Results 1 to 21 of 21

Thread: Hejsa Semper folk. Lige et par sprgsml.

Paladin of the Board Reyven's Avatar

Default Hejsa Semper folk. Lige et par sprgsml.

Hejsa,

Frst en lidt om mig selv.

Jeg er en af de utlmodige der ikke kunne vente p EU release, primrt fordi jeg ville blive sammen med den guild jeg var med til at grundlgge for 3 r siden hvor de fleste er fra USA. S med deres hjlp fik jeg bnet en US account og har spillet siden US release.

P nuvrende tidspunkt er jeg level 48 og vi begynder i guilden at se p ting som de hjeste instances og de helt store raids (Onyxia, f.eks.). Jeg kan se at mine chancer for reelt at deltage i den slags er meget begrnsede nr der er en 5-9 timers tidsforskel til 90% af mine guildmates :|

Det har fet mig til at overveje den hrde beslutning mske at forlade min guild og starte p en EU server istedet nr de snart gr i luften. Det er rent ud sagt noget lort at skulle vlge, men det er ikke fedt at have verdens bedste guildmates hvis jeg ikke kan deltage i noget af det sjove der sker i spillet

Derfor kigger mig lidt omkring for at se om der skulle vre en dansk guild der kunne vre interesant at joine, og Semper Danica ligner en sjov flok at hnge ud med (fedte, fedte ).

Jeg kunne godt tnke mig at hre lidt om hvorvidt i har planer om at organisere Onyxia raids og om i mske allerede har planer om hvordan raids skal foreg og den slags?

Derudover ville jeg egentlig bare hilse p og har tnkt mig at snuse lidt p forumet for at se hvad SD er for nogle
    Guildboss - Danish Legacy

Forum Adept

Vi er ca uendeligt mange mennesker, 150+ registrerede til at spille, s kampe osv. er der ca konstant. Du skal ikke vre bange for manglende events, vr hellere bange for alle dem du kommer til at misse...
    VI har ganske enkelt alle typer spillere, lige fra powergamers med kun 8 timers offtime, til de onde carebears med 1 time - om ugen...

faktisk vil jeg g s langt som at sige dine overvejelser gr helt forkert

I SD overvejelser skal du fokusere p hvad der er vigtigt for dig, et super sammenhold hvor alle kender alle, eller altid nogen at groupe/lave noget med. Fordi selvom vi har sammenhold s er det jo umuligt at kende hinanden i s store guilds som SD. Well, du lyder jo som om du ved hvad guild vil sige, s brug et par minuter p at overveje hvad der er at vinde og hvad der er at tabe ved at du ikke lngere vil kunne fle nrvr og flge med i hver eneste spiller i guilden ...

Ogs skal det siges at det kunne vre vrer, der er zerg guilds som bliver zerg guilds fordi alle som siger " hej kan jeg vre med" bliver inviteret, du kan jo se i vores join WoW trd at der er en god bunke som bliver afvist og sat p pause og rekruteringen er rimelig gennemfrt s det er ikke sdan at der joiner nye folk hver dag, som du ikke aner hvem er...

- VI bilder os selv ind at grunden til at vi er s mange og grunden til der sger s mange ind er pga de ting vi str for og ikke fordi vi er den mest synlige guild p horde siden..
    "It wasn't broken, so it needed fixing" - SOE filosofi.
    --
    Dies - SWG - RIP.
    Newt - WoW - 60 Shaman
    Spirite - WoW - 10 Mage
    Opportunity - WoW - 6 priest

Forum Disciple

Quote Originally Posted by Newton
    - VI bilder os selv ind at grunden til at vi er s mange og grunden til der sger s mange ind er pga de ting vi str for og ikke fordi vi er den mest synlige guild p horde siden..
    Rimelig nice sagt der Newt!...

Vi er en stor guild med 150+ medlemmer (i WoW!), og som newton siger det vi har ALT og ALLE former for medlemmer. Vi har ikk konkrete planer om noget endnu, men det skal nok komme!
    Det der online gaming! Jeg giver det et halvt r! TOPS!
    --------------------------------------
    You can't write Slaughter without Laughter.

Tak for svarene.

Min nuvrende guild har godt 70 aktive medlemmer i WoW, s den er smnd ogs pnt stor. Der ogs altid mindst 3-4 spillere online selv nr det er midt p dagen i USA. Men det er ved at blive meget frustrende at alle instance groups starter lige omkring det tidspunkt hvor jeg burde logge af hvis jeg skal undg at vre smadret p jobbet nste dag. Med raids bliver det endnu vre, for det bliver umuligt at samle 30-40 mand p et tidspunkt der passer til europisk tid.

