Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 49

Thread: ESO - Ansøgning - Dazmaz

SD Medlem Forum Greenhorn Dazmaz's Avatar

Default ESO - Ansøgning - Dazmaz

Goddag!

Nu kom tiden hvor et MMO fangede min opmærksomhed. Det var tiltrængt ovenpå de skuffelser jeg har erfaret med tidligere MMO´er, ja siden Everquest/DAOC og lidt WOW. Jeg måtte også erkende at en af mine grunde til jeg ikke fandt det spil jeg synes var -rigtigt- fedt, var fordi jeg ikke var medlem af et community som var dansk, havde samme værdier som mig selv og ikke startede op på et MMO ved release sammen med andre. (Det er bare sjovere at dele den oplevelse med andre)

Derfor blev jeg glad da stødte på Semper Danica, da det tyder på at jeg ville finde mig godt til rette efter at have læst jeres værdisæt og regler for ansøgning

Så hermed min ansøgning.

lidt om mig i den digitale verden

Jeg har spillet MMO siden Ultima Online, men blev rigtig glad for Everquest da det udkom. Min main i EQ på Tallon Zek havde over 1 år ingame playtime (det får jeg stadig ondt i maven over at indrømme), men jeg havde 10 gode venner som delte den oplevelse med mig. Jeg var Main Tank i min guild i EQ. Da WOW kom, gik alle over til det inkl mig selv. Jeg blev aldrig rigtig -helt- hooked på det, men fik da en char op på lvl 45 inden jeg vendte tilbage til EQ. DAOC spillede jeg når EQserverne var nede
    Derudover har jeg spillet

-SWTOR
    -GW2
    -EQ2
    -LOTRO
    (-ESO BETA)

Lidt om mig i den aktuelle verden

Jeg hedder Johan, 32 år og bosiddende i KøbenhavnJeg har været soldat siden 2002 i hæren. Haft 2 udsendelser til Afghanistan og 1 til Kosovo. Der har været super spændende ture på godt og ondt.

Jeg er samlevende med min dejlige kæreste, Tilde som er jordemoder. Jeg har en søn på 6 år og en datter på 4 mdr.

Mine hobbyer er:

Skydning

Det er dejligt afstressende og man får lavet nogle gode åndedrætsøvelser

Warhammer Fantasy (tabletop)

Jeg elsker at skubbe mine malede hære henover bordet, for så at blive røvrendt af terninger
    Mange timer er gået med humøret som svinger i alle retninger som slaget udvikler sig. Eller se den afgørende terning danse forsigtigt rundt på bordet, mens min modstander og jeg holder vejret i spænding.

At læse

Jeg er godt i gang med Game of Thrones 4. bind og "The Tilecutters Penny"

Boksning

Min tid til stævner er færdige...men lidt sparring er jeg ikke i vejen for.
    Jeg har bokset i Sparta på Østerbro.

Sjov og spas

Se folk falde og slå sig osv

Hvorfor SD

Som jeg skrev i indledningen har jeg behov for at dele mine oplevelser med andre hvis et spil ikke skal miste min interesse. Derfor et dansk community.

Jeg har ikke den samme tid til at spille som jeg havde for 15 år siden. Derfor er jeg casual gamer, men det betyder ikke jeg ikke hungrer efter at få en char op i ESO. Jeg glæder mig rigtig meget til ESO som jeg har beta testet.

Jeg er meget rummelig som person og kan fornemme at der er en god stemning på boardet. Derudover virker det også meget proffesionelt opsat.

Jeg har kigget på ansøgning til SD tidligere, men opgav da jeg synes jeg havde startet alt for sent (swtor) da jeg skulle udsendes.

Hvorfor skal SD vælge mig

Jeg er nem, ukompliceret og meget rummelig. Jeg er fan af, at arbejde i grupper og vil rigtige gerne deltage socialt på boardet og in game.
    Derudover er jeg soldat så at rette ind, er jeg rimelig god til

Jeg har læst og forstået SD´s regelsæt.

Tak fordi du/i tog jer tid til at læse min ansøgning

Johan

Paladin of the Board Jeoparty's Avatar

Velkommen til!

