Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 33

Thread: Space Engineers

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Default Space Engineers

Hej, er der en af jer der har spillet Space Engineers og kan give lidt info om hvor godt det er og hvor langt det er ? Det lyder jo ret spændende

http://store.steampowered.com/app/244850/

Forum Apprentice bekay's Avatar

Quote Originally Posted by Kebra View Post
    Hej, er der en af jer der har spillet Space Engineers og kan give lidt info om hvor godt det er og hvor langt det er ? Det lyder jo ret spændende

http://store.steampowered.com/app/244850/
    @Daikoi
    Han (Daikoi) har rent faktisk spillet SE.
    Jeg har kun købt det for et par måneder siden og kigget på det kort den gang.
    Stort potentiale for en Minecraft/openworld/bidt-af-en-gal-ingeniør gamer.
    BeKay aka Thando
    + Than* permutationer

SD Medlem Paladin of the Board Daikoi's Avatar

Det er IMO et rigtigt godt spil som kun bliver endnu bedre af at spille det sammen med venner. Det er stortset Minecraft in spaaaaace, men mere teknisk. Og de tilføjer nyt og forbedrer konstant.

Tjek evt. deres Youtube for content.

https://www.youtube.com/channel/UCiI...Ckv3Nt8R5u7pNg
    Last edited by Daikoi; 26-06-2014 at 19:11.
    "Video games are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world."
    -Largo, Megatokyo

SD Medlem Forum Apprentice timmeren's Avatar
    Spil
    WoW

sad og kiggede på det i dag, har vi nogen der gamer det ? - for tænkte klart det skulle være noget der blev spillet med andre
    Steam: Timmeren
    PS4: Timmeren
    LOL: Timmeren
    Det Timmeren alle vejne

spiller det lidt, og det kan kun blive bedre hvis vi er flere
    Shut up and listen
    You'll be surprised what you learn when others fill the silence

Marquis of the Board Barahir's Avatar

Coestar har en LP sammen med Guude, Millbee og AvidyaZEN

Coestar
    https://www.youtube.com/watch?v=GuOq...hannel=Coestar

⋐█╬╬╬╬╬╬°¯°█|
    ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓۝

Jeg har givet det et lidt mere seriøst forsøg her til aften. Jeg syntes der er nogen helt vilde bygge costs deri.

En survival start hvor jeg kun har min platform. Jeg har rigeligt med alle typer ressourcer men det virker helt vildt at jeg skal bruge 1200 steel plates, 80 thruster components osv. til at bygge noget som helst.

Er det virkelgit meningen man skal idle og vente på refinery så længe?

Indtil videre har jeg bygget et small storage og påbegyndt en thruster, men der er jo helt vildt lang ventetid indtil udstyret er færdig med at assemble og refine.

Nogen forslag?

Det kommer an på, hvad vil du bygge og hvad har du oppe at køre indtil videre?
    "Video games are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world."
    -Largo, Megatokyo

Quote Originally Posted by Daikoi View Post
    Det kommer an på, hvad vil du bygge og hvad har du oppe at køre indtil videre?
    jeg har det man starter med (station, reactor, refinery, assembler) samt den small storage unit jeg har bygget.

Det virker helt uoverskueligt bare det at skulle klikke 1200 gange for at sætte nok steelplates i kø til at få et refinery til.

Mener at du kan sætte den til at lave i 100 stykker(shift eller ctrl + klik, den anden er vist 10 stykker) og måske også alt hvad du har, men er ikke sikker på det sidste.
    -Largo, Megatokyo

Find refinery blueprintet i venstre side under "big blocks" (eller noget i den retning) og klik på det, så tilføjer den selv alt du skal bruge for at lave et refienery.

Det samme gælder hvis du skal bruge mange steel plates, så sæt den til at crafte heavt armor blocks.
    Shut up and listen

Ah ja, kan self også være fordi at du spiller i "realistisk" mode, dvs. 1x("normal" inventory, "normal" crafting tid osv.). jeg plejer at spille i 3xrealistic time(tror jeg den hedder) så det går lidt hurtigere, men ikke føles som direkte "snyd" som i 10xrealistic eller hvad de næste trin hedder. IMO er 1x for langsomt til mig
    -Largo, Megatokyo

Ah ja, kan self også være fordi at du spiller i "realistisk" mode, dvs. 1x("normal" inventory, "normal" crafting tid osv.). jeg plejer at spille i 3xrealistic time(tror jeg den hedder) så det går lidt hurtigere, men ikke føles som direkte "snyd" som i 10xrealistic eller hvad de næste trin hedder. IMO er 1x for langsomt til mig
    kan man ændre på det eftefølgende?

tak for tippet med ctrl og shift. det hjælper en del på det

jeg har fået bygget mig et lille mining ship. Jeg havde ikke lige luret at der var forskel i prisen alt efter om du byggede på station eller på en small ship block

Hmmm, med alt det customization de laver, så ville det undrer mig hvis ikke man kunne ændrer det et eller andet sted. Har dog kun set det når man opretter et spil, men har så heller ikke kigget efter.

Meeeen, sådan som jeg forstår det, så er du ikke nået så lang at det ville være spild at starte over på et nyt spil
    -Largo, Megatokyo

Hmmm, med alt det customization de laver, så ville det undrer mig hvis ikke man kunne ændrer det et eller andet sted. Har dog kun set det når man opretter et spil, men har så heller ikke kigget efter.

