Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 32

Thread: Ansøgning til SD (World of Warcraft)

Default Ansøgning til SD (World of Warcraft)

Personligt
    Hej Semper Danica,
    Mit navn er Rolf, jeg er 27 næsten 28 år gammel og bor lige pt. i Silkeborg.
    Her i Silkeborg studerer jeg til lærer, hvor jeg fra den 17. august skal til at starte op på mit 4. (og sidste) år. Jeg er uddannet dansklærer med speciale i udskoling samt historielærer. Det sidste år skal jeg bruge på at blive engelsklærer.
    I min fritid spiller jeg computerspil, ser fodbold (yndlingsholdet er den engelske klub Arsenal), træner og hygger mig sammen med min kæreste. Jeg elsker at spille computerspil, da det giver en ro i sindet og en afkobling fra hverdagens stress og jag og alle de mange studierelaterede arbejdsopgaver, som hele tiden er forlagt. Mit forhold er rimelig nyt, da jeg næsten (marts måned) lige er flyttet fra min eks kæreste efter 2½ år, så det nye forhold ruller stille og roligt. Jeg skal dog allerede ud at rejse med hende, her den 28. august, så der vil komme en uge, hvor jeg ikke kan svare på forum eller være aktiv i WoW. (Hvis en trial skulle komme på tale osv.)

Jeg har arbejdet som fodboldtræner for nogle U11 drenge og så har jeg været lørdagsafløser hos Post Danmark.
    Jeg elsker at løbe, og nørden i mig elsker alle de gadgets, man kan købe, som kan hjælpe til at optimere mine løb, f.eks. Garmin ur -> stats på nettet.

Ud over WoW så spiller jeg Diablo 3, Fifa, Football Manager, lidt Hearthstone, Witcher 3, Inquisition og så ville jeg gerne spille lidt Heroes of the Storm, men synes ikke lige tiden er til det hele.
    Jeg har dog ikke rigtig så mange venner tilbage, som også spiller computerspil, så måske er der nogle i SD, der er friske på at spille et eller andet på et tidspunkt. Gaming er oftest sjovest sammen med andre.

Jeg "faldt" over Semper Danica en dag ved Fishing Event i Stranglethorn Vale faktisk. Lagde mærke til et par andre folk der stod og fiskede glædeligt en Søndag eftermiddag, ivrige efter at vinde samme 1. præmie som jeg selv. Da gik det op for mig, at jeg på et tidspunkt, havde læst godt om Semper Danica på et forum "Dailyrush", og havde hørt navnet nævnt op til flere gange, som et guild der spiller mere end bare 1 spil og har et godt community, men vidste ikke at I spillede på Tarren Mill, da jeg selv relativt for nyligt er kommet hertil. Jeg har læst jeres 5 værdier, forumregler og regler for optagelse, og jeg synes, at disse værdier passer rigtig godt på det, som jeg også selv ønsker at være en del af, og som jeg mener, at jeg besidder.

Som person vil jeg beskrive mig selv som intellektuel, humoristisk, flink, moden og nede på jorden. Jeg er nået en alder, hvor jeg ikke rigtig magter at rage over ting længere. Endvidere er jeg nået til et punkt, hvor jeg desværre begynder at synes, at der er lidt for mange børn i WoW, og at den generelle holdning og attitude har ramt bunden, hvilket giver anledningen til introduktionen af mit næste punkt.

Ingame

Historisk indblik

Jeg har spillet WoW on/off siden midten af Vanilla. Startede lidt sent i 2005, blev level 30 og valgte så at stoppe. Leveling tog for lang tid for en meget utålmodig 18 årig fyr, som var vant til spil som Dark age of Camelot og Diablo 2.
    I TBC begyndte jeg så at spille en shaman, helt frem til Black Temple. I Wrath of The Lich King skiftede jeg til Ret Paladin og det var denne class der blev mit varemærke i nogle år. Jeg endte både med at være Raid Leader i en dansk guild på Ghostlands, men også selv Guild Master af en 10 mands guild, ved slutningen af WotLk, hvor vi fik server 2nd på Halion samt 4. pladsen på LK Heroic 10. Dette var en stor bedrift, da guilden kun bestod af danske spillere, på en meget lille server.

