Page 19 of 23 FirstFirst ... 9151617181920212223 LastLast
Results 451 to 475 of 562

Thread: De fede nyheder fra VR fronten - Den store Virtual Reality Trd

SD Medlem Forum Knight Virtuella's Avatar

Quote Originally Posted by Aranoxx View Post
    Det er lige opdateret.... desvrre i forkert retning
    "Forventet p lager online: 29-10-19"
    Regnede ogs med de blev forsinket.
    Godt det ikke er medicin de producerer.

Quote Originally Posted by ZanZan View Post
    Quest er p lager, og har hjere oplsning.

https://www.alternate.dk/Oculus/Ques...Oculus/1487673
    De skriver ogs de har den alm rift S p lager, men synes det lyder lidt underligt, nr alle de andre har udsolgt, at alternate s skulle ligge inde med dem.
    Det er den eneste side i DK der har haft dem p lager et godt stykke tid, mens dustin, komplet, elgiganten og proshop alle har haft udsolgt.
    S tvivler lidt p om de rent faktisk har dem p lager.
    Men det gr ikke noget de kommer senere.
    S kan jeg n at f gennemfrt Xcom 2

SD Medlem Forum Knight ZanZan's Avatar

@hald kbte sin quest der og fik den inden for et par dage

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Quest er p lager, og har hjere oplsning.

https://www.alternate.dk/Oculus/Ques...Oculus/1487673
    Det lyder som om du argumenterer for at vlge Quest.

Quest skal man kun vlge, hvis man vil have VR uden PC og uden kabel!
    Quest er en god VR oplevelse p "begynder niveau" med masser af fede oplevelser.
    Men det er stadig en "mindre VR" lsning, selv nr den fr link til en pc.
    Quest vil kun vre god til de sm "gimmick" VR spil, hvor man lige leger 30 min..
    Den vil aldrig blive en god VR lsning til de strre spil som Asgar's Wrath, Skyrim og Fallout4Vr, DoomVR m.fl.

De to faktorer at du har kun 90 FOV, og den krer kun 70hz, gr at du fr en del mindre immersion.
    De to ting er de vigtigste for VR oplevelsen!
    Lavere Hz(FPS) er med til at folk fr VR-syge. Jo hjere FPS, desto bedre og standard i markedet er alts 90hz.
    Og FOV delen er lige s vigtig. 90FOV betyder du ser VR gennem en stram dykkermaske. Vggene om dit udsyn hmmer oplevelsen.
    Rift-S har 100-110FOV, hvilket er den gamle standard.. Og det lyder ikke af meget mere, men de ekstra FOV i periferien betyder eksponentielt meget mere. For hver 10 ekstra "Fles det som 20"

Nr man vlger VR, s er det frste valg, om man vil have "lidt VR for sjov" - eller om man vil have den fulde VR oplevelse.
    Den fulde VR oplevelse betyder mulighed for de store "rigtige" AAA spil. Selv hvis Quest kan kre dem med link til PC, vil det stadig blive en mellem-oplevelse.

Quest er lsningen, hvis man vil have lidt hygge "lege" VR
    Rift-S er lsningen, hvis man vil have fuld "Gaming" VR
    Valve Index er lsningen, hvis man vil have endnu bedre VR, men her betaler man 100% ekstra pris, for 50% ekstra oplevelse. Det er en fed upgrade, men ikke for alle.

Dem som overvejer Quest eller Rift-S skal ogs lige huske, at de headsets ikke har IPD justering.
    Dvs. at linserne i masken sidder fast, og kan ikke justeres efter hvor stor eller lille afstand der er mellem dine jne.
    S man br prve masker inden kb. Og man br lse om den lste IPD p Oculus maskerne, og mle sine egne jnes IPD.
    (f en partner til at mle afstand mellem center af pupiller, nr du kigger lige frem.)
    Her, fandt den til jer: https://uploadvr.com/data-suggests-o...alf-of-adults/
    Min IPD er 6,7cm.. S Rift-S vil faktisk ikke vre god til mig, jeg vil aldrig f et helt klart syn i den.
    Grundlgger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og sgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR sprgsml, s post eller pm.

Jeg ser quest som vrende den eneste logiske lsning hvis man prver low value versionen I forhold til rift s.

Quest kan noget rift s ikke kan - rift s kan stort set ikke noget som quest ikke ogs kan.

Klart, index eller cosmos er bedre men de er ogs dyrere, s dem ser jeg bort fra her.

Men hvis man vil ind i vr land til billige penge, kan jeg personligt ikke komme med en eneste fornuftig grund til at vlge rift s istedet for quest. Forskellen p de 80->90 Hz er simpelthen ikke nok til at opveje de massive fordele med quest.

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Min IPD er 6,7cm.. S Rift-S vil faktisk ikke vre god til mig, jeg vil aldrig f et helt klart syn i den.
    Efter hvad jeg selv kan mle har jeg 7,1cm som ogs ligger udenfor.
    Kunne vre interessant at vide hvad for en VR jeg brugte i Bangkok for der var ingen problemer.

https://www.facebook.com/KingPowerMa...2569357147996/

Jeg ser quest som vrende den eneste logiske lsning hvis man prver low value versionen I forhold til rift s.

Quest kan noget rift s ikke kan - rift s kan stort set ikke noget som quest ikke ogs kan.

Klart, index eller cosmos er bedre men de er ogs dyrere, s dem ser jeg bort fra her.

