Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 26 to 50 of 102

Thread: Pokemon Go - Tips, Tricks og gode rd/spots etc.

SD Medlem Forum Acolyte Saliq's Avatar

der er en app som hedder PokeFinder som jeg har hentet, der kan man dele spots med andre, jeg har sat nogle markeringer i den osv, i kbenhavn i hvert fald s jeg mange spots som var blevet markeret.
    Dog er der s ogs stor mulighed for at man ikke finder dem p de spots, da det kan have vret held :P

SD Medlem Marquis of the Board Nerror's Avatar

Hvis i har problemer med at lbe tr for batteri er en powerbank en god lsning. Isr for de telefoner, hvor man ikke selv kan skifte batteriet. Min Galaxy S7 kan kre pokemon non-stop i 1 til 2 timer ca. alt efter brigtness p skrmen. Det er ikke altid nok, s jeg bestilte den her hjem fra England formedelst 236,- inkl. forsendelse: https://www.amazon.co.uk/EC-2nd-Gen-...nav_ya_signin&

Det er ikke en lille, let sag, men den holder 22400mAh har og 3 USB porte, s den kan holde op til 3 telefoner i gang i mange timer, hvis i gr flere sammen. Den er lidt tung, men passer stadig fint i en alm. bukselomme.

Til dem af jer der tr lege med at roote jeres telefoner (det bryder typisk garantien og i kan risikere at soft-bricke telefonen, hvis i ikke passer p. Opdateringer fra producenten kan ogs vre et problem at installere) kan i yderligere tweake jeres telefon til lngere batteriliv med Amplify og Greenify, hvilket krver i ogs har installeret xposed framework: http://www.androidauthority.com/impr...eenify-668844/ Hvis i kaster jer ud i det, srg for at have backup og ls guides grundigt igennem for jeres specifikke telefon. Jeg fik soft-bricked min S7 fordi jeg trykkede noget forkert, men kunne redde den ved at flashe telefonen til fabriksindstillingerne via Samsungs Smart Switch software og p den mde starte forfra (skulle bruge telefonens serienummer, s srg for i har det ogs)
    Last edited by Nerror; 22-07-2016 at 14:08.

SD Medlem Forum Adept Dimse's Avatar

Jeg kommer hjem efter nogle ugers ferie i Italien med elendigt mobilforbindelse
    .. og s er Birkerd total overtaget af Pokenerror - som desvrre er ikke er p mit team @Nerror

Btw er 3 fodspor 300 meter
    Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Fodsporene viser hvor langt vk de er. 3=1000 m, 2=100 m, 1=10m
    - og de har ikke virket for mig efter jeg kom til DK .. har altid kun 3 spor

/Dimse(R)
    ~ I'm a lady with the vocabulary of a well educated sailor !

Quote Originally Posted by Dimse View Post
    Jeg kommer hjem efter nogle ugers ferie i Italien med elendigt mobilforbindelse
    .. og s er Birkerd total overtaget af Pokenerror - som desvrre er ikke er p mit team @Nerror

Btw er 3 fodspor 300 meter - og de har ikke virket for mig efter jeg kom til DK .. har altid kun 3 spor

/Dimse(R)
    Ja jeg gik lige en sen aftentur i Birkerd Men @Hindbr er da p samme hold som mig!

Ang. det med fodsporene, s var der en redditbruger der testede det da det stadig virkede, og kom frem til at 3 fodspor var 90+ meter, og de andre var s i nrheden af 30 og 60 meter (mener jeg, kan ikke huske tallene prcist). Det stemmer ogs meget bedre overens med hvad jeg selv har oplevet.
    Last edited by Nerror; 22-07-2016 at 21:24.

CP er benbart den mindst vigtige stat for en Pokemon. Dens specifkke angreb, kaldet movesets, er vigtigst, fulgt af nogle skjulte statbonusser til attack, defense og stamina der bliver kaldt Individual Values (IV). Sidst kommer CP vrdien.

