Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 75 of 75

Thread: VT midlertidigt nede - Backup server info her

Socialt Medlem Forum Trainee

Quote Originally Posted by HolgerDK View Post
    Jeg vil gerne foreslå at vi smider DarkstarLLC af helvede til som vores vt-host.
    Enig . . . er alt for ustabil

SD Medlem Forum Elder Marwen's Avatar
    Spil
    WoW

Quote Originally Posted by Marwen View Post
    Jeg ved godt det har været på talefod et par gange - Men det kan bare ikke være rigtigt.. Skal vi snart have noget nyt? Måske en ny host.. Dark(etelerandet) har ihvertfald ikke leveret varen.
    Quote Originally Posted by HolgerDK View Post
    Jeg vil gerne foreslå at vi smider DarkstarLLC af helvede til som vores vt-host.

Som skrevet tidligere, og jeg gentager : Væk med det lort.

Socialt Medlem Forum Adept Moody's Avatar

Ja, jeg synes godt nok den er ALT for ustabil og har været det i meget lang tid (alt for lang tid, efter min mening) og typisk i raid tidsrummet. Er der nogen speciel årsag til at vi ikke er skiftet til en anden form for voice chat eller i det mindste bare udbyder? Det må da også være generende for dem som står for VT, hele tiden at skulle ind og sørge for back-up servere og (gætter jeg) kommunikation frem og tilbage med udbyderne?

Jeg stemmer for at der findes en anden permanent løsning, men det er måske ikke så ligetil?

Socialt Medlem Forum Adept Cuber's Avatar

Jeg har benyttet mig af Gamelaunch tidligere, og syntes egentlig deres servere var ret stabile.
    http://gamelaunch.dk/ventrilo-voice-server.htm

Foretrækker klart Ventrilo over TeamSpeak. Men det er jo nok en smagssag hvad folk mest er til.

Men jeg syntes klart det er på tide at der bliver gjort noget, syntes tidligere at ledelsen skrev de var igang med at kigge på noget. Det kom der ikke noget ud af? Det er ved at være ret så belastende for os der raider og derfor må ty til andre servere.
    Ventrilo er jo os en af grundstenene til det sociale aspekt i SD og syntes derfor at det klart skal prioriteres højere end hvad det bliver lige pt. Der skal gøres noget, og der skal meldes noget ud.

Bump...
    Vt serveren bliver ved med at gå op og ned her til formiddag!

Socialt Medlem Marquis of the Board Nerror's Avatar

Jeg spawner backup igen.

Vi er ved at se på løsninger i ledelsen.

Quote Originally Posted by Nerror View Post
    Jeg spawner backup igen.

Vi er ved at se på løsninger i ledelsen.
    Ellers så må løsningen være masser af snor og plastik krus.

Quote Originally Posted by Sitara View Post
    Ellers så må løsningen være masser af snor og plastik krus.
    En smule billigere i hvert fald

Jeg kan se serveren kører igen, så sidder klar hvis den ryger igen til at spawne en backup. Vi har et forslag på bordet i ledelsen vi lige skal vende, og ellers er der selvfølgelig en anden udbyder vi kan afprøve for stabilitet i en måneds tid.

Socialt Medlem Forum Adept Moody's Avatar

Super. Godt at høre at i har gang i alternativer

SD Rådsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

Jeg har sat en mumble server op som i kan teste lidt på, især hvis der er problemer med ventrilo..

Selve serveren står på samme server som SD's forum, så er der adgang til forum skulle du også kunne komme på mumble.

host: mumble.semperdanica.dk

port: 64738
    pass: ErVentriloNuNede..IGEN?

Mumble til Windows kan hentes her
    Mumble til mac kan hentes her

Kom gerne med feedback til mumble serveren i en anden tråd eller en PM til mig, om ikke andet så er der da et alternativ..
    ​[uhb-see-kwee-uhs] –adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

Spil
    WoW

"Forkert serveradgangskode for uregistreret brugerkonto, prøv venligst igen" -- HMM?

Ja den fik jeg også først, men den gik igennem anden gang. Den skal lige have registreret en.

Spil
    WoW

Mumble works!!! Woop - Så chilles der, og virker til at kører SUPER - + man kan en del her.. Kom glad!

Betragt Mumble som beta-testing. Vi skal selv lige have lært detaljerne, hvad det kan mht. opsætning, brugere, kvalitet, sikkerhed osv. og i må gerne testkøre den og komme med feedback.

Spil
    WoW

Lyden går meget tydligere igennem på Mumble, end på Ventrilo. Vi sidder pt nu 5 på Mumble..

Jeg stoppede renewal af vores VT hos Darkstar her igår, hvor vi har betalt indtil starten af juli. Der stod udtrykkeligt at serveren fortsætter indtil udløbsdatoen, og vi har jo også allerede betalt for det. Og så får jeg nu en mail om at de bare har lukket helt for serveren nu her.... Det kan sgu få mit pis i kog. Nå, har selvfølgelig skrevet til dem, og de plejer nu at være hurtige nok til at svare. Jeg håber bare de ikke har slettet vores brugerdatabase også...

Anyways, nu er folk lidt tvunget til at bruge vores Mumble indtil VT er tilbage igen.
    Last edited by Nerror; 25-03-2013 at 23:22.

Quote Originally Posted by Nerror View Post

Jeg stoppede renewal af vores VT hos Darkstar her igår, hvor vi har betalt indtil starten af juli. Der stod udtrykkeligt at serveren fortsætter indtil udløbsdatoen, og vi har jo også allerede betalt for det. Og så får jeg nu en mail om at de bare har lukket helt for serveren nu her.... Det kan sgu få mit pis i kog. Nå, har selvfølgelig skrevet til dem, og de plejer nu at være hurtige nok til at svare. Jeg håber bare de ikke har slettet vores brugerdatabase også...

