Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 34

Thread: *****SDs Nytårstale 2013*****

Paladin of the Board Jeoparty's Avatar

Cool *****SDs Nytårstale 2013*****

SD’s Nytårstale 2012

Vi vil igen starte med disse vise ord, som passer fint ind i SDs værdier, og fortæller hver enkelt noget. Dalai Lama udtalte disse vise ord:

Husk følgende:
    Respekt for dig selv -
    Respekt for andre -
    Ansvar for dine handlinger

Lad ikke en lille
    diskussion ødelægge et
    godt venskab

Del ud af din viden.
    Det er en måde
    at opnå udødelighed på.

Et nyt år er rundet. En ny tid er i sigte. Semper Danica er blevet 1 år ældre, men sikke et år. Lad bare andre guilds påstå, de har været her lige så længe som Semper Danica, lad dem ytre de er flere medlemmer, påstå de er der stadig om mange år, og påstå at de er den bedste guild i verden.

Semper Danica er blevet 10 år, Semper Danica har over 400 medlemmer. Semper Danica er her også næste år, og ingen er vist i tvivl om at vi er Verdens Bedste Guild. Ikke de bedste i PvE. Ikke de bedste til PvP. Men de bedste til at være en guild for medlemmerne, og de bedste til sammenhold!

I de forløbne 10 år har Semper Danica spillet utallige spil. Der har været op og nedture. Der har været smil og tårer. Personlige historier som har rørt mange, og fantastiske oplevelser som har bundet hvert medlem sammen. Vi startede som en miniput i SWG i 2002. Siden er vi vokset med opgaven. Vi har fået bygget en base op - Forummet, som står klar til at tage os skridtet ind i de næste 10 år. Forummet er Semper Danicas livsnerve og aktiviteten på forummet er stor hver eneste dag. Uanset hvad der sker på MMO fronten, så vil SD bestå og tilpasse sig, så vores trofaste og engagerede medlemmer altid har den bedste guild at være i.

Tager man en tur ned a Memorylane, kan man nævne en masse titler:

• SWG
    • DAoC
    • EQ2
    • GW
    • LOTRO
    • AOC
    • WAR
    • Aion
    • RIFT
    • SWTOR
    • GW2
    • WOW

Alle disse har sat sit præg på medlemmerne, og på Semper Danica igennem 10 år. Uden disse titler ville vi ikke stå her 10 år senere. Og de kommende titler vil sikre yderligere mange gode år sammen. Alle spillene havde sine særpræg, der gjorde dem til det rette spil for den enkelte. Hvert spil havde sin storheds tid, og de fordumstids svundne spil, vil ikke blive glemt. Til alle disse titler kan så yderligere nævnes utallige spil som aldrig blev officielle spil, men blev spillet, og nogle stadig bliver, i venskabelige stunder med andre SDere.

Semper Dating. Igennem tiden har der været lavet meget sjov med dette, men realistisk set har SD ikke bare samlet en masse venner, det har ført til utrolig mange forhold, giftemål, og siden børn, villa og vovse. Om 8 år begynder de første SD børn at skrive ansøgninger

Semper Danica havde vanen tro Julefrokost i København, og i år slog vi alle rekorder i antal og var 100+ afsted til årets Julegilde, og aller vigtigst - Semper Danicas 10 års jubilæum. Ikke bare var dette en fantastisk aften, men i år var 1/5 af deltagerne SD fest jomfruer, og de fik en kæmpe oplevelse sammen med de SDere som fast gør Julefrokosten til årets fest.
    Ligeledes var der en sommerfest arrangeret i Aalborg med 47 deltagende, som også var en kanon aften i godt selskab.
    Disse fester i Semper Danica er det der holder guilden sammen. De er limen som sikrer vi kender hinanden, ikke bare fra de forskellige spil vi spiller, eller de utallige timer vi sidder på ventrilo og fører dybe og seriøse samtaler, men kan sætte et ansigt bag personen på den anden side af skærmen, og glæde sig til det næste sociale arrangement, hvor gensynet kan bringe venskaberne tættere på tværs af landegrænser og erhverv.