Fint arbejde med din ansøgning, spændende læsning

Der vil snart dukke en ansvarlig op som vil guide dig videre i forløbet, men held og lykke med ansøgningen

Mvh Jeoparty

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Rigtig god ansøgning. Tseth og Panser kommer forbi snart og hilser på.
    Og vi rykker først rigtig efter fredag, når vi kender vores faction.
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

SD Medlem Forum Knight Tristanas's Avatar

Virkelig god ansøgning held og lykke med forløbet

WoW: Tristánas, Paladin Tank (MAIN) // Tristanas, Hunter
    Diablo 3: Tristanas#2716

SD Medlem Forum Elder Panser Anden's Avatar

Jeg tror du kom ind over alle de vigtige ting Dazmaz. Så mangler vi bare at tage en samtale over mumble med dig før vi kan afgive svar
    @Tseth kommer også forbi og hilser.
    Death Star...I like the sound of that!

Tak for det allesammen.

Quote Originally Posted by Panser Anden View Post
    Jeg tror du kom ind over alle de vigtige ting Dazmaz. Så mangler vi bare at tage en samtale over mumble med dig før vi kan afgive svar
    @Tseth kommer også forbi og hilser.
    Super. Jeg får installeret det i aften når de små er i seng

Så skulle det gerne være opsat...

Hvad tid ville passe jer med en sludder? @Tseth @Panser Anden @wOOOOt

SD Medlem Forum Elder Panser Anden's Avatar

wOOOOt er ikke med inde over samtalerne

Det bliver Tseth og mig selv. Regner med vi starter denne weekend med de første samtaler.
    Death Star...I like the sound of that!

Alle tiders! Vi tales ved

Forum Apprentice

Hej Johan, og Velkommen til SD!

Super god ansøgning!

Lige en portion praktisk info:
    Forløbet med din ansøgning kommer til at se sådan her ud:

- Din tråd kommer til at ligge her på fora indtil omkring d. 21/2 hvilket er den dato SD endelig har fået valgt den faction vi vil spille.
    - Når faction er stemt og fastlagt får du en invitation til en hurtig samtale med enten mig og/eller @Panser Anden. Dette er blot for at vi som Sergeant og Officerer kan lære dig at kende bedre og for at sikre os om at du vil passe ind i SD.
    - Når vi nærmer os release bliver du så smidt på trial og skal herefter gøre dig positivt bemærket ved at samle Thumbs up. Dette kan fx gøres ved at løbe instances, komme på mumble eller generelt være hjælpsom og aktiv i spil. Kig fx på vores minispil section hvor vi har flere medlemmer der blandt andet spille Eve, Battlefield 4 eller Simcity for blot at nævne nogle.
    - Efter din måned som trial finder vi endnu en dato hvor vi kan blive enige om at SD er noget for dig eller ej.

Den måned i trial er virkelig blot en period hvor du har tid til at finde ud af om vi er noget for dig.
    Du kan allerede nu begynde at samle positive kommentarer fra Semper danica medlemmer, fx ved at komme på mumble og hygge snakke med andre medlemmer.
    Husk at tagge folk ved at smide et @*brugernavn* (Fx: @Tseth) i din ansøger tråd for at huske folk du har spillet med på at give dig en kommentar eller hvis du spiller Battlefield med et medlem i et par timer så sørg for at gøre personen opmærksom på din ansøger tråd.

Hvis du får nogle spørgsmål undervejs, så kan du kigge lidt i Ansøgnings Infomation eller Regler for optagelse.
    Desuden skal du være mere end velkommen til at skrive til mig eller Panser Anden, enten i PM.

Held og lykke med din ansøgning.

Mvh.
    Tseth/Morten, SD ESO Seargent
    Raid trolling:

-Successfully achieved to get more than 50% of the raid to jump consistently throughout a 10+ minute boss fight in order to get a made up achievement.

SD Medlem Forum Elder

1 års ingame played ?

young padowan

held og lykke med ansøgning
    Druids are PvE

SD Medlem Forum Adept Dimse's Avatar

Vi andre har heldigvis fortrængt vores /played i EQ1....men fra 2000-2005 fik jeg nok spillet en time eller to..

~ velkommen til !

/Dimse(R)
    ~ I'm a lady with the vocabulary of a well educated sailor !

Jeg talte med Panser Anden i går.

Han fortalte mig der var samtaler i aften og i morgen mellem 20 - 21.

