Page 1 of 11 12345 ... LastLast
Results 1 to 25 of 261

Thread: Cities: Skyline

SD Medlem Forum Senior Thalanoth's Avatar

Default Cities: Skyline

Til os der ikke var for glade for hvad Simcity 5 kunne præstere, kommer der en city builder der ligner til forveksling. Måske kan det levere varen mere tilfredstillende

Steam
    http://www.citiesskylines.com/

---

---
    Der er mere video på deres youtube side
    Dev diary's
    Last edited by Thalanoth; 07-02-2015 at 15:07.
    "Hotkey baseret combat er fyldt med nederens nektar" - Kebra

Asocialt Medlem Forum Elder Drek Durshell's Avatar

Hmmm....gentager de misæren med begrænsede byggezoner?
    Det hadede jeg i Simcity.

"This is the worst kind of discrimination. The kind against me!"

Rådsmedlem Forum Elder Obse's Avatar

Quote Originally Posted by Drek Durshell View Post
    Spillet bliver udgivet af Paradox og ikke Maxis, så der er formegentlig ingen "gentagelser" som sådan.

Der vil formegentlig være byggezoner - men de er på ingen måde lige så begrænsede som den seneste SimCity, se eventuelt videoerne for flere detaljer

Det er værd at nævne at spillet bliver udviklet af et finsk udviklingshus og udgivet af et svensk, så de er tæt på.
    ​[uhb-see-kwee-uhs] –adjective

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    servilely compliant or deferential: obsequious servants.
    obedient; dutiful.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Quote Originally Posted by Drek Durshell View Post
    Også min største beef med Simcity ;p
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

SD Medlem Forum Apprentice timmeren's Avatar

Er en kæmpe sucker for city builders - holder øje med dette spil - håber og krydser for det bliver fantastisk.

i aften udkommer Cities XXL - håber den øget konkurrence kan få dem til at lave endnu bedre spil - nu hvor simcity i den grad skød sig selv i foden !
    Steam: Timmeren
    PS4: Timmeren
    LOL: Timmeren
    Det Timmeren alle vejne

Asocialt Medlem Forum Elder Drek Durshell's Avatar

Quote Originally Posted by Obsequious View Post
    Spillet bliver udgivet af Paradox og ikke Maxis, så der er formegentlig ingen "gentagelser" som sådan.

Der vil formegentlig være byggezoner - men de er på ingen måde lige så begrænsede som den seneste SimCity, se eventuelt videoerne for flere detaljer

Det er værd at nævne at spillet bliver udviklet af et finsk udviklingshus og udgivet af et svensk, så de er tæt på.
    Hvis du ser 5 min inde i den første gameplay video, så ligner det jo til forveksling Simcity med begrænsede zoner.
    Derfor jeg blev bekymret.
    Last edited by Drek Durshell; 05-02-2015 at 12:18.

"This is the worst kind of discrimination. The kind against me!"

Quote Originally Posted by timmeren View Post
    Er en kæmpe sucker for city builders - holder øje med dette spil - håber og krydser for det bliver fantastisk.

i aften udkommer Cities XXL - håber den øget konkurrence kan få dem til at lave endnu bedre spil - nu hvor simcity i den grad skød sig selv i foden !
    Cities XXL ser desværre ud til bare at være en kopi af Cities XL hvor de har tilføjet et ekstra X

Jeg har fået mine penge tilbage på steam

characterized by or showing servile complaisance or deference; fawning: an obsequious bow.
    obedient; dutiful.

SD Medlem Forum Apprentice timmeren's Avatar

Cities XXL ser desværre ud til bare at være en kopi af Cities XL hvor de har tilføjet et ekstra X

øv. har du været i beta eller noget ?
    Steam: Timmeren
    PS4: Timmeren
    LOL: Timmeren
    Det Timmeren alle vejne

Nej, har læst et par posts fra folk der har - og det var ikke super positivt :/

obedient; dutiful.

Det er selvfølgelig lidt offtopic her i tråden - men se den her video

obedient; dutiful.

Jeg har set nogle flere videoer af Skylines og på nogle af dem ser man en stiblet linje, ligesom man så i Simcity, hvor områderne pludseligt stopper. Nogen der ved om der er begrænsning på størrelsen i Skylines eller om man skal bygge på flere små områder? Gik ud fra man havde hele kortet til rådighed.

Officer Forum Senior Caligo's Avatar

Quote Originally Posted by Hest View Post
    Jeg har set nogle flere videoer af Skylines og på nogle af dem ser man en stiblet linje, ligesom man så i Simcity, hvor områderne pludseligt stopper. Nogen der ved om der er begrænsning på størrelsen i Skylines eller om man skal bygge på flere små områder? Gik ud fra man havde hele kortet til rådighed.
    Mener der blev sagt i en af de første videoer at man starter med et felt og så kan udvide til 9 i alt ved at nå forskellige goals... Man kan udvide i hvilken som helst retning, så hvis man vil have en aflang by så gør man bare det.. det skal ikke være en kvadratisk by. Så ja du er stadig begrænset men umiddelbart mindre end i Simcity.

"Still round the corner there may wait, a new road or a secret gate."
    I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

Quote Originally Posted by Caligo View Post
    Mener der blev sagt i en af de første videoer at man starter med et felt og så kan udvide til 9 i alt ved at nå forskellige goals... Man kan udvide i hvilken som helst retning, så hvis man vil have en aflang by så gør man bare det.. det skal ikke være en kvadratisk by. Så ja du er stadig begrænset men umiddelbart mindre end i Simcity.
    Fandt det her, så det er jo ikke helt dårligt. Så længe man kan fjerne limitation er jeg glad

The map consists of tiles. The maximum city size is 9 map tiles, one map tile is 2km x 2km. Players start with the first one and then unlock more land for their city. Players get to choose the tiles from 25 tiles on the map. The area is all seamless so pretty huge cities can be developed.

