Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 29

Thread: Strategien i Semper Danica

Socialt Medlem Paladin of the Board Shade's Avatar

Default Strategien i Semper Danica

Vi valgte i 2014 at lave en ny strategi for Semper Danica, for at fastholde og vise vores udvikling som guild. Strategien var klar i starten af 2015, og er p.t. igang med at blive implementeret. Strategien er delt op i 3 hovedområder; Mennesker, Spil og Forum.

Mennesker

Vi havde tidligere defineret flere forskellige grupper af personer i og udenfor guilden. Det gav nogle gange noget misforståelse i forhold til regler m.v. Derfor er dette begreb forsimplet, så vi nu har to grupper af personer; Medlemmer af Semper Danica og alle andre.

Er man medlem af SD, så må man frit joine alle SD spil og har fuld adgang til medlemsforummet. Som SD medlem kan man enten være aktiv, eller være i Social gruppen. Social Gruppen er de folk som p.t. ikke spiller et officielt spil i SD, af den ene eller anden grund. For at komme i betragtning til denne gruppe skal man have en vis anciennitet, og da Social medlemmer kun "spiller" forum, så sættes der også lidt højere krav til forum aktiviteten end for aktive SD medlemmer. Som aktivt medlem forventes det at man læser forum minimum en gang om måneden, for Social gruppe medlemmer forventes det at man læser forum minimum en gang hver 14. dag. Er man afk fra forum i mere end en måned, uden at have givet besked, så udmeldes man af af Semper Danica uden yderligere advarsel.

Alle andre er kunderne i vores butik. Det er followers, alliance medlemmer, håbefulde rekrutter eller bare gode venner som interagerer med Semper Danica både ingame og på forum. Det er her vores fremtid ligger, det er disse personer som er vores rekrutteringsgrundlag. Så disse personer skal plejes og det er her Semper Danica skal vise sit sande ansigt. Dette er også en af grundene til at vi har valgt at ændre vores forumstruktur, og dermed vores ansigt ud af til. Men mere om det senere i posten.

Spil

Vi har tidligere valgt kun at spille MMORPG's i SD, som officielle spil. Dette er vores kernekompetence, det er det vi alle meldte os til, og dette laver vi ikke om på. Vi vil i fremtiden stadig kun oprette officielle spil i MMORPG's. Udviklingen indenfor denne kategori er i hastig fremdrift, hvorfor det heller ikke er helt utænkeligt, at vi i fremtiden ses i spil som for eksempel MMOFPS eller lignende. Det er dog et krav, at der skal være et element af RPG.

En af de helt store ændringer i strategien er antallet af officielle spil vi kan have i SD. Vi har tidligere ikke haft en grænse, og det har givet os nogle problemer ved ikke, at have nok spillere i de forskellige kørende spil, samt i opstart af nye spil.

Derfor har vi valgt at sætte en grænse ved 2 officielle spil og 1 spil under opstart. Dette er for at fokusere vores kræfter, så vi sikrer os et bedre grundlag for endgame. Dette betyder også, at hvis to store giganter releaser på samme tid, så vil SD kun spille en af disse som et officielt spil. Dette betyder naturligvis, at vi så ikke vil starte op i den anden.

Vores medlemmer elsker at spille sammen, og vi har mange medlemmer som også samler sig i ikke-officielle spil. Derfor vil man også kunne se Semper Danica i spil som EVE, Diablo m.v. Da de ikke er officielle vil der ikke være fuld ledelse og rekruttering. Guilden vil udelukkende være styret af de SD'ere som nu har valgt at gå sammen. De er dog stadig underlagt vores 5 værdier, da de stadig præsentere SD udadtil.

Forum

Som vi nævnte under afsnittet mennesker, så har vi valgt, at gøre noget ved vores ansigt udadtil. Det har vi gjort ved at lægge vores Spilforummer ud i det åbne, så venner, gæster m.v. kan være med i klasse diskussioner og lign. Dette er for at gøre vores spil mere åbne og for at gøre SD mere imødekommende for gæster og potentielle ansøgere. Vi har naturligvis stadig nogle interne spilfora, hvor taktikker og lign. ting, som ikke vedkommer alle, kan diskuteres.

Implementering

Som nævnt i starten, så er vi netop gået i gang med at implementere denne strategi, hvorfor alle ting endnu ikke er helt på plads. Vi glæder os dog meget til at få implementeret dette, da vi forventer ændringerne vil give en større, mere åben guild, som er i tættere kontakt med venner, ansøgere, potentielle ansøgere, nysgerrige og eventuelt spiludviklingsfolk. Ja, man har jo lov at håbe
    Last edited by Shade; 02-08-2015 at 18:17.
    Currently playing: Fallout 4, EQ2, CS:GO
    Waiting for: Next big MMORPG
    Maintaining SD Guild in EQ2

Forum Senior Executie's Avatar

Quote Originally Posted by Shade View Post
    Vores medlemmer elsker at spille sammen, og vi har mange medlemmer som også samler sig i ikke-officielle spil. Derfor vil man også kunne se Semper Danica i spil som EVE, Diablo m.v. Da de ikke er officielle vil der ikke være fuld ledelse og rekruttering. Guilden vil udelukkende være styret af de SD'ere som nu har valgt at gå sammen. De er dog stadig underlagt vores 5 værdier, da de stadig præsentere SD udadtil.

