Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 41

Thread: ESO - Ansøgning - Ramoen

Smile ESO - Ansøgning - Ramoen

Hej
    jeg hedder Jens, er 41 "gammel" <gisp>
    Bor i Bjerringbro, sammen med min kone. Vi har ingen børn, men et par katte der bliver møgforkælet

Jeg arbejder som systemudvikler. I min fritid ser jeg en del film i min nyindrettede hjemmebiograf (fik overtalt konen til at konvertere gæsteværelset til hjemmebiograf..og den har fået fuld gas, heh)

Har netop læst jeres værdisæt, optagelses regler og forum regelsættet igennem og acceptere disse fuldt ud. De er tæt på de regler jeg har forsøgt at leve efter siden jeg startede online gaming, ikke mindst da det sociale aspekt betyder meget for mig.

Har været med på computer fronten siden spectrum, vic20, C64, amiga osv, Men vi skal helt hen til 1999 før jeg hørte om online gaming, fra en kollega. Det ændrede mit liv. Jeg er glad for at det ikke fandtes da jeg studerede, ellers var jeg aldrig kommet igennem...har rygrad som kogt spaghetti

Startede i Everquest, og var hooked fra starten. Joinede en dansk guild der hedder Nomads of Norrath, og senere et par guilds som var udløbere fra denne. Vi raidede osv.

Spillede det i en del år, og den dag idag tænkter jeg stadig tilbage på min Enchanter i Everquest. "Free Clarity at docks!"

Undervejs prøvede jeg DaoC og der fandt jeg faktisk det eneste PVP jeg har synes om i noget spil..nok fordi jeg er en skovl til det.

Da WoW kom, startede jeg på det, og spillede det i en del år, bl.a. med Raiding. Vendte tilbage til WoW et par måneder hver gang der kom en ekspansion. Men når jeg når punktet hvor der skal mega grindes faction og dungeons, går jeg lidt kold idet.

Har også spillet næsten alle MMOs der har været, men de fleste har ikke holdt længere end et par måneder for mig. Elsker hele leveling processen.

undtagelsen er Rift, som jeg stadig synes er et fedt spil, hvor jeg var med i en guild der hed Danish Invasion. Det var hyggeligt ! og kan se at nogle af de gamle hoveder er i SD

På Det sidste har jeg spillet lidt casual SWTOR. Har altid været mest til Fantasy genren, men efter at have holdt en StarWars film maraton, ville jeg prøve SWTOR og synes faktisk det er et godt spil..er dog kun lvl 29

Havde set meget frem til Everquest Next, men er ikke længere sikker på at det bliver noget for mig. Derimod glæder jeg mig til både Wildstar og Elder Scrolls Online.

Har spillet ESO de sidste par BETA sessioner, og bliver faktisk mere hooked jo mere jeg spiller. Bl.a. er jeg meget glad for deres Crafting (er generelt en crafting nørd i alle spil)

Jeg er en stille og rolig gamer, som sætter det sociale højt, og håber derfor at kunne hjælpe guildies (og andre) med crafting, groups osv.
    Idag er jeg mere casual end i de gamle dage, så hardcore raiding er nok ikke lige mig mere.

Ud over nogle kendte navne fra Danish Invasion dagene, er der 4 personer som jeg har spillet sammen med i alle spillene i alle årene
    Det er @Impetuz , @Azazu , @Inochi , @Mushizo

Indtil ESO launcher, hygger jeg mig nok lidt med SWTOR, Rift, Might&Magic X (elsker MM3-8) så håber at jeg kan hilse på nogle af jer ingame måske

Nå..ikke mere "WALL-OF-TEXT" herfra

hyg jer !

/Jens a.k.a. Ramoen (ofte min Caster toon) a.k.a. Ardok (ofte min Melee toon, f.eks. Dwarf War i Rift med jordbærhat)
    Last edited by Ramoen; 10-02-2014 at 22:01.

SD Medlem Forum Convert Impetuz's Avatar

Så kom den ansøgning endelig

Har spillet med Jens siden......hmm omkring 1999, indtil nu, så den første kan jeg med god ro give her :-)

SD Medlem Forum Adept Mushizo's Avatar

Yepper, jeg er i samme båd som Impetuz... har også kendt Ramo i mange mange år. Han er super flink, altid rolig og hidser sig ikke op over ting i spillet, altid klar til at give en hånd, og bruger voice chat Han er nærmest en yngre (ikke meget) udgave af @Harpos :P

Thumbs up herfra

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

LOL, den intro kunne næsten være mig. Er 43, er ved at indrette hjemmebio i disse dage, og startede med ZX81 og C64..

