Page 3 of 41 FirstFirst 123456713 ... LastLast
Results 51 to 75 of 1011

Thread: No Man's Sky

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

jeg skal se lidt mere om hvad man bruger de ressourcer til. Hvis der er en linær udvikling af "skibe" og gear som ender et sted så er det jo ikke helt uendeligt. Specielt ikke hvis du ikke mister noget når du dør.

For hvorfor udforske når du har set samtlige biomes og har det største skib? Jeg tænker at du inden for de første 100 timer har set de 9-10 elementer der skruges på når der skabes planeter.

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Kan ikke rigtigt finde ud af hvad meningen er.
    I Minecraft kunne man mødes og bygge på livet løs sammen, men her er du ude i et spil der er så stort at det måske er 0,00001 % af hele universet der måske bliver opdaget.
    Ultimativt exploration spil, men må være lidt ensomt i længden, for med den størrelse kan der jo gå måneder før man besøger en planet andre rent faktisk har sat fod på.
    Og hvorfor explore og bygge på livet løs, hvis ingen andre kommer forbi og nyder ens værker

Men det kan måske også have sin charme.

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Kan ikke rigtigt finde ud af hvad meningen er.
    I Minecraft kunne man mødes og bygge på livet løs sammen, men her er du ude i et spil der er så stort at det måske er 0,00001 % af hele universet der måske bliver opdaget.
    Ultimativt exploration spil, men må være lidt ensomt i længden, for med den størrelse kan der jo gå måneder før man besøger en planet andre rent faktisk har sat fod på.
    Og hvorfor explore og bygge på livet løs, hvis ingen andre kommer forbi og nyder ens værker

Men det kan måske også have sin charme.
    Du bygger ikke noget. Der findes så vidt jeg kan læse ikke spiller structures ud over ens skib.

Forum Adept

jeg er nu også ret sikker på at der en story line og en mening med spillet, men husk at IGN som der bliver sagt i filmen har flere eksklusive film omkring spillet i løbet af denne måned.

Quote Originally Posted by Kebra View Post
    Du bygger ikke noget. Der findes så vidt jeg kan læse ikke spiller structures ud over ens skib.
    Ohh troede man kunne gybbe noget med de resources man fandt.
    Men det er så måske kun våben etc?

Man bygger ting og skibe af ressourcer. Fuel er vidst også fra planeterne. Målet er at flyve ind til midten og for at kunne det, skal man finde opskrifter og ressourcer, for hele tiden at bygge bedre ting, der hjælper en med at overleve jo længere man kommer.

Forum Adept

plus bedre forhold til de aliens du møder undervejs giver mulighed for bedre ting skibe blueprints osv alt efter om du er i god standing eller bad standing etc. og så er jeg også ret sikker på at man ikke bare sådan kan flyve afsted fra system til system når man starter i et solsystem tror jeg det tager en rum tid og en del planligning og sådan før du har nok til at lave en rejser fra et system til det næste. det bliver nok bedre med tiden og går hurtigere jo længere man kommer men alligevel tror jeg ikke bare man kan flyve fra system til system uden at ville ofre lidt tid på det, og lave quests eller explore osv i det system man er havnet i. Spørgsmålet er jo også om du vil tage det hele med magt eller være venlig du har jo mulighed for at vælge helt selv hvordan din spille stil skal være og det smitter af på din omverden i spillet.
    Og vi kender heller ikke helt crafting systemet endnu eller hvor meget man kan lave tror der kommer meget mere om det i en af de kommende film.

Læste et sted at 0,01% af alle planeter i spillet er ca 1800000000000 stk.
    Så er det bare at gange op

Der bliver da ihvertfald nok planeter at besøge

Tror nok jeg bliver nødt til at købe det bare for exploration delen.

EDIT:
    Før jeg trykker på preorder knappen og køber det.

Det skib som man får med i preorder delen.
    Mon det er et skib man kan miste på den første dag, hvis man farer vild på en planet, eller går amok i rummet?
    Eller er det bound til ens karakter for altid?
    Last edited by Virtuella; 17-04-2016 at 8:07.

Rådsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

Der er 18,446,744,073,709,551,616 mulige planeter (18 quintilioner) - oprindeligt ville man have brugt et 32-bit seed (2^32 eller 4.3 milliarder) - men de gik med en 64 bit (2^64 eller 18 quintillioner) fordi hvorfor ikke ?
    ​[uhb-see-kwee-uhs] –adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

Ups så kom jeg til at trykke køb.

Målet må være at prøve at finde en anden SDer ingame og få udvekslet screenshots så man ved hvordan ens toon ser ud da man ikke ved hvordan man ser ud

Ups så kom jeg til at trykke køb.

Målet må være at prøve at finde en anden SDer ingame og få udvekslet screenshots så man ved hvordan ens toon ser ud da man ikke ved hvordan man ser ud
    Det er jeg med på, kan i det mindste give det et forsøg like.png

Forum Adept

Glæder mig så meget til det spil:-) den nye film fra IGN Hest har posted gjorde kun ventetiden værre ;-)

Glæder mig også rigtig meget til at se hvad der mere er i det spil og om det holder i længden eller det bare er "mere af det samme" hele tiden. Gad godt at der var noget mere multiplayer, så man i det mindste kunne vælge at starte i samme solsystem som sine venner og så kunne man mødes ved en rumstation når man var klar til at tage afsted. Tror det kunne være rigtig sjovt at explore og kæmpe sammen

Forum Adept

Jeg er helt enig @Hest men tror også at lidt a charmen med spillet er at være den første til at opdage noget og navngive noget og være den første til at se noget etc.

Quote Originally Posted by PriestDK View Post
    Jeg er helt enig @Hest men tror også at lidt a charmen med spillet er at være den første til at opdage noget og navngive noget og være den første til at se noget etc.
    Lad os nu se hvordan de vil gøre det. Hvis de ikke har en god måde at undgå det på så vil der være en spade der teleporterer rundt og navngiver det hele (eller finder ud af at scripte det). 64bit kan en computer komme igennem ret hurtigt.

Jeg gætter på spillet afvikles 99% lokalt og kun spørger serveren om en entitet med konfigurationen "d093ecbd-ee4c-4e18-a513-fd26823012a0" har et navn, eller giver den et navn.

Mht andre spillere så skal der igen være noget der forhindrer kode afviklet lokalt i at teleportere dig rundt i universet. Hvis multiplayer da overhovedet er understøttet.

Quote Originally Posted by Kebra View Post
    Lad os nu se hvordan de vil gøre det. Hvis de ikke har en god måde at undgå det på så vil der være en spade der teleporterer rundt og navngiver det hele (eller finder ud af at scripte det). 64bit kan en computer komme igennem ret hurtigt.

Jeg gætter på spillet afvikles 99% lokalt og kun spørger serveren om en entitet med konfigurationen "d093ecbd-ee4c-4e18-a513-fd26823012a0" har et navn, eller giver den et navn.

Mht andre spillere så skal der igen være noget der forhindrer kode afviklet lokalt i at teleportere dig rundt i universet. Hvis multiplayer da overhovedet er understøttet.
    Multiplayer er understøttet og de skrev et sted, de med vilje vil plante alle spillere et stykke fra hinanden i univers fra start af, så man skal nok ikke regne med man lige finde hinanden med det samme.
    Ligesom de har påstået at de kan plante en million spillere på en enkelt planet og alligevel er det ikke sikkert man vil kunne finde en bestemt person og mødes op med.

Bliver spændende at se om deres ideer virker.
    Er lidt spændt på at se hvordan deres engine vil supportere millioner af spillere i samme univers , eller om de er tvunget til at sætte begrænsninger på hvor mange spillere der kan være i samme univers.

Er lidt spændt på at se hvordan deres engine vil supportere millioner af spillere i samme univers , eller om de er tvunget til at sætte begrænsninger på hvor mange spillere der kan være i samme univers.
    Det meste kører offline, så de skal ikke bruge servere til meget Det er kun til Atlas og hvis man flyver forbi en anden spiller at man skal hente noget info. Men er også spændt på hvordan det kommer til at virke når først man spiller.

Hvis man ved hvor ens venner er, skulle man sagtens kunne finde hinanden. Det er bare at flyve ud til samme rumstation og så flyve mod samme planet, så kan man lande ved siden af hinanden.
    Last edited by Hest; 18-04-2016 at 8:16.