Dette var året hvor der er kommet mange nye til. Enkelte gamle er trådt tilbage fra MMO verdenen for at fokusere mere på deres IRL. Året hvor vi fik nye spil, og forventningsfulde kigger fremad mod kommende titler. Året hvor vi fra Ledelsens side har lukket dørene lidt mere op, og året hvor hvert enkelt medlem stolt kan gå til konen, kæresten, familien, vennerne og arbejdet og med et smil på læben og stolthed i stemmen kan sige -

"Jeg er medlem af Semper Danica, Danmarks bedste MMO guild"
    Click image for larger version. 

Name:	252263_10151405257799892_1976159604_n.jpg 
Views:	375 
Size:	65.4 KB 
ID:	6036

Året der gik - 2012

Sikke et år for Semper Danica!

Kan ikke mindes så stor aktivitet i mange år, både på den spil mæssige side, den sociale, ej heller på den forum aktive side. Året har bragt så meget med sig at bare det at tænke tilbage på det forgangne år, sætter et smil på ens læber.

Vi vil i år starte med at give en åbenarmet velkomst til medlemmer som har joined Semper Danica i årets løb.Vi håber I føler at I er blevet taget godt imod, og at det kommende år i SD vil give jer oplevelsen af fællesskab.
    En afskeds salut skal selvfølgelig også lyde til de medlemmer som har forladt Semper Danica. Vi er selvfølgelig utrolig kede af at miste gamle og gode medlemmer, om det så var til mere seriøse raid guilds, nye IRL fokus punkter eller andet, er det altid trist at skulle sige farvel.

Vores forum. Dette er dagligt besøgt af utroligt mange medlemmer, mange nysgerrige ansøgere, og rigtig mange andre øjne kigger ind for at se hvem vi er og hvad vi kan tilbyde. I det forgangne år har vi haft 66 ansøgninger, til WoW, SWTOR og Guild Wars 2 som siden er blevet medlemmer eller trials, og ud over det godt 200 ansøgninger som er blevet afvist grundet ansøgningsstop eller andet. Desuden skal der lyde en stor tak til vores Admins, og ansvarlige for forummets vedligeholdelse, for jeres kæmpe ulønnede arbejde.

wOOOOt trådte i foråret ned som GM for SWTOR, men ganske kort var hans pause fra den øverste ledelse, inden vi igen fik grebet i ham og forfremmede ham til 2.GM. Panser Anden overtog GM rollen i Rådet for SWTOR tropperne, men desværre var hans regeringstid ikke så lang som håbet, da Swtor var nået et punkt, hvor en GM plads ikke kunne forsvares længere.

Swtor fik desværre aldrig taget et solidt greb i Semper Danica som vi havde håbet på. Spillet var bare ikke det som mange havde håbet, og omend vi prøvede mange tiltag for at øge aktiviteten, faldt antallet af medlemmer støt. En lille kerne af fans er dog stadig aktive, og der er 2 faste raid hold kørende. Bioware inviterede i foråret GMs fra hele verden til en stor konference i Austin Texas, for at samle input fra verdens guilds, og fremvise deres næste expansion. Semper Danica var som den eneste guild i verden repræsenteret af 2 deltagere som alt var betalt for - wOOOOt og Jeoparty, og de fik en fyrstelig behandling og en kæmpe oplevelse. Swtor blev i efteråret FTP.

Guild Wars 2 fik i 2012 sin ankomst. Dette spil er meget anderledes end tidligere spil, og vi fik en flyvende start med 140 medlemmer til release. 2013 vil vise os om dette spil er noget der holder i SD regi.

World of Warcraft har i 2012 sloges i Dragon Soul, og 10 mands holdene har kørt en hård konkurrence om at få nedlagt de forskellige udfordringer.
    Vi fik en ny expansion i år - Mist of Pandaria, og dette har sat skub i et seriøst 25 mands Raid hold i SD regi. Ligeledes er der kamp for at opstarte et 25 mands i mere casual regi.

SD-mini spil har ligeledes bidt mærke her i år 2012 med både Planetside 2, Minecraft, The Secret World, Diablo 3 og fornyet aktivitet i Eve-online, som har gjort sammenholdet bedre på tværs af spil, og spillere fra de forskellige MMO'er har benyttet dette som mulighed for at få nogle nye bekendskaber.

