Results 1 to 21 of 21

Thread: 2D, 3D eller HFR 3D?

Forum Senior Nilfen's Avatar

Default 2D, 3D eller HFR 3D?

Med børneproduktionen på stand-by og en mulig børnepasning har jeg besluttet, at vi min kone og jeg skal ud og spise og i biograften for første gang i...2 år?!?

Vil gerne se Hobbitten, men hvilken version skal vi vælge? Har tidligere set et par 3D film uden af være imponeret, så hvilken version skal vi vælge? Giver 3D nogen ekstra til filmen eller er det bare bling bling?

(alternativt kunne jeg spørge om anbefalinger til resturanter i Odense, men der kan i jo ikke bidrage med nogen viden!! )
    Nilfen

World of Warcraft
    Nilfen undead shadowpriest (tailor/enchanter)

Forum Senior Wacky's Avatar

Jeg så den i 3D+HFR, det er klart at anbefale
    WoW: On hold - Wakki the Priest, Wolky the Warlock
    Retired DAoC & WAR GM - SD member forever

SD Medlem Forum Acolyte

Personligt ser jeg altid film i 3d HFR når jeg kan komme af sted med det - jeg syntes det er fedt, omend jeg er rød/grøn farveblind, så om jeg får den fulde oplevelse skal jeg ikke kunne sige - men specielt i Hobitten - der var elementer hvor jeg "flyttede" mig i stolen fordi jeg var ved at få noget i hovedet

Mht. restauranter i Odense, det er ved at være længe siden (i sommers) jeg var i Odense, og der spise vi på froggies - omend det jo nok er mere Cafe end restaurant. Tidligere har vi både været på hereford og eydes kælder hvis de stadig findes - og staves sådan.

Rådsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

100% 3D + HFR
    ​[uhb-see-kwee-uhs] –adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Jeg syntes 3D effekterne er ligegyldige og til tider generende.

Hobitten i mindre grad end andre 3D film, men den har stadig det her "teater" feel. Der er følgende lag: undertekster, forgrund, en skuespiller scene, en kulisse og så en baggrund.

2D versionen af Hobitten 1 syntes jeg var langt bedre fordi jeg kunne bruge spilletiden på at nyde historien. I 3D bliver jeg personligt mindre involveret i filmen fordi 3D effekterne hiver dig ud i biografen igen. Der kommer en bi eller et blad ud i hovedet af dig som straks minder dig om 3D effekten og at du ser en film.

Jeg anser ikke 3D som næste skridt for film mediet. Det er Neanderthaleren til Homosapiens, en sideskud der bare skal aflives

Farver, lyd, surroundsound, 1080p det var alle super godt for film mediet. 3D falder ikke derind under.

Rådsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

Quote Originally Posted by Kebra View Post
    Farver, lyd, surroundsound, 1080p det var alle super godt for film mediet. 3D falder ikke derind under.
    Vi kører altså 4K i biograferne idag, kom lige med ind i 2014
    ​[uhb-see-kwee-uhs] –adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Quote Originally Posted by Obsequious View Post
    Vi kører altså 4K i biograferne idag, kom lige med ind i 2014
    Det er så en anden snak.

4K er stort set ligegyldigt. Du skal helt op foran lærredet for at kunne se forskel. Tommelfinger reglen er at du skal sidde inden for 1,5xLærredets højde i meter fra lærredet for at se det. Det er cirka de første 4-5 rækker (du ved, der hvor ingen gidder sidde)

Her er en der har lavet en fin chart som dog tager udgangspunkt i stue TV.
    http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html

Tim Bray lavede noget matematik (og et lille Ruby program) der kan regne ud om 4K er "bullshit" for dig. Det tager udgangspunkt i øjet krumning som definerer hvor små ting vi kan se.

SD Medlem Forum Elder Breael's Avatar

Ang. 3D er jeg med på Kebras vogn. Vil også hellere kunne nyde historien uden briller og gøgl. HFR på 1eren var nu cool nok synes. Tillykke MEF jeres date forresten - og her gik jeg og troede at vi var i underskud herhjemme

Quote Originally Posted by Breael View Post
    Ang. 3D er jeg med på Kebras vogn. Vil også hellere kunne nyde historien uden briller og gøgl. HFR på 1eren var nu cool nok synes. Tillykke MEF jeres date forresten - og her gik jeg og troede at vi var i underskud herhjemme
    Tre sidste forsøg er blevet aflyst pga. syge børn - de kan fornemem det og under os det ikke...bastards! ;-)
    Nilfen

World of Warcraft

SD Medlem Forum Elder Breael's Avatar

Quote Originally Posted by Nilfen View Post
    Tre sidste forsøg er blevet aflyst pga. syge børn - de kan fornemem det og under os det ikke...bastards! ;-)
    Heh det er godt nok groft - så skal turen være jer vel undt

Forum Convert

100% 3D HFR
    SWTOR: Nodonn (Empire), Ooze (Republic), Carlo (Republic)

Forum Apprentice bekay's Avatar

0% 3D HFR (eller nogen andre 3D gimmicks) fra min side.

