Page 1 of 6 12345 ... LastLast
Results 1 to 25 of 127

Thread: Farvel Semper Danica

Guest

Default Farvel Semper Danica

Det er med en tåre i øjet, men også med en lettet sten fra mit hjerte at jeg må meddele at jeg stopper i Semper Danica.

I lang tid lovede det rigtig godt og SD var den type guild jeg var ude efter, folk havde styr på tingene og så fremad. Sådan fortsatte det i den første måneds tid.

Semper Danica er en perfekt guild til casual gamers, som spiller WoW for at slappe lidt af fra det virkelige liv et par timer om dagen. Men for folk der spiller hardcore som jeg selv mangler der et eller andet.

Som tiden skred frem viste det sig hurtigt hvem der mente det seriøst med WoW og hvem der ikke gjorde. En naturlig del af dette var at de mest hardcore spillere gruppede sammen om et fælles mål i highend instances. Dette kørte også godt et stykke tid, men da SD er 3/4 casual gamers førte det til en del gnister ingame og på forum, om det var jalousi ved jeg ikke.

Vi begyndte at lave Upper Spire runs og her startede måske det der i sidste ende fik mig til at tage denne drastiske beslutning. Hurtigt gik der ikke et raid uden folk skulle brokke sig over det ene eller det andet, folk der dolkede hinanden i ryggen med spydige posts på forum. Uenighed om hvem der skulle ha items med "greed before need" and "you name it".

I starten troede jeg det bare var en overgangsfase, men det blev værre og værre. Til sidste besluttede jeg at holde en pause fra min main og spille min Priest i stedet for. Og lade nogle af de nye folk tage over og styre raids.

Hvad sker der så, det går halvt i vasken og kun et par stykker af de aftalte raids bliver til noget. Simpelthen fordi folk havde mistet interessen til at raide og være på VT med alt det brok brok brok (ihvertfald min formodning om hvorfor folk ikke lige ofrede sig og hjalp dem som endnu ikke havde fået blodet).

Prikken over i'et kom så her til aften i Molten Core

Demetric den gæve kriger havde med næb og klør fået skrabet et samarbejde sammen med Evil Inc om at tage derned for at prøve os lidt frem. Det blev dog hurtigt tydeligt at deres VT ikke kunne holde til 40 personer, det blev så besluttet at vi delte os op på SD's server og på EI's server.

Jeg har en bærbar, så jeg valgte at være logget ind på begge VT servere.

Det der slog mig var hvor meget brok der var på SD VT over hvordan Evil Inc spillede. Lavede de det mindste fejltrin blev det straks kommenteret af en SD'er. Ja ok de lavede småfejl, men det gjorde SD folk altså også.

Da det begyndte at gå rigtig skidt endte det ud med at en del SD'ere sad og svinede Evil Inc's spillere til. Alt imens folk på Evil Inc's VT var stille og rolige og så lyst på tingene. Og sådan fortsatte det indtil SD trak sig fra raidet. Der kommenterede Evil Inc også samarbejdet som jo på igen måder fungerede, men det var ikke med onde tunger, dog med en smule skuffelse.

Jeg ved godt at var en næsten umulig opgave at køre et raid på 2 raid kanaler, men hav da lidt respekt for andre mennesker. Det var også første gang de var dernede.

Jeg vil pointere at det IKKE var alle der svinede EI til, vi havde et par stykker som hele tiden prøvede at holde moralen oppe, men det må være umuligt med så mange der brokker sig over det ene og det andet og hele tiden er negative.

Hvis SD's highend spillere ikke kan samarbejde med en anden guild så ser fremtiden ikke lys ud for guilden. Vi mangler priest i en grad der næsten er pinlig. Vi har 3 (TRE) priest som er aktive, og så et par enkelte casuals (ja, jeg tillader mig at kalde folk som bliver level 60 efter 2½ måned for casuals). Og der er brug for mindst 8 aktive i highend hvis man skal have en chance. Jeg ved godt der er et forsøg på at skabe en alliance med ANSI, men en guild som har 5-8 level 60'ere online i primetime er altså bare ikke nok.