Du lyder som en fornuftig fætter, god ansøgning!

Panser og Tseth hilser på dig snart, og vi tager først rigtig hul på det med ESO ansøgere,
    når vi har afgjort vores faction valg til den 21.2.

Velkommen på SD forummet.

w
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Ren nysgerrighed, hvilken hjemmebio løsning har du?
    Jeg har lige bestilt Lissau Tab Tension lærred 106" og en Epson Projektor.
    Koster mig spidsen af en bondegård, men kunne ikke finde billigere og bedre alternativer.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Hej. Jeg startede med at købe projektoren for noget tid siden, og brugte alle de penge jeg kunne skrabe sammen til den. Efter lang tids research faldt valget på EPSON EH-TW3200. Er Meget glad for den.
    Jeg startede med at se film på en hvidmalet væg, men valgte kort efter et TUPPLUR mørklægningsgardin fra IKEA som andre havde skrevet var godt, så kun 248,- kr. :-)
    Derudover har Jeg har 5.1 surround udstyr, biograf stole, rødt gulvtæppe (til at matche de røde stole) lys langs gulvet osv.
    Har planlagt at købe et rigtig lærred også, har dog tænkt på et hjemmelavet fastramme lærred, med stof købt fra Priebe Sceneteknik. De har også forskellig slags, hvid, grålig osv
    /Jens

SD Medlem Forum Acolyte

Hej Jens, super du også nu har fundet vej til SD - du får naturligvis en fra mig, som Jens siger så har vi spillet sammen on and off siden de glade EQ dage i 1999 over et utal af forskellige spil, og det har altid været pisse hyggeligt. Super flink og ekstremt hjælpsom 100% SD materiale :-)

Forum Warden Dake's Avatar

Velkommen til. Det er jo en god ansøgning, og du har allerede et par thumbs så ser frem til at ses ingame

Hvis du ikke var klar over det, så spiller SD SWTOR på The Red Eclipse. Du skal være velkommen i chat kanalen eller på mumble også før vi har behandlet din ansøgning.
    SD SWTOR chatten ingame kan @Moody helt sikkert kan huske hvad er
    Mvh Nikolaj

@Dake ingame i ESO

SD Medlem Forum Elder Panser Anden's Avatar

God læsning der, godt at du kommer ind om regler og værdisæt
    @Tseth og jeg vil tage fat i dig angående en samtale, når vi har fået vores faction poll lukket og ved hvor vi skal spille i ESO

Jeg vil også opfordre @wOOOOt og dig selv til at tage hjemmebio-snakken i en anden tråd da denne helst skal holdes til thumbs osv.
    Death Star...I like the sound of that!

SD Medlem Forum Disciple Moody's Avatar

@Ramoen, som Dake skriver så spiller vi SWTOR på The Red Eclipse, så skulle du ved et tilfælde spille på den server eller have lyst til at starte der indtil ESO kommer, så er du velkommen i vores fælles chat, som du kommer i ved at /cjoin SD. Skulle du også bare have lyst til at snakke lidt SWTOR (eller andet for den sags skyld) så er du velkommen til at hoppe i SWTOR kanalen på mumble og sige hej. Der er masser af flinke mennesker klar med råd, vejledning og dumme kommentarer .

Jeg er selv gammel Everquest spiller - Nomads of Norrath siger mig et eller andet. Hvad server var du på? Spillede selv på Bristlebane med min shaman.

Officer Forum Warden Harpos's Avatar

Quote Originally Posted by Mushizo View Post
    Yepper, jeg er i samme båd som Impetuz... har også kendt Ramo i mange mange år. Han er super flink, altid rolig og hidser sig ikke op over ting i spillet, altid klar til at give en hånd, og bruger voice chat Han er nærmest en yngre (ikke meget) udgave af @Harpos :P

Thumbs up herfra
    Hov hov unge mand

Harpos - Level 120 Blodelf Paladin Retribution

Good Luck, Nephalem! May the loot gods treat you kindly and your deeds of valor be remembered.

