Results 1 to 19 of 19

Thread: En pris billig reciever til mine forældre

SD Medlem Forum Disciple Manics's Avatar

Default En pris billig reciever til mine forældre

Hejsa

Mine forældre går nu og ævler om at de hører for dårligt og deres tv har for dårlige højttalere, så de vil gerne bruge nogle større højttalere, men da de ikke kan sættes til TV'et, har jeg så fået en opgave at finde en billig, men brugbar reciever til dem. Den skal ikke være vildt fancy eller have 800 connections. Den skulle kun have TV og Blueray sat til sig og kun afspille i Stereolyd. Har I nogen forslag?

Forum Elder Deadlock's Avatar

Hvad med en Soundbar? Har selv haft en soundbar som jeg har været rigtig glad for da jeg ikke var tilfreds med lyden fra mit TV, giver en meget bedre lyd end standard TV.

Har selv for ikke så lang tid siden investeret i et billigt surround sæt fra Onkyo http://www.komplett.dk/onkyo-ht-s350...biograf/750768 som jeg også er rigtig glad for, den primære grund til skiftet væk fra soundbar var at selvom soundbar har virtuel surround så er lyden for det meste meget to dimensionel (der er surround i det, men man kan ikke rigtig stedbestemme lyden til højre eller venstre)

Hvis de bare vil have noget bedre lyd og mest er interesseret i stereo så vil jeg anbefale at kigge på en soundbar.

SD Medlem Forum Elder Iznogood's Avatar

jeg kan anbefale det her sæt, vi har det selv, der er fantastisk lyd i http://www.komplett.dk/yamaha-yht-196-hjemmekino/750544

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Quote Originally Posted by Manics View Post
    Hejsa

Mine forældre går nu og ævler om at de hører for dårligt og deres tv har for dårlige højttalere, så de vil gerne bruge nogle større højttalere, men da de ikke kan sættes til TV'et, har jeg så fået en opgave at finde en billig, men brugbar reciever til dem. Den skal ikke være vildt fancy eller have 800 connections. Den skulle kun have TV og Blueray sat til sig og kun afspille i Stereolyd. Har I nogen forslag?
    Er det arven de ike kan høre?

SD Medlem Forum Senior PulvenDK's Avatar

Støtter op om en soundbar de koster ikke alverdens og giver en meget bedre lyd end standard fjernsyn højtalere

Gjorde en verden til forskel på min fladskærms lyd

SD Medlem Forum Acolyte Moonster's Avatar

http://www.elgiganten.dk/product/tv-...-gs-pakke-sort

Selv bruger jeg http://www.elgiganten.dk/product/tv-...ebiografsystem og er MEGA godt tilfreds. -Hertil bruger jeg så Zaptor box og PS3 som afspiller. Lyden kan slet ikke sammenlignes med de 2 papskiver der sidder indbygget i fjernsynet

Fordelen er at du får kæmpe lyd og så fylder det ikke ret meget. I elgiganten i Shoppen (Aalborg) har de fået lavet et BOSE lydstudie, hvor I kan prøve dem. -De kan også presses lidt på prisen udover de tilbud de ofte kører på BOSE systemer derude.

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

Quote Originally Posted by Moonster View Post
    http://www.elgiganten.dk/product/tv-...-gs-pakke-sort

Selv bruger jeg http://www.elgiganten.dk/product/tv-...ebiografsystem og er MEGA godt tilfreds. -Hertil bruger jeg så Zaptor box og PS3 som afspiller. Lyden kan slet ikke sammenlignes med de 2 papskiver der sidder indbygget i fjernsynet

Fordelen er at du får kæmpe lyd og så fylder det ikke ret meget. I elgiganten i Shoppen (Aalborg) har de fået lavet et BOSE lydstudie, hvor I kan prøve dem. -De kan også presses lidt på prisen udover de tilbud de ofte kører på BOSE systemer derude.
    Tror du missede den 'billige' faktor og modtagerne af denne Vi kan godt blive enige om at Bose er super fedt og lyder skide godt, men det er også alt andet end billigt

Ville som flere andre, også anbefale en Soundbar, der er en del gode på markedet som ikke koster en bondegård.
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Forum Knight Stormlord's Avatar

Jeg vil anbefale et 2.1 system af samme mærke som deres fjernsyn. Så kan de højst sandsynligt nøjes med den samme remote som de har nu og skal ikke skifte "kanal" på tv'et når de skal se dvd/blueray film. Sådan et anlæg kan oftest fås fra omkring 2000 kr og så er de kørende uden at det bliver alt for hightec og kompliceret.

Det mest simple er selvfølgelig en soundbar som folk har skrevet, men der er vist ikke blueray afspiller i?? Eller?

Quote Originally Posted by Stormlord View Post
    Jeg vil anbefale et 2.1 system af samme mærke som deres fjernsyn. Så kan de højst sandsynligt nøjes med den samme remote som de har nu og skal ikke skifte "kanal" på tv'et når de skal se dvd/blueray film. Sådan et anlæg kan oftest fås fra omkring 2000 kr og så er de kørende uden at det bliver alt for hightec og kompliceret.

