Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 28

Thread: Ansøgning til WS - Mawz

SD Medlem Forum Trainee

Default Ansøgning til WS - Mawz

Hej der

Har efter online hjælp fra @nidapni fundet frem til at lave en ansøgning. Jeg hedder Ulrik, bor i Værløse, er 45 og arbejder i en større medicinal virksomhed i nærheden. Har altid spillet MMORPG, omend det er en del mindre nu med kone, hus og to børn. Og allerede der kan en del af jer gætte hvad en stor del af min fritid går med. Herudover lidt løb, en del brætspil og en telttur eller 3 med venner familie om året.

Min MMORPG karrierer startede i DAOC i Herfølge Boldklub for mange år siden, og har siden spillet WOW i mange år + diverse kortere besøg hos Rift, GW2, SWTOR mw. Havde et par server first kill tilbage i WOW vanilla og har også været officer. Er en skræmmende oplevelse at skrive /played på min main (Bob-Azsune). Jeg er mest til PvE og er således en oldtime raider. Savner guildchatten og til dels det at raide, og har hørt at Wildstar er det nye sort. Jeg er ikke afklaret med om jeg ønsker at raide i WS, men kan kun kommitte mig til 2 dage om ugen, så ved ikke engang om det er en mulighed.

Som person er jeg rolig og deltagende. Den slags som altid signer op (eller melder afbud til raids) og udfylder sin plads. Ældre og klogere kunne man sige :-)

De fleste af dem jeg plejede at spille med har stoppet eller spiller first-person-shooter, så jeg leder efter et fællesskab ud over et enkelt spil. Jeg har over årene stødt på SD i forskellig spil, så kender godt konceptet og guilden, men har ikke nogen relationer inden for murene (endnu :-)) Jeg har læst værdier og diverse andet info - og det lyder jo som et rart sted at være.

I WS har jeg spillet til level 15-20 stykker på forskellige chars. Jeg er ranged DPS inderst inde, - med et healer offspec (ofte er det bare nemmere at få en gruppe, hvis man skal lave en daily som healer) Jeg regner med at spille Esper eller Engineer (kunne godt bruge et godt råd om endgame i den forbindelse. Hvordan er balancen mellem tank/healer/DPS i endgame for grupper/raid? Jeg kender kun situationen alt for godt som ren DPS, der ikke kan finde en gruppe i WOW). Engineer er tank offspec, men "sjovere" som DPS. (har i øvrigt også prøvet Medic, men for mange DOT's).

mvh
    Ulrik
    Last edited by Mawz; 03-08-2014 at 23:19.

Jamen, velkommen til Ulrik... Godt du fandt ud af det. @Desoco eller Balutrik vil kigge ind forbi og fortælle dig lidt mere om hvordan det hele forløber sig...
    Så som en start velkommen.
    "Last time I played a perfectly balanced game it was chess and I'm pretty sure one person started before the other one, so idk maybe it wasn't even perfectly balanced." - Kripperian

Forum Initiate Balutrik's Avatar

@Mawz Beklager jeg ikke lige været forbi tidligere, men holdt en uges pause fra Wildstar.

Jeg får lige læst din ansøgning igennem i morgen, og hjulpet dig med hvad jeg kan.

Men kan være @chrella lige vil kigge forbi også
    GW2: TryGoogleThis.9570 ; 80 Thief Balutrik 80 Warrior Balustrike 80 Ranger Baluette 80 Mes Baluit
    ESO: VR 12 Dragonknight Balu
    LoL : TryGoogleThis og TheNoobEraser EUW.
    Wildstar: 50 Spellslinger Baluin 50 Stalker Balutrik 50 Warrior Balustrik.

SD Medlem Forum Trainee

No rush. Giv mig et ping når du er tilbage.

Mawz

SD Medlem Forum Disciple chrella's Avatar

Hey @Mawz

Velkommen til SD. Først udmærket ansøgning. Vi lader din ansøgning stå, nogle dage så du kan se os an og omvendt, du er velkommen til at komme på mumble og hilse på folk: http://www.semperdanica.dk/threads/4...le-Information hvis du har spørgsmål, kan du bare hive fat i undertegnet, eller @Balutrik og @Desoco

hilsen
    Chrella
    Er svaret ikke gaffatape, er spørgsmålet stillet forkert.

Forum Initiate Balutrik's Avatar

Velkommen til Forumet @Mawz .

Jeg husker Herfølge Boldklub, den var ikke kun dansk var den?. alt fald de senere år. Stoppede selv wow i Catalysm, jeg kunne godt lide den udfordning der var ved WoW i starten af Vanila men mit fokus lå hovedsaglig på pvp da det kom ud.

Tror du ville ku finde gode sociale kontakter på tværs af spillene og dele oplevelser med in-game, mumble og måske RL. Selvom du ikke har den store tid eller skifter spil.