Semper Danica kan IKKE klare sig alene med de folk vi har. Det kan måske lade sig gøre om 2-3 måneder hvis alt flasker sig. Men med den attitude folk har og det der foregår i krogene så ser det på godt jydst FANDME skidt ud.

Jeg har læst http://forum.semperdanica.dk/viewtopic.php?t=7547 og forstår godt jeres synspunkter, det er bare ikke nok for mig. Jeg er kørt sur i den måde folk opfører sig på, og det har ikke hjulpet med en lille pause, som jeg havde håbet. For min egen skyld og min fremtid i WoW har jeg derfor valgt at bevæge mig ud på en af de enge hvor grasset måske ikke er grønnere, men forhåbentlig smager lidt bedre.

Der er mange utrolig flinke folk i SD, men også alt for mange sure og rådne æbler som ikke gør mit spil til en nydelse. Jeg håber du Jesper kan finde hoved og hale i den krise SD er inde i lige nu og ønsker jer alle held og lykke fremover.

Jeg sender alle items fra Semperbanken + Penge til Jesper i løbet af i morgen lørdag. Jeg bærer ikke nag på nogen måde og det håber jeg heller ikke i gør. Jeg vil fortsat hilse på SD folk og i er velkomne til smide mig en whisper i ny og næ hvis i skulle få løst. Vi spiller trods alt stadig på samme server.

And don't be a stranger !

Guest

På trods af tidligere udtalelser må jeg indrømme jeg er totalt enig med morfar. :cry:

I overlever nok.

Duggie.

Guest

TSK !!!!

Forum Adept

Du er officer, hvorfor kickede du ikke dem der skabte problemerne istedet for bare at opgive?

Selv woot siger det jo , han har ingen mulighed for at vide hvad der sker på lvl 60, der er kun dig og znyp til at smide problemerne ud. Hvis jeg var/ er i den kategori vil jeg da hellere vide det, end ubevidst ødelægge guilden..
    "It wasn't broken, so it needed fixing" - SOE filosofi.
    --
    Dies - SWG - RIP.
    Newt - WoW - 60 Shaman
    Spirite - WoW - 10 Mage
    Opportunity - WoW - 6 priest

Forum Apprentice Kalorius/Era's Avatar

efter at have læst morfars post finder jeg mig desværre også enig i det han siger. der er alt for stor uenighed i SD, folk der flipper ud på hinanden og ikke rigtigt sammarbejder, SD ser ud til at være kommet til et meget dårligt sted, jeg må desværre sige at jeg fik efter at have læst morfars post, øjne på dette store problem. Jeg joiner ikke Public Enemies, er hverken blevet spurgt af dem eller har selv spurgt dem, men jeg kan ikke rigtigt se et godt fremtid for mig i SD. jeg tror desværre dette også er min farvel til Semper Danica. Jeg har haft det meeeeeget hyggeligt med rigtig mange af jer. Bla. Rakii, Rhinestone, Repo, fisker, minfetter, holgerdk, Hammertime, tigerbamse og mange mange andre. I må hygge jer gutter og håber at SD finder ud af det og glemmer de mange uenigheder der har været i guilden det sidste stykke tid.
    Jeg tror jeg vil prøve at være guildless et stykke tid... og joiner måske mine irl venners lille guild jutlandic league, alle kender hinanden der og ingen kommer op og slås over små ting.

Mvh Era
    Proud recruit of Hive-clan.com

Forum Learner Nicoladen's Avatar

Ses Morfar

GL fremover, håber du finder hvad du søger

Det er vigtige synspunkter der bliver fortalt her. Så lad os se lidt objektivt på det og ikke blive børnefornærmet

Har der været et eneste raid hvor der ikke har været brok over loot? Jeg ved det ikke, men jeg har været på 3 upper raids og på alle 3 er der nogen der har bitchet over at X-person vandt et eller andet, istedet for at glæde sig på deres vejne. Ja jeg ved godt at folk har været dernede MANGE gange og så taber loot til andre der kun har været der et par gange. Tough luck det er sådan reglerne er pt, der bliver rollet om loot.