Så min første HFR film med Hobitten 2.
    Ja, HFR er helt klart fremskridt for 3D teknikken.
    Men det gjorde mig bestemt (stadig) ikke til fortaler for 3D.

Især kamp-scener, som der trods alt er mange af, var noget være rod (efter min mening).
    Men hvis man var vild med "håndholdt kamera", da det var en stor ting, vil man også kunne lide Hobitten i 3D...
    BeKay aka Thando
    + Than* permutationer

Forum Knight Stormlord's Avatar

Fortrækker 2D og ser generelt kun 3D film når jeg er i biffen med min søn - Og der er det for hans skyld, for han elsker det. Personligt så ender det altid med en hovedpine den sidste halve times tid af filmen, og så synes jeg ikke jeg får noget ud af 3D. Har dd lige set Hobbitten 2 i 2D og var underholdt hele vejen og savnede bestemt ikke den 3. dimension.

Er generelt enig med Kebra her ang. det format kontra nyskabelse. Den dag jeg kan se en 3D film uden briller eller andre gimicks, så vil jeg helt klart tage det op til revurdering igen...

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Hvis I ikke har prøvet 3D HFR, så burde I prøve det, for selv at kunne konstatere om i er på "det er det bedste der er sket for film siden farver" vognen, eller om i mere er på "aj, jeg får ondt i hovedet og effekten irriterer mig" vognen.

Rådsmedlem Forum Senior Caligo's Avatar

har set den i 3D både standard og HFR udgaven og for mig var der ikke nogen bemærkelsesværdig forskel.. men det er jo min vurdering er sikkert anderledes for andre.
    Nød den i 3D fordi det (især for denne film) giver indtrykket af at man følger med i en historie der udspiller sig lige på den anden side af en rude du "gemmer" dig bag
    Hobitten: The desolation of Smaug er nok den bedste 3D film jeg har set siden jeg oplevede 3D første gang ved Avatar Effekterne er mest brugt til at skabe dybde i verdenen.. og ikke med overdrevne ting der skal komme farende ud af skærmen, der er lidt, men det er klart at det ikke har været det der var i fokus og det er kun en god ting, synes jeg, for ellers kan man godt miste indlevelseeffekten lidt.. som @Kebra også siger

"Still round the corner there may wait, a new road or a secret gate."
    I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

Rådsmedlem Forum Senior Caligo's Avatar

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    Hvis I ikke har prøvet 3D HFR, så burde I prøve det, for selv at kunne konstatere om i er på "det er det bedste der er sket for film siden farver" vognen, eller om i mere er på "aj, jeg får ondt i hovedet og effekten irriterer mig" vognen.
    Var skuffet de første 10-20 min af Hobbiten: An Unexpected Journey da jeg synes HFR effekten gav rysten på bevægelserne i nogle scener: fx virkede nogle håndbevægelser spolet, frem for glatte bevæglser som man er vandt til.. bemærkede det et par enkelte gange i gennem resten af filmen.. men tror det mere var fordi jeg var blevet opmærksom på det i starten.. for ellers burde mine øjne nok have vendet sig til den højere hastighed..
    toeren her var der dog ingen klagepungter over overhovedet så den først i HFR med kæresten på vores date aften væk fra den bette^^ og så igen her i juleferien med svigerfar :P hvor det så var den almindelige 3D udgave vi så.. og som sagt bemærkede jeg ikke nogen forskel i filmoplevelsen men må indrømme jeg heller ikke fokuserede på den del^^
    Last edited by Caligo; 12-01-2014 at 23:35.

"Still round the corner there may wait, a new road or a secret gate."
    I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

SD Medlem Forum Apprentice Tiny's Avatar

100% 3D HFR
    Now known as Milo

SD Medlem Forum Adept Mushizo's Avatar

normalt er jeg ikke fan af 3d i film men jeg synes Hobitten 2 bruger 3d elementerne på en underholdende måde, til tider måske LIDT for meget, men det er ikke sådan at jeg følte de forstyrrede filmen. Jeg vil helt klart anbefale at se den i 3d hfr, på mine øjne føltes 3d effekterne (efter de første 5-10 minutter) rigtigt fint, uden at genere øjnene.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Ser normalt ikke 3D men 2D versionerne af film.
    Men lige hobitten og HFR virker virkelig godt syntes jeg. Så det kan anbefales
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Forum Warden Dake's Avatar

Så den første Hobitten i HFR og nu 2D på den anden. Savnede bestemt ikke 3D, selvom det ikke er lige så ringe med HFR.
    Mvh Nikolaj

@Dake ingame i ESO

Ingen brok over anbefalingerne og syntes også 3D effekterne var fine, men....Ved ikke hvorfor, det var som om at det blev tydeligt det var kulisser, det hele virkede mere falsk og kunstigt og mindre på en eller anden måde. Tror ikke det er vejen frem for mig!
    Nilfen

World of Warcraft