Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 37 of 37

Thread: Scrap mechanic

SD Medlem Forum Apprentice bOOmer's Avatar

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    I nærheden af værkstedet er der 3,4 bygninger med gamle shops der er lukkede. Åbner de eller kan man bare smadre deres bygninger og stjæle alt. Kan man eventuelt tage deres materialer og nedbryde til metal, eller kan man kun tage bygningsdele og sætte dem igen andre steder
    Det kan man sagtens snuppe, der er en del scrap Wood

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Quote Originally Posted by bOOmer View Post
    Det kan man sagtens snuppe, der er en del scrap Wood
    Hvordan får du det lavet til scrap wood?
    propper kasser og bod osv ind i den der wood recycler?

Og kan man få scrap metal andre steder end ved at slå de mobs ihjel og recycle deres arm?
    Mangler konstant scrap metal, mere end noget andet.

Nice, hvis du connecter din kontakt til rattet, så får du den frem på din hotbar
    Ahh cool det havde jeg ikke lige set.

Så er der dømt auto gartneri.....

https://www.reddit.com/r/ScrapMechan...ine_120_crops/

SD Medlem Forum Apprentice bOOmer's Avatar

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Hvordan får du det lavet til scrap wood?
    propper kasser og bod osv ind i den der wood recycler? - Du kan ikke få scrap wood ud af de kasser og boder, men selve bygningen kan du pille ned.

Og kan man få scrap metal andre steder end ved at slå de mobs ihjel og recycle deres arm?
    Mangler konstant scrap metal, mere end noget andet. - Det er også det eneste sted jeg har fundet det.
    bOOmer

SD Medlem Minister of the Board Kebra's Avatar

Hvordan kom i, igang med at samle ind til de mere avancerede ting?

Er ved "basen" nu og har fået bygget scrap bot. Min bil er en bunke skrot og de dårlige hjul gør det næsten ulideligt at køre i den. Et par bedre hjul vil være guld værd.

Quote Originally Posted by Kebra View Post
    Hvordan kom i, igang med at samle ind til de mere avancerede ting?

Er ved "basen" nu og har fået bygget scrap bot. Min bil er en bunke skrot og de dårlige hjul gør det næsten ulideligt at køre i den. Et par bedre hjul vil være guld værd.
    Hjulene var hvad jeg gik efter først og samlede honning som hænger på klipperne rundt omkring.
    Dem du ikke kan nå kan du bygge en lille trappe op til med scrap wood.
    Rendte rundt et par ingame dage/nætter

Kister er der en del af rundt omkring i det fri, men selvfølgelig tættest ved store abandoned buldings.

Maden holder jeg ved lige med at samle majs som jeg fodrer køerne med. 3 majs giver 1 mælk.
    Så samler jeg også en del i vandet hvor der er muslinger og olie, som man skal bruge meget af.

Husk også at løb tilbage til start for respawn af kister og samle en del ember fra de brændende træer
    Da jeg havde nok honning til 4 hjul , havde jeg også nok scrap metal fra mobs jeg havde scavanged og så fældede lidt træer til der var nok.
    Da jeg havde de 4 hjul og bearings, samlede jeg ind til at få lavet en motor og fik opgraderet den, så den kunne have flere connections, men tror nok det er bedre bare at få lavet et drill først for at få smadret de store sten for metal, da du skal bruge en del metal

Når du har drill kan du bare ødelægge stenene og så hoppe af og smadre resten selv.
    Det er lidt hurtigere indtil du har en bil der kan det hele selv.
    Og så lave refinerry bot og resource collector og sæt i forbindelse af hinanden.

Så bare farm lidt med din bil/manuel mining
    Du kan score det tag, der er i startområdet og lave det til et lad på din bil, hvor du så kan lægge alle dine metal/wood logs på inden du kører tilbage værkstedet og får dem processed.