Snuppet fra reddit: https://www.reddit.com/r/pokemongo/c...that_valuable/

------------------------------------------------------------------------------

What does the term IV mean?
    Pokemon have 3 stats: Stamina, Attack, Defense. Each type of pokemon has different base values for these. You can look these up in charts because they never change. For example, all Vaporeons have base stats of: 260 STA, 186 ATK, 168 DEF. However, each Pokemon is also randomly assigned a 0-15 bonus to each of them. These bonuses are called IV's (i.e. Individual Values, because they are values specific to each individual). They represent genetic variance, in that some pokemon are just genetically superior to others. A pokemon with a +15 bonus to all 3 stats (15/15/15) is considered 100% perfect. Pokemon with higher stats will have higher CP (combat points, the number above their head in the game).
    credits /u/Conan-The-Librarian

Why should I care about IV?
    People want to know what their pokemons' IVs are because they don't want to waste candy and stardust powering up pokemon with low IVs (and thus stats). They will wait until they find a really good one, and then spend resources powering it up.

What should I prioritze as an optimal order for a pokemon?
    Optimal order is the Pokemon itself, then move-set, then IV, then CP. Move-set has the biggest impact upon DPS, and can't be changed; IV has a lesser impact on DPS/survivability, and can't be changed; CP can be leveled up.
    credits /u/conspire_pokemon_go

Does IV change through evolutions?
    No, they will stay the same. But, you do want to keep in mind about the movesets as they change randomly through evoltions.
    credits /u/Dyploxrs

Example how much difference IV do
    Vaporeon: 0/0/0 0% IV
    CP 2245 maximum, 206 HP at max level.
    Vaporeon: 15/15/15 100% IV
    CP 2863 maximum, 218 HP at max level

So what does this mean?
    You should not focus on cp for evolving, since the maximum cp are given with IV. There are some excel sheets, where you can check your movesets and calculate your IV:

IV Calculator: https://www.reddit.com/r/TheSilphRoa...calculate_ivs/
    IV Calculator Android: https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/4trry4/android_iv_calculator_app_pogoiv/
    IV Calculator Webapp: https://poke-assistant.herokuapp.com/main/ivcalculator
    Movesets: https://docs.google.com/spreadsheets...sle=true/copy#
    TL;DR: Moveset > IV > CP

Questions:
    /u/BIoodLine/
    : I don't know if this is related but can you explain what the CP meter means and which Pokemon I should evolve? For example, I have a 470CP Nidoran that is about an inch from hitting the max CP meter while the other is 455CP and is just a quarter inch from hitting the max. Between the two how do I decide which one to evolve?
    You should calculate the IV's and then use the one with more % IV. IV determine how good your pokemon will be when it's fully maxed, and how for you can max it. CP and CP meters are only variables for the whole IV calculation.

/u/ChronicTheOne
    I just calculated a Sponsor I have with the apk. It says its level is between 15 and 17 and gives me 14 possibilities. How do I pinpoint which one is the correct one?
    You should power it up and calculate again. Then check which possibilities overlap. Sometimes it can take up to several power up to get the exact value.

/u/darsonia
    600CP or not. Are you saying the only real difference is an extra 12hp?
    600CP which splits in 12 HP and the rest in attack and defence stats.

-------------------------------------------------------

Jeg tjekkede mine pokemoner, og jeg har kun en enkelt med en score p 100%, nemlig en Diglett.
    Last edited by Nerror; 23-07-2016 at 4:08.

Quote Originally Posted by Nerror View Post
    CP er benbart den mindst vigtige stat for en Pokemon. Dens specifkke angreb, kaldet movesets, er vigtigst, fulgt af nogle skjulte statbonusser til attack, defense og stamina der bliver kaldt Individual Values (IV). Sidst kommer CP vrdien.

Snuppet fra reddit: https://www.reddit.com/r/pokemongo/c...that_valuable/

------------------------------------------------------------------------------

What does the term IV mean?
    Pokemon have 3 stats: Stamina, Attack, Defense. Each type of pokemon has different base values for these. You can look these up in charts because they never change. For example, all Vaporeons have base stats of: 260 STA, 186 ATK, 168 DEF. However, each Pokemon is also randomly assigned a 0-15 bonus to each of them. These bonuses are called IV's (i.e. Individual Values, because they are values specific to each individual). They represent genetic variance, in that some pokemon are just genetically superior to others. A pokemon with a +15 bonus to all 3 stats (15/15/15) is considered 100% perfect. Pokemon with higher stats will have higher CP (combat points, the number above their head in the game).

