Page 13 of 22 FirstFirst ... 391011121314151617 ... LastLast
Results 301 to 325 of 548

Thread: De fede nyheder fra VR fronten - Den store Virtual Reality Tråd

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Dansk lov gælder jo ikke ved køb i udlandet.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Quote Originally Posted by Talnox View Post
    Ja ok, så man skal bare tilkøbe den ekstra base (3 er typisk nok til 360 graders tracking), det er fedt nok
    2 er nok. en i hver hjørne af dit playspace, de dækker hver 130 grader, og bare 1 kan se dig og dine enheder, så kører du som du skal.
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    2 er nok. en i hver hjørne af dit playspace, de dækker hver 130 grader, og bare 1 kan se dig og dine enheder, så kører du som du skal.
    Ok, så de kan godt stå diagonalt? Kan se på deres hjemmeside, at de anbefaler 3 til fuld 360 og 4 til 10x10m.
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Ok, så de kan godt stå diagonalt? Kan se på deres hjemmeside, at de anbefaler 3 til fuld 360 og 4 til 10x10m.
    Det er nøjagtig som den gamle Vive.. Jeg har et 2x3m space hvor de står diagonal, så der er 5,5m mellem mine, hvor de anbefalede max 5m..
    Start med 2, medmindre du har mere end 2X3meter. De dækker 100% - tegn en firkant og sæt 2x 130 graders dækning op fra diagonale hjørner, så kan du se hvad jeg mener =)
    Husk, det er jo kun 1 af dem, der skal kunne se maske og controllers ad gangen. Og uanset hvordan du bevæger dig, så vil 1 af dem altid kunne se dig, når du har dem i modsatte hjørner.

Men jeg tester det når Indeks kommer start juli, for jeg har stadig mounts siddende boltet fast i muren, som jeg vil genbruge..
    At jeg så godt kunne finde på 1 ekstra, bare fordi.... er noget andet Men det er næppe nødvendigt.

.
    Anyway, læste lidt i den her, fra Cloudhead, som har udviklet til Valve Indeks - og det lyder sgu bedre og bedre.
    https://www.reddit.com/r/ValveIndex/...s_of_aperture/

Jeg var bekymret for at FOV forøgelsen ville virke minimal, men det lyder til det modsatte.
    Jeg var bekymret for at samme opløsning som Vive Pro (der havde 78% flere pixels end Vive) ville være lige i underkanten.
    Men de viser billeder hvor man godt kan se at Index står en hel del skarpere.
    Så jeg har ikke længere følesen af at "tage en chance" med forudbestillingen, men er ret sikker på det er en god handel.
    Meen lady luck har fucket mig før, så nu må vi se hehe. Der er Fuuucking lang tid til næste måned suk
    Last edited by wOOOOt; 06-06-2019 at 11:57.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Det er nøjagtig som den gamle Vive.. Jeg har et 2x3m space hvor de står diagonal, så der er 5,5m mellem mine, hvor de anbefalede max 5m..
    Start med 2, medmindre du har mere end 2X3meter. De dækker 100% - tegn en firkant og sæt 2x 130 graders dækning op fra diagonale hjørner, så kan du se hvad jeg mener =)
    Husk, det er jo kun 1 af dem, der skal kunne se maske og controllers ad gangen. Og uanset hvordan du bevæger dig, så vil 1 af dem altid kunne se dig, når du har dem i modsatte hjørner.

Men jeg tester det når Indeks kommer start juli, for jeg har stadig mounts siddende boltet fast i muren, som jeg vil genbruge..
    At jeg så godt kunne finde på 1 ekstra, bare fordi.... er noget andet Men det er næppe nødvendigt.

.
    Anyway, læste lidt i den her, fra Cloudhead, som har udviklet til Valve Indeks - og det lyder sgu bedre og bedre.
    https://www.reddit.com/r/ValveIndex/...s_of_aperture/

Jeg var bekymret for at FOV forøgelsen ville virke minimal, men det lyder til det modsatte.
    Jeg var bekymret for at samme opløsning som Vive Pro (der havde 78% flere pixels end Vive) ville være lige i underkanten.
    Men de viser billeder hvor man godt kan se at Index står en hel del skarpere.
    Så jeg har ikke længere følesen af at "tage en chance" med forudbestillingen, men er ret sikker på det er en god handel.
    Meen lady luck har fucket mig før, så nu må vi se hehe. Der er Fuuucking lang tid til næste måned suk
    Jeg har jo Oculus, ikke Vive. Ved Oculus, der vil den have begge foran, med en afstand på max 2 meter. Hvis man vil have 360 graders dækning, skulle man så have en 3., som så står bag mig til venstre. Det giver mig ca. 4x4 meter at spille på lige pt. Så var ikke klar over hvordan de fungerer til Vive