Det gør jeg pt til jeg får samlet en bil hvor den selv kan samle wood/metal op og auto proces det og putte det i kister.

Man kan stacke rigtigt mange logs på det bliktag og stadig køre med bilen.
    Der ser sikkert en meget nemmere måde at gøre det på, men det er hvad jeg har gjort indtil videre.

Det næste jeg skal have lavet er 7 store kister, så jeg kan samle dem under og på begge sider af craft bot.
    Så putter den selv output til højre, men kan bruge alle materialer i alle kisterne når de står i "ring"

Videoen med Sl1pg8r hvor han laver defense, forklarer også den metode med craft bot og kisterne.

SD Medlem Minister of the Board Kebra's Avatar

Virt og andre, hvorfor er det jeg gerne skal farme?

Jeg har fået en bil, med hjul, en ressource collector og et "bor" til at hente sten og metal.

Jeg kan også smide en sav foran og hente træ.

Har bygget en bette bil der kan køre ned i vandet og pumpe vand op og er så småt ved at kigge på noget automatisk vanding.

Men hvorfor? Hvor er jeg på vej hen i spillet nu hvor det basale er styr på? Min primære begrænsning nu er component kits hvor der langsomt bliver færre og færre (har ~30 der ligger i en bunke).

mad mangler jeg ikke, det virker ret nemt bare at fodre køer i ny og næ. Så hvorfor farme?

Quote Originally Posted by Kebra View Post
    Virt og andre, hvorfor er det jeg gerne skal farme?

Jeg har fået en bil, med hjul, en ressource collector og et "bor" til at hente sten og metal.

Jeg kan også smide en sav foran og hente træ.

Har bygget en bette bil der kan køre ned i vandet og pumpe vand op og er så småt ved at kigge på noget automatisk vanding.

Men hvorfor? Hvor er jeg på vej hen i spillet nu hvor det basale er styr på? Min primære begrænsning nu er component kits hvor der langsomt bliver færre og færre (har ~30 der ligger i en bunke).

mad mangler jeg ikke, det virker ret nemt bare at fodre køer i ny og næ. Så hvorfor farme?
    Mener det er noget med man kan unlocke forskellige items, når man får farmet og pakket sine grøntsager/frugt på pakkecentralen og så kører over til traderen i klippenhulen.
    Ikke helt sikker på hvad der kan unlockes, men noget med en svejser, og bedre våben som man får brug for.
    De mobs ovre i det sci fi agtige hus er ranged mobs som fjerner 50% af ens health pr skud.
    Svejseapparaten skulle også være ret fedt til diverse builds, hvor man så kan lave alle mulige underlige konstruktioner ved at svejse forskellige ting sammen og sætte dem i forbindelse med lejer,boosters osv og så programmere dem til at arbejde i forskellige sekvenser.

har i hvertfald se nogle pænt underlige ting på tube.
    Så det er nok mere end form for sandkasse, hvor farming unlocker items.

Synes også jeg har læst om man kan unlocke flere bots, men ikke sikker.

Forum Learner Aranoxx's Avatar

Et lille, men ganske nyttigt fif.... Hvis i skal op til f.eks. noget voks, eller lige nå op til næste etage i en ruin, så brug jeres lift til at løfte jer. Det er hurtigere og nemmere end at bygge noget midlertidigt op.
    Husk bare at hvis i så tilbage i jeres base har placeret en bil på den, så falder den ned, da vi kun har en og samme lift at bruge.
    *** Rifting...... keep Rifting, can't slow down..... Riiiiifting!!!! ***

Et lille fif mere.... hvis i lige som jeg, ofte farer vildt når i er ude og explorer, så kan lave base marker via din bag når du dør.
    Tøm alt af og lad et enkelt item være i din takse og lad dig dø i din base. Lad din bag ligge og fremefter kan du altid se den på kortet.

Jeg tror det er noget de arbejder på
    Det håber jeg, kunne være ret fedt