Page 12 of 16 FirstFirst ... 28910111213141516 LastLast
Results 276 to 300 of 378

Thread: De fede nyheder fra VR fronten - Den store Virtual Reality Tråd

Marquis of the Board Barahir's Avatar

Quote Originally Posted by Virtuella View Post
    Øv bøv for udsolgt.
    Men ok, så må jeg vente og så kan jeg også læse anmeldelser først.

Har et RTX2080, så det må vel have sådan en displayport som de nævner.
    Bruger som regel kun det DVI/HDMI stik der sidder i grafikkortene og sætter til 4K tvet i et af de stik der er ledige.

så kender ikke så meget til hvad kortet elelr har af muligheder.
    Jeg ville ikke bruge et DVI stik/kabel til at forbinde til et 4K tv
    Mig bekendt har det ikke nok båndbred til en 4K opløsning...

⋐█╬╬╬╬╬╬°¯°█|
    ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓۝

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Quote Originally Posted by Barahir View Post
    Jeg ville ikke bruge et DVI stik/kabel til at forbinde til et 4K tv
    Mig bekendt har det ikke nok båndbred til en 4K opløsning...
    Det sidder også i hdmi porten på det nye 2080 kort. På mit gamle kort tror jeg det sad i dvi til hdmi hvis der er noget der hedder det.
    Men skal lige have set hvad hdmi det sidder i. Der er åbenbart noget med det kun er en af stikkende der er godt til 4k og lyd. Mig og teknik lol.
    Kan kun finde ud af at skifte grafikkort og ram og HD og så er det det.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Jeg er lige blevet lidt gladere for min preorder.
    Skal siges at jeg har stor stor tillid til Norm fra Tested, så når han er positiv om noget, så stoler jeg på det.
    I det her klip snakker han om VR og specielt Valve Index fra timestamp 42 min - 1.00
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Det koster dem på bundlinjen, for når No mans sky kommer med VR til juni, vil folk ikke vente med at købe index til september og så mister de salg.(Sikkert som amen i kirken )
    Mon de har fået produceret et så latterligt lille antal siden de kan sælge ud på 30 minutter.

For der skal alligevel noget til at få folk til at punge 8000,- ud.

Det koster dem på bundlinjen, for når No mans sky kommer med VR til juni, vil folk ikke vente med at købe index til september og så mister de salg.(Sikkert som amen i kirken )
    Mon de har fået produceret et så latterligt lille antal siden de kan sælge ud på 30 minutter.

For der skal alligevel noget til at få folk til at punge 8000,- ud.
    Jeg har ikke set noget om antal nogen steder, så om de har haft 1000 eller 5000 klar ved jeg ikke.
    Tror de er ligeglade med No Mans Sky i denne forbindelse. Tror mere de måske har sat et lavt start antal, som marketing taktik,
    fordi de med en "udsolgt" melding, signalerer at det er en succes fra start. Men det er ren spekulation. Måske har de bare taget en forsigtig start.
    Måske kan de producere XXXX om måneden, og så kører preorder og reserveringer bare efter det. Det var det samme vi så hos Pimax.

Hvis du ikke kan vente, så vil jeg mene at Pimax5K eller HP Reverb er de bedste bud. HP Reverp er sat til 600$ og har bedste opløsning på VR markedet.
    Men har måske lidt dårligere FOV og tracking af controllers, da det er en inside out tracking med kun 2 kameraer. Det virker godt 95% af tiden
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

COOL SHIT!

Den nye Oculus Quest ser ud til at få succes. Super godt tracking, gode screens og grafik, og alt samlet i masken med fuld frihed.
    Man skal nok passe på med at gøre det her, men det er muligt, sålænge du har en til at passe på dig
    Her er en gut, der går i parken, og derfor bevæger sig frit rundt til fods "i spillet"

https://www.roadtovr.com/oculus-ques...ne-vr-headset/

Oculus Quest er nok et godt bud på en let, rimelig billig entry til VR, til dem der har sprunget første generation over.