SD Medlem Forum Acolyte

@Moody - Nomads of Norrath var på Cazic Thule

Quote Originally Posted by Ramoen View Post
    Hej. Jeg startede med at købe projektoren for noget tid siden, og brugte alle de penge jeg kunne skrabe sammen til den. Efter lang tids research faldt valget på EPSON EH-TW3200. Er Meget glad for den.
    Jeg startede med at se film på en hvidmalet væg, men valgte kort efter et TUPPLUR mørklægningsgardin fra IKEA som andre havde skrevet var godt, så kun 248,- kr. :-)
    Derudover har Jeg har 5.1 surround udstyr, biograf stole, rødt gulvtæppe (til at matche de røde stole) lys langs gulvet osv.
    Har planlagt at købe et rigtig lærred også, har dog tænkt på et hjemmelavet fastramme lærred, med stof købt fra Priebe Sceneteknik. De har også forskellig slags, hvid, grålig osv
    /Jens
    Fedt. Jeg har købt Epson TW9200W, og går og venter på baby ankommer!
    Jeg havde helt klart også valgt fastramme lærred, hvis ikke lige det var fordi lærred skal være foran der hvor mit TV allerede er.
    Der har jeg jo lyd, anlæg og sofa. Så skal ha et lærred der kører ned foran TV, når vi skal ha bio hygge.
    Fastramme er langt billigere. Købte Lissau Tab Tension ISF lærred. Når det hele er oppe, skal jeg nok gi en melding om kvaliteten
    af ISF lærred =)

SD Medlem Forum Convert ekhamin's Avatar

han får også en her fra, har gamet lidt med Ramo, ikke så meget som Impetuz har, men en smule har vi da

hehe tak ekhamin..fik ikke skrevet dig på listen , da jeg stavede forkert flere gange ! hehe.
    (Det sker faktisk tit at folk ingame kalder mig Ramone til mig, som om jeg er en spansk latino loverboy)

Forum Apprentice

Hej Jens, og Velkommen til SD!

Super god ansøgning! Og godt at se at det ikke kun er wOOOOt med en tendens til elektronisk udstyr på væggen.
    Lige en portion praktisk info:
    Forløbet med din ansøgning kommer til at se sådan her ud:

- Din tråd kommer til at ligge her på fora indtil 21/2 hvilket er den dato SD endelig har fået valgt den faction vi vil spille.
    - Når faction er stemt og fastlagt får du en invitation til en hurtig samtale med enten mig, @Dake eller @Panser Anden. Dette er blot for at vi som Sergeant og Officerer kan lære dig at kende bedre og for at sikre os om at
    - Når vi nærmer os release bliver du så smidt på trial og skal herefter gøre dig positivt bemærket ved at samle Thumbs up. Dette kan fx gøres ved at løbe instances, komme på mumble eller generelt være hjælpsom og aktiv i spil. Kig fx på vores minispil section hvor vi har flere medlemmer der blandt andet spille Eve, Battlefield 4 eller Simcity for blot at nævne nogle.
    - Efter din måned som trial finder vi endnu en dato hvor vi kan blive enige om at SD er noget for dig eller ej.

Den måned i trial er virkelig blot en period hvor du har tid til at finde ud af om vi er noget for dig.
    Du kan allerede nu begynde at samle positive kommentarer fra Semper danica medlemmer, fx ved at komme på mumble og hygge snakke med andre medlemmer.
    Husk at tagge folk ved at smide et @*brugernavn* (Fx: @Tseth) i din ansøger tråd for at huske folk du har spillet med på at give dig en kommentar eller hvis du spiller Battlefield med et medlem i et par timer så sørg for at gøre personen opmærksom på din ansøger tråd

Hvis du får nogle spørgsmål undervejs, så kan du kigge lidt i Ansøgnings Infomation eller Regler for optagelse.
    Desuden skal du være mere end velkommen til at skrive til mig eller Panser Anden, enten i PM.

Held og lykke med din ansøgning.

Mvh.
    Tseth/Morten, SD ESO Seargent
    Raid trolling:

-Successfully achieved to get more than 50% of the raid to jump consistently throughout a 10+ minute boss fight in order to get a made up achievement.