Vil det så sige at guilden har SD navn eller?
    Last edited by Executie; 25-04-2015 at 9:49.

Socialt Medlem Paladin of the Board Shade's Avatar

Ja, ovenstående gælder hvis guilden hedder Semper Danica. Hedder guilden Farmors sure sokker, så blander SD sig ikke i den overhovedet

Hvis de ikke hed Semper Danica, så ville de jo heller ikke præsenterer SD
    Last edited by Shade; 25-04-2015 at 10:06.
    Currently playing: Fallout 4, EQ2, CS:GO
    Waiting for: Next big MMORPG
    Maintaining SD Guild in EQ2

Forum Senior Executie's Avatar

Ja, ovenstående gælder hvis guilden hedder Semper Danica. Hedder guilden Farmors sure sokker, så blander SD sig ikke i den overhovedet

Hvis de ikke hed Semper Danica, så ville de jo heller ikke præsenterer SD
    Skulle bare lige være helt sikker tak for at det lige blev præciseret for de fat svage

SD Medlem Forum Elder Marwen's Avatar
    Spil
    WoW

Ser godt ud!

SD Medlem Forum Acolyte
    Spil
    WoW

Hvordan vil I håndhæve hvis x,y,z har en guild kaldet semper Danica (der er andre guilds med navnet i andre spil) som ikke har nogen direkte tilknytning til Denne. Men hvordan skal man kende forskellen osv.? Hvem skal håndhæve dem hvis der kun er to officielle spil? Måske lidt dårligt formuleret men sidder kun lige på mobilos.

Forum Learner Aranoxx's Avatar

Forum

Som vi nævnte under afsnittet mennesker, så har vi valgt, at gøre noget ved vores ansigt udadtil. Det har vi gjort ved at lægge vores Spilforummer ud i det åbne, så venner, gæster m.v. kan være med i klasse diskussioner og lign. Dette er for at gøre vores spil mere åbne og for at gøre SD mere imødekommende for gæster og potentielle ansøgere. Vi har naturligvis stadig nogle interne spilfora, hvor taktikker og lign. ting, som ikke vedkommer alle, kan diskuteres.
    Lige præcis den del, syntes jeg som "gæst" er rigtigt fint. Jeg tjekker jævnligt jeres forum og deltager lidt løst og fast i debatterne. Det fungerer helt fint for en som mig, der kun er gæst. Og formålet med at tiltrække potentielle ansøgere, virker ihvertfald overfor mig, da jeg helt sikkert vil ansøge hvis jeg på et tidspunkt kommer til at spille et af jeres officielle spil

Så alt i alt syntes jeg det ser fint ud
    *** Rifting...... keep Rifting, can't slow down..... Riiiiifting!!!! ***

SD Medlem Forum Adept
    Spil
    WoW

Det ser i det store og hele fornuftigt ud, især delen omkring at åbne forum noget mere og med hensyn til antal spil. Men hvad gør I ved det at der idag er 3 officielle spil (WoW, SWTOR og ESO), får de lov at køre som officielle spil indtil et af dem lukker, hvorefter reglen håndhæves?
    Last edited by Sgaj; 25-04-2015 at 19:14.

SD Medlem Forum Adept
    Spil
    WoW

Og det fik jeg svar på i den anden infotråd. Det ser godt ud :-)

Forum Elder Mortor's Avatar

Super at se i har fået skuden på rette kurs igen

Jeg sad og fjumrede lidt rund i WoW på min iMAC (Ja i hørte rigtig, en MAC) og så fik jeg lige lyst til at smutte forbi forummet og sige hej.
    Håber at i alle har det godt og at i nyder den fantastiske danske sommer

Pas på jer selv

Knus og kram
    /Mortor

Socialt Medlem Forum Knight Trine's Avatar

Quote Originally Posted by Mortor View Post

Jeg sad og fjumrede lidt rund i WoW på min iMAC (Ja i hørte rigtig, en MAC) og så fik jeg lige lyst til at smutte forbi forummet og sige hej.

Pas på jer selv

Knus og kram
    /Mortor
    Hej Mortor

Sikke en dejlig hilsen lige at få Er det ved at være tid til at du starter fast i wow og smider en genansøgning afsted??

Jeg håber også du har det godt, og ikke mindst nyder sommeren.

Knus Trine.