Quote Originally Posted by Hest View Post
    Det meste kører offline, så de skal ikke bruge servere til meget Det er kun til Atlas og hvis man flyver forbi en anden spiller at man skal hente noget info. Men er også spændt på hvordan det kommer til at virke når først man spiller.

Hvis man ved hvor ens venner er, skulle man sagtens kunne finde hinanden. Det er bare at flyve ud til samme rumstation og så flyve mod samme planet, så kan man lande ved siden af hinanden.
    Men de må vel stadig bruge servere til at gemme den data, som hver enkelt spiller efterlader.
    Som jeg forstår det så efter man har exploret en planet og navngivet ting/terraformed ting etc, så forsvinder det data, når man rejser væk fra planeten, men hvis man selv kommer tilbage eller andre kommer forbi ens planet, bliver de eksakt samme data loaded, som fra man forlod den.
    Så hvis man er en million spillere i universert(uden at vide om det er muligt) , må det vel kræve en del plads?

Men de må vel stadig bruge servere til at gemme den data, som hver enkelt spiller efterlader.
    Som jeg forstår det så efter man har exploret en planet og navngivet ting/terraformed ting etc, så forsvinder det data, når man rejser væk fra planeten, men hvis man selv kommer tilbage eller andre kommer forbi ens planet, bliver de eksakt samme data loaded, som fra man forlod den.
    Så hvis man er en million spillere i universert(uden at vide om det er muligt) , må det vel kræve en del plads?
    Troede du menter servere til at styre alt multiplayer Det spillerne uploader gemmes rigtigt nok på servere, i det de kalder Atlas og det bliver hentet når du kommer ned til en planet, så du kan se hvis andre folk har navngivet nogle dyr. Men tror ikke det vil kræve særlig meget.

Kunne være fedt hvis der kom nogle millioner spillere, håber vi ser nogle stats på hvor mange spil de har solgt på et tidspunkt

Hmm kan ikke lige helt finde ud af hvad han mener omkring multiplayer i dette interview.
    kan man møde hinanden eller ej?

Hmm kan ikke lige helt finde ud af hvad han mener omkring multiplayer i dette interview.
    kan man møde hinanden eller ej?
    Man kan mødes, men det er mere co-op style tror jeg og ikke traditionel mmo style. I en anden video har han nævnt at det var som en player hub, hvor man kan se andre spillede, men man ser ikke så meget af hvad de laver. Fx. som i Division når man går til en safezone, så ser man andre spillede, men så snart man går ud af området, er man alene igen. Tror ikke man skal forvente meget, når han direkte siger man skal spille noget andet, hvis man vil have multiplayer

Undrer mig lidt han HVER gang det spørgsmål kommer, snakker sådan lidt udenom, i stedet for bare at sige klart, "ja du kan mødes". Selvom det kan være meget svært, så vil der være folk der forsøger.

Et par quotes jeg kan finde, så kan man tage det ud af det man vil, vi bliver nok bare nødt til at vente og se
    No Man’s Sky multiplayer will allow players to meet up in the vast universe of the game. The only problem will be finding other players because only a select number of players can be seen in a certain area.
    So how does the game handle two players being in the same area?

When you and another player are in the same area, unlikely as it is given the scale of a universe, with planets that can be the size of Earth or bigger, you’ll be placed in the same lobby – in this lobby data is shared. The terrain one player blows up is visible on the other players machine, and so on and so forth.
    The Game isn’t sending you information about what every single player in the universe is doing at the same time.
    Last edited by Hest; 18-04-2016 at 15:52.

SD Medlem Paladin of the Board Daikoi's Avatar

Det er mærkeligt, No Man's Sky er et af de spil hvor jeg bare ikke kan finde ud af om jeg er interesseret eller ej. Tror bare at jeg venter til efter release og man kan få noget reelt info om hvad fanden det går ud på.
    "Video games are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world."
    -Largo, Megatokyo

Quote Originally Posted by Daikoi View Post
    Det er mærkeligt, No Man's Sky er et af de spil hvor jeg bare ikke kan finde ud af om jeg er interesseret eller ej. Tror bare at jeg venter til efter release og man kan få noget reelt info om hvad fanden det går ud på.
    Kom først ind til universets center

Syntes sq det ser rigtig fedt ud.
    Men er der nogen form for guilds eller samarbejde man kan lave?