Oculus Quest er pludselig blevet MEGET spændende..

Jeg kigger normalt ikke på stand-alone VR. Jeg skal ha noget der trækker FED VR fra PC'en.

Men det lader til at man med Oculus Quest, kan spille VR fra PC Wireless - selvom den slet ikke var beregnet til dette.
    Og hvis den løsning kører 100%, så er Questen pludselig en voldsomt billig bedre version af Vive Pro.
    Her er en video om det.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Jeg er tæt på at købe en oculus Quest pg.a. de gode anmeldelser af Space Pirate Trainer
    Klart det fedeste spil jeg prøvede ude hos dig wOOOOt

Og det får faktisk rigtig gode anmeldelser.
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Quote Originally Posted by Kirneh View Post
    Jeg er tæt på at købe en oculus Quest pg.a. de gode anmeldelser af Space Pirate Trainer
    Klart det fedeste spil jeg prøvede ude hos dig wOOOOt

Og det får faktisk rigtig gode anmeldelser.
    Ja, du var mest til de lidt mere rolige, stående spil - så Spare Pirate Trainer, Beat Saber og Super Hot er i hvert fald 3 rigtig fede spil til dig.
    Og ja, Questen er sgu et godt bud på en VR til dem som vil have det nemt.

YAY - Der er 1 måned til mit forudbestilte Valve Index afsendes.
    Og det fejrede internettet med nogle nye preview videoer af enkelte som har fået deres egen version til test.
    Og jeg synes det ser lovende ud.

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

Tror sgu også jeg skal have fingrene i denne her når den kan bestilles igen..
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Jeg har bestilt Quest

Quote Originally Posted by Kirneh View Post
    Jeg har bestilt Quest
    Cool, håber den bliver god for jer.

Glæder mig sgu også lidt til denne opdatering til No Man's Sky - https://www.pcgamer.com/no-mans-sky-...-date-trailer/

Skal helt sikkert prøves igen, når den er kommet.
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Så er min Oculus Quest leveret med posten i dag. Så skal der leges i aften
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Spændende

Quote Originally Posted by Talnox View Post
    Glæder mig sgu også lidt til denne opdatering til No Man's Sky - https://www.pcgamer.com/no-mans-sky-...-date-trailer/

Skal helt sikkert prøves igen, når den er kommet.
    Det er den største grund til jeg vil have VR, men eftersom Valves blev udsolgt venter jeg lige og ser reviews, men tror det bliver godt.
    Selvfølgelig bliver det med endskalering af grafikken, men derfor må det stadig set godt ud og suse rundt og explore i universet

Det er den største grund til jeg vil have VR, men eftersom Valves blev udsolgt venter jeg lige og ser reviews, men tror det bliver godt.
    Selvfølgelig bliver det med endskalering af grafikken, men derfor må det stadig set godt ud og suse rundt og explore i universet
    Valve indeks er jo ikke "udsolgt" - det var en preorder som blev "udsolgt", men man kan stadig reservere den. Måske kan man preorder igen?
    Jeg ser ikke den store forskel på preorder og reservere
    Men det er jo fair at vente på reviews. Dog tror jeg vi har fået the highlights fra Tested's preview.