At SD ikke bare ukritisk tager alle ind er en stor del af grunden til jeg overhovedet kigger forbi her. Tager man hvemsomhelst ender det i kaos og anarki, og guilden fr en skidt rygte blandt andre p serveren. S jeg er bestemt forberedt p at skulle arbejde for at kunne blive medlem, og udst prvetid og s videre. Det gr ogs bare medlemskabet mere vrd nr man har kmpet lidt for det. "Something given has no value" som Rasczak siger i Starship Troopers

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Offtopic:

Jeg kommer helt til at tnke p en tysk guild min danske DAOC guild havde som "Broder" guild. Det var en lille guild p ca 20 spillere. Hvis man ville med var der frst 1 mneds prvetid, og klarede man den var der s en optagelses prve.

De havde et specielt st tj i en ikke s kn farve som vedkommende skulle tage p. S fik de s en opgave. Alt efter hvilket lvl de var kunne det vre at nakke en yber mob, eller slge et eller andet dumt i TNN.

Det var sgu grineren. S kunne man p hjemmesiden se billeder fra folks optagelsesprve :-)
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Hey Engel

Er det her en reel ansgning? For s ville jeg lige flytte den til vores join forum.

Ellers kan jeg kun sige ja, SD er en stor guild med mange cool medlemmer.. Og Ja der er folk til enhver lejlighed, s vi mangler nsten aldrig guildmates at g i gruppe med til bde pvp og pve..

Onyxia str naturligvis hjt p nskelisten, og den dag at SD er klar til at nappe hende, s kommer vi til at gre det rimelig ofte s det bliver rutine.. Der er mange der vil nske sig de drops der ligger. Ikke alle vil kunne n at f dem, men vi vil nok farme hende s ofte vi kan.... Vil da tro vi fr faste ugentlige Onyxia raids.

SD er ikke en zerg guild som de fleste forstr som en masse anonyme medlemmer der kun tnker p sig selv.
    SD er en stor guild hvor de individuelle medlemmer er vigtige, slnge de ogs viser de gider engagere sig. Vi er et team, og vi hjlper hinanden. De fleste af os er til gode grupper og grp PVP, men vi har antallet til at danne en Zerg hvis situationen pkrver det...

wOOOOt 8)
    Grundlgger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men flger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 str den p Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR sprgsml, s post eller pm.

Guest

HVIS denne post er en ansgning...

Dette lyder som en srdeles vrdig medspiller...
    Tag ham...

Hvis han alts VIL!

Quote Originally Posted by ENDJiNN
    HVIS denne post er en ansgning...

Dette lyder som en srdeles vrdig medspiller...
    Tag ham...

Hvis han alts VIL!
    For mig at se er det ikke en ansgning. Lad os lige tage det stille og roligt med at hive folk ind vi ikke kender ingame

Jeg tror det ender med jeg ydmygst anmoder om medlemskab, s jeg poster sgu lige en rigtig ansgning p rette sted om lidt.

Kirneh, det minder mig lidt om min frste guild i UO for 8 r siden. Det tog en mneds tid og 2-3 opgaver bare at blive prvemedlem. Derefter var der 8 prver (en for hver virtue i UO's verden) man skulle best for at blive fuldgyldigt medlem. Det var en RP guild, s det handlede en del om at de smed en ud i nogle situationer og s hvordan man hndterede dem. Det var ikke altid man var klar over at man var igang med en af prverne...

wOOOOt, nu hber jeg ikke du har misforstet min foresprgsel omkring raids. Selvflgelig vil jeg da gerne have noget at det cool loot man fr fra Onyxia og i level 60 instances, men det er ikke det vigtigste. Det der tller er at have chancen for i det hele taget at deltage, f en god oplevelse og mske noget godt loot. Er det regelmssige raids, s ved jeg ogs der falder noget af fr eller siden og det er fint nok

Guest

Jeg mente selvflgelig at han skulle hele rumlen igennem...

LIIIIGESOM os andre Ikke? :wink:

Tak for sttten, ENDJiNN.

Jeg har ikke noget imod at skulle gennem samme procedure som alle andre, s det skal nok g

Ejj den her trd m vre tt p frdig. S m jeg godt g mega offtopic ik ? :-)

Godt at se en fra et kendt sted i landet. Bor selv i Mlv :-)

ye -well jeg hber SD bliver en af de frste guilds der nedlgger tsen p Eu serverne.. Vi har antallet, 90% er erfarne folk som ved hvad der skal til i et raid (kft trit og retning) s det er bare et sprgsml om at vi nr op p den rigtige lvl, og lurer teknikken til at nedlgge WOW baben..