Men kunne dog forestille mig jeg skal have 3 alligevel, for gud nåde og trøste hvis den finder en lille blind vinkel
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Jeg har jo Oculus, ikke Vive. Ved Oculus, der vil den have begge foran, med en afstand på max 2 meter. Hvis man vil have 360 graders dækning, skulle man så have en 3., som så står bag mig til venstre. Det giver mig ca. 4x4 meter at spille på lige pt. Så var ikke klar over hvordan de fungerer til Vive

Men kunne dog forestille mig jeg skal have 3 alligevel, for gud nåde og trøste hvis den finder en lille blind vinkel
    Er Oculus ikke lys-baseret? Vive bases er laser, der vist scanner rummet 100 gange i sekundet.. Ren Star Wars!
    Oculus trackers er også forbundet til PC'en er de ikke?
    Det er Vive trackerne ikke.

Hey @Kirneh Hvordan går det med Questen?
    Arizona Sunshine, Superhot, Beatsaber bør være dine 3 første titler!

Er Oculus ikke lys-baseret? Vive bases er laser, der vist scanner rummet 100 gange i sekundet.. Ren Star Wars!
    Oculus trackers er også forbundet til PC'en er de ikke?
    Det er Vive trackerne ikke.

Hey @Kirneh Hvordan går det med Questen?
    Arizona Sunshine, Superhot, Beatsaber bør være dine 3 første titler!
    Ahh, wtf...er der ikke kabler fra de baser til pc'en?? Score...jo, det er der til Oculus, det var faktisk lidt et mareridt at få forlænget kabler osv til at starte med.

Ahh, wtf...er der ikke kabler fra de baser til pc'en?? Score...jo, det er der til Oculus, det var faktisk lidt et mareridt at få forlænget kabler osv til at starte med.
    Nej.. Vive bases er laser der rammer ind i masken og controllers, som så derved beregner/ved hvor enhederne er helt nøjagtigt.
    Baser er bare 2 laser bokse som sættes op, der har 3-4 meter ledning. Men ingen forbindelse til PC.
    Det er derfor Vive tracking altid har været den bedste. God nok til at folk kunne jonglere med deres controllers.
    Last edited by wOOOOt; 06-06-2019 at 14:38.

Nej.. Vive bases er laser der rammer ind i masken og controllers, som så derved beregner/ved hvor enhederne er helt nøjagtigt.
    Baser er bare 2 laser bokse som sættes op, der har 3-4 meter ledning. Men ingen forbindelse til PC.
    Det er derfor Vive tracking altid har været den bedste. God nok til at folk kunne jonglere med deres controllers.
    Synes Oculus tracker fint, med glæder mig da til at kunne slippe for de ekstra tilslutninger

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Så har jeg fået brugt min Oculus Quest i nogle dage og jeg er virkelig imponeret. Som i virkelig

Den giver mig og drengene den virkelig fede VR følelse uden noget besvær.
    Det med at jeg tager headsettet af og lægger på bordet og så går den i sleep. Så når jeg kommer hjem kan jeg bare lige sætte det på hovedet igen og så er jeg i gang. Der går seriøst 10 sekunder maks fra jeg tager det op til jeg er i gang.
    Grafikken er rigtig rigtig fin. Det kommer jo an på hvilen type spil man er til. Men spil som jeg finder underholdende nu i starten er Beat Saber, Superhot, Space Pirate Trainer og Job Simulator. og det kan den jo så rigeligt trække
    Jeg er også temmelig imponeret over dens tracking muligheder.

Jeg kan kun anbefale andre den. Helt klart pengene værd. Jeg har købt den lille 64 gb version og den er rigelig stor..
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Quote Originally Posted by Kirneh View Post
    Så har jeg fået brugt min Oculus Quest i nogle dage og jeg er virkelig imponeret. Som i virkelig

Den giver mig og drengene den virkelig fede VR følelse uden noget besvær.
    Det med at jeg tager headsettet af og lægger på bordet og så går den i sleep. Så når jeg kommer hjem kan jeg bare lige sætte det på hovedet igen og så er jeg i gang. Der går seriøst 10 sekunder maks fra jeg tager det op til jeg er i gang.
    Grafikken er rigtig rigtig fin. Det kommer jo an på hvilen type spil man er til. Men spil som jeg finder underholdende nu i starten er Beat Saber, Superhot, Space Pirate Trainer og Job Simulator. og det kan den jo så rigeligt trække
    Jeg er også temmelig imponeret over dens tracking muligheder.

