Results 1 to 24 of 24

Thread: Nogen gode forslag til Warlock ?

Guest

Default Nogen gode forslag til Warlock ?

Hej der :-)

Skulle lige høre om der er nogen der har nogle gode forslag til en n00b Warlock, jeg mener at have hørt/læst at Warlock'en skulle være en af de bedste til 1v1 - :twisted: - men hvilke skills skal man fokusere på for at fremme dette ?
    Vil det ødelægge "performance" i group pvp hvis den er gearet mod 1v1 ?

Edit: spelling

Socialt Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

jeg ville også være meget interreseret i et 1on1 build

Forum Adept

Default Re: Nogen gode forslag til Warlock ?

Quote Originally Posted by Savant
    Hej der :-)

Skulle lige høre om der er nogen der har nogle gode forslag til en n00b Warlock, jeg mener at have hørt/læst at Warlock'en skulle være en af de bedste til 1v1 - :twisted: - men hvilke skills skal man fokusere på for at fremme dette ?
    Vil det ødelægge "performance" i group pvp hvis den er gearet mod 1v1 ?

Edit: spelling
    Du skal ikke pvp som noob, spec iforhold til PvE indtil minimum 30, så respecer du, det koster 1 g hos din skill trainer.

Generelt så er warlock en meget taktisk char, kræver du har et godt overblik og træner rigtig meget i at styre din char, før du bliver god til det, det gælder os i PvE men i særdeleshed PvP
    "It wasn't broken, so it needed fixing" - SOE filosofi.
    --
    Dies - SWG - RIP.
    Newt - WoW - 60 Shaman
    Spirite - WoW - 10 Mage
    Opportunity - WoW - 6 priest

har du et build til PvE op til 30 så

Guest

Få styr på din succubus. Selvom Rogues stunner dig, kan du stadig styre den. Seduce Roguen og kast DoT's på ham, så han ikke kan vanishe. Kloge Rogues tager succubus ud først, men så har du ekstra tid til fear og DoT's.

Warlocks er generelt svære, især pga. deres lede DoT's. Jeg har nakket uttalige warlocks, for at opdage at jeg selv døde lidt efter =/

Forum Adept

Quote Originally Posted by Kebra
    har du et build til PvE op til 30 så
    Nope har ikke selv prøvet et build, opgav selv warlock netop pga. den er så besværlig at spille.

Men hvad jeg lige har læst hist og her så er det afflication for 1v1 og destruction for gruppe pvp . http://www.thottbot.com/beta.cgi?ti=Warlock
    http://forums.rpgforums.net/showthread.php?t=295741
    "It wasn't broken, so it needed fixing" - SOE filosofi.
    --
    Dies - SWG - RIP.
    Newt - WoW - 60 Shaman
    Spirite - WoW - 10 Mage
    Opportunity - WoW - 6 priest

SD Medlem Forum Elder
    Spil
    WoW, BDO

Hatr en lvl 20 warlock og den er ikke super nem som f.eks i Eq1.

I PvP high end så vidt jeg kan læse mig til er de ikke Ubbar pga deres klart bedste spell ikke kan castes på players

mvh

Xlausen
    Druids are PvE

Doom er jo også sinddsyg hvis den kunne bruges i pvp

3200 instant dam, 1 minute cast time

(er ikke en typo)

Jeg er selv ret vild med warlock for tiden men der er nogle områder som jeg synes jeg vil fortælle dig om. Warlocks er en af de sværeste classes at spille godt, det betyder selvfølgelig at du vil få en del kudos hvis du er en af de få der virkeligt mestre dem men det betyder også at du får seriøst mange bøllebank hvis du misforstår din rolle. Warlocks er ret afhængige af soulshards som i øjeblikket ikke stacker og kun kan fås ved at du leecher et mob der giver dig xp mens det dør, dette giver dig en ret seriøs og forholdsvist irreterende time limit på pvp fordi du er nød til at finde nye shards efter 30 mins. I pve og især instances er det mere eller mindre forventet at du smider healthstones rundt om dig som og kører support, men det kan være enormt svært at have nok stones til at lave healtstones til alle.

Det er ikke helt forkert at rogues owner dig hvis du ikke passer på men en vågen warlock der ved hvad han laver vil aldrig nogensinde tabe til en rogue, din succubus er usynlig for både rogues og mages, og derfor vil du typisk være virkeligt godt stillet over for begge classes i 1v1 pvp. Du vil få problemer med undeads, men hvis du er horde kan du se bort fra de rene fear problemer, og være glad for du spiller en class der mere eller mindre kan banke alle classes. Ulempen er selvfølgelig du er nød til at kende warlock 100% for at klarer dig godt, for en warlock der ikke helt ved hvad han laver bliver spist som toast

Warlock er en class der generelt klarer sig godt i alle spillets aspekter, men tilgængæld er det en af de sværeste og mest bugfyldte classes at spille. Men jeg lover dig at classen er det hele værd, hvis du gidder at sætte dig ind i den.

