Page 23 of 23 FirstFirst ... 131920212223
Results 551 to 562 of 562

Thread: De fede nyheder fra VR fronten - Den store Virtual Reality Tråd

Forum Learner Aranoxx's Avatar

Hvis andre tænker på at købe et VR headsæt, så har Komplett pt. et Oculus Rift S på "black friday" tilbud til kr. 3.249,- .... de nærmeste konkurrenter er Alternate (2.610+fragt) og Elgiganten 3.799,- )

https://www.komplett.dk/product/1130...ulus-rift-s-vr
    *** Rifting...... keep Rifting, can't slow down..... Riiiiifting!!!! ***

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Super nybegynder VR video.
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i okt 2015 - Men faldt i WOW Classic, og søgte ind igen.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

Så har jeg også fået min Rift S og må sige det er vildt imponerende hvor langt VR er nået.
    I en anden tråd anbefalede i et gratis spil "The Lab" og det køre vildt godt. I spillet har man en form for cyborg hånd og bare de at stå og betragte alle detaljerne virker helt sy-realistisk.
    Vildt underligt at føle man står med noget, som ikke er der

Jeg kører med et 1080 GFX korte og indtil nu kører det hele fuldstændigt flydende.

Vil klart anbefale at hvis i ikke har prøvet VR før, eller det er længe siden i har prøvet det, så skulle i se om i ikke kan få et test run hos nogen der har et nyere VR.
    Der er virkelig sket meget på VR fronten

Quote Originally Posted by Aranoxx View Post
    Så har jeg også fået min Rift S og må sige det er vildt imponerende hvor langt VR er nået.
    I en anden tråd anbefalede i et gratis spil "The Lab" og det køre vildt godt. I spillet har man en form for cyborg hånd og bare de at stå og betragte alle detaljerne virker helt sy-realistisk.
    Vildt underligt at føle man står med noget, som ikke er der

Jeg kører med et 1080 GFX korte og indtil nu kører det hele fuldstændigt flydende.

Vil klart anbefale at hvis i ikke har prøvet VR før, eller det er længe siden i har prøvet det, så skulle i se om i ikke kan få et test run hos nogen der har et nyere VR.
    Der er virkelig sket meget på VR fronten
    Tillykke med den lille ny!
    Bare vent til du har noget i hånden som du taber, og så instinktivt flytter fødderne for ikke at blive ramt

Der er mange fede gratis ting - bare sorter efter det på steam, og så sorter efter bruger rating.
    The Lab
    Rec Room
    Google Earth VR
    Nvidia VR Fun house
    For at nævne de første 50+ timers gratis fed underholdning
    Last edited by wOOOOt; 01-12-2019 at 15:45.
    Pt. aktiv i WOW Classic og PUBG. - Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

@wOOOOt hvad er det sådan helt præcis du har af VR udstyr og hvilke grafikkort har du?

Jeg har jo kun prøvet Oculus Rift S og jeg er helt vild med det, det kører super godt

Vil sige at den her tråd er primær årsag til at jeg nu langt om længe har kastet mig ud i VR
    Og så har jeg ligeledes fået en ven til at købe det.... han prøvede mit her igår og var solgt på stedet

Quote Originally Posted by Aranoxx View Post
    @wOOOOt hvad er det sådan helt præcis du har af VR udstyr og hvilke grafikkort har du?

Jeg har jo kun prøvet Oculus Rift S og jeg er helt vild med det, det kører super godt

Vil sige at den her tråd er primær årsag til at jeg nu langt om længe har kastet mig ud i VR
    Og så har jeg ligeledes fået en ven til at købe det.... han prøvede mit her igår og var solgt på stedet
    Dejligt at læse, at min glæde ved VR har smittet med succes for dig og din ven
    Det var jo det samme for mig - prøvede VR og var forelsket lige på stedet.

Det udstyr jeg har, skal lige forklares med, at jeg pt har en god økonomi, og en trang til at ha det bedste på markedet
    Så jeg kører med Valve Index, som pt. er bedste VR headset, men også et af de dyreste.
    Og så købte jeg for 3 mdr. siden den stærkeste gamer PC jeg kunne bygge hos MM-Vision, som så er med et Nvidia 2080ti kort.