Selvom man sidder og tænker "fuck det lille narbarn skulle fandme ikke ha vundet, han/hun er altid så skide heldig bla bla bla" så hold det dog inde!

Sig grats og ti eller stille hvis du ikke har noget konstruktivt at sige.
    Det andet er demoraliserende og skaber en pisse dårlig stemning.
    Meget kommer til udtryk når kommunikationen foregår over VT og ikke i chat.

Husk vi er guildies og at alle upgrades jo egentlig hjælper os alle.

Vi skal vel på et tidspunkt nakke hende Onyxia ik?
    <a href="http://europa-agnarr.com">Europa Agnarr</a>
    Preacher [60] CLR
    Bloated [60] WAR
    Mesmerizer [60] ENC
    Nocts [60] MNK
    Gademusikanten [5X] Bard

Guest

Selvfølgelig meget ærgerligt med morfars exit. Han var uden tvivl den vigtigste brik i SD for 60ere og derudover en kanon fin fyr. Altid hjælpsom og i godt humor så .

Jeg håber da ikke for mange highlvls leaver og at man lige giver det en uge eller 2 til at falde til ro :/

SD Medlem Forum Elder

Kvantitet er sjældent bedre end kvalitet. Måske blev SD for stor på et tidspunkt, ved ikke hvornår

Xlausen
    Druids are PvE

Forum Convert

Ja, det er med mindst lige så mange tårer i øjet (hvis ikke flere) at jeg må meddele at jeg også smutter fra SD.

Lange forklaringer er unødvændige, SD er et godt guild med sit eget tempo, et tempo der dog desværre ikke passer med mit tempo.

Så efter 1½ år slutter det her. Der er så mange mennesker jeg gerne vil takke for de hyggelige stunder vi har haft, både fra SWG tiden og WoW.

ZponX signing off.

Forum Acolyte Royce's Avatar

SD er et guild som ikke fokusere på lvls item og andet materielt, men hyggen ved hinandens selvskab. Det er fint i melder klart ud og alt respekt for det.
    Vi har længe trængt til at få soteret fra i dem der ikke føler SD er highlevel nok og nu sker det så.

Det gode ved det er, at SD ikke ændre sig det mindste. Dem der hygger sig med at hjælpe folk 10 lvls under sig får det stadigt ligeså sjovt som de havde det før, det er en naturlig udvikling at de "stærkeste" skiller sig af med resten - so be it

Vi vil self mangle lidt ildkraft men humøret er det samme.

Gl fremover.

Men husk på en ting. Når det nu går hen og bliver boring fordi i har fået jeres items, eller nået de andre IG mål i må have, så er der stadigt lige meget gang i SD, og vi har det stadigt sjovt - i vores snøvle tempo

Vi ses stadigt IG, no hard feelings. Jeg melder folk ud efterhånden som de skriver sig på listen.

/edit - Jeg har flyttet tråden til Open Forum så alle kan følge med.

Quote Originally Posted by kano
    På trods af tidligere udtalelser må jeg indrømme jeg er totalt enig med morfar. :cry:

I overlever nok.

Duggie.
    Ønsker du osse at forlade SD? Din kommentar forvirrer mig lidt /explain

Quote Originally Posted by ZponX
    Ja, det er med mindst lige så mange tårer i øjet (hvis ikke flere) at jeg må meddele at jeg også smutter fra SD.

Lange forklaringer er unødvændige, SD er et godt guild med sit eget tempo, et tempo der dog desværre ikke passer med mit tempo.

Så efter 1½ år slutter det her. Der er så mange mennesker jeg gerne vil takke for de hyggelige stunder vi har haft, både fra SWG tiden og WoW.

ZponX signing off.
    Det overrasker mig en del at du er blevet fristet til det grønnere græs på den anden side. Jeg har set dig personligt og syntes virkeligt du har SD kvaliteterne i dig. Jeg håber virkeligt du finder det du mangler, da jeg ikke har lyst til at takke nej hvis du skulle vende tilbage om en måneds tid.