The cities can be 36 square km, and not necessarily in a square. However there is an option to uncouple the limitation and go bigger, dependant on the player’s hardware.

Officer Forum Senior Caligo's Avatar

Quote Originally Posted by Hest View Post
    Fandt det her, så det er jo ikke helt dårligt. Så længe man kan fjerne limitation er jeg glad

Så faktisk hvis man har en god nok pc så kan man komme op over 9 tiles? fedt!.
    Så er spørgsmålet bare hvad påvirker dette mest.. Ram? GPU? GPU Ram? eller CPU...

"Still round the corner there may wait, a new road or a secret gate."
    I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

Her er en video om map editoren. Hvis der skal unlockes større områder, er det åbenbart kun noget der kan gøres med mods. Kunne nu godt tænke mig de bare gav en hele området på 5x5 tiles til at starte med, hvis man ville det og så var det det.. Men i det mindste er det noget større end Sim City

Til de der ikke ved det, så er hver tile 2x2km, det samme som en hel by i Sim City, men her får man op til 9 af de tiles at bygge på og som sagt, med mods kan man lukke op for op til 25

Last edited by Hest; 09-02-2015 at 17:13.

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Det jeg hører er at de har fixet det største problem med XL, nemlig at det kun kørte på 1 kerne og laggede sinddsygt når byen voksede nogenlunde stor.

Sådan noget så jer gerne kom ud som en patch for XL istedet for et fuld pris AA spil.

Aldrig mere Cities X%L for mig heller ikke XXXXXL når det engang kommer.

Cities Skyline har jeg mere tiltro til. Ærgeligt navnene er så tætte på hinanden. Selvom Paradox nok ligger shitloads af DLC ud dertil
    Last edited by Kebra; 09-02-2015 at 17:23.

SD Medlem Forum Trainee Bluetiger's Avatar

Citybuilder er en dejlig afslappene og kreative måde at spille på.. MEN, tiderne skifter og jeg har svært ved at se et spil få en lang levetid i dag som singleplayer mode only. Bare kig på Banished, kæmpe hype, hører intet til det nu.
    Ikke dermed sagt at det ikke er rart og sidde for sig selv engang imellem og bare hygge med det man nu laver, men i det lange løb, for mig i hvert til falde, så er dette game et no go hvis der ikke kommer en multiplayer del i det.
    SimCity havde fat i noget, men med desynz osv, føltes det jo som at spille selv alligevel.
    Det var noget af det der tændte mig meget i SimCity dengang de launchede deres trailer, hvis i kan huske den, at man kunne bygge sammen om at opnå et fælles mål. Men der blev man pænt skuffet over lidt falsk reklame.
    For jer der ikke kan huske det, ser her 2:28 inde.
    Last edited by Bluetiger; 09-02-2015 at 19:56.

10 marts er release. Der er jo ikke lang tid til

Officiel site har fået gang i pre order bonus halløj
    Last edited by Thalanoth; 10-02-2015 at 18:09.

Yes!, det er ikke længe til heldigvis. Det ser jeg frem til.

28 euro, det er nu heller ikke galt, eller 37 for Deluxe
    Last edited by Hest; 10-02-2015 at 19:02.

Btw, er der nogen der har spillet de Cities in Motion spil som Colossal Order har lavet og kan give thumps up eller down for kvaliten af dem
    Bare sådan så vi får et praj om Skylines bliver godt

Quote Originally Posted by Thalanoth View Post
    Btw, er der nogen der har spillet de Cities in Motion spil som Colossal Order har lavet og kan give thumps up eller down for kvaliten af dem
    De ligger med score mellem 7-8 ud af 10. Har kun prøvet et af dem for længe siden og performance og den slags var fint. Brød mig ikke så meget om de andre spil, da det ikke var builders på samme måde som Skylines

Forum Elder Beawolf's Avatar

Er sgu ved at blive helt hypet på det her spil
    'BeaWolf' since 2008

Forum Adept Tokamon's Avatar

Det et spil jeg helt klart skal prøve og jeg håber også det er bedre end Simcity fra Maxis. Dog håber jeg at trafikken er bedre i Cities: Skyline, for den var godt nok dårlig i Simcity også selvom de prøvede på at fix det.
    Nu ved jeg godt at jeg ikke er med SD mere, men hvis i skal spille det og i regner med at lave en SD gruppe derinde og kunne det så tænkes at man kunne få lov til at være med hvis det viser sig der er mulighed for det.

Hvis i beslutter jer for at købe det, for regner i med at købe spillet henne?
    Steam eller på deres hjemmeside.
    Last edited by Tokamon; 11-02-2015 at 1:48.

SD Medlem Marquis of the Board Kebra's Avatar

Quote Originally Posted by Thalanoth View Post
    Det er et helt andet spil.

Cities in Motion er en prefabrikeret by med få pladser til du kan lave subway, busser og togstationer.

Kerne gameplayet er ikke sandbox, men nogen scenarier du søger at løse, det kan dog snildt tage lang tid.

Det er nogen meget velafrundede, polerede spil med et godt gameplay. Men de siger ikke noget om deres evner til at lave en rigtig city builder.

SD Medlem Forum Elder Regio's Avatar

Nogen som har prøvet det?
    FindUser("Regio")->postCount++;

Regio - Level 100 bloodelf mage (dps)
    Regi - Level 100 undead deathknight (tank)
    Sylenced - Level 93 orc rogue (dps)
    Baalade - Level 90 bloodelf paladin (healer/tank)