Jeg sagde indledningsvist at jeg kunne i aften, men i morgen ville passe lidt bedre hvis det ikke ødelægger noget. Ellers sig lige til så får jeg presset det ind
    @Panser Anden @Tseth

Forum Apprentice

Quote Originally Posted by Dazmaz View Post
    Jeg talte med Panser Anden i går.

Han fortalte mig der var samtaler i aften og i morgen mellem 20 - 21.

Jeg sagde indledningsvist at jeg kunne i aften, men i morgen ville passe lidt bedre hvis det ikke ødelægger noget. Ellers sig lige til så får jeg presset det ind
    @Panser Anden @Tseth
    Hey Damaz,

Det er helt fint Vi tager den bare i morgen istedet.
    Raid trolling:

-Successfully achieved to get more than 50% of the raid to jump consistently throughout a 10+ minute boss fight in order to get a made up achievement.

test

SD Medlem Forum Elder

Quote Originally Posted by Dazmaz View Post
    test
    virker
    Druids are PvE

Og så lige et par bonus spørgsmål fra mig, til at få gang i snakken med de nye ansøgere:
    (disse spørgsmål er copy pasted til alle ESO ansøgere, så beklager hvis noget er besvaret i din tråd allerede)
    Der er ingen forkerte svar på disse spørgsmål, det er ren og skær nysgerrighed, og ikke en test!

1. Hvor eller hvordan fandt du frem til SD?

2. Hvilken ærketype class spiller du normalt i mmo's? Tank, Healer, Range DPS, Melee, Support?

3. Hvilket class og spec skal du prøve i ESO?

4. Har du preorder? Eller hvad er planen?

5. Har du været i andre guilds før? Og har du haft noget ansvar der som officer, gm eller raidleader?

6. Hvilke ting glæder du dig specielt til i ESO?

7. Hvis ESO ikke bliver en succes for dig, og du stopper efter 1-2-3 måneder,
    vil du så være frisk på at spille Wildstar, WOW, GW2 eller SWTOR med SD?

8. Vi forventer at i ESO (hvor man kan være i 5 guilds) der er SD din primære guild.
    Vil du være interesseret i flere guilds, evt. til traiding og PVP alliance? Eller holder du dig til 1 guild?

9. Hvilke dage/tider spiller du MMO? har du en fast rytme/plan, eller er det casual når der er en ledig time eller tre?

10. Hvad håber du at få ud af SD i ESO og generelt?

Jeg understreger igen. Disse spørgsmål er ikke en test. SD har ingen preference for om du er hardcore eller casual,
    om du spiller den ene eller anden class, eller hvad din erfaring er. Vi tager dig kun ind baseret på hvem du er som person.
    Spørgsmålene her er kun fordi vi utroligt gerne vil lære dig at kende, og ESO er jo et godt emne til at få gang i snakken =)

Mvh
    w
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Forum Fledgling Keandar's Avatar

Hej Daz! Kan se du også ansøger. held og lykke med det
    @Dazmaz

Doh slettede lige hele min post…vi prøver igen!!
    @wOOOOt skide god idé!!

1.

Jeg havde faktisk fundet frem til guilden for længe siden da jeg ville starte på SWTOR. Men grundet udstationering ville det være en dårlig start. Nu kom der endelig en undskyldning for at gøre noget ved det. Men dengang tror jeg faktisk jeg googlede mig frem til det. Jeg kender ikke nogen i SD.

2.

Jeg har altid spillet tank. I min guild Lex Invictus i EQ var jeg maintank. På det sidste er jeg dog begyndt at snuse lidt til healere…

3.

Jeg har kigget på en templar healer med H.armor…lidt paladinagtig. Ellers en traditionel tank men det kan jo ændre sig 100 gange endnu

4.

Ja, imperial edition naturligvis

5.

Ja, jeg var officer/2IC i Lex Invictus hvor jeg også var main tank. Før det var jeg medlem af Abdulis Imps, som var en dansk guild. Men den blev desværre opløst kort efter jeg startede.

6.

ærligt talt…jeg glæder mig sindsygt meget til at udforske nogle dungeons, men man er "i røret" med nogle guildies på mumble. Jeg var meget betaget af de lvl 12 dungeons i ESO. De var som de burde være lidt dystre og ikke for nemme. Derudover synes jeg at pvp´en så vild fed ud. Så at løbe rundt med nogle grupper bliver da også skægt!

7.

