Results 1 to 8 of 8

Thread: BDO får dispensation til at udvide vores rekruttering med Partial Trial

Socialt Medlem Paladin of the Board Shade's Avatar

Default BDO får dispensation til at udvide vores rekruttering med Partial Trial

BDO har haft svært ved at holde medlemstallet oppe efter den polemik omkring auction house tidligere på året. Lige nu står de over for en større server merge, hvor samtlige servere i Europa bliver slået sammen til en server. Der vil uden tvivl være danskere som står og mangler er ståsted, og de danske guilds vil alle gøre deres for at ansøgere vælger lige netop deres guild.

Dette er naturligvis også noget BDO ledelsen her i SD har forberedt sig på. Allerede nu har ledelsen været ude og har reklamere på diverse fora og de er klar til at smide ingame tells efter mergen.

For at være helt klar den forhåbentligt store mængde ansøgere, har BDO ledelsen været ved rådet og adspurgt om de må indføre betegnelsen Partial Trial. Et virkeligt godt og gennemarbejdet forslag, som i alt sin enkelthed går ud på at ansøgere kan komme ind i guilden IG efter en mumblesamtale, uden at skulle skrive en ansøgning på forum. Herefter har ansøgeren og SD medlemmerne noget tid til at se hinanden an. Senest en måned efter IG Invite skal ansøgeren tage et valg; Farvel til Semper Danica, eller skrive en ansøgning. Skriver ansøgeren en ansøgning, så fortsætter hans rekrutteringsperiode præcist, som vi kender det; Nyt mumblemøde og herefter en trial periode hvor der skal indsamle anbefalinger ligesom alle andre ansøgere.

Tiltaget kræver en meget høj grad af administrativ orden, så vi får noteret, charnavne samt accountnavn afhængigt af hvad det pågældende spil nu giver af muligheder. I BDO's tilfælde vil det være charnavn og familyname. Dette har BDO ledelsen accepteret, og vi har sammen fundet en metode som passer meget godt sammen med den nuværende rekrutteringsperiode.

Indtil videre vil vi ikke koble en forum rank på disse Partial Trial. Men vi evaluerer naturligvis løbende og tilpasser hvis nødvendigt.

Dispensationen vil løbe i 6 måneder fra dags dato. Hvis det viser sig at være en stor succes, vil vi vurdere om det eventuelt skal være en fast ting, eller et redskab vi kan tage op af skuffen, hvis det bliver nødvendigt.

Mvh

Rådet.
    Currently playing: Fallout 4, EQ2, CS:GO
    Waiting for: Next big MMORPG
    Maintaining SD Guild in EQ2

SD Medlem Forum Warden Caligo's Avatar

Jeg vil gerne give tak til, @Red Beard og @Grymok for deres arbejde på den nye procedure her

"Still round the corner there may wait, a new road or a secret gate."
    I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Det er fint at prøve noget nyt.
    Det har altid været indstillingen at SD er fleksibel og tilpasser sig tiden og situationen.
    Så kudos for initiativ.

Dog synes jeg dette initiativ er lidt risikabelt på et specifikt område.
    En af årsagerne til SD altid har haft en grundig rekrutterings process, er jo ikke kun for at få gode folk ind som passer til SD mentaliteten.
    Det handler også om, hvorvidt folk med SD tag over hovedet ingame opfører sig ordentligt.

Nu er jeg ikke hos jer mere, og jeg ved ikke om SD's navn og holdningen til vores ry på en server, er noget man tilsidesætter.
    Måske er det et levn fra gamle tider i WOW, fra dengang folk kunne ninja loote, trolle world chat og vi ikke ville have den slags i guilden.
    Jeres nye tiltag øger risikoen for at få nogen ind, som måske er flinke når i møder dem, og de beder om en invite.
    Men I risikerer at de ½ time senere er i gruppe med nogen uden for SD, og opfører sig så dårligt, at SD's gode ry får problemer.

Hvis det er muligt i BDO, så vil jeg foreslå at finde en løsning, hvor de nye ikke får et SD tag over hovedet i starten.
    Kan man evt. lave en søster trial guild, og dele en fælles chat så man har fælles ingame kommunikation?

Men held og lykke med det. Jeg er sikker på at risikoen for problemer er ret lille, så jeg forstår godt I giver det en chance.

mvh
    w

ps.. Jeg forstår dog ikke grundtanken i ideen. SD vil jo kun have seriøse medlemmer. Og nu vil i invite folk ingame uden de skal skrive ansøgning?
    Hvad gavner dette? Vil de kun ind hvis de slipper for det skriftlige arbejde? Vi har jo rekrutteringen netop for at sortere dem fra som ikke gider skrive en ansøgning.
    Har man den indstilling, så er der sgu ikke meget engagement og gå-på-mod i den ansøger.
    Øger man ansøgnings kravet (som SD normalt gjorde) så højner man kvaliteten af dem man får ind, fordi det er dem der gider gøre noget!
    Nå - bare en sidenote
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

SD Medlem Forum Convert HrLind's Avatar

Jeg synes at det er et godt initiativ at prøve dette nye rekrutteringssystem i BDO

SD Trial Forum Acolyte
    Spil
    WoW

Skide godt initiativ, det giver folk en mulighed for også at se os an som Guild, og ikke bare den anden vej rundt som det er nu.
    Før skulle man jo skrive en gennemgribende god og fyldig ansøgning, uden måske rigtigt at vide hvad man går ind til, det her er en super løsning.