Forum Convert

Quote Originally Posted by Royceman
    Quote Originally Posted by ZponX

ZponX signing off.
    Det overrasker mig en del at du er blevet fristet til det grønnere græs på den anden side. Jeg har set dig personligt og syntes virkeligt du har SD kvaliteterne i dig. Jeg håber virkeligt du finder det du mangler, da jeg ikke har lyst til at takke nej hvis du skulle vende tilbage om en måneds tid.
    Tja, jeg er ikke blevet invitet i PE eller noget hvis det er det du tror.
    Jeg gider bare ikke narre mig selv, og andre, ved at lade som om jeg har det fint med at være i SD, når jeg ikke har det fint. Så hellere leave guild nu, i stedet for at tage pladsen for en potentiel ansøger.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Jeg ser gerne at alle i SD som har et problem med interne stridigheder melder sig ud nu.

Morfar du skuffer mig mere end inderligt!

vi trænger til en oprydning.. Dem som er her for guilden bliver, resten kan ha det så godt..

vi havde samme situation i DAOC hvor 1/3 skred når det ikke lige passede dem. det var kun 7 folk, men stadig et hårdt slag for guilden.
    Men overall så var det en fordel fordi vi blev af med dem som var utilfredse, og det var ddem som virkelig skadede guilden indefra..

Jeg er taknemlig for det arbejde Morfar var med til at yde i SD, men det er sørgeligt at han smutter når der er første tegn på modvind. Trust me, jeg er mere end dybt skuffet..

Flere vilfølge efter Morfar, sådan er det altid når en markant leder smutter. Men det vil kun være et spørgsmål om tid, før vi igen har en normal situation i SD, og sandsynligvis en bedre med folk som er her for guiden og ikke kun for ders egen skyld.. Jo vi spiller for selv at have det sjov, men man er medlem af en guild så er man her for sammenholdet..

Jeg har INTET til overs for folk som skrider når der er modvind i et enkelt raid..

Er der SD'ere som vil ud, så skriv jer på nu, og så bliver i afskrevet som de andre.. No hard feelings, sådan er livet, men det er ikke noget vi vil bruge mere tid på i SD.

De venligste hilsner
    wOOOOt

PS. Morfar, ikke gang en advarsel i ledelsen, ingen dialog... Du skuffer mig meget. Jeg troede du var andet end varm luft.
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Resten - Meld klart ud hvor i står nu!
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Guest

Ude.

Kunne lave en længere post omkring hvad der er galt med sd men Morfar har opsummeret det temmeligt godt i hans post. Der er flere ting men det betyder ikke så meget nu.

At der så er flere uafhængigt af hinanden der dropper fra bekræfter bare problemerne.

Ser ikke ondt på nogle og håber da på alt held fremover 8)

Forum Convert

lol jeg syntes det er fantastisk at folk tror de finder et andet guild der skulle være bedre og fuldstændig uden brok / intriger / backstab / whine & cheese ETC.

folk skulle nok lige spare på pillerne hvis det er det de tror...

jeg kan da sige at da jeg var aktiv i AO var jeg i et af de største (hvis ikke det største guild med over 500 mennesker i .... ikke alle folk kommer til at kende hinanden lige godt ikke alle får deres phats første gang - og folk bitcher og folk bitcher meget. det eneste det hjælper på er at så kommer man af med den varme luft og andre der ikke selv turde starte med at sige noget hopper med på vognen,
    det er en med virkende faktor til at få en dårligere stemning i hele guilden hvilket fører til mere brok..
    hvis folk ikke havde haft så travlt med at blive 60 havde det sgu nok set anderledes ud , men det er jo deres ret bare sjovt at de så regner med at der er nok folk til dit & dat når mange andre ikke er lvl 60 og dem som er det ikke kan enes fordi de vil have næsten de samme items ...

det ville folk oxo i AO og med 500+ folk i et guild såå tar det sgu sin tid at få items specielt når fx. en mob på 18hr spawn timer findes i en pvp dungeon DET kræver samarbejde ....