Hvad vil vi så med SD i 2013

Igen i år vil vi indlede med kommunikation, da dette til stadighed er en mærkesag i SD.

• Forumskrift og sprogkommunikation i det skrevne er ikke altid let. For der er mange ting som hurtigt bliver drejet over i en anden boldgade, som ellers ikke var hensigten. Husk at ikke alt der skrives er ment som det står. Spørg ind til meningen hvis man er i tvivl, evt. via PMs til vedkommende. Det kunne jo være I faktisk var enige.
    • Kommunikationen mellem medlemmer og ledelse. Dette var året hvor det første Nyhedsbrev ramte SDs medlemmer. Ikke bare en status på hvordan det kører i SD, men også en åbning ind i Ledelsen. Et kig ind i hvad der er arbejdet med, arbejdes på, og lidt om tankerne bag de forskellige områder. Vi håber dette er en god start for hvorledes vi vil visualisere vores arbejde i Ledelsen, og mere er på tegnebordet Dog kan der være ting der ikke skal lægges ud til debat for alle. Her må vi stadig være mere forstående overfor hinanden og stole på at den beslutning der er truffet er valgt for at gavne SD som helhed og individet.

SD Generelt

Forummet har fået en stor omgang igen i år, og seneste opdatering faldt i December. Der er kommet nye forummer til, og enkelte er fjernet. Ligeledes i Ledelsen er der ryddet op og blevet ensrettet på alle områderne. Sergeanterne har fået deres eget underforum, som er ivrigt brugt og medlemmerne besluttede at få et køb/salg/bytte forum. Har I nogle idéer og synspunkter hører vi ligeledes gerne fra jer om dette.

Vi håber at I vil komme til ledelsen i det kommende år med alt der bekymrer jer. Vi sidder i ledelsen dagligt og kigger ting igennem vi modtager fra jer, og intet bliver forbigået. Så kom endelig til os hvis i har noget i kan bidrage med. SD er kun, hvad SD er, pga. medlemmerne.

Som altid er der fester på vej. Vi fik i 2012 lavet et festudvalg og disse vil sørge for at 2013 bliver endnu et år med sociale arrangementer og hyggelige stunder - vi mangler dog stadig 2 medlemmer til dette festudvalg.

SD World of Warcraft
    Mist of Pandaria er på menukortet for WoW folket. Mange gamle medlemmer er begyndt at vende retur til WoW, som pt. stadig er Semper Danicas Flagskib. Mist of Pandaria har bragt 25 mands raiding tilbage i SD, og fremtiden må vise om dette udvides til casual niveau også.

Der vil fortsat komme forskellige Events op i løbet af året, og disse giver bund for nogle gode stunder sammen og nyde en kold øl imens man hygger rundt med sine venner.

SD Star Wars - The old Republic
    Swtor er små i antal, men stærke i viljen. 2013 vil vise vejen for fremtiden for Swtor, da denne stadig er uvis. Spillet har potentialet, og medlemmerne er engagerede.

Events kan være svaret fremadrettet, og vi håber 2013 giver muligheden for at Swtor igen kan vokse i størrelse.

SD Guild Wars 2
    Guild Wars 2 har samme fremtid som Swtor, kun tiden kan vise om spillet kan bære sig selv i SD regi. Spillet har som Swtor stort potentiale, men er det nok?

Kommende titler
    Der er mange nye spændende titler i 2013, som den kommende tid vil åbne mere og mere info op for SD. Titler som The Elder Scrolls Online og Titan er at nævne, og vi vil selvfølgelig følge dem på nært hold.

Husk endelig at bruge jeres ledelse til noget konstruktivt. Kom frem med hvad i kunne tænke Jer i vores officielle spil, og I er selvfølgelig altid velkomne til at starte noget op selv, vi skal nok støtte op og hjælpe hvis påkrævet.

Man kan vist roligt sige, at Semper Danica har haft både held og medvind.
    Men en stor del af fortjenesten til vores succes, kommer fra nogle fantastiske engagerede officerer,og dedikerede medlemmer. Husk dette!