Jeg kan kun anbefale andre den. Helt klart pengene værd. Jeg har købt den lille 64 gb version og den er rigelig stor..
    Fedt at høre. En af mine kolleger har også lige bestilt, så tror jeg får den prøvet her på jobbet
    Når I skal udvide lidt, så er Arizona Sunshine og Echo One nogle af de lidt større og bedre titler. Og Robo Recall..
    Der er nok at gå i gang med =)

Fedt at høre. En af mine kolleger har også lige bestilt, så tror jeg får den prøvet her på jobbet
    Når I skal udvide lidt, så er Arizona Sunshine og Echo One nogle af de lidt større og bedre titler. Og Robo Recall..
    Af de 3 titler er det pt kun Robo Recall der findes til Quest.

Men skal have sat op på knægtens hurtige pc så vi kan prøve at streame de store VR titler fra Vive og Rift til headsettet.
    Det skulle kører ganske godt.

Robo Recall er max nice! Bærer meget præg af, at den er udviklet til Oculus VR. Har brugt en del timer i den

Lige en blandt mange nye jeg ser frem til

Min bestilling hos Valve er ved at være klar, den er opgraderet til shipping soon (28/6)
    Bliver spændende at se hvor godt det kører på den gamle 1080ti.
    Ellers må næste PC opgradering være lige om hjørnet, da Nvidia rygterne siger der er en 2080ti-Super på vej.
    Og AMD's nye Ryzen CPU'er lyder til at sparke Intel røv på den gode måde.

Jeg kom hjem fra ferie i går, og hentede min Valve Index. Fik prøvet 2 timer, så det er kun første impressions.

Der er mange Valve index reviews ude. De fleste er meget positive.
    Det er også mit første indtryk, men det er ikke perfekt...
    Dog er jeg ret sikker på at det stadig er pengene værd, som markedets top VR løsning pt.

Mine første 2 timers indtryk.
    Opsætning og tilslutning var nemmere end den gamle Vive. Men tager stadig 10-15 min.
    Lyden er suveræn! - vigtigere end man tror. - Andre reviews af mikrofoner er også super positive.
    Opløsning og billedkvalitet er super, men der er "glare", som er markant, hvis de er sort skærm med lysende skrift.
    Glare er ikke noget problem i spil, hvor der sker masser grafisk. - Men det er der!
    Komforten virker god, det er behageligt at have på.
    Større FOV, synes ikke rigtig jeg bemærker. Den er nok lidt større end Vive og Oculus, men det her er mit første VR i et år, så mærker ikke en speciel forskel.
    Hurtigere MHz version er på 120-144 har jeg ikke prøvet endnu.
    Alt i alt et super VR headset..

MEN, og der er faktisk 2 MEN for mig.... De nye "fantastiske" controllers som alle er vilde med, der er første sending kommet ud med en lille produktions fejl, som Q/A har misset.
    Den har ikke stor betydning, da det vil være en funktion man sjældent skal bruge. Men de to joysticks på controllers kan også bruges som klik knap, og i nogle positioner er det klik blokeret??
    Valve har erkendt problemet og undersøger det pt. - Det er dog ikke nogen deal breaker - for som sagt, jeg tror ikke jeg kender nogen spil hvor man skal klikke på joysticket.

Det andet MEN - er at Controlleren som jo har 87 sensors der tracker finger movement, de er fint justerbare til hånd-form og størrelse.
    Men for mig, der har lidt små hænder, der føles det ikke i starten som et perfect fit.. Men det er en ny type controller som man skal vænne sig til og lære at kende.
    Til gengæld har jeg allerede haft den fede fornemmelse at samle ting op og smide dem, det føles bare fedt og intuitivt. Så tror bare det er tilvænning der skal til.

Jeg kom hjem fra ferie i går, og hentede min Valve Index. Fik prøvet 2 timer, så det er kun første impressions.

Der er mange Valve index reviews ude. De fleste er meget positive.
    Det er også mit første indtryk, men det er ikke perfekt...
    Dog er jeg ret sikker på at det stadig er pengene værd, som markedets top VR løsning pt.