SD Medlem Forum Elder Regio's Avatar
    Spil
    BDO

Pas på jer selv

Knus og kram
    /Mortor
    Hva fan'... vi har gæster?
    FindUser("Regio")->postCount++;

Regio - Level 100 bloodelf mage (dps)
    Regi - Level 100 undead deathknight (tank)
    Sylenced - Level 93 orc rogue (dps)
    Baalade - Level 90 bloodelf paladin (healer/tank)

WoW Officer Forum Warden Harpos's Avatar

Pas på jer selv

Knus og kram
    /Mortor
    Hejsa og "Velkommen tilbage"

Harpos - Level 110 Blodelf Paladin Retribution

Good Luck, Nephalem! May the loot gods treat you kindly and your deeds of valor be remembered.

Hehe nej jeg tror ikke at jeg kommer til at spille WoW sådan seriøst igen @Trine. Men godt at se at du er tilbage i dit rette element som Social GM, der findes næppe nogen bedre til den post

Jeg kom til at se at jeg havde mistet nogen af jer på fjæsbogen efter min yngste søn syntes jeg skulle have ryddet op i min venneliste for noget tid siden
    Vil måske tjekke det der AFK jeg mener ARK ud så måske nogen af os ses der.

Socialt Medlem Forum Knight Trine's Avatar

Hehe nej jeg tror ikke at jeg kommer til at spille WoW sådan seriøst igen @Trine. Men godt at se at du er tilbage i dit rette element som Social GM, der findes næppe nogen bedre til den post

Jeg kom til at se at jeg havde mistet nogen af jer på fjæsbogen efter min yngste søn syntes jeg skulle have ryddet op i min venneliste for noget tid siden
    Tak skal du have

Mht fjæsen, så undrede jeg mig godt nok over at jeg fik en ny venne anmodning den anden dag, men det forstår jeg så nu.

Mht Ark, så ser det nu meget hyggeligt ud - Søren sad og spillede det lidt igår, og det er umiddelbart "bare" minecraft med bedre grafik og hvem kan ikke li' minecraft

Socialt Medlem Forum Knight Quinn's Avatar

Pas på jer selv

Knus og kram
    /Mortor
    Hejsa - så du tog en omgang five nights at freddy's på steam forleden også
    Quinn - One name. One legend

Du kan jo joiner Panzerbjørns server, info skulle ligge i det åbne et eller andet sted.

Quote Originally Posted by Quinn View Post
    Hejsa - så du tog en omgang five nights at freddy's på steam forleden også
    Hehe nej Thomas det er ikke mig men Mikkel der spiller det. Jeg fatter ikke det sjove i det spil men Mikkel og vennerne ligger flade af grin over nogen youtube videoer med de figurere

Trine (SD Trine) ragede mig lige i servertråden til ARK så har godt set det.

Socialt Medlem Forum Knight Tristanas's Avatar

Pas på jer selv

Knus og kram
    /Mortor
    Hey Mortor - godt at se, at du stadig kigger forbi i nu og næ

Håber alt går vel.

WoW: Tristánas, Paladin Tank (MAIN) // Tristanas, Hunter
    Diablo 3: Tristanas#2716

Hehe nej Thomas det er ikke mig men Mikkel der spiller det. Jeg fatter ikke det sjove i det spil men Mikkel og vennerne ligger flade af grin over nogen youtube videoer med de figurere

Trine (SD Trine) ragede mig lige i servertråden til ARK så har godt set det.
    dafuk... er han gammel nok til 5 nights at freddy's?

Men tror pokker der ikke blev svaret på min steam besked

dafuk... er han gammel nok til 5 nights at freddy's?

Men tror pokker der ikke blev svaret på min steam besked
    LOL ja du får ikke meget samtale ud af Mikkel via Steam chat Ved ikke om han er gammel nok til at spille det men hellere det end GTA eller lignende.
    Han bruger mest tid på Minecraft og Roblox som han allerede er lidt af en nørd til (Hvem mon han har det fra) Ja hvem ved om 9 år søger han sikkert ind i SD

Trist her går det fint, håber det samme for dig

Socialt Medlem Marquis of the Board Nerror's Avatar

Hej @Mortor!

Godt at høre fra dig igen.

Quote Originally Posted by Nerror View Post
    Hej @Mortor!

Godt at høre fra dig igen.
    tror ikke vi ser ham online på forum igen... nu er han sikkert fanget af Ark... han er jo meget gammel, så han falder lige ned i smørhullet mellem @xlausen og @Virtuella

SD Medlem Forum Elder
    Spil
    WoW, BDO

Quote Originally Posted by Trine View Post
    Tak skal du have

Mht fjæsen, så undrede jeg mig godt nok over at jeg fik en ny venne anmodning den anden dag, men det forstår jeg så nu.

Mht Ark, så ser det nu meget hyggeligt ud - Søren sad og spillede det lidt igår, og det er umiddelbart "bare" minecraft med bedre grafik og hvem kan ikke li' minecraft
    Og lidt flere muligheder
    Druids are PvE

tror ikke vi ser ham online på forum igen... nu er han sikkert fanget af Ark... han er jo meget gammel, så han falder lige ned i smørhullet mellem @xlausen og @Virtuella
    Jeg er ikke gammel, det er bare alle andre der bliver yngre