Nr vi har styr p hvordan Onyxia nedlgges, s bliver den da farmet jvnligt :-D
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 str den p Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)

Guest

Man slagter da ikke gsen der lgger guldg... ... eller noget
    hmm.. :wink:

Og kirneth: Jeg lagde godt mrke til det der mlv lok. for noget siden
    pnt griner

wOOOOt bor i kbh, og har bestilt en ny maskine i den buti jeg arbejder i...
    nok lige s griner
    wOOOOt: fik du styr p de specs?

Forum Convert

Man slagter da ikke gsen der lgger guldg...
    Nej, men denne "gs' guldg" stter sig benbart fast oppe i "gsens ggestokke", s et evt. kejsersnit kan vre en ndvendighed.

Se det fra den lyse side, s gr vi faktisk "gsen" en stor tjeneste! :twisted:
    Code:
    {make
      "coffee";
    not()
      "war"; 
    }

Forum Acolyte Royce's Avatar

Quote Originally Posted by Kirneh

Quote Originally Posted by wOOOOt
    ye -well jeg hber SD bliver en af de frste guilds der nedlgger tsen p Eu serverne.. Vi har antallet, 90% er erfarne folk som ved hvad der skal til i et raid (kft trit og retning) s det er bare et sprgsml om at vi nr op p den rigtige lvl, og lurer teknikken til at nedlgge WOW baben..

Nr vi har styr p hvordan Onyxia nedlgges, s bliver den da farmet jvnligt
    Magen til offtopic snak skal man da lede lnge efter! Og s enda fra 2 s hjtstende embedsmnd, tsk tsk. Jeg foreslr vi nedstter et udvalg til at kulgrave dette sidespring til bunds!

Guest

Quote Originally Posted by Royceman
    Quote Originally Posted by Kirneh

Nr vi har styr p hvordan Onyxia nedlgges, s bliver den da farmet jvnligt
    Magen til offtopic snak skal man da lede lnge efter! Og s enda fra 2 s hjtstende embedsmnd, tsk tsk. Jeg foreslr vi nedstter et udvalg til at kulgrave dette sidespring til bunds!
    Der er ikke fejet noget ind under gulvtppet!

Vedr. ?Nr vi har styr p hvordan Onyxia nedlgges, s bliver den da farmet jvnligt?. Siger det ikke sig selv? :P

Men ok.. Fr i dyret voldtaget frst, s modtager jeg gerne gode rd og opskrifter. Den opskrift vi har er njagtig den samme som Korea og US. Nu m vi se om den virker. Tvivler nu p om det lykkes. Ellers prver vi torsdag. Ikke alle er 60 endnu og der tales allerede om at udstte det til p torsdag.

PS: US fik metoden fra Korea! Og ja! Der var lava! S st hjt og langt vk?

>Endjinn - nope har ikke bestilt den hos jer, fik bare tilbud. N, medlem McM har vret flink og lgge sin ekspertviden til rdighed og bestiller og samler banditten for mig. /hugs McM.

>OldGoat.. Hvor holder i til?

Guest

>Endjinn - nope har ikke bestilt den hos jer, fik bare tilbud. N, medlem McM har vret flink og lgge sin ekspertviden til rdighed og bestiller og samler banditten for mig. /hugs McM.

EN Beta 6... Men det bliver ikke til noget Levels er en smule mere tuff fra 48+ end man troed.

Quote Originally Posted by OldGoat

EN Beta 6... Men det bliver ikke til noget Levels er en smule mere tuff fra 48+ end man troed.
    Ja, pt har vi kun et par stykker der snuser til lvl 50, og omkring 15 lvl 40+
    S det ville Onyxia kun puste omkuld og tage til forret. :roll:

Guest

Quote Originally Posted by OldGoat

Ja, pt har vi kun et par stykker der snuser til lvl 50, og omkring 15 lvl 40+
    S det ville Onyxia kun puste omkuld og tage til forret. :roll:
    Vi har kun en p 51.. Men antog at levels ikke vil stige i svrhedsgrad mere end de gjore fra 40-48. Vi tog fejl. Ser ud til at omkring level 48, s bliver det svrt.. Meget faktisk.

Dem vi skulle ha' raided med (anden guild) har det samme problem. De pstr at det er blevet svrer siden US closed beta.