En hyldest herfra til jer! I har igennem årene gjort jeres til at Semper Danica i dag er Semper Danica!

En hyldest til jer der har delt byrden med os, nu og fremover!

En hyldest til jer der i det kommende år vil ankomme til Semper Danica og lægge en del af jeres hjerteblod i Semper Danica!

En hyldest til Blizzard, Bioware, ArenaNet og alle jer andre super firmaer der giver os timevis af underholdning!

Semper Danica er baseret på, at nogen vælger at bruge tid og energi på at skabe nogle rammer som andre kan få nogle fantastiske oplevelser i. Det er baseret på, at vi hjælper hinanden og behandler hinanden med respekt.

Semper Danica er i dag mere end bare en MMO guild. Vi har stået distancen og er nu et samfund i samfundet. Vi har formået at skabe et miljø hvor alle former for gamere, både hardcore og casuals kan finde sig til rette. Vi har formået at skabe et miljø hvor det er ok at man grundet IRL må omprioritere i en periode, grundet børn, sygdom, familie, værnepligt og andet. I Semper Danica er man en del af et samfund hvor der er forståelse, og skuldrer at læsse af på. Hvor ingen spørgsmål er dumme, og billeder af sin kat bliver lavet om til bacon og patter.

Disse ting og mange mange flere gør at er man først blevet SDer i hjertet, kan man ikke stoppe!

Mange af vores medlemmer har været her i alle årene og vi håber lige så mange er her de næste mange år.

Semper Danica er IKKE perfekt. Men vi er gode til ikke at være perfekte! Vi har et sammenhold som du ikke finder et andet sted. Vi praler sjældent, men nogle gange bliver man nødt til at sige – SEMPER DANICA!

Men i dag på årets sidste dag så brug lige 2 min på at tænke over hvad SD gav dig i år, og hvad du gav SD. Vær stolt at af det, værdsæt det, værn om det og bak op om Ledelsen, medlemmerne, og om de nye folk der i 2013 vil give os nye fantastiske oplevelser!

Vi er her for hinanden, men man får ikke mere ud af SD, end det man selv ligger i det. Spørg ikke hvad SD kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for SD!

Godt nytår ønskes I af alle i SDs Ledelse….Og Gud og Dronningen bevare Semper Danica

Paladin of the Board Jeoparty's Avatar

Vil gerne som 1.GM lige smide nogle enkelte ord selv.

SD dette år har for mig været speciel, på den gode måde. Det har været mit første år som 1.GM, og har virkelig nydt den opbakning der har været omkring dette. SD har noget specielt, og det specielle er de medlemmer vi har, og de fyre og piger der er i ledelsen som lige giver den tand ekstra af sig selv for at SD skal være SD for alle.

Jeg har i det forgangne år kæmpet en personlig kamp med systemet for min familie, men SD er også min familie, og denne er der i lige så stor grad blevet kæmpet for. Ikke for at den skal overleve, for er slet ikke i tvivl om at SD har yderligere 10 år på bagen, men for at synliggøre hvem vi i ledelsen er og hvad vi laver bag dørene. Gøre alles spil oplevelse til det bedst mulige, på godt og ondt, og sikre SD som helhed er en velsmurt maskine.

Personligt vil jeg gerne lige smide nogle ekstra tak ud til et par stykker i SD som i året løb har gjort lige den smule ekstra for SD og mig personligt.

wOOOOt, havde ikke troet man bare kunne finde en kammerat som dig via et MMO. Du har vist dig som en der er der for SD, og vil gøre meget for at gå den tand længere end alle andre. Vi skal helt sikkert ses mere i 2013.

Trine, Livet er nu og da finurligt, men du er en dygtig pædagog, og er god til at sikre vi andre ikke går under bordet til fester, i metaforen at du sikrer vi ser den anden side af ting som fyre nu og da glemmer

Panser Anden, Du overtog en stor rolle i en svær tid, men du er sku gået til den med krum hals.

Mortor, Who? Du skal også have en tak for at lytte og give igen i en masse ting.

Stormlord, for at være Stormlord. Du har nok haft det sværest af alle. Du skulle overtage efter mig Godt vi har Facebook til at debatere 10000 ting inden vi poster det på forummet

Nerror, uden dig ville vi være fortabte. Det arbejde du gør med forummet er guld værd.