En ny super PC og 2080ti er ikke nødvendigt for at køre VR!
    Min gamle PC med et 1080ti kunne/kan stadig køre alt i VR, også en Valve index.
    Men Valve Index har lige en opgraderings mulighed som jeg gerne ville udnytte og få oplevelsen af, og det er at køre VR i 120 og 144 mhz.
    Lige den high end + at enkelte VR titler er lidt ekstra tunge, specielt Fallout4VR, som de færreste kan spille ordentligt, gør at jeg får det hele med.

Men Rift-S og en 2-3 år gamer PC, så er man jo godt kørende.

Men godt at se, at andre også finder VR som en fed oplevelse.
    Jeg tror 100% at VR bliver større og større som alternativ gaming fremtid.
    Det kommer ikke til at afløse pandekage gaming (flad skærm) - men det bliver et alternativ der vokser med tiden.

SD Medlem Forum Knight Talnox's Avatar

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Jeg tror 100% at VR bliver større og større som alternativ gaming fremtid.
    Det kommer ikke til at afløse pandekage gaming (flad skærm) - men det bliver et alternativ der vokser med tiden.
    Der er en hel verden, når vi snakker VR, som vi kun lige er begyndt at udforske. Gaming på traditionel vis, det er ikke et marked der bliver ny-opfundet noget i længere, det kan godt være der er nogen der får en ide, til et nyt og revolutionerende spil, men man det har stadig begrænsningen af, at du kigger på en skærm, udefra og ind. Der er VR bare helt fantastisk, idet at man pludselig befinder sig inde i den verden man spiller i. Glæder mig så meget, til at det udvikler sig. Forestil dig, den dag MMO's bliver spilbare i univers på størrelse med Everquest eller WoW. Så er det jo lige før man skal spille på RP servers til den tid
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Walking Dead, Saints & Sinners
    Nu i preorder, og helt sikkert en VR titel der ser spændende ud i den bedre ende.

https://uploadvr.com/the-walking-dea...ders-now-live/

Last edited by wOOOOt; 18-12-2019 at 16:09.

Til jer med en Oculus Quest.
    https://uploadvr.com/official-oculus...ble-available/

Derudover så kører CES 2020 i Vegas for fuld skrald, og 2020 ser også ud til at blive et spændende år for VR.
    Der er jo super spændende spil titler på vej, men også nye headsets.
    Specielt Pimax har krudt i røven med flere nye modeller.
    https://www.roadtovr.com/ces-2020-pimax-headset-specs/

Deres nye modeller tyder på bedre build kvalitet og mindre distortion, som var 2 af de rigtig dårlige ting ved deres første modeller.
    Og jeg vil sige, at nu har jeg jo Valve Index, som uofficielt er markedets top model pt.
    Men hvis Pimax overhaler på opløsning, opgraderer kvaliteten, matcher eller overgår fps, og i forvejen er bedst på FOV, så bliver de et meget seriøst bud på bedste VR i fremtiden.
    i 2019 udkom der jo nye HMD's fra Oculus, Valve og HTC, som er markedslederne, når man ser bort fra PSVR, som jo bare er størst med over 5 mill solgte enheder.
    Så mon ikke de kommer med nyheder senere på året, ala efterår..?
    Samtidig går VR frem, og der er mange nye modeller fra andre udviklere undervejs.
    Så good times for VR! Og jeg venter jo bare på marts hvor Half Life Alyx kommer <3

Specielt Pimax har krudt i røven med flere nye modeller.
    https://www.roadtovr.com/ces-2020-pimax-headset-specs/
    Har Pimax ikke altid haft den bedste opløsning? Der er vel ikke nogen af de andre, der er kommet i nærheden af 8k med 200 graders FOV?

Det Pimax dog gør, er at de fokuserer alt deres energi på deres headset, ikke base stations eller controllers. Hvis du bestiller deres 8k X headset, kan du bestille den med Valve Stations og Controllers. Det er en interessant indgangsvinkel og tillader, så længe du sørger for at være kompatibel med andre ledende produkters stations og controllers, at de ikke skal splitte deres udviklingsfokus over flere områder. Meeen...$1900+ for deres 8K X med Valve udstyret med i pakken, er satme også en pebret løsning. Er et eller andet sted glad for, at de kun kører 75hz som standard med 90hz upscaling, ellers ville man jo fandme skulle køre 2080RTX i SLi for at kunne trække spil med full settings

Men fedt med udviklingen, synes dog de begynder at presse loftet med priserne, men det er nok prisen for udvikling..
    Never argue with an idiot, he will just drag you down to his level and beat you with experience.