Wildstar. Det er så fint du får 2 action sets, derved kan du ha et healer spec og et dps spec for dailies, men som så er dailies nemme og solo, (måske knap så sjovt) og tager 30-45 mins per zone, (speeded det på 22 den ene gang solo) valg af class kan være meget svær, da de er så forskellige fra alm mmorpg,(Esper,SS og engineer) og deres kit er meget forskellige, Esper og SS minder en smule om hinanden med forskellige game play og styrker. se nogen videor er nok best, indtil videre har SS vært Fotm, men tror det skifter til esper med denne patch.

Angående til din ansøgning, flot ansøgning . Den kommer til stå, og efter et par dage vil der blive aftalt et møde på mumble, som du er velkommen til kigge forbi, den er rimelig stille pt, da folk holder ferie og render i haven.
    GW2: TryGoogleThis.9570 ; 80 Thief Balutrik 80 Warrior Balustrike 80 Ranger Baluette 80 Mes Baluit
    ESO: VR 12 Dragonknight Balu
    LoL : TryGoogleThis og TheNoobEraser EUW.
    Wildstar: 50 Spellslinger Baluin 50 Stalker Balutrik 50 Warrior Balustrik.

SD Medlem Forum Trainee

tak for feedback. Jeg vil se at få Mumble op at køre og kigge forbi og sige hej. Så længe jeg er low level kan det nok være svært at evaluerer mig som spiller, så måske er en snak på Mumble den bedste ide.

og jo HB var mest dansk - og det er det meste af kernen stadig, men de er åbne for alle. De er pt aktive i GW2, i en periode som en af de ledende guilds i PvP.

Mawz

SD Medlem Forum Senior PulvenDK's Avatar

Quote Originally Posted by Mawz View Post
    tak for feedback. Jeg vil se at få Mumble op at køre og kigge forbi og sige hej. Så længe jeg er low level kan det nok være svært at evaluerer mig som spiller, så måske er en snak på Mumble den bedste ide.

og jo HB var mest dansk - og det er det meste af kernen stadig, men de er åbne for alle. De er pt aktive i GW2, i en periode som en af de ledende guilds i PvP.

Mawz
    Det vigtige er jo også hvordan du er at spille med som person og ikke så meget hvordan du spiller din char jeg har flere char i forskellige levels.. Så vi kan bare finde tid til at gruppe op

SD Medlem Forum Trainee

Jeg forstår at Mumble er et must - så hvis jeg ikke kan starte min trail uden, er jeg nødt til at sætte min ansøgning på hold. Det går fint med at installere, men kan ikke tale, kun lytte. Har fulgt guiden (flere gange) og endda været ude at købe nyt headset, men det er tilsyneladende et IT problem et andet sted.

Ulrik

Jeg forstår at Mumble er et must - så hvis jeg ikke kan starte min trail uden, er jeg nødt til at sætte min ansøgning på hold. Det går fint med at installere, men kan ikke tale, kun lytte. Har fulgt guiden (flere gange) og endda været ude at købe nyt headset, men det er tilsyneladende et IT problem et andet sted.

Ulrik

Tilkalder lige teknisk backup @Nerror @Thalanoth @chrella

SD Medlem Marquis of the Board Nerror's Avatar

Ulrik
    Hejsa, prøv at køre Mumble som administrator eventuelt.

SD Medlem Forum Trainee

En kort update:
    Lige nu ligner det en ny PC - det er ved at være ved den tid alligevel. Men pga job travlhed trækker det nok lidt ud, så kan i ikke sætte min ansøgning på pause. Alternativt skal i starte mig på en trial, indtil jeg kan tale på mumble, hvis ellers jers procedue tillader den slags. På den måde kunne jeg deltage i lidt guildsnak.

Mawz

SD Medlem Forum Trainee

I er ikke glemt - men har fortsat ikke fået løst mit IT problem.

Ulrik

I er ikke glemt - men har fortsat ikke fået løst mit IT problem.

Ulrik
    Bare FYI.. Wildstar er blevet lukket ned som officielt spil i SD
    @Shade @chrella

SD Medlem Forum Disciple chrella's Avatar

har sendt ham en PM.
    Er svaret ikke gaffatape, er spørgsmålet stillet forkert.

SD Medlem Forum Trainee

Tak for heads op begge. Venligt af jer at tænke på et ikke-medlem.
    Har efter hånden fundet ud af at det er samværet mere end spillet som driver mig, så vil da overveje en ny ansøgning når WOW ekspansion kommer.
    Jeg er nysgerrig på at vide hvor langt i kom ned i aktivitet før i besluttede at lukke wildstar? Hvad er minimums niveauet.