Quote Originally Posted by wOOOOt View Post
    Det er fint at prøve noget nyt.
    Det har altid været indstillingen at SD er fleksibel og tilpasser sig tiden og situationen.
    Så kudos for initiativ.

En af årsagerne til SD altid har haft en grundig rekrutterings process, er jo ikke kun for at få gode folk ind som passer til SD mentaliteten.
    Det handler også om, hvorvidt folk med SD tag over hovedet ingame opfører sig ordentligt.

Nu er jeg ikke hos jer mere, og jeg ved ikke om SD's navn og holdningen til vores ry på en server, er noget man tilsidesætter.
    Måske er det et levn fra gamle tider i WOW, fra dengang folk kunne ninja loote, trolle world chat og vi ikke ville have den slags i guilden.
    Jeres nye tiltag øger risikoen for at få nogen ind, som måske er flinke når i møder dem, og de beder om en invite.
    Men I risikerer at de ½ time senere er i gruppe med nogen uden for SD, og opfører sig så dårligt, at SD's gode ry får problemer.

Hvis det er muligt i BDO, så vil jeg foreslå at finde en løsning, hvor de nye ikke får et SD tag over hovedet i starten.
    Kan man evt. lave en søster trial guild, og dele en fælles chat så man har fælles ingame kommunikation?

Men held og lykke med det. Jeg er sikker på at risikoen for problemer er ret lille, så jeg forstår godt I giver det en chance.

mvh
    w

ps.. Jeg forstår dog ikke grundtanken i ideen. SD vil jo kun have seriøse medlemmer. Og nu vil i invite folk ingame uden de skal skrive ansøgning?
    Hvad gavner dette? Vil de kun ind hvis de slipper for det skriftlige arbejde? Vi har jo rekrutteringen netop for at sortere dem fra som ikke gider skrive en ansøgning.
    Har man den indstilling, så er der sgu ikke meget engagement og gå-på-mod i den ansøger.
    Øger man ansøgnings kravet (som SD normalt gjorde) så højner man kvaliteten af dem man får ind, fordi det er dem der gider gøre noget!
    Nå - bare en sidenote
    Vil gerne komme med et fyldestgørende reply på denne, men må bliver sent i aften en gang, efter jeg er færdig med RL

I'm very responsible, when ever something goes wrong they always say I'm responsible.

Wall of of of of text Regent of the Board wOOOOt's Avatar

Quote Originally Posted by Wace View Post
    Skide godt initiativ, det giver folk en mulighed for også at se os an som Guild, og ikke bare den anden vej rundt som det er nu.
    Før skulle man jo skrive en gennemgribende god og fyldig ansøgning, uden måske rigtigt at vide hvad man går ind til, det her er en super løsning.
    True - den gamle løsning er ret ensidig, og fra en tid hvor SD jo havde mere tryk på ansøgningerne.
    Jeg mener også vi har haft lignende løsninger i perioder i enkelte spil, men husker det sgu ikke helt efterhånden =)
    Grundlægger af Semper Danica
    Forlod SD i 2015 - men følger stadig med, og elsker det gamle SD community.
    Pt. aktiv i SW Battlefront2, PUBG, Hearthstone og fra 12/12 står den på Fallout4 i VR. (pm hvis du vil have en demonstration)
    Elsker VR og har en HTC Vive - har du VR spørgsmål, så post eller pm.

@wOOOOt
    Dette bliver ikke en større opgave at holde styr på end det allerede er. Der er i princippet ikke noget som forhindre trials fra den gamle ordning, eller sågar medlemmer, i at opføre sig skidt, ud over at hvis vi finder ud af det, så tages den passende og nødvendige handling.

Jeg må indrømme, at jeg synes du graver dig nogle spor her, som lader til at ligge på et ret negativt syn. Vi køre stadig hårdt på at have en positiv omtale. Vi er ikke nogen man render over ende ej heller. BDO er anderledes end WoW og mange andre spil i den måde hvorpå PvP'en og grindingen i spillet fungere. Vi holder stadig en pæn tone og er stadig en vellidt guild, men vi trækkes heller ikke rundt i manegen. Forstår ærligt talt ikke hvor du trækker denne idé/tanke fra.

Se mit svar til første quote.

Det er ikke muligt, og ville ikke give os de fordele vi vinder ved at køre det, som er beskrevet i nyheden her, ej heller introducere de nye ordentligt for hvad SD er og hvad vi byder på, hvis vi splitter dem fra fra starten af.

Ja vi vil have seriøse medlemmer, men vi er også nødt til at forny os og tilpasse os hvordan kulturen er i dag. Vi "skræmmer" pt en del væk fordi vores ansøgningsprocedure og indgangen til overhovedet at ansøge guilden om en plads, virker uoverskuelig for nogle.
    Derudover er der også folk, som har problemer med at skulle dele personlige ting om dem selv, med fremmede mennesker de ikke engang har snakket med før.
    Dette giver dem en mulighed for at komme ind i SD, mærke vores fællesskab, mærke hvad vi har at byde og bliver overbeviste om at vi helt klart er "bøvlet" værd.
    Det gør det også lettere når de så laver ansøgningen, idet de så formentligt allerede har de første thumbs up liggende klar. Det gør det også lettere for de generte at blive varmet op over for SD og for dem med ordblindhed at tage springet.
    Vi invitere jo heller ikke blindt, vi skal jo holde en samtale med vedkommende inden de kan få en invite til guilden. Derudover får de også først internt adgang når de overgår til den skriftlige ansøgningsprocess.

Håber dette var svar på dine bekymringer omkring tiltaget her og SD's fremtid og ry.