Quote Originally Posted by Talnox View Post
    Har Pimax ikke altid haft den bedste opløsning? Der er vel ikke nogen af de andre, der er kommet i nærheden af 8k med 200 graders FOV?

Det Pimax dog gør, er at de fokuserer alt deres energi på deres headset, ikke base stations eller controllers. Hvis du bestiller deres 8k X headset, kan du bestille den med Valve Stations og Controllers. Det er en interessant indgangsvinkel og tillader, så længe du sørger for at være kompatibel med andre ledende produkters stations og controllers, at de ikke skal splitte deres udviklingsfokus over flere områder. Meeen...$1900+ for deres 8K X med Valve udstyret med i pakken, er satme også en pebret løsning. Er et eller andet sted glad for, at de kun kører 75hz som standard med 90hz upscaling, ellers ville man jo fandme skulle køre 2080RTX i SLi for at kunne trække spil med full settings

Men fedt med udviklingen, synes dog de begynder at presse loftet med priserne, men det er nok prisen for udvikling..
    Deres tidligere originale "8K" var en opscaleret 4K.
    Men det lader til deres nye nu er native 2x 4k.
    Og ja, hvis du skal have base stations og controllers med, så løber prisen op.
    Men deres nye er lidt spændende nu, hvor kvaliteten er forbedret, men vent lige til der kommer rigtige reviews, og ikke kun stemnings rapporter fra CES.
    Jeg er ikke særlig fan af ham MRTV, som desværre er den eneste youtuber der rigtig har haft VR fokus på messen.

Tror all time bedste opløsning var en HP sidste år, som dog fik mega klø for dårlig tracking.

Problemet med VR er at der bare er flere faktorer som gerne skal være tip top før man køber, og det er svært at sige hvad der er vigtigst.
    Opløsning - Ja tak til 8K, men ja, det kan selv rtx2080ti ikke trække ordentligt på 90fps
    Komfort - lyder banalt, men er mindst lige så vigtig som alt andet, at lortet er behageligt på hovedet.
    FOV - den gamle standard er 110, nu kommer de med 90-100, hvilket er dårligere. Større FOV har stor betydning, specielt at springe op fra 100 til 140+.
    FPS - Betyder alt i VR.. Lav FPS er primær årsag til motion sickness. 90 er og bør blive standard. Ja en del mindre krævende spil med mindre bevægelse kører fint med 70-75, men det er bare et skidt kompromis at komme derned.
    Tracking - er næsten den del kan kan tåle at gå lidt ned på, sålænge den stadig er god. pt. er bedste tracking stadig med base stations, som jeg vil sige er 99,5%. De nye inside out er måske 95%, så de er stadig super fine.
    Men nogle af de windows masker fra forrige år, ligger med 70-80% tracking, hvilket er uacceptabelt.

Det er de primære parametre jeg kigger på i VR.
    Andre vigtige, men som er 2. prioritet for mig er:
    Screendoor effekt - er efterhånden ikke et problem i nyere HMS's med højere opløsning
    Glare - er lidt et problem som Valve Indeks har, men som forsvinder så snart et spil er startet. (glare er genskin, når man har mørk baggrund med et skarpt lys på)
    Controllers - skal være gode, helst super, men dem jeg har prøvet har alle været ok, og flere kan bruges på tværs af systemer.
    Wireless - er klart at foretrække, men ikke afgørende i valget i forhold til andre løsninger.
    din PC's spec, er selvfølgelige relevante, alt efter hvad man vælger. Som sagt, 8k maskerne kræver vildt meget.
    Lyd - vigtigt, men de fleste har alternativt lyd stik, til dit headset.
    Byggekvalitet - naturligvis også vigtig. Eneste tilfælde jeg kender er de gamle Pimax, som var skod plastik. Lyder til nyere modeller er bedre.
    Andet?

FOV - den gamle standard er 110, nu kommer de med 90-100, hvilket er dårligere. Større FOV har stor betydning, specielt at springe op fra 100 til 140+.
    På nær Pimax, som så er oppe i 200 FOV...det er rimelig vildt.