af dem der spiller meget kan du jo vre med til at lede disse instances.

I en rent PvE spil er det koldt om de er balanceret,men i et spil med PvP er det ret vigtigt de forskellige klasser er nogenlunde lige.
    Der er en udemrket balance i spillet, selvflgelig er den ikke perfekt og du vil helt sikkert se mange der brokker sig.... men det er jo efterhnden normalt at folk whiner. Generelt set skal du have en group bestende af warrior, mage, priest og s priest/shaman/druid, og rogue/mage i late pve instances. Det er instances hvor den gruppe der er ndvendigt for at klarer sm bosser og du skal have en 15 spillere for at klarere de strre. Nr det er sagt s er det kun main group der behver at vre sammensat sdan, s derfor er der plads til isr warlocks(utility damage og HEALTSTONES!!!) og hunters(super ranged damage, s lnge de fatter hvad de laver s de ikke fr aggro) i de andre grupper. Rogue kan have problemer fordi priests hellere healer warriors og de skal i melee for at komme af med deres damage men det er ikke et problem i en god guild jo.

Crafting,Funker det eller ej?Og kan man som crafter fle man er med til at pvirke den verden man er involveret i.
    Sammenlignet med swg og eq2 er crafting ikke en s stor del af wow, men det er s smt p vej og folk er godt begyndt og fatte at elite lines som f.eks. leathersmiths elemental working der laver super rogue leather er noget vrd. Crafting er ikke det vigtigste, og hvis det eneste man gidder er at crafte skal man nok blive i swg. Jeg tror det bliver udbygget, men ikke fr de er frdige med pvp og pve delen.

Spillernes opfrsel.
    I ved hvad jeg mener.
    Hvis du vil generelisere s er diablo 2 spillerne mmorpg verdens svar p 14rige counter strikere, de er dumme, de spammer, de kan ikke engelsk og s tror de ivrigt de er konger af pvp fordi de engang har dupet i diablo 2. Du er i en god guild s du behver aldrig at groupe med dem, og man ser sjlendt de strste idioter i raid groups fordi der ogs er andre end dig der hader dem. Overall har wow ikke flere idioter end andre mmorpgs.

Restrictions.
    Er man dd og pine tvunget til at vre tt p de samme levels som i visse andre spil eller kan man godt banke en fed buff p lowlevel guildies for at hjlpe dem med at levle?
    Eller kan man st ved siden af en guildven,mens han soloer og banke en heal p ham uden han mister alt XP pga man hjlper ham uden for gruppe?
    En level 50 er meget drligt stillet overfor en level 60, ogs fordi det gear du der dropper bliver beregnet ud fra de level du er. Det er ikke s svrt at komme op p level 60 som i f.eks. daoc s det gr ikke s meget. I starten skal der nok vre meget ganking men sdan er det jo desvrre i mmorpgs i dag.

Loot?
    Eller er der et system som i DAOC/EQ II etc etc som forhindrer folk i at score de bedste ting lige s snart de ser droppe som loot.
    Spillet har mange forskellige loot systemer, og der er auto roll indbygget i spillet omkring gode items s du kan ikke snyde. Du kan godt stte loot systemet op s i ninja looter, men hvis det endeligt skulle lykkes en eller anden abe og stjle et uber item i et instance kan han vre sikker p aldrig at komme med igen.

kan man logge ind og stte ting til salg og s bagefter smutte ud og hygge sig med guilden?
    Det fungere ligesom auctions i swg, bortset fra der ikke er limit p prisen. Det er enormt fedt og det betyder at du ikke skal rende rundt i verden i 2 timer for at komme ud til en bestemt playershop. Du kan ligesom i swg vlge at stte en buyout pris (Det gr de fleste) s folk fr det med det samme.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

Jeg har ikke spillet EU beta, men har spillet med i US Stress test og Open, s jeg kan da svare p noget af det.