Warlock har nogle fordele af at gå high destruction mens de leveler men i endgame er det her et af de bedste specs du kan få:
    Affliction Talents (31 points)
    Improved Corruption - 5/5 points
    Reduces the casting time of your Corruption spell by 2 seconds.

Improved Life Tap - 2/2 points
    Increases the amount of Mana awarded by your Life Tap spell by 20%.

Improved Drain Life - 3/5 points
    Increases the Health drained by your Drain Life spell by 6%.

Fel Concentration - 5/5 points
    Gives you a 70% chance to avoid interruption caused by damage while channelling the Drain Life, Drain Mana, or Drain Soul spell.

Amplify Curse - 1/1 point
    Increases the effect of your next Curse of Weakness or Curse of Agony by 50%, or your next Curse of Exhaustion by 20%.

Grim Reach - 2/2 points
    Increases the range of your Affliction spells by 20%.

Nightfall - 2/2 points
    Gives your Corruption and Drain Life spells a 3% chance to cause you to enter a Shadow Trance state after damaging the opponent. The Shadow Trance state reduces the casting time of your next Shadow Bolt spell by 100%.

Siphon Life - 1/1 point
    Transfers 13 health from the target to the caster every 3 seconds. Lasts 30 seconds.

Curse of Exhaustion - 1/1 point
    Reduces the target's speed to 90% of normal for 12 seconds. Only one Curse per Warlock can be active on any one target.

Improved Curse of Exhaustion - 4/4 points
    Increases the speed reduction of your Curse of Exhaustion by 20%.

Shadow Mastery - 4/5 points
    Increases the damage dealt or life drained by your Shadow spells by 8%.

Dark Pact - 1/1 point
    Drains 150 of your pet's Mana, returning 100% to you.

Demonology Talents (5 points)
    Demonic Embrace - 5/5 points
    Increases your total Stamina by 15%, but reduces your total Spirit by 5%.

Destruction Talents (15 points)
    Improved Shadow Bolt - 5/5 points
    Your Shadow Bolt critical strikes increase the next 4 sources of Shadow damage dealt to the target by 20%.

Bane - 5/5 points
    Reduces the casting time of your Shadow Bolt and Immolate spells by 0.5 seconds.

Devastation - 4/5 points
    Increases the critical strike chance of your Destruction spells by 4%.

Shadowburn - 1/1 point
    Instantly blasts the target with 87 to 99 Shadow damage. Requires 1 Soul Shard. If the target dies from Shadowburn, and yields experience, the caster gains a Soul Shard.
    It's a small world, but I wouldn't want to paint it.

hvorfor dark pact? ville det point ikke være bedre brugt på shadow mastery så den kommer op på 12 (eller er det10?)

Fordi 1000 ekstra mana på 3 sekunder er noget folk ville sælge deres sjæl for?

hmm ja ok, du løber vel aldrig rigtig tør for mange når du er to til at regenne (som du jo er når du looter mana fra minion)

Guest

[quote="anduz"]din succubus er usynlig
    [quote]
    [

ikke mere... PT i us er det fixet, kommer osse til EU,, hvis det ikke er i inu

De smider den slags latterlige små nerfes ind til warlock konstant, stealth bliver nerfet så hvorfor ikke også succubus. Det ville sgu værer rart hvis de gad at rette en af de 9 milliarder tested bugs istedet Det ændre dog ikke det store rent pvp mæssigt for warlock og det er egentligt en meget fair ændring for det var egentligt lidt for let at myrde mages/rogues med succubus ved din side, og det er jo ikke fordi det er umuligt uden dens usynlighed

Guest

tjaaa blizzard...... ik hvad mer kan man sige >P

Hvordan vil en Warlock stå over for en pala? har læst mig til at de skulle være ret overbugged(?)
    Jeg står nemelig selv meget mellem at skulle spille warlock eller mage

Kite og dot dem og løb lidt rundt så er de ikke det helt store problem, det egentligt problem er at det tager forholdsvist langtid at dræbe dem så der er ofte en rissiko for at de får hjælp når du er i deres land. En anden ulempe er at de sjælendt kommer alene.

Lad være med at misbruge fear mod dem men brug den i nødstilfælde så skal du nok klarer dig.