jeg syntes folk burde stoppe deres whine når tingene ikke går som planlagt, jaja jeg bitcher da indimellem i GC når alting bliver træls men hey jeg leaver da ikke bare fordi jeg ikke får hjælp what not fordi jeg ikke kan solo mine quests som priest da der ikke er mange på mit lvl (28 atm) .så når jeg får løst mine quests er de somregel blevet grå og mob'sne giver ikke xp eller kun lige ..
    men det går da fremad omend det er med baby skridt jeg får lvl't og løst quests i contested area's men HEY hehe jeg fik da 3 HK's i går uden at dø det hjalp sgu på mit humør...

nå men det var bare lige lidt luft fra mig :wink: HF & GL fremover til dem der leaver

(nej w0000t du slipper sgu ikke af med mig :twisted: )

Paladin of the Board Reyven's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt
    Resten - Meld klart ud hvor i står nu!

Uber guilds frister mig ikke det mindste. Slet ikke dem der kun bedømmer folk ud fra deres level og antallet af raids de er med på.

Så jeg bliver hvor jeg er og gør istedet hvad jeg kan for at hjælpe SD med at blive den bedste guild at være i. Ikke den første med raids eller den stærkeste i PvP, men den bedste guild at være i!. Der er bestemt udfordringer i det og masser af ting der kan blive bedre. Jeg tror bare ikke at løsningen er at flytte til en uberguild. Ihvertfald ikke for undertegende.

Xlausen har nok ret i at SD er blev for stor, eller ihvertfald at SD voksede for hurtigt. Der kan helt sikkert laves om på nogle ting i rekruterings processen for at sikre i en højere grad at nye medlemmer virkelig er enige i det guilden gerne vil stå for. Det har jeg selv en del erfaring med fra mine 3 år som Policy Master i min tidligere guild, og vil gerne hjælpe hvis ledelsen er intereseret.
    Guildboss - Danish Legacy

Forum Trainee

Jeg tror desværre nogle af de problemer som bliver refereret til er, at adskillige folk simpelthen ikke har forstået meningen med at blive lvl 60.

For det første har vi rigtigt mange som powermongede sig til lvl 60, intet ondt i det for det er jo en del af gamet, men problemet ligger så i at når disse har gjort det, så stopper de helt med at spille den character, og det gør ondt på hele guilden faktisk (måske ikke lige de spillere som er lower lvl's, for de ser ikke problemet). Det kan ikke være rigtigt i en guild med 49 lvl 60'ere allerede, at vi knapt nok kan stille 20 mand til et joint MC raid fordi folk pludselig laver en ny character som skal være ny main eller hvad deres mål nu er. Det kan ikke passe at man har spillet en char helt til lvl 60 før man fandt ud af at denne ikke var det som man havde håbet på...

Når det så er sagt, så var det et stort problem for os igår at vi ikke bare kunne bruge SD's VT kanal. Som Morfar sagde, så kunne EI's VT ikke holde til 40+ spillere, og manglende kommunikation ødelagde meget raidet. Vi forstod ikke hvad de mente, og de forstod ikke hvad vi mente. Der blev begået en del fejl på begge sider, og jeg vil ikke bebrejde den ene over den anden, for SD's crew, mig selv inklusive, fik også lavet vores del af fejlene.
    Det har været kendt fra starten at voice communication er essentiel for et 40 mands raid skal fungere, for der skal tænkes hurtigt, og kommunikeres hurtigt, og på en mob som Lucifron er der INGEN der har tid til at sidde og skrive til den anden part mens kampen foregår. Der bør være lidt andre regler hvad angår dette, for det er ingen hemmelighed at SD's VT faktisk kører på en FED server, og det er blevet bevist under flere lejligheder at den kan klare 100 mand uden nogle problemer og lag overhovedet. Det er altså ikke andet der skal til end at skifte pw og announce det nye pw i forummet.