Ja, det har vret utroligt finpudset sammenlignet med andre spil i meget langt tid. PvP er ikke balanceret nej, og honor systemet er heller ikke implementeret. Men det er ikke noget som er nogen stor hindring synes jeg. Hvis man virkeligt vil s er der nogen classes som har en pn edge i PvP, men for mig virker det egentligt naturligt, for nogen classes er bare bedre til grouping eller noget andet. Jeg tror aldrig de bliver helt balanceret, og med hensyn til om man skal vente vil jeg helt sikkert sige nej, for man vil sikkert miste en mned eller mere hvis man vil vente til honor systemet er implementeret, og det var ikke noget specielt problem for mig ihvertfald da jeg spillede.

Shaman og Pally var ihvertfald kraftigere end de andre classes da jeg spillede, og det er de ogs stadig, har jeg hrt.
    Den svageste class er nok Priest imo, men de er stadig udemrkede i grupper, s det har ikke vret noget problem.

Crafting i WoW i forhold til EQ2 er en mindre joke imo, det er meget simpelt. Men det fungerer udemrket, man kan sagtens bruge og slge tingene man laver, men jeg ved dog ikke hvordan det er helt i toppen, og jeg tror ikke man kan lave de aller vildeste ting med crafting.

Spillernes opfrsel.
    I ved hvad jeg mener.
    Nej, man lever sig virkeligt ind i verdenen. Det er slet ikke samme grinding som i D2. Jeg fler ogs nr man gr rundt i verdenen at designerne har vret nede og haft fat i hvert et tr og hver en sten, og sat det s det passer ind. Verdenen fles virkeligt lkker!

Loot?
    Loot kan sttes op s det fordels, alt efter hvem man gr med. Der er round robin hvor det gr p tur (ikke god til bosser self...), og s hvor der bliver rolled p de gode items. Du kan se alle formerne her:
    http://www.worldofwarcraft.com/info/basics/parties.html

Ja, man stter bare en start pris, en tid(8-12-24 timer mener jeg) og evt. en buyout s folk kan kbe det med det samme, og s kan man ellers lave hvad man har lyst til. Man behver ikke vre online.

Jeg har ikke rigtigt noget erfaring fra de amerikanske servere her, men jeg tror ihvertfald det bliver MEGA fedt hvis vi kan tage et raid alene

resten m nogle andre der har mere erfaring p det svare p

Quote Originally Posted by Ratamiel
    Shaman og Pally var ihvertfald kraftigere end de andre classes da jeg spillede, og det er de ogs stadig, har jeg hrt.
    Den svageste class er nok Priest imo, men de er stadig udemrkede i grupper, s det har ikke vret noget problem.
    Jeg vil da mene at holy/dics priest er den bedste class i spillet, basalt set er du grund elementet i alle groups bde i pve og pvp fordi du er den bedste healer og samtidig er den healer der er bedst til at undg aggro. Rent pvp mssigt kan en god shadowpriest banke alle classes i 1v1, at de s ikke er specielt gode i groups, og absolut ikke kan vre main healer er lidt en anden snak.

Shaman er mske den bedste class indtil level 40, men s falder de lidt i tempo. Shaman er ikke rigtig god til noget, men tilgngld har de ingen ulemper.

Paladin er i mine jne helt modsat af den populrer tankegang en langt drligere tank at have med sig end warrior isr i pvp, og s er de ivrigt blevet nerfede i dag. De er svre at sl ihjel, men de gr absolut ingen damage.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

ok, du har sikkert ret, jeg sad bare og kiggede lidt ved en af mine venner, og hans shaman var ihvertfald rigtigt vild, men han er ogs "kun" level 35 eller sdan noget. Men det er ogs lidt tid siden jeg har spillet, de m vel have gjort et eller andet siden US Open

Forum Recruit

1..2..3.. ALT for mange sprgsml og holde styr p

Vil dog lige prve og svarer p nogle af dem.

1: er spillet klar til release.

Hvis de fjerner alle char og lader alle starte forfra vil jeg sige ja. Da de s fr minimum 1 mned (ved godt der er folk som er lvl 60 i lbet af 2 uger, men tror ikke det er sjovt og spille BG med 10 personer ) til at f battlegrounds ind i spillet.