Obsequious, Vil man have noget gjort, skal man fange Obse. Alt er muligt for den der bærer viljen i sjælen, og du kan sku trylle med det forum.

Admins, for at klare alt det daglige på forummet

Officerer, for at sikre SD kører i de områder i er ansvarlige for.

Sergeanter, for at give officererne noget at rive i og tænke over. I er fantastiske til jeres rolle, og gode til at hive ting op i finder på vejen.

Medlemmerne for at have holdt en fantastisk god tone på forummet. For at være gode kammerater, og give liv i alle de områder i kommer i. Ligeledes en stor tak til jer alle for at deltage i de debatter som har været oppe. Det er en fornøjelse at deltage i konstruktive debatter.

Og til Harzul en speciel tak. Vi ses i 2013

Har jeg glemt nogen så er her et par takker i kan snuppe selv efter behag:

Tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak, tak,

Godt nytår SD, ses om et års tid.

Jeoparty

PS: Sanne var taget på Juleferie desværre. Vi må se næste år om hun er frisk

SD Medlem Forum Elder Marwen's Avatar
    Spil
    WoW

Socialt Medlem Forum Warden Freakazoide's Avatar

vil gerne give den i thumps op, vil dog gerne indrømme selvom jeg bliver flamet ned

læste den ikke =(

CS:GO på ESEA http://play.esea.net/?r=1245364
    lvl 99 Path of exile

Socialt Medlem Forum Senior PulvenDK's Avatar

Super tale

Forum Acolyte Arissa's Avatar

When its dark enough, you can see the stars......

Forum Elder Mortor's Avatar

Jeg vil også gerne lige skrive lidt om dette fantastiske år som snart er forbi.

For mig har det uden tvivl været det bedste år i SD. Jeg kastede mig sammen med Hest over opstarten af GW2 og fik en GM plads i rådet.
    Det har til tider været hårdt arbejde men det har været det hele værd. Vi fik startet GW2 op på bedste mulige måde og vi nåede knap 200 medlemmer. Aktiviteten er ikke dag faldet markant og vi er kun omkring 80 der stadig spiller GW2 med jævne mellemrum. Jeg håber at Anet ryster op med noget rigtig godt i de kommende updates, noget der kan få aktiviteten lidt op igen.

Men uanset hvilken fremtid GW2 får i SD, så er jeg personligt blevet så meget rigere på erfaring, venskaber og ikke mindst bekendtskaber.

Hest du og jeg har fået et fantastisk venskab og vi har igennem det sidste års tid fået skrevet en mio sms'er til hinanden

wOOOOt jeg har altid haft stor respekt for det arbejde du har lagt i SD og det er bestemt ikke blevet mindre respekt efter jeg har lært dig endnu bedre at kende. Du åbnede dit hjem for mig i forbindelse med vores julefrokost og jeg følte mig velkommen fra første øjeblik jeg trådte ind af døren. Du er en guttermand.

Jeo aka Sanne, det har virkelig været en fornøjelse at lære dig at kende. Du er uden tvivl den person i SD der knokler mest for guilden og det er mig nogen gange ubegribeligt hvordan du magter det når man samtidig tænker på hvad du har måtte kæmpe med irl.

Trine, Nerror og Stormlord i er alle fantastiske mennesker som er medvirkende til at jeg elsker at sidde i rådet og debattere til tider meget tunge emner.

Tristanas da jeg skulle finde en person til rekrutteringen i GW2, så var jeg ikke et øjeblik i tvivl om at det skulle være dig og jeg er rigtig glad for at du tog opgaven til dig. At du så også viste dig som en utrolig festlig person til julefrokosten, ja det er kun en bonus

Jeg vil også lige fremhæve PriestDK. Du har givet os nogle fantastiske hyggelige events hvor vi har fået rørt lattermusklerne rigtig meget. Desoco blev sidenhen din wingman og det var et godt valg.

Alle andre sergenter og officerer skal også have en stor tak for det ekstra arbejde i alle har lagt i GW2.