Anyways - jeg endte i en guild der hed Forte Danica i Cataclysm, på Turalyon, hvor jeg var med på progression helt frem til Heroic Majordomo. Jeg fik aldrig lagt Heroic Ragnaros ned, da jeg stoppede med at spille inden. Desværre skete der nogle ting, (som jeg faktisk har glemt, men det indebærer sikkert en eks kæreste), som gjorde at jeg desværre ikke havde helt så meget tid længere, til hardcore raiding, 5 gange om ugen.
    Forte Danica endte med at gå i opløsning og min top 50 placering er nok mit største højdepunkt fra den periode.

Nutidigt perspektiv

Dette leder mig så frem til min "pointe".
    Jeg har ikke raidet, organiseret, siden Firelands. Jeg prøvede lidt raiding i starten af MoP, men det var kun 2 raid aftener. Derfor har jeg måtte lade mig nøjes med LFR og PvP content de sidste 2 expansions, og jeg må nok erkende, at jeg savner den organiserede raiding, hvor man taler på voice chat, stacker og splitter og interrupter og gør hvad man skal, i stedet for det hovedløse, stressende (for mig at se), LFR content, hvor man aldrig ved hvad man får. Lidt ligesom at åbne et kinderæg.

Men jeg har raidet rigtig meget førhen, og håber, at min erfaring kan bruges til et eller andet. Jeg er klar over, at spillet har forandret sig en del, men mechanics er i bund og grund stadigvæk de samme som altid og jeg er også up-to-date med diverse bosser i Hellfire og lign. og ellers så er det bare at se video og læse op omkring fights og ellers lytte til hvad der bliver givet af instrukser.

Jeg har ingen venner tilbage i spillet og savner VIRKELIG den kommunikative del af World of Warcraft, hvor man snakker med andre, laver dungeons, raids, bgs, quests og random ting sammen med andre, som også bare gerne vil nyde spillet og have det lidt sjovt! - Det er virkelig gået op for mig, at World of Warcraft, for mig, er begyndt at blive ligegyldigt, netop fordi jeg ingen har at tale med eller lave ting sammen med, fordi så bliver det pludselig bare til et micro-management garrison "se-jeg-er-alene-i-lfr" spil, og det er i virkeligheden spild af tid, når man intet fælles har længere i et MMORPG. Singleplayer spil er der rigeligt af.

Derfor ønsker jeg med denne ansøgning, at komme i betragtning til et evt. raiding team, hvor jeg kan tilbyde erfaring, passion, tålmodighed, loyalitet og ihærdighed samt masser af positivt humør selv på evige whipes.

Jeg håber virkelig, at jeg kan komme til at raide lidt organiseret igen, da PvP begynder at blive kedeligt og LFR på ingen måde er særlig udfordrende eller spændende content. Dette er derfor mit sidste håb, inden jeg overvejer, om man bare burde stoppe helt.

Class: Jeg spiller lige pt. Affliction Warlock med et Destro offspec (ikke rigtig crit/mastery nok til AoE Destro endnu) med ilvl 694. Desværre ingen set-items, da jeg som sagt kun har spillet Arena og LFR det sidste lange stykke tid. Altid de dyreste enchants, gems, flasks, food og potions klar!

Hvis denne class ikke ønskes, så har jeg også en Mistweaver med ca. samme ilevel, som jeg spiller rimelig habilt.

De kan findes under navnene "Eerie og Seduce" henholdsvis Lock og MW.

På forhånd tak
    - Rolf

Edit: Undskylder forøvrigt hvis posten blev lidt lang, jeg har ikke ansøgt til en guild i over 2 år, så jeg blev grebet lidt af stemningen.
    Last edited by invu; 11-08-2015 at 16:54.

SD Medlem Forum Acolyte

Hejsa og velkommen til Rolf,

Rigtig fin ansøgning du har fået smidt afsted der - jeg tagger lige vores rekrutteringsansvarlige : @Grynte og @Harpos også er jeg sikker på de vil komme forbi med lidt information til dig.