Andre strategier er at fyre fear og curse of shadows ind istarten af kampen og så mana draine dem, men det fungere ikke helt så godt som det gør for priest mana burn og det kan ende med og få dig dræbt pga diminishing return på fear.

Det er rigtigt de har 3 liv men deres damage er ikke ret høj og de skal i melee for at give dig den, personligt frygter jeg shadowpriests og hunters en del mere end paladins.

-edit-
    Iøvrigt er felhunterens paranoia også en udemærket skill til rogues i bestemte situationer, men felhunteren ser selvfølgelig ikke lige så godt ud som succubus

Guest

Hejsa,

Anduz: takker for din presentation - har dog et par spørgsmål, hvorfor bruge points i Improved Drain Life, det er en man ikke bruger så pokkers ofte og den bliver alligevel forbedret når man kommer points i Shadow Mastery ?

Soul shards er selvfølgelig en faktor som gør warlocken lidt mere besværlig at spille, bug'sene er selvfølgelig irreterrende, men de bliver formentligt rettet... må bare have lidt tålmodighed 8)
    Men hvorfor mener du at warlocken er en af de sværeste klasser at spille ?

Tak for den gode gennemgang af warlock, nu er jeg helt sikker på hvad jeg vil tage

ja jeg er klar på at køre warlock op. Her under FB havde jeg rigeligt med sjov på den og den er ikke vildt svær at køre op bare du lige lærer at tanke med dit pet ordentligt

Hejsa,
    Anduz: takker for din presentation - har dog et par spørgsmål, hvorfor bruge points i Improved Drain Life, det er en man ikke bruger så pokkers ofte og den bliver alligevel forbedret når man kommer points i Shadow Mastery ?
    For det første så er det fordi man bruger drain life meget i bestemte kampe fordi det er en god måde at få lidt liv på. Det er mest i group combat du bruger det men den kan da også bruges i solo når dine dots alligevel ticker på dem.

For det andet har du brug for at bruge 3 points mere efter du har improved life tab for at få fel concentration som er den næste skill i træet, og drain life er den bedste skill der er til rådighed.

Soul shards er selvfølgelig en faktor som gør warlocken lidt mere besværlig at spille, bug'sene er selvfølgelig irreterrende, men de bliver formentligt rettet... må bare have lidt tålmodighed 8)
    Fordi du skal vide hvad du laver for at spille den godt. Warlock har gode strategier til alle classes, og de svære opstår når du skal klarer dig i en situation hvor du f.eks. har et pet der er mindre gearet til den situation.

Nu nævner du selv soul shards og det betyder at du somregel skal sparer lidt på dine abilities når du er i group pvp fordi du som den eneste class har en timelimit på hvor længe du kan være der. Jeg håber de tager sig sammen og laver shard stack på et eller andet tidspunkt eller gør det muligt at draine det fra players/guards for det er sådan set det eneste kritik punkt jeg har til warlock bortset fra bugs men de er allerede igang med at rette dem.

pænt tough at finde shards som lvl60... der er langt fra UC eller Ogg hvis du skal bruge shards

Guest

Quote Originally Posted by anduz
    Hejsa,
    For det første så er det fordi man bruger drain life meget i bestemte kampe fordi det er en god måde at få lidt liv på. Det er mest i group combat du bruger det men den kan da også bruges i solo når dine dots alligevel ticker på dem.

For det andet har du brug for at bruge 3 points mere efter du har improved life tab for at få fel concentration som er den næste skill i træet, og drain life er den bedste skill der er til rådighed.

Fordi du skal vide hvad du laver for at spille den godt. Warlock har gode strategier til alle classes, og de svære opstår når du skal klarer dig i en situation hvor du f.eks. har et pet der er mindre gearet til den situation.

Nu nævner du selv soul shards og det betyder at du somregel skal sparer lidt på dine abilities når du er i group pvp fordi du som den eneste class har en timelimit på hvor længe du kan være der. Jeg håber de tager sig sammen og laver shard stack på et eller andet tidspunkt eller gør det muligt at draine det fra players/guards for det er sådan set det eneste kritik punkt jeg har til warlock bortset fra bugs men de er allerede igang med at rette dem.
    Points taken, det var et par ting jeg ikke havde tænkt over, når det så er sagt så syntej jeg ikke at Warlock er svær at spille, i hvertfals ikke solo, der er lidt mere at holde styr på i group.

Håber godtnok osse på at de laver shards stackable ... det er virkeligt en time drain, men på den anden side skal de måske osse passe på at Warlocken ikke bliver _for_ magtfuld.

Guest

fear dot dot DD imp = GG

en mode at gore det paa hehe

locken har mnage moder at spille pa,