At se Morfar, Era, Zponx og Kano smutte er et stort slag for os alle, og jeg vil savne jer alle rigtig meget. Det skal der ikke herske nogen tvivl om (ja selv dig Kano hehe. :P). Jeg har endnu ikke fundet min ståplads i spillet, og ved heller ikke om jeg kommer til overhovedet at gøre det på noget tidspunkt, men ved da at jeg også gerne ser at der sker noget, for ellers bliver der simpelthen ikke noget end game for SD, og det vil jeg så nødigt se ske.

Marquis of the Board Barahir's Avatar

We will emerge stronger then ever...

⋐█╬╬╬╬╬╬°¯°█|
    ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓۝

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Jeg har i officer chatten længe sagt at der ikke ville gå lang tid før en stribe af lvl 60'erne smuttede. Sådan gik det så også.

De personer er nogle der har været aktive i SD, og det er selvfølgelig ikke fedt når de vælger at forlade os.

Men på den anden side. At tro at man kan lave en guild der er det hele holder ikke. SD har aldrig prøvet at bilde nogle ind at vi skal være først med det hele.

Det jeg og de andre officerer har prøvet at formane er at der i SD ikke findes egoister, og det er 100% de gode mennesker vi søger. Ikke nødvendigvis de gode spillere, men de gode mennesker.
    Gode spillere kan vi sgu alle blive med lidt træning, så stor en videnskab er WoW altså heller ikke.

Jeg vil også gerne kommentere at jeg er meget skuffet over morfar (ved godt han ikke kan læse dette nu). Hvordan man som officer, hvor man ellers har alle muligheder for at ændre ting, pludselig ikke give lyd fra sig i 14 dage, og så med et melde ud med at den er helt gal og forlade skuden ?
    Minus respekt for det.

Men lad os nu igen kigge på det positive !
    Jeg glæder mig hver dag jeg logger ind i SD til at sige hej til folk, og se hvad i alle har gang i.
    Sådan vil det også være i morgen, og sådan vil det også være om 2 år.

SD FOREVER !
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Marquis of the Board Barahir's Avatar

kir - han kan godt læse dette, det er i det åbne forum

⋐█╬╬╬╬╬╬°¯°█|
    ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓۝

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Ahh fint nok. Det havde jeg ikke lige set.
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Forum Neophyte

Hej hej

Synes lige jeg ville komme med en lille kommentar også selvom jeg ikke er highlevel og selvom jeg nok er den casuel spiller som morfar nævnte man var hvis ikke man er lev 60 i løbet af 2½ mdr:-)

Jeg er super glad for at være i SD, jeg synes det er nogle søde folk der ligger et stort stykke arbejde der meget tit kommer andre end dem selv til gode og det er netop det jeg søger i en guild sammenhold hvor det er tilladt at lave en enkelt fodfejl og lære af det. Uden at have været helt tæt på de lev 60 der har forladt guilden kan jeg sagtens forstå Woot i hans skuffelse over at der ikke er kommet en dialog fra dem der er smuttet, men men som nævnt tidligere håber jeg at SD kommer fint videre og jeg vil gerne give mit lille bidrag til det:-)
    Yipii Yihaa

Whip the witch
    :-)

Forum Recruit MadMuffinDK's Avatar

Morfar:

Du har sgu gjort en masse godt for SD. Du er sådan en type som har evnerne men også lysten til at stable et godt raid på benene - sådan opfatter jeg dig i hvetfald. Stor respekt for det, jeg ved hvor meget tid det kræver at være officer. held og lykke fremover..

Era:

Vi havde det sgu sjovt da vi mødtes i STM :wink: Du røg hurtigt forbi mig i level så vi gruppede ikke så meget sammen siden, men det hat været en fornøjelse at sende dig fjer og blomster og så få nogle dejlige potions retur - tak for det.. Held og lykke fremover..

Krise:

Hvilken krise ?????? IMO har SD sgu ingen krise. Vi har da en del "elementer" som ikke kan finde ud af hvordan og hvor de skal ytre sig, men sådan er det i ALLE guilds. Det er et frisk pust at dem som ikke længere vil bære SD farver melder sig ud, der skal kun et rådent æble til at ødelægge hele tønnen... :wink:
    Tidligere medlem af SD - Spiller causal på Auchindoun med Alliance og IRL venner :-)