Why should I care about IV?
    People want to know what their pokemons' IVs are because they don't want to waste candy and stardust powering up pokemon with low IVs (and thus stats). They will wait until they find a really good one, and then spend resources powering it up.

What should I prioritze as an optimal order for a pokemon?
    Optimal order is the Pokemon itself, then move-set, then IV, then CP. Move-set has the biggest impact upon DPS, and can't be changed; IV has a lesser impact on DPS/survivability, and can't be changed; CP can be leveled up.
    credits /u/conspire_pokemon_go

Does IV change through evolutions?
    No, they will stay the same. But, you do want to keep in mind about the movesets as they change randomly through evoltions.
    credits /u/Dyploxrs

Example how much difference IV do
    Vaporeon: 0/0/0 0% IV
    CP 2245 maximum, 206 HP at max level.
    Vaporeon: 15/15/15 100% IV
    CP 2863 maximum, 218 HP at max level

So what does this mean?
    You should not focus on cp for evolving, since the maximum cp are given with IV. There are some excel sheets, where you can check your movesets and calculate your IV:

IV Calculator: https://www.reddit.com/r/TheSilphRoa...calculate_ivs/
    IV Calculator Android: https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/4trry4/android_iv_calculator_app_pogoiv/
    IV Calculator Webapp: https://poke-assistant.herokuapp.com/main/ivcalculator
    Movesets: https://docs.google.com/spreadsheets...sle=true/copy#
    TL;DR: Moveset > IV > CP

Questions:
    /u/BIoodLine/
    : I don't know if this is related but can you explain what the CP meter means and which Pokemon I should evolve? For example, I have a 470CP Nidoran that is about an inch from hitting the max CP meter while the other is 455CP and is just a quarter inch from hitting the max. Between the two how do I decide which one to evolve?
    You should calculate the IV's and then use the one with more % IV. IV determine how good your pokemon will be when it's fully maxed, and how for you can max it. CP and CP meters are only variables for the whole IV calculation.

/u/ChronicTheOne
    I just calculated a Sponsor I have with the apk. It says its level is between 15 and 17 and gives me 14 possibilities. How do I pinpoint which one is the correct one?
    You should power it up and calculate again. Then check which possibilities overlap. Sometimes it can take up to several power up to get the exact value.

/u/darsonia
    600CP or not. Are you saying the only real difference is an extra 12hp?
    600CP which splits in 12 HP and the rest in attack and defence stats.

-------------------------------------------------------

Jeg tjekkede mine pokemoner, og jeg har kun en enkelt med en score p 100%, nemlig en Diglett.
    har 3 p 80%+
    Polygon, Parasect og squirtle

shiiiit. Hvordan kan man s hurtigt danne et overblik over om pokemonen er vrd at gemme og regne p senere?
    Stewie: It doesn't matter how you find the pot of gold, B to the rian. All that matters is that you beat the leprechauns.
    Brian: That doesn't make any sense..
    Stewie: It doesn't have to make sense when you look like this!

SD Medlem Forum Adept sprasz's Avatar

Hvor finder jeg "transfer to professor" knappen. helst screen dump.

@sprasz trykker p pokeballen, s pokemons og s den pokemon du vil af med. Derefter scroller du ned i bunden p pokemonens side, hvor du finder transfer
    Stewie: It doesn't matter how you find the pot of gold, B to the rian. All that matters is that you beat the leprechauns.

Jeg har forresten hrt, at man kun kan power sin pokemon op et begrnset antal gange, s CP er jo ikke uden betydning s? Den skal stadig vre OK hj s?