Til sidst er der kun at sige

Godt nytår SD
    Last edited by Mortor; 30-12-2012 at 21:23.

Socialt Medlem Forum Warden Palihz's Avatar

Trista er ikke en festlig person. Han stjæler (ok vinder) mine øl ;-)

Socialt Medlem Forum Acolyte Crushgar's Avatar

Super tale

Forum Senior Huntnez's Avatar

Pisse godt arbejde allesammen kom rigtigt godt ind i det nye år!!

//Hunt

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Hvor er det dog skønt, at Jeo har overtaget min årelange rolle, som den der smider de laaange gode taler ud,
    hvor vi alle velfortjent får et klap på skulderen.

10 år med SD har været fantastisk, og listen over jer som jeg kender gennem SD, hvor i har ydet ekstra,
    og SD er blevet jeres online hjemmebase, den liste er så lang at jeg aldrig ville kunne gøre den komplet.

Mine Co-GM's, alle officerer og Sgt's skal ha 1000 tak og masser af ros.
    Og specielt tak til alle jer som bærer SD i hjertet og bare er gode guildmates.
    Jeg kender ikke alle så godt som jeg gerne ville, og håber at se mere til flere af jer i 2013.

2012 har været et personligt fucking lorte år for mig. Men et lyspunkt har der været, og det
    er SD, at være tilbage i GM rådet, og passe på min guild, og så feste med jer til julefrokosten.

Godt nytår til alle, både nye og gamle rødder i SD.
    Pas på alle fingre, ører og øjne - det er sgu svært at game uden!

Og lige over, med tak for de varmende ord guys!

Nytårskram

w
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Socialt Medlem Forum Adept

Forum Apprentice

SD Medlem Forum Senior Noggs's Avatar

Selv store mænd kan græde..... af glæde.. det var sgu en smuk tale.

Jeg har kun et at sige: En gang SD'er... altid SD'er
    Så går jeg igang med mit spil - eller prøver da
    "Are you threathing me Master Jedi?"
    Fac Venatorem Captivum

[Signature overflow error]

SD Medlem Forum Acolyte Cox's Avatar
    Spil
    WoW

Super tale. Den opsummerer det forgange år i SD rigtig godt. Jeg glæder mig til at game og feste med jer alle i 2013 Godt nytår!
    SWTOR: Cox, Coox, Coxx, Joldat
    Diablo3: Tapre#1240
    Steam: Ritard
    Origin: CoxSD
    Wow: Tapre

SD Medlem Forum Apprentice Havdreng's Avatar
    Spil
    WoW

Dejligt med en god tale. Det er sådanne ting, som virkelig understreger den enhed SD er

Godt nytår til alle

Forum Senior Executie's Avatar

Socialt Medlem Forum Senior Wacky's Avatar

Virkelig flot tale
    WoW: On hold - Wakki the Priest, Wolky the Warlock
    Retired DAoC & WAR GM - SD member forever

Forum Apprentice

Vel skrevet

Forum Learner

Flot tale til en fantastisk guild

Rigtig godt godt Nytår til alle i Sd

Socialt Medlem Forum Elder Panser Anden's Avatar

Ja selv om jeg ikke var der så lang tid så er det et utroligt arbejde der lægges i SD fra ledelsens side og især @Jeoparty , så mangler du bare 5 mere for medlemsskab

Jeg har lært rigtig mange folk at kende og håber sku kun at SWTOR og dem der spiller det går et rigtig godt år i møde.

Til alle jer andre....Peace! og hyg jer
    Death Star...I like the sound of that!

Forum Elder Cookiebo's Avatar

Skål og godt nytår... Husk kondomer og dankort. Ellers kan 2013 blive et skod år....

WoW Officer Forum Warden Harpos's Avatar

Fantastisk, fremragenden og ikke mindst en tale til, for og om SD.

Kan kun sige tak... FOR VERDENS BEDSTE GUILD...

Forum Adept

Godt Nytår SD

Socialt Medlem Forum Warden Freakazoide's Avatar

så læste jeg den også igennem, thumps up du har skrevet en veldig fin tale!

Godt nytår SD

CS:GO på ESEA http://play.esea.net/?r=1245364
    lvl 99 Path of exile