Comfort: Rigtig god 5/6
    Pris: Dyr, men du får meget for pengene 4/6
    FOV: 120-130 Bedre end Gen1 på 100-110, men kun lidt bedre. 5/6
    IPD: 6/6 indstilling til din personlige øje afstand.
    Tracking: 6/6 - Base2.0 er markedets bedste VR tracking med en nøjagtighed på 0.3mm
    Content: Steam VR har 95% af VR content. Man misser lidt eksklusive titels som primært Oculus og PSVR har. Oculus kan dog stadig skaffes.
    Visuals: Samme opløsning som current Gen1.5, samme som Vive Pro, men med 50% flere subpixels, så bedre oplevelse. 5/6.
    Visuals: en downside er at der stadig kan være "godrays" - men mindre end Rift og Vive, hvor jeg aldrig har tænkt over det, så nok en personlig vurdering.
    Højere Hz: Indeks bringer noget nyt til markedet, en refresh rate på 120-144hz, hvilket øger helheds oplevelsen og nedbringer risiko for motionsickness. 6/6
    Lyd: Alle siger de nye off-ear headphones, som reelt nu er head-speakers, er suveræne, så 6/6.
    Nye Controllers: Dommen går fra suveræn til rigtig god, men det er en personlig vurdering så 4-6/6

Generelt har dommen indtil videre været "virkelig god" og "bedste på markedet", så mon ikke den lander på 5-5.5/6
    - Kun Pimax har større FOV, hvilket er en stor faktor. MEN de har ikke formået at perfektionere den, deres linser har lidt distortion i kanterne. Og Pimax lider af "svag kvalitet overall" + Kun TOP MAX PC kan trække dem.
    - HP Reverb, er en stærk ny konkurrent, da den har markedets bedste og højeste 2160x2160 opløsning på hvert øje. Men det kræver også en TOP MAX pc at trække + den har svag tracking, og ingen IPD justering.
    - Den nye Rift2, er en fin begynder løsning, men er ikke en high end løsning.
    - Quest er også fin, men en helt anden kategori, da det er standalone uden PC. Det svarer til at sammenligne PC gaming med Tablet Gaming.. Quest kan køre mange gode VR spil, men alle i nedjusteret kvalitet.
    - Gamle Oculus Rift er ikke på markedet mere.
    - Vive Pro er en joke, specielt til prisen.

Der kommer stadig nye muligheder, men sådan er det altid. Pt. Mener jeg der er en Vive Cosmos på vej, som vi intet kender til. Og med E3 lige om hjørnet, så kan alt jo ske

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Valve indeks er jo ikke "udsolgt" - det var en preorder som blev "udsolgt", men man kan stadig reservere den. Måske kan man preorder igen?
    Jeg ser ikke den store forskel på preorder og reservere
    Men det er jo fair at vente på reviews. Dog tror jeg vi har fået the highlights fra Tested's preview.

Comfort: Rigtig god 5/6
    Pris: Dyr, men du får meget for pengene 4/6
    FOV: 120-130 Bedre end Gen1 på 100-110, men kun lidt bedre. 5/6
    IPD: 6/6 indstilling til din personlige øje afstand.
    Tracking: 6/6 - Base2.0 er markedets bedste VR tracking med en nøjagtighed på 0.3mm
    Content: Steam VR har 95% af VR content. Man misser lidt eksklusive titels som primært Oculus og PSVR har. Oculus kan dog stadig skaffes.
    Visuals: Samme opløsning som current Gen1.5, samme som Vive Pro, men med 50% flere subpixels, så bedre oplevelse. 5/6.
    Visuals: en downside er at der stadig kan være "godrays" - men mindre end Rift og Vive, hvor jeg aldrig har tænkt over det, så nok en personlig vurdering.
    Højere Hz: Indeks bringer noget nyt til markedet, en refresh rate på 120-144hz, hvilket øger helheds oplevelsen og nedbringer risiko for motionsickness. 6/6
    Lyd: Alle siger de nye off-ear headphones, som reelt nu er head-speakers, er suveræne, så 6/6.
    Nye Controllers: Dommen går fra suveræn til rigtig god, men det er en personlig vurdering så 4-6/6