Hey ESO ansøger.
    Som du nok har opdaget, så er SD midt i vores valg af faction.
    Det foregår i en poll i det interne forum, og resultatet har vi på fredag den 21.
    Er du afklaret og ok med at SD enten skal spille som Aldmeri eller Daggerfall?
    At i vælger at søge ind før faction er valgt, ser jeg som en tillidserklæring,
    at guild er vigtigere end faction. Tak for det!

Mvh
    w

Hej. Du har ret i at guilden er vigtigere end valget af faction.ikke mindst fordi ESO jo ikke er sidste spil jeg skal spille med guilden forhåbentlig :-)

Jeg har faktisk ikke kigget på de forskellige factions ret meget endnu..den tager jeg den dag valget er faldet

Forum Elder Deadlock's Avatar

Quote Originally Posted by Ramoen View Post
    Hej. Du har ret i at guilden er vigtigere end valget af faction.ikke mindst fordi ESO jo ikke er sidste spil jeg skal spille med guilden forhåbentlig :-)

Jeg har faktisk ikke kigget på de forskellige factions ret meget endnu..den tager jeg den dag valget er faldet
    I mange tilfælde er hvem man spiller med næsten vigtigere end hvad man spiller

Selvfølgelig skal spillet man spiller i sig selv være sjovt, men det bliver kun sjovere med andre

Og så lige et par bonus spørgsmål fra mig, til at få gang i snakken med de nye ansøgere:
    (disse spørgsmål er copy pasted til alle ESO ansøgere, så beklager hvis noget er besvaret i din tråd allerede)
    Der er ingen forkerte svar på disse spørgsmål, det er ren og skær nysgerrighed, og ikke en test!

1. Hvor eller hvordan fandt du frem til SD?

2. Hvilken ærketype class spiller du normalt i mmo's? Tank, Healer, Range DPS, Melee, Support?

3. Hvilket class og spec skal du prøve i ESO?

4. Har du preorder? Eller hvad er planen?

5. Har du været i andre guilds før? Og har du haft noget ansvar der som officer, gm eller raidleader?

6. Hvilke ting glæder du dig specielt til i ESO?

7. Hvis ESO ikke bliver en succes for dig, og du stopper efter 1-2-3 måneder,
    vil du så være frisk på at spille Wildstar, WOW, GW2 eller SWTOR med SD?

8. Vi forventer at i ESO (hvor man kan være i 5 guilds) der er SD din primære guild.
    Vil du være interesseret i flere guilds, evt. til traiding og PVP alliance? Eller holder du dig til 1 guild?

9. Hvilke dage/tider spiller du MMO? har du en fast rytme/plan, eller er det casual når der er en ledig time eller tre?

10. Hvad håber du at få ud af SD i ESO og generelt?

Jeg understreger igen. Disse spørgsmål er ikke en test. SD har ingen preference for om du er hardcore eller casual,
    om du spiller den ene eller anden class, eller hvad din erfaring er. Vi tager dig kun ind baseret på hvem du er som person.
    Spørgsmålene her er kun fordi vi utroligt gerne vil lære dig at kende, og ESO er jo et godt emne til at få gang i snakken =)

Mvh
    w

Hej

Her kommer lige et par uddybninger :-)

1. Hvor eller hvordan fandt du frem til SD?
    Har Tidligere hørt om SD rundt om i diverse spil, og mener også jeg så noget i TV, vist godaften Danmark el.lign. lige omkring release af et spil.
    Mere konkret har jeg hørt en del om det her for nylig fra @Impetuz som jeg jævnligt sidder og smalltalker med imens vi gamer, også selv om det er forskellige spil :-)

2. Hvilken ærketype class spiller du normalt i mmo's? Tank, Healer, Range DPS, Melee, Support?
    Har altid spillet Casters, indtil jeg startede på Rift, hvor jeg prøvede en Tank for første gang, og er siden blevet hooked på det.
    Dermed ikke sagt at jeg er en særlig god Tank, men jeg synes de er sjove at spille.
    Healer er faktisk den eneste rolle jeg aldrig rigtig har spillet meget.