Anyways, nu er folk lidt tvunget til at bruge vores Mumble indtil VT er tilbage igen.
    Argh! :-)

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    obedient; dutiful.

Virker da bare til at de er blevet et røv dårligt firma de sidste par år? Havde sgu ingen problemer med at beholde min ventrilo-server til udløbsdatoen da jeg stoppede fornyelsen af den.
    Havde vidst max 1-2 gange over en periode på 2 år hvor serveren gik ned.

Men det er nogle år siden jeg har haft denne ventrilo-server.

Jeg har fået svar, nu er det bare deres regnskabsproblemer fra sidste år der driller, hvor jeg lige skal dokumentere jeg rent faktisk har betalt for en 100 slots Det er så gjort, venter svar igen. Håber sgu de laver en restore på brugerdatabasen også. Det bad jeg dem i hvert fald om.

Ok det ser ud til vi er kørende igen på VT, inklusive brugerne. Tjek dog gerne.

SD Medlem Forum Learner Impetuz's Avatar
    Spil
    BDO

Quote Originally Posted by Cuber View Post
    Jeg har benyttet mig af Gamelaunch tidligere, og syntes egentlig deres servere var ret stabile.
    http://gamelaunch.dk/ventrilo-voice-server.htm

Foretrækker klart Ventrilo over TeamSpeak. Men det er jo nok en smagssag hvad folk mest er til.

Men jeg syntes klart det er på tide at der bliver gjort noget, syntes tidligere at ledelsen skrev de var igang med at kigge på noget. Det kom der ikke noget ud af? Det er ved at være ret så belastende for os der raider og derfor må ty til andre servere.
    Ventrilo er jo os en af grundstenene til det sociale aspekt i SD og syntes derfor at det klart skal prioriteres højere end hvad det bliver lige pt. Der skal gøres noget, og der skal meldes noget ud.

Samme host jeg bruger, og kan varmt anbefales, har haft gamelaunch siden 2000, og har ikke været nede af hvad jeg kan huske endnu.
    Jeg er heller ikke fan af Teamspeak, og slet ikke af Mumble, Mumble får min maskine til at opfører sig underligt

Quote Originally Posted by Impetuz View Post
    Samme host jeg bruger, og kan varmt anbefales, har haft gamelaunch siden 2000, og har ikke været nede af hvad jeg kan huske endnu.
    Jeg er heller ikke fan af Teamspeak, og slet ikke af Mumble, Mumble får min maskine til at opfører sig underligt
    Check at du har slået overlay fra, det er den eneste mumble feature jeg har set problemer med (udover G15 pluginnet der ikke altid virker).

Ellers må du meget gerne komme med mere info end bare "opføre sig underligt" - det er meget relevant information.

obedient; dutiful.

SD Medlem Forum Learner Impetuz's Avatar
    Spil
    BDO

Quote Originally Posted by Obsequious View Post
    Check at du har slået overlay fra, det er den eneste mumble feature jeg har set problemer med (udover G15 pluginnet der ikke altid virker).

Ellers må du meget gerne komme med mere info end bare "opføre sig underligt" - det er meget relevant information.
    Sidst jeg brugte det var da jeg spillede RIFT, det var min computer der simpelhen frøs, nogle gange hang den kun i et par secs, det skete dog aldrig med VT.
    Om det så er p.g.a evt andre codecs, ved jeg ikke, for er enig i, at lyden var lidt bedre på Mumble

En anden ting jeg kunne var at det brugte en anelse flere resurser en VT, dog ikke så mange som TS3, dette er måske ikke så vigtig for alle, men en som mig på en 4-5 år gammel maskine må jeg tage det med, samme grund jeg også slår alt fra, f.eks Overlay som du siger

Quote Originally Posted by Impetuz View Post
    Sidst jeg brugte det var da jeg spillede RIFT, det var min computer der simpelhen frøs, nogle gange hang den kun i et par secs, det skete dog aldrig med VT.
    Om det så er p.g.a evt andre codecs, ved jeg ikke, for er enig i, at lyden var lidt bedre på Mumble

En anden ting jeg kunne var at det brugte en anelse flere resurser en VT, dog ikke så mange som TS3, dette er måske ikke så vigtig for alle, men en som mig på en 4-5 år gammel maskine må jeg tage det med, samme grund jeg også slår alt fra, f.eks Overlay som du siger
    En af fordelene ved mumble er at du selv kan indstille kvaliteten på din klient, så det kan du jo eventuelt prøve at skrue ned for..

Men generelt, hvis din computer for 2 år siden ikke kunne trække en voice chat, så er det nok efterhånden på tide at lave en opgradering..

obedient; dutiful.

Forum Initiate The_Mop's Avatar

Quote Originally Posted by Obsequious View Post
    Jeg har sat en mumble server op som i kan teste lidt på, især hvis der er problemer med ventrilo..

Selve serveren står på samme server som SD's forum, så er der adgang til forum skulle du også kunne komme på mumble.

host: mumble.semperdanica.dk

port: 64738
    pass: SD-Mumble

Mumble til Windows kan hentes her
    Mumble til mac kan hentes her

Kom gerne med feedback til mumble serveren i en anden tråd eller en PM til mig, om ikke andet så er der da et alternativ..

Mumbel is King of the Hill

/Mop out
    Last edited by Nerror; 11-04-2013 at 8:30.