Mine første 2 timers indtryk.
    Opsætning og tilslutning var nemmere end den gamle Vive. Men tager stadig 10-15 min.
    Lyden er suveræn! - vigtigere end man tror. - Andre reviews af mikrofoner er også super positive.
    Opløsning og billedkvalitet er super, men der er "glare", som er markant, hvis de er sort skærm med lysende skrift.
    Glare er ikke noget problem i spil, hvor der sker masser grafisk. - Men det er der!
    Komforten virker god, det er behageligt at have på.
    Større FOV, synes ikke rigtig jeg bemærker. Den er nok lidt større end Vive og Oculus, men det her er mit første VR i et år, så mærker ikke en speciel forskel.
    Hurtigere MHz version er på 120-144 har jeg ikke prøvet endnu.
    Alt i alt et super VR headset..

MEN, og der er faktisk 2 MEN for mig.... De nye "fantastiske" controllers som alle er vilde med, der er første sending kommet ud med en lille produktions fejl, som Q/A har misset.
    Den har ikke stor betydning, da det vil være en funktion man sjældent skal bruge. Men de to joysticks på controllers kan også bruges som klik knap, og i nogle positioner er det klik blokeret??
    Valve har erkendt problemet og undersøger det pt. - Det er dog ikke nogen deal breaker - for som sagt, jeg tror ikke jeg kender nogen spil hvor man skal klikke på joysticket.

Det andet MEN - er at Controlleren som jo har 87 sensors der tracker finger movement, de er fint justerbare til hånd-form og størrelse.
    Men for mig, der har lidt små hænder, der føles det ikke i starten som et perfect fit.. Men det er en ny type controller som man skal vænne sig til og lære at kende.
    Til gengæld har jeg allerede haft den fede fornemmelse at samle ting op og smide dem, det føles bare fedt og intuitivt. Så tror bare det er tilvænning der skal til.
    Fedt! Glæder mig til at høre dybdegående review efter du har brugt flere timer i den og vænnet dig til controllers osv

Skal til Vegas med arbejdet i næste måned, så må vi se om jeg kan vinde penge nok til at købe det nye VR af overskuddet

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

Er priserne lavere derovre i grunden? Kan man spare 500-1.000 på at købe det derovre og så "glemme" at betale told på vej ind i landet?

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    Er priserne lavere derovre i grunden? Kan man spare 500-1.000 på at købe det derovre og så "glemme" at betale told på vej ind i landet?
    Mht til andre varer, ja, du sparer moms og forsendelse.
    Køber man Index hos steam, så kommer den fra holland. Men er stadig dyrere fordi de synes åbenbart at $=Euro i deres shop, så min pris var 1079euro.. Som fanfilme ikke svarer til 1000$.
    Men sådan har det jo altid været.
    Så reelt kan du godt spare en del, hvis du kan finde en butik der sælger dem fysisk - i teorien, for de sælges kun via Steam - Så man skal ha venner/familie i Us der køber den til dig.

Generelt er ting dog billigere i USA. Kan godt betale sig at rejse med en halvtom kuffert og købe en masse tøj i et af deres giga outlets. Spekulerer man i det, kan besparelserne betale billetten hvis man trænger til ny garderobe

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    Da den skal købes fra Steams hjemmeside og de er i backorder, så når jeg ikke at få en med hjem derfra desværre

Men ja, priserne er generelt lavere på teknik derovre, end de er herhjemme, så længe man ikke skal fortolde det..

Generelt er ting dog billigere i USA. Kan godt betale sig at rejse med en halvtom kuffert og købe en masse tøj i et af deres giga outlets. Spekulerer man i det, kan besparelserne betale billetten hvis man trænger til ny garderobe
    Så bliver det jo rent overskud, når rejsen er gratis!

Nu har jeg brugt en del timer med den nye Valve Index, og den fortjener et lille review.
    Men først vil jeg egentlig bare sige, at hvis nogen overvejer VR, så er det bedste du overhovedet kan gøre (som altid) at komme ud og prøve dem først.
    For ingen VR er perfekt (som næsten alt andet) - Hver HMD (Head Mounted Display = VR) har fordele og ulemper. Så prøv dem, og se hvad der passer til dig.