SD Medlem Forum Adept Mushizo's Avatar

Quote Originally Posted by Havdreng View Post
    Jeg har forresten hrt, at man kun kan power sin pokemon op et begrnset antal gange, s CP er jo ikke uden betydning s? Den skal stadig vre OK hj s?
    Max CP p din pokemon nr du power den op er begrnset af dit Trner Level. Hver gang du leveller op rykker max CP for din Pokemon sig og prisen for trning ndrer sig alt efter hvor p kurven over din pokemon ligger (den der CP kurve over pokemonen)

SD Medlem Forum Elder Marwen's Avatar

Hvis nogen har problemer med at deres telefon fryser p loading screen kan i tjekke http://gearnuke.com/pokemon-go-loading-screen-bug-fix/ for et fix. Virkede for mig. :-)

Kan man se p en Eevee (ex forsvar, angreb, IV etc) hvad den vil udvikle sig til ?

/Dimse(R)

SD Medlem Forum Adept Cuber's Avatar

Kan man se p en Eevee (ex forsvar, angreb, IV etc) hvad den vil udvikle sig til ?

/Dimse(R)
    Du kan bare give den navnet p en af de 3 brdre fra serien. Den udvikler sig til den type som du giver den navnet efter. Kalder du den Pyro inden du evolver bliver til til fire versionen.
    Kan googles.

Det er et easter egg.

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

Quote Originally Posted by Cuber View Post
    Du kan bare give den navnet p en af de 3 brdre fra serien. Den udvikler sig til den type som du giver den navnet efter. Kalder du den Pyro inden du evolver bliver til til fire versionen.
    Kan googles.

Det er et easter egg.
    Vr dog opmrksom p at det kun virker frste gang du gr det p denne mde, s vr sikker p den du gr det med, er det vrd.
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Nr man jagter pokemons i mange timer, s skal man huske solcreme
    (Note to self!)

Av
    Grundlgger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men flger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 str den p Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR sprgsml, s post eller pm.

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Nr man jagter pokemons i mange timer, s skal man huske solcreme
    (Note to self!)

Av
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

SD Medlem Forum Convert Borias's Avatar

Er p ferie i Hamborg og vi bor p hotel lige ved siden af 2 pokestop, s der masse af gratis ting at f, samt der tit er pokemoner at fange

Quote Originally Posted by Cuber View Post
    Kan googles.

Det er et easter egg.
    Tak det virkede fint - har en af hver nu

/Dimse(R)

Fik Riachu ved Birkerd Hotel hertil aften

/Dimse(R)

Fik Riachu ved Birkerd Hotel hertil aften

/Dimse(R)
    Ooh kan da vre jeg burde svinge forbi der p aftenturen

Hvis du sender mig dit mobil nr @Nerror - s kan jeg sende en SMS en anden gang

/Dimse(R)
    Last edited by Dimse; 28-07-2016 at 6:34.

SD Medlem Forum Apprentice

Mit spil viser ALTID 3 fodspor uanset hvor langt jeg er fra de pgldende pokemons... jeg har forsgt at geninstallere uden held. Kan det vre fordi jeg siger nej til at give adgang til mine kontakter, s man derfor skal straffes? ...kan ikke lige se pointen i at spillet skal have adgang til mine kontakter, da det vel ikke har nogen relevans for spillet.

Men anyways, gider ikke lbe efter pokemons, s er ikke den store gene. Jeg nupper bare dem der popper op p min rute

Quote Originally Posted by Funnian View Post
    Mit spil viser ALTID 3 fodspor uanset hvor langt jeg er fra de pgldende pokemons... jeg har forsgt at geninstallere uden held. Kan det vre fordi jeg siger nej til at give adgang til mine kontakter, s man derfor skal straffes? ...kan ikke lige se pointen i at spillet skal have adgang til mine kontakter, da det vel ikke har nogen relevans for spillet.

Men anyways, gider ikke lbe efter pokemons, s er ikke den store gene. Jeg nupper bare dem der popper op p min rute
    tracking er bugged har vret i lidt over en uge nu

SD Medlem Forum Apprentice

Quote Originally Posted by kafftastic View Post
    tracking er bugged har vret i lidt over en uge nu
    Ok, men det har vret et problem siden dag 1 ...btw vi har 3 pokestops og et gym her p mit arbejde, idet vi har nogle kunstvrker stende, som benbart bliver brugt til det. Forleden dag fangede jeg 3 pokemons imens jeg sad p lokum