SD Medlem Forum Adept Cuber's Avatar

Velkommen til. Flot ansøgning!
    Der er i hvert fald raid hold med ledige pladser, så det er ikke noget problem

SD Medlem Forum Apprentice

Velkommen Invu/Rolf, og ja jeg kender dig jo så fra Danish Raiders på Ghostlands, hvor jeg hed Funjan og var officer/GM. Pudsigt du lander her nu

Jeg husker Rolf som en perfektionistisk og dygtig raider, som gik ekstremt meget op i sin character og sit spil. Han var også bevidst om at han var dygtig og til tider lidt af en pralrøv. Nå det nu er sagt, så er der også plads til selvfede typer i SD og Rolf er nu en flink og hjælpsom gut og jeg tror han ville passe godt ind på et hardcore raidhold i SD. Man skal bare lige huske, at man kan være verdens bedste raider, hvilket bare ikke er helt nok til at blive optaget i SD... det er personen bag skærmen vi giver thumbs

SD Medlem Forum Senior Grynte's Avatar

Hej @invu og velkommen til på vores forum,

super fin ansøgning du har skrevet, den er ikke spor for lang.

I løbet af de næste dag vil Harpos eller jeg komme med lidt mere information angående ansøgnings-processen + en mulig tid til en mumble samtale. Indtil da er du velkommen til at kigge forbi på vores mumble-server og vores ingame kanal "semperdanica".

Mvh
    Grynte

Edit: Vi vil her på forum gerne have, at vores ansøgere og medlemmer bruger deres main-characters navn som brugernavn på forum, er du med på at vi lige får ændret dit brugernavn til din warlocks navn?
    Last edited by Grynte; 11-08-2015 at 23:35.
    Øff

Pøj pøj med ansøgningen

@Funnian
    Hey Funjan! hvad søren, at jeg skulle rende ind i nogen jeg "genkendte" fra tidligere tider forbløffer mig lidt faktisk. Men så igen, det er da rart at vide, at nogle af de mennesker, som jeg engang spillede med, stadigvæk er aktive. Desværre skiltes vores veje jo lidt kaotisk, men det er 5 år siden her den 30. september, så mon ikke det altsammen for længst er lagt i graven. Hahah... vi kan altid tage en snak på mumble om hvordan vores liv (eller mit) har ændret sig radikalt de sidste 5 år, siden jeg forlod Danish Raiders på Ghostlands og startede min egen guild op. Jeg er glad for at du husker mig som perfektionistisk og som en god raider. Jeg har lige installeret SimCraft, så jeg kan køre min Warlock igennem tests...

Ej det gør mig glad at du er her Funjan, og nu så jeg også lige at Tobias havde ansøgt samtidigt, det er da lidt spøjst.
    @Grynte
    Det er helt i orden med namechange til "Eerie". Det kan muligvis være at jeg sletter min 94 Druid der lige pt. har navnet Invu og giver det til min lock, skal lige se hvordan og hvorledes. men fint med mig og forståeligt.

Glæder mig til at høre mere det kommende stykke tid uanset udfaldet.

Mvh Rolf

SD Medlem Forum Knight Agge's Avatar

Fin ansøgning. Velkommen til!

Quote Originally Posted by invu View Post
    @Funnian
    Hey Funjan! hvad søren, at jeg skulle rende ind i nogen jeg "genkendte" fra tidligere tider forbløffer mig lidt faktisk. Men så igen, det er da rart at vide, at nogle af de mennesker, som jeg engang spillede med, stadigvæk er aktive. Desværre skiltes vores veje jo lidt kaotisk, men det er 5 år siden her den 30. september, så mon ikke det altsammen for længst er lagt i graven. Hahah... vi kan altid tage en snak på mumble om hvordan vores liv (eller mit) har ændret sig radikalt de sidste 5 år, siden jeg forlod Danish Raiders på Ghostlands og startede min egen guild op. Jeg er glad for at du husker mig som perfektionistisk og som en god raider. Jeg har lige installeret SimCraft, så jeg kan køre min Warlock igennem tests...