Ulrik

SD Medlem Paladin of the Board Shade's Avatar

Har Mawz - Typisk siger vi at når et MMO går under 15 aktive spillere, så tager vi en vurdering af spillet. Denne vurdering kommer så til at hanle om fremtidsmuligheder for flere, og om de nuværende antal aktive er stabilt, eller nedadgående. Det er en case by case evaluering. I Wildstar måtte vi sande at aktivivteten var meget lav, også under de 15, og fremtidden så egentlig bare ud til at blvie værre. Derfor valgte vi at lukke ned, så vores medlemmer fik muligheden for at søge til andre guilds, hvis dette skulle være ønskeligt.
    Currently playing: Fallout 76, CS:GO
    Waiting for: Next big MMORPG
    Maintaining SD Guild in EQ2

SD Medlem Forum Trainee

tak for forklaringen

Ulrik

SD Medlem Forum Trainee

så lykkedes det endeligt at få microfonen til at gøre som jeg ville - var kort på mumble her til aften. Så nu er jeg så klar til at fortsætte min ansøgningsproces.

Men...... som jeg læser jeres post, så skal man være aktiv spiller for at kunne være medlem, og aktiv kan man kun være inde i spil som spillet officielt. Den liste er WS så lige blevet streget af hvorfor det ikke er nok at spille WS for søge medlemsskab. Er det rigtigt forstået, eller kan jeg stadig joine? Eller ville det kræve at jeg genstartede min WOW/D3 karriere?

Ulrik
    Last edited by Mawz; 03-10-2014 at 22:43.

Hej Ulrik

Som vi snakkede om i PM's, så skal du fortsætte din ansøgning i et officielt spil, det vil sige ESO, SWTOR eller WOW. SOm jeg forstod det, så ville du vente til wow expansion udkom, og så søge igen. Men du er velkommen til at fortsætte din ansøgning i WoW, hvis du har lyst til det?

Shade

SD Medlem Forum Trainee

tak for svaret.

Jeg overvejer lige om jeg skal tilbage på WOW vognen. Det centrale for mig er som nævnt ovenfor at spille sammen med andre. Jeg har to spg som jeg håber i kan hjælpe med:
    - 1)Level krav er sat til 90. Kan man få lov at lytte med på guild chatten mens man leveler op til de 90? (jeg ved godt at man kan realm transfer og jeg ved godt man kan få en L90 i WOD. Men det er penge jeg ikke har lyst til at bruge og med en auto 90 lærer man ikke sin klasse at kende)
    - 2) Jeg vil spille priest/shammy/druide. main: ranged DPS, offspec:healer. Er der nogen af de klasser som der i forvejen er mange/få af? Min ambition ville være at raide 1-2 dage om ugen

Ulrik

@Najsen, eller en af de andre wow folk

Kan du hjælpe Mawz med hans spørgsmål?

SD Medlem Forum Elder Najsen's Avatar

Tak for mention @Shade
    @Mawz det er lidt en vurderings sag
    Hvor lang tid tænker du det vil tage af lvl op til 90?
    Som udgangs punkt mener jeg ikke man skal være i guilden før ens trial faktisk går igang, men det er som sagt en vurderings sag

SD Medlem Forum Trainee

Quote Originally Posted by Najsen View Post
    Hvor lang tid tænker du det vil tage af lvl op til 90?
    Jeg antager det er kalendertid du mener. Mon ikke det tager 1-2 mdr. (4 timer per dag i snit og et gæt på at der skal 6 dages /played til 90 ). Jeg har spillet til max level ca 10 gange, så jeg kender rutinen. Men med et familieliv har jeg ikke lige 2 weekender til at rive ud af kalenderen.
    Men jeg kan godt se din pointe - jeg kommer jo til at løbe rundt med et SD tag over hovedet i en rum tid uden at nogen faktisk har spillet med mig.

Ulrik

PS Min shammy var serverfirst med 16 dages played til L60 i vanilla. Det er blevet en del nemmere siden

SD Medlem Forum Elder Najsen's Avatar

Jeg antager det er kalendertid du mener. Mon ikke det tager 1-2 mdr. (4 timer per dag i snit og et gæt på at der skal 6 dages /played til 90 ). Jeg har spillet til max level ca 10 gange, så jeg kender rutinen. Men med et familieliv har jeg ikke lige 2 weekender til at rive ud af kalenderen.
    Men jeg kan godt se din pointe - jeg kommer jo til at løbe rundt med et SD tag over hovedet i en rum tid uden at nogen faktisk har spillet med mig.

Ulrik

PS Min shammy var serverfirst med 16 dages played til L60 i vanilla. Det er blevet en del nemmere siden
    Jeg tænker at 1-2mdr er for længe at rande rundt uden egentlig at være trial
    Jeg ser det som en bedre mulighed at du skriver når du enten er lvl 90, eller ihvertfald næsten, og så kan vi påbegynde trial (og guild chat) der
    Hvordan med mumble, har du fået det til at du?
    I hvertfald som WoW trial (og nok også i alle andre spil) er mumble en rigtig stor del af det, da vores members rigtig gerne vil snakke med den person som de evt. skal give thumps up