Generelt har dommen indtil videre været "virkelig god" og "bedste på markedet", så mon ikke den lander på 5-5.5/6
    - Kun Pimax har større FOV, hvilket er en stor faktor. MEN de har ikke formået at perfektionere den, deres linser har lidt distortion i kanterne. Og Pimax lider af "svag kvalitet overall" + Kun TOP MAX PC kan trække dem.
    - HP Reverb, er en stærk ny konkurrent, da den har markedets bedste og højeste 2160x2160 opløsning på hvert øje. Men det kræver også en TOP MAX pc at trække + den har svag tracking, og ingen IPD justering.
    - Den nye Rift2, er en fin begynder løsning, men er ikke en high end løsning.
    - Quest er også fin, men en helt anden kategori, da det er standalone uden PC. Det svarer til at sammenligne PC gaming med Tablet Gaming.. Quest kan køre mange gode VR spil, men alle i nedjusteret kvalitet.
    - Gamle Oculus Rift er ikke på markedet mere.
    - Vive Pro er en joke, specielt til prisen.

Der kommer stadig nye muligheder, men sådan er det altid. Pt. Mener jeg der er en Vive Cosmos på vej, som vi intet kender til. Og med E3 lige om hjørnet, så kan alt jo ske
    Er der 360 graders tracking? Det er noget af det jeg virkelig nyder med min Rift, da jeg ikke behøver spekulere hvad vej jeg vender på gulvet, og i Skyrim f.eks., snurrer man rundt som en snurretop, specielt hvis man er melee

Er der 360 graders tracking? Det er noget af det jeg virkelig nyder med min Rift, da jeg ikke behøver spekulere hvad vej jeg vender på gulvet, og i Skyrim f.eks., snurrer man rundt som en snurretop, specielt hvis man er melee
    Alle HMD's der benytter Valve/Vives lighthouse-base stations 1.0 og 2.0 til tracking har 360 graders tracking.
    Forskel på 1.0 og 2.0 er at 1.0 kun kan ha 2 bases oppe med en max afstand på ca 5.5m. 2.0 dækker et større område og supporter op til 4 bases som kan dække et 10x10m område.

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Alle HMD's der benytter Valve/Vives lighthouse-base stations 1.0 og 2.0 til tracking har 360 graders tracking.
    Forskel på 1.0 og 2.0 er at 1.0 kun kan ha 2 bases oppe med en max afstand på ca 5.5m. 2.0 dækker et større område og supporter op til 4 bases som kan dække et 10x10m område.
    Ja ok, så man skal bare tilkøbe den ekstra base (3 er typisk nok til 360 graders tracking), det er fedt nok

Kan se reserverede enheder, først er garanteret forsendelse sidst i september Føler det er lidt lang tid at vente, håber sgu det bare er for at sætte en dato langt ude, som de ved de kan nå.

Rådsmedlem Forum Senior Caligo's Avatar

Kan se reserverede enheder, først er garanteret forsendelse sidst i september Føler det er lidt lang tid at vente, håber sgu det bare er for at sætte en dato langt ude, som de ved de kan nå.
    Det var sørme lang tid, må håbe de først trækker pengene til den tid dog, og ikke som i @wOOOOt 's tilfælde hvor de trak dem kort efter bestilling, hvilket jeg egentligt ikke mener de må efter dansk købelov?

"Still round the corner there may wait, a new road or a secret gate."
    I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

Quote Originally Posted by Caligo View Post
    Det var sørme lang tid, må håbe de først trækker pengene til den tid dog, og ikke som i @wOOOOt 's tilfælde hvor de trak dem kort efter bestilling, hvilket jeg egentligt ikke mener de må efter dansk købelov?
    @wOOOOt forudbestilte, med en garanteret levering som de første. Det eneste man kan nu, er at reservere, hvor du kommer i en kø af folk der er interesserede. Du får en mail når den bliver tilgængelig for dig, hvor du så skal betale.

Ved ikke om den danske lovgivning er gældende, for at de ikke må trække pengene før forsendelse i dette tilfælde. Pengene garanterer dig jo som en af dem der får leveret i første omgang...men ved det ikke.
    Last edited by Talnox; 05-06-2019 at 14:27.