Eks. Her i 2019, der er top kandidaterne på forskellige kategorier:
    Oculus Quest - den bedste VR løsning, hvis man vil starte "billigt" og let. Det er en stand-alone løsning, uden PC, som alligevel kører stærke VR titler og oplevelser uden brug af kabler og opsætning.
    HP Reverb - er markedets bedste opløsning med 2160x2160 i brillen. Den er svag på controller tracking og IPD justering og har kun 100FOV, men leverer den bedste opløsning. Kræver en hardcore PC!
    Odulus Rift-S.. Den nye Rift.. Er lidt bedre end den gamle på opløsning. For at gå ned i pris, har de sparet på et par andre ting, men det er stadig en fuld-god entry level VR oplevelse til en fair pris.
    Pimax 5K+ - Det er next level VR med 170FOV, men med kompromis på kvalitet på flere punkter. Det er IKKE et begynder VR sæt! - man skal være klar på en masse tweaking af settings. FOV er dog en af mine top3 prioriteter.
    HTC Vive Cosmos - ???... Den gamle Vive var toppen af poppen i 2016. Så kom Vive Pro, som er et flop, mest pga. 1300$ pris-tag.. Nu er Cosmos på vej, og vi ved ikke så meget endnu, så værd at vente på at se specs!

Valve Index købte jeg i maj, og den landede for en uge siden.
    Fuldt kit koster 1000$ - men har man Vive Wands eller Basestations, så kan man nøjes med HMD'en.
    Overall, så er jeg super tilfreds med mit køb, og selvom den er 500-600$ Dyrere end eks. Oculus versionerne, så synes jeg den er alle pengene værd.
    Det er ikke fordi den bare er UBAH sej på et eller andet område, og har taget et kvantespring frem i VR verdenen - overhovedet ikke.
    Men den er bare 25% forbedret på nærmest alle områder (hvis man har prøvet den gamle HTC-Vive)

Opsætning:
    Opsætning af Valve Index kræver "lighthouse" base stations, som tracker dit HMD og controllers. Men det er altså ikke svært at sætte op. Jeg er tech noob og det tog mig 5-10 min. at komme op og køre.
    At opsætningen kræver lidt, er DET HELE VÆRD! - For trackingen er ligesom med Vive, 99,9% perfekt. Det betyder rigtig meget for oplevelsen!
    Tracking er jeg så allerede inde på, og den er tip top! - Når man står og kaster ting op i luften, og kan gribe dem igen, så spiller det altså!

IPD:
    Inter-pupilar-distance, er afstanden mellem dine pupiller når du kigger lige frem. - hvorfor nævner jeg dette? - Fordi alle VR linser er "Fresnel" linser, som har et lille centralt "sweet spot", hvor når du tager masken på, så justerer du lige masken, så du finder dit sweet-spot før du strammer headsettet. - På Rift-S er sweetspot lidt større end på de andre, også på HP-Reverb. Men de kan ikke justere IPD. Det kan Valve Index.
    Jeg har målt min IPD til 6,7cm. Og Index har en lille knap, hvor du kan justere linserne, så de sidder perfekt for dine øjne. Det vises digitalt på skærmen så du kan ramme helt perfekt. At få et VR sæt som ikke kan justere IPD, kræver at du lige researcher hvad IPD er deres fastlåste, og om det matcher dine øjne. Så her har Valve Index en kæmpe fordel.

Komfort:
    Valve Index er super behagelig at have på, og nem at tage af og på. - andre reviewers siger den er bedste af alle.

Visuelt:
    Visuel oplevelse i VR består af mange ting:
    - Opløsningen husker jeg ikke lige i hovedet, men det er en stor upgrade i forhold til gamle Vive og rift. - jeg synes billedet er super og dejlig skarpt!
    - SDE - Screen Door Effect. - mange HMD's lider af at opløsningen er lav, så man kan se linierne mellem pixels.. - SDE er ikke 100% væk på index. Men jeg vil sige 95% Når du spiller eller ser film, så er der intet!
    - Glare er når det skærmene viser giver genskin/refleks i fresnel-glas-linserne. Glare er tydeligt når du har en lysende titel(intro) på sort baggrund. Men inde i et spil ser man ikke noget. Så for mig intet problem! Dog kan det måske drille i nogle meget mørke spil som space-sims eller gyser spil.
    - FOV.. Field of View. Gamle Rift har 100-FOV, Vive havde 110-FOV. Pimax er king med 150-170. Index har reelt 110-FOV. Men skærmen kan justeres i hvor tæt den er på dine øjne, og os uden briller kan få den helt tæt på, og der er FOV ca. 120-130. Og de ekstra 10-20 gør en stor forskel. - Jeg har ikke spillet på min Vive i et år, men kan godt se i nogle spil, at jeg nu har en del bedre udsyn både vertikalt og horisontalt.
    - LED skærmene giver mindre SDE og bedre opløsning og refresh rate. Men Sort er ikke 100% sortm men mere grå - siger nogen.. Jeg kan IKKE se det. Jeg har ikke skænket det en tanke. Selv når skærmen er helt sort med en spil titel, så synes jeg at det er sort