Det mest simple er selvfølgelig en soundbar som folk har skrevet, men der er vist ikke blueray afspiller i?? Eller?
    Der skal kunne sættes Blueray afspiller TIL, samt TV. Men Blueray afspilleren kan evt sættes til fjernsynet, lyden vil stadig komme ud igennem Soundbar.
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

SD Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

Quote Originally Posted by Talnox View Post
    Tror du missede den 'billige' faktor og modtagerne af denne Vi kan godt blive enige om at Bose er super fedt og lyder skide godt, men det er også alt andet end billigt

Ville som flere andre, også anbefale en Soundbar, der er en del gode på markedet som ikke koster en bondegård.
    2
    Jeg har en soundbar fra Sasmung - vist deres absolut billigste model til lige omkring 1000. Den giver da også en mere fyldig lyd, men hvis jeg ser engelsk talende programmer uden undertekster, så er det noget nemmere at høre samtalerne på fjernsyntes højtalere. Jeg skal skrue urimeligt højt op for soundbaren for at det bliver nemmere at høre hvad der bliver sagt.
    Quinn - One name. One legend

Nu stod der ikke hvad prisleje "Billig" var og de BOSE modeller jeg har linket betragter jeg ikke som I den dyre ende, så havde jeg linket Lifestyle 535 eller lignende :-P
    -Fordelen jeg syntes der er ved BOSE er at selvom man spiller lavt, så spiller de ufattelig klart, altså der er ikke toner der "forsvinder".

Har haft HI-FI systemer med reciever (DENON og i en Periode NAD) og dertil alm. højtalere (DALI) og lydkvaliteten på BOSE højtalerne jeg har nu kan slet ikke sammenlignes.
    Havde i en periode også et 5.1 Samsung anlæg og det bedste jeg har haft er helt klart mit nuværende BOSE anlæg.

Jeg har også hørt gode soundbars, men lyden kommer også an på hvad det er for et rum ("isolering"/akustik, størrelse og form). -Her har jeg med mit ejet og andre steder været klart super imponeret af BOSE systemer... -Ja, jeg er fanboy ;-)

Pris og kvalitet hænger også som regel sammen og det ER altså MEGA lækker lyd i BOSE og lyden er altså den halve oplevelse, hvis ikke mere, når man ser film

Quote Originally Posted by Quinn View Post
    2
    Jeg har en soundbar fra Sasmung - vist deres absolut billigste model til lige omkring 1000. Den giver da også en mere fyldig lyd, men hvis jeg ser engelsk talende programmer uden undertekster, så er det noget nemmere at høre samtalerne på fjernsyntes højtalere. Jeg skal skrue urimeligt højt op for soundbaren for at det bliver nemmere at høre hvad der bliver sagt.
    Man skal måske ikke købe den billigste man kan finde

Forum Knight Stormlord's Avatar

Der skal kunne sættes Blueray afspiller TIL, samt TV. Men Blueray afspilleren kan evt sættes til fjernsynet, lyden vil stadig komme ud igennem Soundbar.
    Ah ja, det står der jo også. Læste det som at recieveren skulle indeholde bluray afspiller.

Nvm, jeg vil stadig, hvis ikke de går efter en soundbar, råde dem til at finde en reciever med 2.1 lyd i samme mærke som tv'et...

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Soundbars er som så fine. Bare lad være med at hør dem ved siden af rigtige højtalere...

Havde kigget på en Sonos Soundbar som bestemt ikke er billig. Men efter at have hørt den og så bagefter et par rigtige højtalere kunne jeg på ingen måde acceptere lyden fra en soundbar. men ok dine forældre har det jo nok anderledes...
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Der er ingen tvivl om at en soundbar ikke lyder lige så godt som rigtige højtalere, men den fylder jo også langt mindre end højtalere+receiver gør, samt at du tit kan få en soundbar fra samme mærke som tv'et og benytte samme fjernbetjening (som andre også har nævnt).

Dine forældre skal udover prisen og bestemme sig for om de vil have et skrummel af en receiver + 2-4 "grimme" højtalere stående, og have en seperat fjernbetjening....eller om de vil have en soundbar som godt nok ikke giver samme lydoplevelse, men til gengæld er lettere i brug.

Soundbar er ofte også billigere end receiver+højtalere - det skal jo også med i overvejelserne.

Jeg vil i øvrigt sige, at de lige så godt kan droppe at gå efter en stereoreceiver, da jeg ikke tror der findes er bygget til tv/bluray og dermed har HDMI indgange. De fleste stereoreceivere er bygget til cd/lp og har dermed kun phono indgange - så find dem en 5.1 surroundreceiver. Den kan også bruges selvom de kun tilslutter 1 sub og to højtalere. Jeg vil dog klart anbefale dem at lave et 3.1 system hvor de også får en center højtaler koblet på. Forskellen på 2.1 og 3.1 er himmelvid, fordi receiveren så sørger for at centerhøjtaleren kan fokusere på talen og ikke på lydeffekterne.

I øvrigt, når du siger prisbillig, hvad er billig så? Snakker vi 500, 2500, 5000? Og hvad har dine forældre tænkt sig at gøre med højtalere?

SD Medlem Forum Disciple Manics's Avatar

wow mange tak for alle jeres input. Det mine forældre er ude efter er at kunne høre TV'et bedre, når de ser Bonde søger brud fra Norge og andre af deres serier de følger med i. Det er IKKE pga film og lyd effekter og surround sound, men simpelt bare bedre/højere stereo lyd end TV'et kan give. Det skratter af h... til når man skruer for højt op for tv'et.

Pris mæssigt skal det være mellem 2 - 4000. Deres TV er et ældre LG, som ikke har de vilde connections på bagsiden, der er dog 2*HDMI som i dag optages af deres TV boks og deres Blueray.

mhs. til højttalere, så har de ingen problem i at have et 2.1 eller 3.1 setup.

Men vi snakker 2-4k for receiver og højtalere? Køb en soundbar så.

Faldt lige over den her artikel :-)

http://ekstrabladet.dk/kup/elektroni...cle2188137.ece

Men jeg ville stadig vælge Bose :-P