Ej det gør mig glad at du er her Funjan, og nu så jeg også lige at Tobias havde ansøgt samtidigt, det er da lidt spøjst.
    @Grynte
    Det er helt i orden med namechange til "Eerie". Det kan muligvis være at jeg sletter min 94 Druid der lige pt. har navnet Invu og giver det til min lock, skal lige se hvordan og hvorledes. men fint med mig og forståeligt.

Glæder mig til at høre mere det kommende stykke tid uanset udfaldet.

Mvh Rolf
    Hvor sandsynligt er det, at du skifter navnet på din lock i løbet af de næste par dage? Fordi så vil det jo ikke give så meget mening at skifte dit brugernavn..
    Øff

Quote Originally Posted by Grynte View Post
    Hvor sandsynligt er det, at du skifter navnet på din lock i løbet af de næste par dage? Fordi så vil det jo ikke give så meget mening at skifte dit brugernavn..
    @Grynte Hej igen lille status opdatering. Jeg har valgt at slette min 94 druid og har betalt for namechange på min Warlock fra Eerie -> Invu, så dette skulle gerne ske i løbet af dagen, forhåbentligt.
    Så behøver du ikke ændre mit brugernavn alligevel. Undskylder for ulejligheden.

@Grynte Hej igen lille status opdatering. Jeg har valgt at slette min 94 druid og har betalt for namechange på min Warlock fra Eerie -> Invu, så dette skulle gerne ske i løbet af dagen, forhåbentligt.
    Så behøver du ikke ændre mit brugernavn alligevel. Undskylder for ulejligheden.
    Det var slet ikke en ulejlighed, så intet at undskylde for Tak for opdateringen!
    Øff

Rådsmedlem Forum Apprentice Pilinias's Avatar

Hejsa :-) velkommen til. Rigtig fin ansøgning (tog lidt tid at læse, men det er jo kun godt!)
    Held og lykke med ansøgningen
    De bedste hilsner
    Pilinias // Rådet

Du kan typisk finde mig online følgende spil:

• Hearthstone
    • World of Warcraft
    • Elder Scrolls Online

Hej igen @invu,

så kommer jeg lige med noget information og en mulig tid til en mumble-samtale

Forløbet med din ansøgning kommer til at se sådan her ud:
    - Kan du komme til en mumble-samtale d. 13.08 klokken 19:30?
    - Ud fra hvad vi bliver enige om, så bliver der givet en trial der varer en måned, hvor du skal samle "thumbs up" fra vores medlemmer. (Jeg vil hjælpe dig igang, hvis du skal bruge hjælp).
    - Efter ca. en måned, så tager vi lige endnu en hurtig snak, og finder ud af om du skal ind eller ej.

Det handler i bund og grund om at du gør dig positiv bemærket i løbet af din ansøgnings- og trial-periode. Vi ser dig an og du ser os an.
    Du kan allerede nu begynde på at samle positive kommentarer fra Semper Danica medlemmer, ved at joine /join Semperdanica i WoW eller bruge vores mumble-server.
    Server-informationerne til mumble kan du finde på forsiden eller ved at klikke >her<

En af de nemmeste måder til at samle “thumbs up” på og generelt få positiv respons, er at spille sammen med SDere. Det kunne være random heroic dungeons, LFR, PvP eller hvad der lige er aktuelt.
    At være aktiv på mumble er også en rigtig god måde til at komme i kontakt med SD mens du er på trial. Man kan få en god snak, en gruppe til en aktivitet ingame eller begge dele på en gang, og det resulterer ofte allerede i positiv respons og thumbs up.
    Husk at tagge folk i din ansøgningstråd, ved at skrive @*deresbrugernavn*, når du har snakket eller spillet med dem, så de husker at kigge forbi i din tråd.

Hvis du får nogle spørgsmål undervejs, så kan du kigge lidt i Ansøgnings Infomation eller Regler for optagelse
    Desuden skal du være mere end velkommen til at skrive til mig her på siden eller i spillet @Grynte, og ellers kan du også henvende dig til @Harpos.