Controllers:
    Valve er efter 3 års udvikling nu kommet med noget helt nyt - Knuckels.
    Du spænder controlleren fast til hånden, og dens 87 motion trackers, tracker så dine fingre. Og du kan åbne og lukke hånden, som giver fed immersion ingame når du eks. samler noget op, eller skal kaste en granat.
    Jeg var lidt skeptisk i starten, men man vænner sig til dem, og i flere spil, eks. Superhot gør de en kæmpe forskel.
    Finger-trackingen er ikke perfekt, og komfort varierer alt efter dine hænders størrelse og form! - Så prøv dem et sted hvis du kan. For nogen er de super gode, for andre er de "meh".. For mig er de gode, og bedre end gamle Vive-Wands!. - Oculus Rift ejere vil måske savne deres gamle super controller. - men man vænner sig til dem. - De er nemme at tage af og på, og sidder sgu godt fast var lidt nervøs ved at kaste ting i starten
    - Som jeg nævnte tidligere, så kommer første afsænding med en lille bygge fejl i controllers. Joysticket klikker ikke i alle positioner. Men folk siger de stadig virker pånær klik lyd. Og indtil videre i 6-7 spil, der har jeg endnu ikke har behov for at klikke på joysticket. Så den "fejl" er pt. i min bog ubetydelig, og skal ikke afholde nogen fra at købe.. Der er meget drama om dette på Reddit, men jeg ser intet problem pt.

Højere FPS.
    Valve index har skabt noget nyt i VR.. Muligheden for at køre med 120 og 144 Mhz refresh rate. Gamle Rift og Vive kører med 90.. Rift-S er gået ned til 80, og nogle kører med 70-90.
    70-80-90 giver et flydende billede. Og for nogen vil højere Mhz være svært at mærke. MEN uanset hvad, så giver det et mere smooth billede, og dette er med til at nedsætte Motion-sickness!

Jeg har hele tiden kørt med 120 i Index, og har ikke prøvet andet, men nu hvor jeg tænker over det, så har jeg på intet tidspunkt mærket noget motion sickness.
    Det skal siges, at jeg på min gamle Vive heller ikke mærkede meget til det (det er forskelligt fra person til person) - men lidt var der enkelte gange. Så måske hjælper de 120Mhz mig.
    144Mhz er i beta, og vil kræve en PC opgradering. + Titler som Fallout4VR er stadig for tung, så jeg går faktisk og venter på næste CPU og GPU generation.... ;p

Lyd:
    Der er ikke andet end at sige OMFG... Valve har været geniale og skabt ny VR lyd.. Slut med headset, i stedet hænger en lille højttaler ved hvert øre som ikke rører dig.
    Og lyden er helt i top! - og det er mikrofonen også til dem som vil multiplay.

Mangler jeg noget?
    Index kører indtil videre lige så godt som min Vive gjorde, på min "gamle" 1080ti. Men her har jeg 120Mhz, så det virker til at Valve virkelig har gjort det godt!
    Prisen er høj, men som alle andre reviews også siger, så er det her markedets bedste VR. Og man kan virkelig mærke det i ting som komfort, materiale kvalitet, det er kram de har lavet.
    Så for mig er det pengene værd. Men for andre, der vil en 399$ Rift-S også være perfekt, fordi man stadig der får fuld VR PC oplevelse.

De dårlige ting ved Index er altså:
    - Knuckle controllers er perfekte til nogen, men kun "ok" for andre. - Der er en byggefejl og mangler kliklyd ved joystick, men sjældent noget man overhovedet bruger.
    - Glare.. Er du i et sort eller mørkt rum, hvor der er en enkelt skarp lyskilde, så relekterer det i linserne. Vil reelt kun være et problem, hvis du virkelig kun skal spille mørke gyserspil.
    - LED skærme giver for nogen problemer med sort kontrast der er grålig.. - Jeg synes ikke man bemærker det, men det er måske kun mig

SD Medlem Paladin of the Board Daikoi's Avatar

"Video games are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world."
    -Largo, Megatokyo

Fedt review. Mht. controllerne, mon ikke det så kun kommer til at påvirke dem der fik den første bølge, kan forestille mig problemet er løst i den næste sending.