Men hvis man vil ind i vr land til billige penge, kan jeg personligt ikke komme med en eneste fornuftig grund til at vlge rift s istedet for quest. Forskellen p de 80->90 Hz er simpelthen ikke nok til at opveje de massive fordele med quest.
    Questen er dyrere end Rift S hvis du vil have quest med 128GB og ellers er der kun 100 ,- til forskel p de 2.
    Begge to er dog billige i forhold til at starte med VR, og det er nok ogs derfor de er udsolgt mange steder

Ja Virtuella, prisforskellen mellem dem er stort set nul, s man kan derfor reelt sammenligne dem 1:1, og der vinder Quest klart i mit univers. Rift S er stadigt ikke et fuldt komplet VR st, der skal du op og betale mere end dobbelt s meget for Index eller Cosmos. S nr man ser p Rift S som et "intro til VR" st, s ser jeg bare ikke nogen grund til at kbe det i forhold til Quest'en (som jo netop ER p lager). Jeg ved at Hald er voldsomt begejstret for hans Quest, og faktisk er bde konen og brnene s begejstrede for det at han nrmest ikke fr lov til at prve det selv.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

@wOOOOt snakken gr mellem Quest og Rift S og der mener jeg ikke dine argumenter holder. Hvorfor mener du at Rift S kan give en Fuld VR oplevelse men Quest ikke kan ?

og jeg kan p min quest stille afstanden p linserne s de passer til mine jne. Der er en skydekontakt nederst som rykker linserne sidelns indtil billedet str skarpest for dig.

Jeg vil foresl at lse f.eks den her

Og ja det er klart intro level VR. men for satan da et spring i forhold til hvad man ellers tidligere har oplevet
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

My bad - jeg troede Quest havde fixed ipd. Har den en slider, er det sgu cool!

Strste forskel for mig er FOV.
    Ret mig hvis jeg tager fejl, men er FOV p quest ikke 90?
    Og er den ikke 110 p Rift-S?
    Forskellen er 20, men de 20 fles visuelt som meget mere. Ligesom Index's ca. 120-130 fles en del strre end Vives 110.

Men p selve spil oplevelsen, ja der kan de det samme, nr Quest fr et link til PC.
    Grundlgger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og sgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR sprgsml, s post eller pm.

FoV er forskellig, der vinder rift s, og det samme er tilfldet med refresh rate (80 vs 72). Til gengld vinder quest i stort set alle andre kategorier.

https://www.threesixtycameras.com/oc...e-differences/

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

Ja Virtuella, prisforskellen mellem dem er stort set nul, s man kan derfor reelt sammenligne dem 1:1, og der vinder Quest klart i mit univers. Rift S er stadigt ikke et fuldt komplet VR st, der skal du op og betale mere end dobbelt s meget for Index eller Cosmos.
    Arh, nu vrvler du sgu. Rift S er fuldt ud et komplet VR st, dog fr du bedre headsets, hvis du betaler det dobbelte for Index. Men at pst at Rift /S ikke er komplette st nr vi snakker oplevelse, hvad man kan spille osv., s tager du alts fejl.

Jeg vil vente og se, hvad Quest rent faktisk gr hen og bliver til, nr de bliver kablede, for kunne godt forstille mig, at nogle vil f problemer i de tungere spil, med de lavere fps osv., da det vil kunne vre strre rsag til motions sickness. Time will tell.
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Det jeg mener er bare at det ikke er fair at sammenligne rift s med index og cosmos. De to er i en (pris)klasse for sig og br imo sammenlignes med hinanden, mens rift s og quest er konkurrenter p entry level markedet.

Det jeg mener er bare at det ikke er fair at sammenligne rift s med index og cosmos. De to er i en (pris)klasse for sig og br imo sammenlignes med hinanden, mens rift s og quest er konkurrenter p entry level markedet.
    Men sammenligningen m jo vre (Nr vi snakker fulde systemer), at Rift S kan spille alle de samme spil som Index. Cosmos har fet s drlige anmeldelser indtil videre, s den er nsten i samme klasse som Rift S.
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Tja ud fra den sammenligning kan quest jo ogs spille de samme spil som index, nr alts link udkommer om lidt.

Tja ud fra den sammenligning kan quest jo ogs spille de samme spil som index, nr alts link udkommer om lidt.
    Som sagt, vi m s se om det er tleligt i de tungere spil. For der kommer fps til at spille en strre rolle.

Jeg lste at man kunne justere IPD p rift S med software inden for en range af 58-72 mm.
    Mske ikke s effektivt som en manuel indstilling, men mske nok, hvis man er en del uden for normal range?

Heh det er ikke helt nemt at mle selv. Nu tog jeg en selfie med mlebnd over nsen og nu ser det ud til jeg har 6,2 cm cirka.

Minister of the Board Kirneh's Avatar

Sjovt at Questen har en hardware slider og Rift S ikke har.
    Retired SD guildmaster 2008 - 2012

Quote Originally Posted by Kirneh View Post
    Sjovt at Questen har en hardware slider og Rift S ikke har.
    De fandt vel ud af ikke alle er skabt ens
    Eller kom Quest fr rift S?

SD Medlem Forum Acolyte Saliq's Avatar

Som RIFT S ejer, vil jeg sige at den er alle pengene vrd, det er et klart billede, det fles ikke skidt p nogen mde, den sidder godt p hovedet (selvom det er yderst svrt at finde et godt headset til den)
    Quest kommer til at kre med ledning, men spil bliver s ogs downgraded grundet det, hvilket betyder at du i sidste ende ikke vil f lige s godt et billede som Rift S, dertil kan der forekomme andre problematikker, s som latency osv.
    Quest er super hvis du stadig vil have ledninge fri VR, dog med det mindre bibliotek af spil der er til rdighed =)

Hvorfor skulle spil blive downgraded p en quest i forhold til rift s, @Saliq?

SD Medlem Forum Acolyte Saliq's Avatar

Som jeg har kunne forst det, vil spil blive downgraded igennem link, mske jeg har misforstet det =D

https://arstechnica.com/gaming/2019/...-vr-link-mode/