Meeeen, sådan som jeg forstår det, så er du ikke nået så lang at det ville være spild at starte over på et nyt spil
    ja så skidt da. Fik ellers bygget en sjov lille miner. 5 reaktorer, big thruster og 2 mining drills. Den kunne knalde igennem

2 refineries hvoraf det ene kværner uranium.

Men det virker til det går helt enormt meget hurtigere når man ikke spiller realistic. Selv bare på 3x. Jeg har nok indhentet det snart igen.

5 reaktorer og kun 2 drills?! Hehe, plejer selv at lave en stor reaktor(small ship) og så omkring 3-9 drills

Til dit lille skib, så leg lidt med de der attachment blocks, for så kan du have et skib hvor "værktøjet" bare kobles på. Og hvis du virkeligt vil have mange forskellige resourcer indenfor rimeligt kort tid, så highjack et af de npc-skibe der flyver forbi i ny og næ og strip dem for alt. Du skal dog være opmærksom på at de for det meste har forsvar og enkelte kan være boobytrapped.
    -Largo, Megatokyo

Nu har jeg fået conveyored min base så alt er sat sammen og har en connector på toppen.

Min drill skib har fået en ny stor reaktor, en connector og conveyers der flytter ore fra drills til et storage. Så nu kan jeg flyve min last hen og tømme den i min base og så ud igen. Fantastisk!

Et par spørgsmål, jeg har været nød til at sætte min connector på toppen af mit skib for at kunne se den og navigere til docking med stationens dock. Er der ikke en måde jeg kan flytte kameraet på så det er lige meget hvor den er?

Jeg arbejder på at lave et rektangel af drills (jeg tænker 6->8 drills). Men det virker til der er meget spild, er defakto standarden at man sætte en collector op imellem dem? Hvad er et godt setup med drills + collector + gravity field?

1. Jo, der er en free look tast, kan bare ikke huske hvad den er. Og spillet kører ikke så godt på min fars gamle bærbar til at jeg gider at starte det op

2. Jeg tror at du skal ind på youtube og kigge efter "Miningship", hvor der er tons af gode tips, tricks og diverse kreationer. Jeg plejer at starte med "Lone survivor"(tror jeg den hedder) og så bare bruge mit startskibs(og senere min bases) G-generator til at sikre at det ikke flyver bort.
    -Largo, Megatokyo

Quote Originally Posted by Kebra View Post
    Nu har jeg fået conveyored min base så alt er sat sammen og har en connector på toppen.

Min drill skib har fået en ny stor reaktor, en connector og conveyers der flytter ore fra drills til et storage. Så nu kan jeg flyve min last hen og tømme den i min base og så ud igen. Fantastisk!

Et par spørgsmål, jeg har været nød til at sætte min connector på toppen af mit skib for at kunne se den og navigere til docking med stationens dock. Er der ikke en måde jeg kan flytte kameraet på så det er lige meget hvor den er?

Jeg arbejder på at lave et rektangel af drills (jeg tænker 6->8 drills). Men det virker til der er meget spild, er defakto standarden at man sætte en collector op imellem dem? Hvad er et godt setup med drills + collector + gravity field?
    Mener det er V for at skifte kameravinkel og så skal du hold alt ned for at flytte det rundt om dit skib. Alternativt kan du sætte et kamera op nær din connector, så du bedre kan se at docke.
    Shut up and listen

Quote Originally Posted by Desoco View Post
    Mener det er V for at skifte kameravinkel og så skal du hold alt ned for at flytte det rundt om dit skib. Alternativt kan du sætte et kamera op nær din connector, så du bedre kan se at docke.
    tak for tippet, det gjorde det noget kun nemmere. Jeg har fået bygget min "lone start" base om til et large ship og er fløjet til en ny asteroide der skal tømmes.

ganske fedt spil, det virker noget sjovere end eksempelvis minecraft

tror det er lidt sjovere hvis man spillede på en server.
    Shut up and listen

Quote Originally Posted by Desoco View Post
    tror det er lidt sjovere hvis man spillede på en server.
    hvis der er nogen stykker der spiller så kan da godt sponsorere et par måneder på en rented server:
    https://pingperfect.com/cart.php?a=confproduct&i=0

jeg kan se vi for en 60 kroner om måneden kan have en 8 slots server kørende.

Forum Trainee Cyperangel's Avatar

***Rennervate***

Ok, nu hvor tråden er genoplivet, så vil jeg da lige høre om der er nogen i SD eller omgangskreds der spiller dette spil stadig, eller som kender en god server?
    "Hvis det ikke kan lade sig gøre med vold, bruger du ikke nok vold!" Sagt i brillebranchen

SD Medlem Forum Senior Noggs's Avatar

Quote Originally Posted by Cyperangel View Post
    ***Rennervate***

Ok, nu hvor tråden er genoplivet, så vil jeg da lige høre om der er nogen i SD eller omgangskreds der spiller dette spil stadig, eller som kender en god server?
    spiller og spiller..... er inden af og til
    Så går jeg igang med mit spil - eller prøver da
    "Are you threathing me Master Jedi?"
    Fac Venatorem Captivum

[Signature overflow error]

Asocialt Medlem Forum Elder Drek Durshell's Avatar

Der er 70% off på prisen i et par dage.
    Er det værd at smide penge efter nu?
    Nogen der spiller stadig?

"This is the worst kind of discrimination. The kind against me!"