Mvh
    Grynte
    Øff

Quote Originally Posted by Grynte View Post
    Hej igen @invu,

så kommer jeg lige med noget information og en mulig tid til en mumble-samtale

Forløbet med din ansøgning kommer til at se sådan her ud:
    - Kan du komme til en mumble-samtale d. 13.08 klokken 19:30?
    - Ud fra hvad vi bliver enige om, så bliver der givet en trial der varer en måned, hvor du skal samle "thumbs up" fra vores medlemmer. (Jeg vil hjælpe dig igang, hvis du skal bruge hjælp).
    - Efter ca. en måned, så tager vi lige endnu en hurtig snak, og finder ud af om du skal ind eller ej.

Det handler i bund og grund om at du gør dig positiv bemærket i løbet af din ansøgnings- og trial-periode. Vi ser dig an og du ser os an.
    Du kan allerede nu begynde på at samle positive kommentarer fra Semper Danica medlemmer, ved at joine /join Semperdanica i WoW eller bruge vores mumble-server.
    Server-informationerne til mumble kan du finde på forsiden eller ved at klikke >her<

En af de nemmeste måder til at samle “thumbs up” på og generelt få positiv respons, er at spille sammen med SDere. Det kunne være random heroic dungeons, LFR, PvP eller hvad der lige er aktuelt.
    At være aktiv på mumble er også en rigtig god måde til at komme i kontakt med SD mens du er på trial. Man kan få en god snak, en gruppe til en aktivitet ingame eller begge dele på en gang, og det resulterer ofte allerede i positiv respons og thumbs up.
    Husk at tagge folk i din ansøgningstråd, ved at skrive @*deresbrugernavn*, når du har snakket eller spillet med dem, så de husker at kigge forbi i din tråd.

Hvis du får nogle spørgsmål undervejs, så kan du kigge lidt i Ansøgnings Infomation eller Regler for optagelse
    Desuden skal du være mere end velkommen til at skrive til mig her på siden eller i spillet @Grynte, og ellers kan du også henvende dig til @Harpos.

Mvh
    Grynte
    Hej @Grynte, jeg kan sagtens komme på Mumble ved 19:30 tiden. Jeg sætter en alarm og husker at komme på til en samtale.
    Er lige i gang med at uploade 1500 billeder, dokumenter o.lign. til min dropbox, så computeren er lidt langsom. Men burde være fint 19:30...

Vi tales ved.

Hej @Grynte, jeg kan sagtens komme på Mumble ved 19:30 tiden. Jeg sætter en alarm og husker at komme på til en samtale.
    Er lige i gang med at uploade 1500 billeder, dokumenter o.lign. til min dropbox, så computeren er lidt langsom. Men burde være fint 19:30...

Vi tales ved.
    Det lyder godt!
    Øff

Velkommen på trial Invu
    Øff

Officer Forum Warden Harpos's Avatar

Tak for et fedt raid, det gik jo fint.
    Du spurgte når du var i tvivl.

Harpos - Level 120 Blodelf Paladin Retribution

Good Luck, Nephalem! May the loot gods treat you kindly and your deeds of valor be remembered.

SD Medlem Forum Adept Cuber's Avatar

Rådsmedlem Forum Apprentice Pilinias's Avatar

Du får da lige en af mig. Super hyggelig snak på mumleren.
    De bedste hilsner
    Pilinias // Rådet

Du kan typisk finde mig online følgende spil:

• Hearthstone
    • World of Warcraft
    • Elder Scrolls Online

Tak for raid den 26/8 guys! jeg beklager at jeg lige måtte rejse på ferie, så har været inaktiv den sidste uges tid, men nu er jeg kommet hjem igen. Jeg fik taget et screenshot af mumble navne inden jeg loggede af! men glemte selvfølgelig at den ikke gemmer det, når det er ude i windows. Så her kommer navnene meget forsinket. og et tak for raid!

@Aysha @Beastlord @Conuntas @Cuber@Fedthaar @Fragglen @Graphx @Harpos @HolgerDK@Konrax @Manics @Mojoejoe @Pixiebelle @Ratkuul @Storm @Strexx @Xenium @Qaan

Jeg er her altså stadigvæk! har desværre bare lige haft nogle personlige ting der skulle ordnes irl, som kom i første række frem for raiding og wow.

WoW er ikke så fedt, når man ikke kan nyde det pga. irl stuff. men der skulle være ved at være styr på det hele nu!