3. Hvilket class og spec skal du prøve i ESO?
    Starter nok med en tank, eller evt. en melee dps..men laver helt sikkert alts så jeg kan prøve alle klasserne og alle starter områderne

4. Har du preorder? Eller hvad er planen?
    Jeg har ikke preordered endnu..men det er mest fordi jeg har fødselsdag om et par dage og den er på ønske listen (familien brokker sig altid over at jeg ikke har nogle ønske..denne gang har jeg propppet et par spil på den..udover ESO ønsker jeg mig Might&Magic X). Skulle den ikke dukke op i gavebunken, bestiller jeg den :-)

5. Har du været i andre guilds før? Og har du haft noget ansvar der som officer, gm eller raidleader?
    Har været i diverse guilds før..bl.a. en guild som på mange måder minder om SD..favner både casual og raids, multiple spil, osv..men den guild er gået helt i stå. Har aldrig haft officer ansvar osv, udover at jeg i WoW en overgang stod for koordinering af crafting af raid dimser...jeg elsker crafting i de fleste spil

6. Hvilke ting glæder du dig specielt til i ESO?
    Da jeg aldrig har spillet Skyrim, Oblivion osv, glæder jeg mig til story delen. Derudover selvfølgelig crafting og hele quest/leveling delen. ikke mindst explore delen..det her med at spæne rundt ude i ødemarken, og pludselig finde en skattekiste elelr en hule med quest osv, lyder rigtig spændende.

7. Hvis ESO ikke bliver en succes for dig, og du stopper efter 1-2-3 måneder,
    vil du så være frisk på at spille Wildstar, WOW, GW2 eller SWTOR med SD?
    Absolut..faktisk regner jeg med at det ikke bliver enten-eller for mig, men mere både-og..forstået på den måde at selv om det er ESO jeg starter med, vil jeg bestemt prøve Widstar når den kommer. og jeg spiller også stadig lidt Rift, Everquest og SWTor engang imellem. Viste sig at mine SWTOR toons var forkert faction i forhold til guilden, så er startet forfra (well..de gamle var kun lvl 20-30ish alligevel). Mangler stadig at hoppe på mumble i swtor gruppen. er lidt genert, når man er ny..men det kommer nok :-)

8. Vi forventer at i ESO (hvor man kan være i 5 guilds) der er SD din primære guild.
    Vil du være interesseret i flere guilds, evt. til traiding og PVP alliance? Eller holder du dig til 1 guild?
    Vil kun overveje en ekstra guild, til trading, og kun hvis det er sanktioneret af SD. Har ikke læst så meget om det her med flere guilds i ESO endnu.

9. Hvilke dage/tider spiller du MMO? har du en fast rytme/plan, eller er det casual når der er en ledig time eller tre?
    Spiller mest i hverdagene (aften), da vi (læs: min kone!) ofte har lagt planer for os i weekenderne, med familiebesøg osv. Dog prøver jeg indimellem at have weekender hvor der bare kan nørdes igennem :-)
    Plejer at spille alt fra 2-6 timer pr. hverdags aften hvis jeg er hooked. Dog mixer jeg det med at se lidt film/serier i hjemmebio'en

10. Hvad håber du at få ud af SD i ESO og generelt?
    i ESO glæder jeg mig til at vi alle sammen starter sammen og leveler "sammen"..det her med at man kan hjælpe hinanden med quests, crafting, tips&Tricks osv..betyder meget. Mere generelt glæder jeg mig til at opleve et sammenhold på tværs af spil, med fælles værdigrundlag. Lyder måske lidt corny, men glæder til at finde en "familie" igen, da det sociale i spil betyder meget for mig..nok samme grund at jeg aldrig har spillet Skyrim/Oblivion osv

/Ramoen

SD Trial Forum Elder Iznogood's Avatar

GL med ansøgningen

SD Medlem Forum Apprentice timmeren's Avatar

Løkker ansøgning @Ramoen godt og se der ikke er sparet der, og ven med @Impetuz det vel et okay tegn....

Ren nysgerrighed spiller du også LOL ?
    Steam: Timmeren
    PS4: Timmeren
    LOL: Timmeren
    Det Timmeren alle vejne

Hej..nej spiller ikke LoL..tror det bunder i at jeg er en skovl til PVP..kan bedre klare mig mod "dumme" computer AI :-D Spillede LoL et par gange, og hver gang blev jeg svinet til af de andre spillere om at jeg gjorde alt forkert osv, hehe

Forum Elder Beawolf's Avatar

Velkommen til @Ramoen Held og lykke med ansøgningen
    'BeaWolf' since 2008