Dog syntes jeg det ser lidt vrre ud vis de ikke sletter chars, da PVP delen lige nu er til folk som vil have stillet deres lyst til at nakke en uskyldig lowlvl person. Dette skal dog tages med et gram salt da man godt kan lave gode raids (som vores flles Raid), samt have gode dueller med andre alliance folk. Dog vil man som nybegynder mest opleve den grimme del af PVP nemlig Ganking.

2: Downtime
    Har ikke spillet andet s har ikke noget og sammenligne med.

3: Guilds

Tror det kommer an p hvordan guilden spiller, hvis man p den ene eller anden mde gr sig opmrksom p serveren, skal folk nok begynde og respektere den. Derudover er der jo de meget omtalte Raids som helt klar er sjovere som en guild. (set fra mit synspunkt.),
    Igen tag hjde for at jeg ikke har spillet i en guild i andre spil s kan ikke rigtig sammeligne det med hvad man kan som guild i andre mmorpg

4: Balanceret PVP
    Kan ikke sige om de forskellige char er balanced p highlvls, men p lowlvls ser det da ud til at de ligger rimelig lige.
    Dog virker det til at, ud fra de post man lser rundt omkring, spellcasters er rimelig vilde lige nu.
    Tror dog at vi skal forvente flere ndringer nr BG gr live.

5: Crafting.
    well det er simple, men funker efter min mening. Isr hvis man er i en stor guild da der nsten altid er en eller anden som kan bruge det udstyr du laver (har da en sm 10 stks guildmedlemmer som render/har rendt rundt med ting hvorp der str : Made By PhantomDK)
    Dog mangler jeg nogle flere crafting omrder da der udentvivl vre rigtig mange highlvls inden for hver omrde.
    Kunne da godt tnke mig flgende omrder :

Bowyer (crafting af buer, pile, kaste skydts osv)
    Tmre (der skal jo tr til pile og stuff)
    Brewer ( Alkohol er uundvrlig for vikinger) (en crafting skill for sjov)
    alternativ herbalist (kan finde ting til en brewer samt frugt og andre smting)
    Repair ( Gr det muligt og fikse stuff for andre chars krver mske tr og jern + vrktj som en blacksmith mske skulle leverer )

6: Spillernes opfrsel.

Jaa der er altid nogle mennesker som har glemt hvad re og normal opfrsel er. Om det er vrere i dette spil ved jeg skal jeg ikke kunne sige, men kan forst at der er nogle som gr det til en livsglde og jagte -20 lvl chars selvom der ikke er nogle udfordring i det.
    Heldigvis er der ikke det store i det da man ikke mister noget ved at dd.
    Kunne dog forestille mig at der var nogle som kunne synke s lavt at de laver 2 grupper den ene som camper ligene og den anden som camper graveyarden som = stakkels personer som bliver nakket.

7: Restrictions

Aner det ikke

8:Loot
    Kender ikke ordet ninjaloote men hvis du angriber et monster i WOW tilfalder dens loot dig og ikke andre med mindre du er i en gruppe.

9: Auctionshouse.

Igen simple og let. Du smutter ind og kikker p en varer laver et bud eller et buyout vis du ikke gider vente, og smutter igen dog skal du huske og holde je med om der er overbyder dig, men det siger vel sig selv
    Mener at have lst at blizzard planlgger at gre det muligt og byde via mail, hvilken gr det rigtig let.
    Hvis man stter en ting til salg, s skal du sdan set ikke tnke mere p det.
    Du skal bare hente dine penge i postkassen nr aktionen er over.

Nu har jeg ikke mere og skrive og hber da du kunne bruge lidt af det.
    Tnk p at dette er synspunkterne fra en nybegynder p MMORPG siden.

Mvh The Phantom
    EVE:
    Thaad Grorthag (30 mil SP and still learning( PVP Missions))
    ThePhantom81 (8 mil SP An going hard. (industrialist & research)