Nu håber jeg at ESO har mere konsistens end til kun 3 mdr. Men jeg ser medlemskabet i SD som en længere investering. Så helt sikkert, jeg har da bestemt mod på at spille andre spil end ESO hvis det nu skulle faile…det håber jeg dog ikke.

8.

Jeg regner bestemt ikke med at være i andre guilds…gider faktisk ikke. Så vil jeg hellere dedikere min tid til SD fremfor at spille på flere heste. Men hvis der nu var en tradeguild som SD samarbejdede med el lignende…så kunne det da godt tænkes…ellers nej tak.

9.

Jeg spiller primært i weekenden. Ellers et par timer om aftenen i hverdage, hvis min kæreste ikke har hænderne alt for fulde. Jeg kommer også til at være en del på øvelser pga mit arbejde. Men de uger jeg er væk, har jeg tilsvarende fri andre perioder…og DE skal udnyttes Så i bund og grund lidt casual...

10.

Som jeg også skrev lidt tidligere. Jeg håber jeg får udforsket hvad der lader til at være et solidt spil. Men endnu vigtigere ser jeg det her som en længere varende investering. Jeg talte med @Panser Anden som informerede mig om sociale events som julefrokost og boardgame aftener…det synes jeg lyder pissehyggeligt for at sige det mildt. Det er noget jeg bestemt håber jeg kan være en del af.

Det var en god måde at få gang i debatten på…håber vi ses med et grønt tag hængende over hovedet

Jeg har talt med Tseth og Panser. Min største udfordring vil formegentlig være at garantere x antal timer om ugen. Med mit job vil det svinge helt vildt. Men det har jeg talt med dem om. Når jeg siger at det svinger helt vildt er det som sagt også til det positive. Jeg håber jeg kan komme igennem en evt trial periode uden at verden brænder på og jeg skal udstationeres el. lign

Johan

SD Medlem Forum Adept sprasz's Avatar

Held og lykke. Jeg må sige du lyder som en SD burde satse på.

Quote Originally Posted by sprasz View Post
    Held og lykke. Jeg må sige du lyder som en SD burde satse på.
    Det sætter jeg pris på. Tak

Bare rolig med jobbet, det påvirker ikke et medlemskab af SD om man spiller 0 timer den ene uge, og så 20 timer den næste.
    Det eneste de arbejds tider kan drille er din plads på et fast hold. Men der kan man jo lave hold med afløsere.

SD Medlem Forum Apprentice timmeren's Avatar

velkommen til @Dazmaz super fed ansøgning glæder mig til at lærer dig at kende
    Steam: Timmeren
    PS4: Timmeren
    LOL: Timmeren
    Det Timmeren alle vejne

Forum Elder Beawolf's Avatar

Velkommen til @Dazmaz Vi kan altid bruge et par figurbrætspils spillere ekstra i SD (også selvom det så er Warhammer Fantasy ).

Ser frem til at spille lidt med dig i ESO
    'BeaWolf' since 2008

Forum Apprentice

Hej Dazmaz,

Velkommen på trial @Panser Anden @Dake vil en af jer give forum adgang.

Tak for en hyggelig samtale.

Din forum rettigheder er nu blevet opdateret til trial medlem, selvom din trial period først starter når spillet bliver udgivet (4. April) og derefter løber 1 måned fremefter.
    Du kan allerede nu som tidligere skrevet fortsætte med at samle fra medlemmer af SD ved at gøre dig selv positivt opmærksom, fx ved at spille med andre medlemmer, være aktiv på forum og være hjælpsom hvor end du mener hjælpsomhed mangles.
    Husk at tagge folk ved at smide et @*brugernavn* (Fx: @Tseth) i din ansøger tråd for at huske folk du har spillet med på at give dig en kommentar eller hvis du spiller Battlefield med et medlem i et par timer så sørg for at gøre personen opmærksom på din ansøger tråd.

Et andet godt tip er at smide et link til din ansøger tråd i din signatur, derved vil folk blive gjort opmærksom på din tråd hvis du har lavet en god post på forum .

Skulle du på noget tidspunkt have spørgsmål, have brug for en snak eller blot vil gøre os opmærksom på noget så står wOOOOt, Dake, Panser Anden og jeg selv altid til rådighed, blot smid os en PM på forum.
    Held og lykke med din trial!,

Vh.
    Morten
    Raid trolling: