Page 6 of 7 FirstFirst ... 234567 LastLast
Results 126 to 150 of 155

Thread: Xcom 2

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Jeg har så slet ikke prøvet de alien hunters der - kan man selv vælge hvornår man kaster sig over dem?
    Eks. når man har opgraderet våben mm?

Men ja War of Chosen udvider "bare" hovedspillet til det dobbelte.
    Ekstra variationer af baner og missioner, og nye ting som Lost zone, som bare er awesome, og så 3 specielle bosser som bliver en del af historien, for de jagter dig.
    Jeg mener man skal krydse af om man vil starte spillet med de 2 DLC,s
    Alien hunters og så er det vidst nok Shen's DLC.

Ved ikke om man kan starte uden dem og så aktivere dem mens man er i gang.
    Alien hunters DLC giver noget ny story, 3 bosser, 3 nye armor, 4 nye weapons og en ny skill som hører sammen med en armor. Man kan freeze mobs et par runder.
    Noget af det andet armor er one time craft pr game. Giver mere mobility, inventory slots og kan få mobs til at panick mener jeg.

Som newbie er de mobs pænt svære, men som en garvet rotte som dig er de nok nemme
    Last edited by Virtuella; 08-10-2019 at 13:26.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Jeg mener man skal krydse af om man vil starte spillet med de 2 DLC,s
    Alien hunters og så er det vidst nok Shen's DLC.

Ved ikke om man kan starte uden dem og så aktivere dem mens man er i gang.
    Alien hunters DLC giver noget ny story, 3 bosser, 3 nye armor, 4 nye weapons og en ny skill som hører sammen med en armor. Man kan freeze mobs et par runder.
    Noget af det andet armor er one time craft pr game. Giver mere mobility, inventory slots og kan få mobs til at panick mener jeg.

Som newbie er de mobs pænt svære, men som en garvet rotte som dig er de nok nemme
    Jeg mente mere ingame, når man er i gang, kommer de alien hunters random, eller skal man opsøge dem?
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Jeg mente mere ingame, når man er i gang, kommer de alien hunters random, eller skal man opsøge dem?
    Ahh. De kommer på random missioner.
    Og selvfølgelig mindst når man venter det

Ahh. De kommer på random missioner.
    Og selvfølgelig mindst når man venter det
    Det er det samme med de 3 chosen, man kan rimelig sikkert forvente dem på banerne hvor man skal beskytte de civile.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Jeg kan godt lide den story mode der er i spillet indtil videre.
    De er nogle slemme fyre de aliens indtil videre

Taber man spillet når de når deres mål?
    Jeg har 22 dage tilbage på avatar timeren
    Last edited by Virtuella; 08-10-2019 at 15:42.

Jeg kan godt lide den story mode der er i spillet indtil videre.
    De er nogle slemme fyre de aliens indtil videre

Taber man spillet når de når deres mål?
    Jeg har 22 dage tilbage på avatar timeren
    Ja.. Når den røde tracker er fuld, så får man XX timer til at få den ned. Ellers har du tabt spillet.
    Det gør du ved at smadre deres baser, eller gennemføre hovedmissioner.

Ja.. Når den røde tracker er fuld, så får man XX timer til at få den ned. Ellers har du tabt spillet.
    Det gør du ved at smadre deres baser, eller gennemføre hovedmissioner.
    Ok så må jeg hellere se at komme igang med deres røde baser

Så lykkedes det mig at gennemføre Xcom2-War of the Chosen inkl. shens last gift og alien hunters.
    Nå ja, det er på Legend - sværeste sværhedsgrad, og Iron Man, så ingen saving games du kan reload.

Xcom's største fejl, er at det bliver lettere jo længere man kommer.
    Man skal lige over nogle del-mål, så ved man at man har vundet, længe før sidste mission.
    Men damn det er svært nok på legend, i de første 20-30 missioner. Hvor The chosen kan 1-shot dine mænd.

Et par tip.
    - Vent med at åbne del2. af alien hunters, de kan bare vente til man har power armor og power weapons.
    - ligeledes vent med Shens gift, til du har 6 mand og 1 upgrade af armor og våben. Den er ikke så svær som alien hunter er.
    - Sørg for at få Superior Repeaters på dine våben. De 20% instant kill redder din røv mange gange med "Execute" på en svær boss.
    - Man behøver ikke dræbe chosen på alle baner de kommer ind på - ofte kan man med fordel lade dem "daze" en mand og suge info.
    Men du skal bare være klar til når de finder dit skib, når deres info er helt oppe. Der skal du have defence rummet med upgrade, så du har 4 towers.
    I den kamp, skal du have den hero der går i shadow, til at scoute ned til kanon-generatoren, så kan du nakke den med towers fra dit skib.
    Den hero er desuden super, når han får "Banish" skill. Sørg for hans riffel har expand magasin. Så når du er inde og nakke chosen i deres baser, så river han dem midt over med 6+ skud i træk.

Hvis nogen prøver dette, så har jer nok flere tips i ærmet

SD Medlem Forum Recruit

Phoenix Point kommer den 3. december på EPIC og er lavet af folk bag den originale x-com serie så det bliver spændende at se hvad de bringer til genren.
    i9-9900K, Asus Z390-E Rog Strix, DDR4-3000 Corsair 32 GB, Samsung EVO 970 EVO M.2 500 GB, Asus RTX 2070 8 GB Rog Strix

SD Medlem Forum Elder JesperM's Avatar

Quote Originally Posted by Qobra View Post
    Phoenix Point kommer den 3. december på EPIC og er lavet af folk bag den originale x-com serie så det bliver spændende at se hvad de bringer til genren.
    Bliver nok først når det bliver frigivet til alle andre end epic launcheren nu, efter det med endnu en omgang fyfy fra dem med at hente ens steam friends liste og en hel del tekniske ting de snakkede om så virker den launcher som noget malware i mine øjne.

Også et spil jeg har haft glædet mig til så lidt en skam de valgte at gå den vej.
    SWTOR.COM NICK: JesperM
    Ingame navn (Republic) Alias, Aliaskuku, Blalock, Devasha, Joless, Tungston.
    (Empire) Darkalias, Dark-alias, Goijra, Tungstan, Wilrosty.

SD Medlem Forum Adept Berleburg's Avatar

Har investeret i base game, og synes faktisk det er ret sjovt. Man skal lige lære basics, men nu er jeg 4-5 missioner inde uden at have mistet nogen soldiers. Ja, og så snakker vi ikke om sværhedsgraden... :P

Nu har jeg ikke læst hele denne tråd. Men er der nogen expansions som er et must? Eller skal jeg bare hygge mig med base game og så evt. gå efter expansions efter min første playthrough?
    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | Dell U2719D (27"/2560x1440@60 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Du kan sagtens spille base game alene, men især war of the chosen gør en kæmpe forskel.

SD Medlem Forum Disciple Moody's Avatar

Jeg ved ikke om jeg vil sige at war of the chosen er et absolut must, da grundspillet i sig selv er rigtigt godt, men det er en super tilføjelse til spillet som giver en hel masse nyt. Så jeg kan personligt klart anbefale at hvis du er fan af grundspillet, så tag og anskaf war of the chosen også - om det så er før eller efter du har gennemført grundspillet. Hvis du venter, så har du bare endnu en undskyldning for at spille det igen

Jeg ved ikke om du bruger instant gaming til at købe spil, men de har den til 80,-. Det er pengene værd i forhold til hvor meget ekstra indhold det tilføjer til spillet

Fedt. Det vil jeg lige overveje.
    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | Dell U2719D (27"/2560x1440@60 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Quote Originally Posted by Berleburg View Post
    Har investeret i base game, og synes faktisk det er ret sjovt. Man skal lige lære basics, men nu er jeg 4-5 missioner inde uden at have mistet nogen soldiers. Ja, og så snakker vi ikke om sværhedsgraden... :P

Nu har jeg ikke læst hele denne tråd. Men er der nogen expansions som er et must? Eller skal jeg bare hygge mig med base game og så evt. gå efter expansions efter min første playthrough?
    100% War of the Chosen, giver spillet så meget ekstra. Alene alt det gamle grund content får også ekstra udvidelse af mange nye map typer. Og masser ekstra content.
    Spil du bare på easy indtil det bliver kedeligt, og så smæk den op et par grader for ekstra udfordring hvor man virkelig skal passe på.
    Jeg vil også klart anbefale den lille ekspansion der hedder Chens Gift. Det giver spillet 1 ekstra stor mission som er cool i både design og story, og tilføjer en mech trooper til dine tropper, som er sjov.

Tror hellere jeg må få investeret i udvidelsen.

Tak for feedback.

Hvis I har nogle gode gameplay tips er jeg også lydhør.
    Jeg ved at man skal afvikle blå handlinger inden man afvikler gule. For at have muligheden for at reagere og opsætte overwatch osv.
    Er sikker på at der er maaaange ting, der er godt at vide.

SD Medlem Paladin of the Board Daikoi's Avatar

Shen's last gift er også god. MF'ing Exosuits!!!
    "Video games are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world."
    -Largo, Megatokyo

Har skrevet mange tips længere oppe.

Generelt, hold øje med alt det som unlocker ting.
    - Indtag et kontinent - unlocker ofte gode ting. Kræver man får X resistance camps + X towers op.
    Nøjes med 1 kontinent ad gangen. Spreder du dig ud, får du flere chosen efter dig.
    - Missioner - sørg for at få engieneers og scientists i starten.
    - Alliance undercover missioner - gå efter promotions, og dem der unlocker gode ting som ekstra bonus til items.
    - Research - lav breakthroughs hvis de giver noget godt. Ellers forsvinder de. Specielt ekstra +1 eller addons til våben.
    - War of the chosen giver nye ting - Lost missioner, tag dem! The Lost Zombierne arbejder ofte til din fordel mod aliens.
    - Alliance missions rummet er det første jeg bygger.
    - Planlæg en Workshop i midten af dine rum.. 2 engineers i workshoppen bliver til 4. De giver 4 gremlins, der kan arbejde rundt om workshoppen. Kæmpe fordel!

Taktisk på maps.
    Early game, tag rooftops/high ground der øger din to hit..
    Men når fjenden får mechs, så kom ned på jorden igen, da de næsten altid nuker dine folk på tage, så de får dam + fall damage.
    Hold øje med fjender med armor/shields. Sørg for at bruge granater og tropper med shredding til at pille armor af.
    Ofte er en granat også vigtig til at fjerne fjendens cover, så dine andre tropper får gul-crit på dem = ekstra skade.
    Last edited by wOOOOt; 09-12-2019 at 12:03.

Tusind tak. Jeg får også lige skimmet hele denne tråd.

Man burde næsten tage alle tips og klaske om i #1 i denne tråd.

SD Medlem Forum Recruit

Der sindsyg mange fede timer og replay i XCOM 2. Har gamet det 1120 timer lol. I dag køber jeg sgu nok Phoenix Point, ka ikke vente til det kommer på steam.
    i9-9900K, Asus Z390-E Rog Strix, DDR4-3000 Corsair 32 GB, Samsung EVO 970 EVO M.2 500 GB, Asus RTX 2070 8 GB Rog Strix

Quote Originally Posted by Qobra View Post
    Der sindsyg mange fede timer og replay i XCOM 2. Har gamet det 1120 timer lol. I dag køber jeg sgu nok Phoenix Point, ka ikke vente til det kommer på steam.
    Jeg er også godt tilfreds med X-com 2 og regner med Phoenix point dog regner jeg med at købe det gennem Microsoft store når det kommer til Xbox her næste år i første kvartal.

Og hvis man gerne vil lege lidt med mods til X-com2 eller andre spil så har jeg tit haft held med Nexusmods, det er der hvor jeg har fundet mods til de fleste af mine spil der tillader mods.
    Last edited by JesperM; 09-12-2019 at 17:26.

Kæft hvor det glæder mig at der er XCOM2 kærlighed i SD! Og hooold nu op hvor får jeg dog tæsk i WOTC

SD Medlem Forum Disciple Moody's Avatar

Jeg fik dælme også klø de første par gange jeg rendte i the chosen. Det kostede livet på min bedste sniper. Husker det stadig som var det igår . Heldigvis blev han hævnet senere. Eye for an eye og alt det der!

Utroligt. Så lidt, som lidt gang i denne tråd, kan få x-com kløen til at komme frem igen hos mig. Tror det er tid til endnu en campaign. Måske jeg skal prøve "long war" addon denne gang. Den har jeg ikke prøvet til 2'eren, tror jeg.

Quote Originally Posted by Moody View Post
    Jeg fik dælme også klø de første par gange jeg rendte i the chosen. Det kostede livet på min bedste sniper. Husker det stadig som var det igår . Heldigvis blev han hævnet senere. Eye for an eye og alt det der!

Utroligt. Så lidt, som lidt gang i denne tråd, kan få x-com kløen til at komme frem igen hos mig. Tror det er tid til endnu en campaign. Måske jeg skal prøve "long war" addon denne gang. Den har jeg ikke prøvet til 2'eren, tror jeg.
    Hvis du har the X-Com itch så at sige så er Long War næsten så godt som det kan være, vil meget gerne spille Phoenix point men jeg vil ikke bruge den Epic Launcher, så jeg må få min kløen efter spillet holdt tilbage med noget X-Com 2 igen og måske nogle mods ind over igen.

Long war 2 er desværre ikke kompatibel med WOTC. Men Long war 2 er i sig selv rigtig god